Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil zelf een mini-behendigheidsparcours gaan bouwen voor in onze (kleine) tuin.
Heeft er wel eens iemand zelf een tunnel gemaakt voor behendigheidsdingetjes? Zo ja, is daar een modelletje van?
Ik heb al wel ideëen over staaldraad en stevige stof, maar als het al bestaat hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden he
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ik heb gewoon een ikea speeltunnel, gekocht op de rommelmarkt voor 1 euro. Of is die te klein?
Ik zag trouwens laatst ook ergens zo'n koker van de bouw als buis (zal even plaatje erbij zoeken ) http://dieren.marktplaats.nl/dierenbeno ... y-set.html
Of wat misschien ook wat is, van die opvouwbare wasmanden en dan twee aan elkaar maken. Volgens mij zijn die groter dan de ikea tunnels
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
hoe groot is dat ikeading?
Hoe werkt dat trouwens sowieso met grotere honden? De grootste "echte" tunnel die ik gezien heb was 60 cm doorsnee. Stel dat je met een groooot formaat hond wil behendigheiden, gaat die dan ook gewoon door zo'n tunnel?
Het is primair voor Moya (62 cm schoft), maar Ferro vindt zulke dingen ook leuk en die is 72 cm schofthoogte.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle schreef:hoe groot is dat ikeading?
Hoe werkt dat trouwens sowieso met grotere honden? De grootste "echte" tunnel die ik gezien heb was 60 cm doorsnee. Stel dat je met een groooot formaat hond wil behendigheiden, gaat die dan ook gewoon door zo'n tunnel?
Het is primair voor Moya (62 cm schoft), maar Ferro vindt zulke dingen ook leuk en die is 72 cm schofthoogte.
jump schreef:alle honden groot of klein gaan door dezelfde tunnel die een doorsnede heeft van 60 cm. dat wordt dus bukken voor jouw hond !
Die bouvier kwam er met gemak doorheen... Ook al twijfelden we aan het begin er wel aan... Kwam trouwens ook zonder problemen door de band heen, die is ook neit echt groot...
En mn instructeur vertelde dat ie zelfs eens een Duitse Dog er doorheen had zien gaan, zondder problemen...
Ik heb ook een Ikea tunnel. Voor een echt grote hond is ie wel te klein denk ik maar Icha en de pups (55-58 cm) gaan er wel gewoon doorheen met gemak.
Ik denk dat je met die gele electriciteitsbuis ook wel een leuke tunnel kunt maken maar vraag me niet precies hoe. Als je goed kan naaien lijkt het me geen probleem. Paar "hoepeltjes" maken en in een dekzeil naaien misschien ?
Ik ga ook maar eens voor zo'n ikea tunnel kijken. Daan en ik hebben net 4 lessen behendigheid gehad en oefenen met een tunnel is misschien wel zinvol met een clown. Hij rent de tunnel in en er net zo hard weer uit, springt erop en gaat dan zitten kijken wie er allemaal hard lachen.
Let er wel op dat het tunnel veilig te bevestigen is op de grond, hij moet niet kunnen draaien/ wegrollen oid. Ook mogen er geen scherpe dingen door de stof kunnen komen. Een tunnel zou ik niet zelf maken. Zou nooit eentje kunnen maken die stevig genoeg is, de ringen moeten onverwustbaar zijn bvb de ikeatunnel is leuk voor een pupje/ kleine rustige hondje maar voor de rest....