Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil in karakter, tussen Am staff...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Verschil in karakter, tussen Am staff...

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...en de Staffordshire bullterrier?
Is dat er eigenlijk?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is er zeker!

Ik kan alleen spreken uit ervaring met honden die ik gekend heb. Ik heb een 4-tal Engelse staffies goed gekend en die waren stuk voor stuk echt super met alle mensen en kinderen. Alleen maar lief en daar kon je ook zo binnenlopen bv.
Wel enorm fel op dieren en honden. Zeker als ze samen waren.

De Amstaff kan dat minder makkelijk. Hij zal eerder wat waaks zijn en ook net iets minder vrolijk en olijk tegen iedereen die naar hem kijkt. Een Engelse staff wil als een klein clowntje met iedereen aanpappen terwijl een Amstaff meer op de baas lijkt te zijn. Een ex-collega had een flinke reu die een stripper greep toen ze daarmee verrast werd op haar verjaardag. Zoiets zie je de gemiddelde Engelse staff nooit doen. :neenee:

De Amstaff kan zover ik ze ken ook niet denderend met honden van gelijk geslacht. Zeker niet als ze dominant zijn.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

MARC_S schreef:Dat is er zeker!

Ik kan alleen spreken uit ervaring met honden die ik gekend heb. Ik heb een 4-tal Engelse staffies goed gekend en die waren stuk voor stuk echt super met alle mensen en kinderen. Alleen maar lief en daar kon je ook zo binnenlopen bv.

De Amstaff kan dat minder makkelijk. Hij zal eerder wat waaks zijn en ook net iets minder vrolijk en olijk tegen iedereen die naar hem kijkt. Een Engelse staff wil als een klein clowntje met iedereen aanpappen terwijl een Amstaff meer op de baas lijkt te zijn. Een ex-collega had een flinke reu die een stripper greep toen ze daarmee verrast werd op haar verjaardag. Zoiets zie je de gemiddelde Engelse staff nooit doen. :neenee:

De Amstaff kan zover ik ze ken ook niet denderend met honden van gelijk geslacht. Zeker niet als ze dominant zijn.
Ik denk dat het ook wel per Amstaff verschilt want Vito van mij die bespringt je en overlaad je het liefst met likken als je ook maar met 1 oog naar hem kijkt :mrgreen: en de teef van een vriendin van mij precies hetzelfde! Maar de amstff van mijn broer daarentegen die houd niet van vreemde mensen op straat die hem lopen aan te staren die is wat dat betreft inderdaad meer op zijn baas.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dat verschilt idd per Amstaff.
Mijn teef is gek op alles en iedereen, kinderen, mensen op straat, mensen die op bezoek komen etc.
Mijn reu is iets meer op zichzelf en op mij gericht.
Hij heeft niet zo'n interesse in vreemden, tenzij ze hem lief aanspreken, dan komt hij graag even kennis maken met een kwispelend staartje, maar is ook zo weer zijn aandacht voor die persoon kwijt.
Terwijl mijn teef heel erg lang kan spelen en kroelen met zo iemand.

Maar geen van beiden agressief tegen mensen.
En de teef ook niet tegen andere honden, daar is ze super sociaal mee.
Ik kan haar zomaar los gooien tussen allemaal vreemde honden en dan neemt ze een onderdanige houding aan tijdens het kennis maken.
Zodra ze door heeft dat geen van de honden kwaad in de zin heeft, dan gaat ze heerlijk rennen en spelen.

Waaks zijn ze wel, maar niet overdreven.
Ze blaffen om te waarschuwen.
En als ik zeg dat het over is, dan stoppen ze gewoon.
Iemand aanvallen zullen ze alleen maar doen als iemand heel onverwachts via een vreemde weg het huis binnen komt (inbreker dus)
En als ik iemand totaal niet vertrouw kunnen ze wel eens tekeer gaan, maar zullen nooit zomaar bijten.

Met kinderen zijn ze trouwens allebei super lief!
Dit is een eigenschap van zowel de Amstaff als de StafBull.
:zweep:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:Dat is er zeker!

vind dit een mooie omschrijving waar ik mij zeker in kan vinden
er zijn natuurlijk uitzonderingen maar in zn algemeenheid klopt dit wel naar mijn mening
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Neem nou maar een amerikaanse :smile:
laeken
Zeer actief

Ik zou een Engelse nemen als ik een staff nam. Zo'n lekkere witte met een zwart oog. Heerlijke hondjes en echt ontzettend speels en lief met iedereen. :ok:
Ik heb er voor een op een puppenlijst gestaan (een wit teefje met zwarte oren en een zwarte kontvlek) en precies op het moment dat ze 8 weken was werd mijn vader ziek en wist ik dat ik voor onze eigen hond moest gaan zorgen. 2 dominante teven in huis was absoluut geen optie. De teef die ik en mijn vader samen hadden vocht met elke teef en dan is een Engels staffie uit een sportief en hoogbenig bloedlijntje :mrgreen: nou niet de beste keuze :neenee: :jank:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zou een Engelse nemen als ik een staff nam. Zo'n lekkere witte met een zwart oog. Heerlijke hondjes en echt ontzettend speels en lief met iedereen. :ok:
Ik heb er voor een op een puppenlijst gestaan (een wit teefje met zwarte oren en een zwarte kontvlek) en precies op het moment dat ze 8 weken was werd mijn vader ziek en wist ik dat ik voor onze eigen hond moest gaan zorgen. 2 dominante teven in huis was absoluut geen optie. De teef die ik en mijn vader samen hadden vocht met elke teef en dan is een Engels staffie uit een sportief en hoogbenig bloedlijntje :mrgreen: nou niet de beste keuze :neenee: :jank:
Ik zou inderdaad ook eerder een Engelse nemen, omdat het zulke vriendelijke, racemonstertjes zijn :mrgreen: Wel jammer dat je de pup moest afzeggen! Ik vind zelf ook dat ze vooral athletisch gebouwd moeten zijn :mrgreen:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Mijn hart ligt juist weer bij de amstaff. Vind de staffbull te druk,ook moeilijker met andere honden dan de amstaff en helaas op een aantal fokkers na,worden ze tt wel erg klein en dik meer richting buldog.
De amstaff is vriendelijk tegen vreemde maar niet zo overdreven als de staffbul.eigen volk wordt juist wel weer enthousiast onthaald.

Bovendien zijn ze zeer sportief,willen lekker werken met de baas en er is eigenlijk niets want ze niet kunnen.Ook vind ik het persoonlijk gewoon de maat iets mooier,maar ik hou gewoon van een beetje hond.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

schumie schreef:Mijn hart ligt juist weer bij de amstaff. Vind de staffbull te druk,ook moeilijker met andere honden dan de amstaff en helaas op een aantal fokkers na,worden ze tt wel erg klein en dik meer richting buldog.
De amstaff is vriendelijk tegen vreemde maar niet zo overdreven als de staffbul.eigen volk wordt juist wel weer enthousiast onthaald.

Bovendien zijn ze zeer sportief,willen lekker werken met de baas en er is eigenlijk niets want ze niet kunnen.Ook vind ik het persoonlijk gewoon de maat iets mooier,maar ik hou gewoon van een beetje hond.
Als je echt goed zoekt kun je zelfs tegenwoordig nog erg mooie hoge Engelse staffies vinden. De hond die ik op het oog had heeft broers die meer dan 50 cm hoog zijn geworden. Iets TE hoog maar machtig mooie beesten. Hun zus, de hond die ik zou krijgen heb ik een keer uitgebracht op een show in Belgie speciaal voor werkende honden en daar werden we 2e teef. Baalde zo dat het mijn hondje niet is geworden maar achteraf gezien alleen maar goed :ok:
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik ben het over het overgrote deel wel eens met wat er geschreven is.
Hoewel mijn eigen Staffs dus niet echt waaks zijn en
prima met mensen (incl. kinderen) zowel vreemden als bekenden overweg kunnen.
Mijn ervaring is ook dat de omgang met geslachtgenoten bij de Am. Staff
toch vaak wat soepeler verloopt dan bij de Staff. Bull.
Mijn eigen reuen gaat al jaren (8 jr.) prima, zowel met eten, spelen en kluifjes...
(ik weet het, dit is meer uitzondering dan regel)
Uiterlijk gezien vind ik beiden erg leuk. (mits goed voldaan aan de standaard)
De Staff. Bull is inderdaad een heerlijk klein clowntje, maar voor mij persoonlijk net ff een te grote stuiterbal.
De Am. Staff had en heeft mede daardoor dus mijn voorkeur.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

ik ben het geheel met je eens, er zijn nog wel mooie engelse staff maar je moet er helaas tt wel steeds meer goed naar zoeken.
Een mooie staff uit een sportieve lijn is zeker een geweldige hond! :ok:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

mijn ervaring heb ik alleen met am.staffs en kan zeggen dat de staffs die ik ken. allen mensvriendelijk zijn.
tja, tegen sexe genoten niet, maar dat is algemeen bekend.
rochelle van mij is wel superwaaks.

de sbt trekt mij totaal niet. zeker die proppige dingen niet die je op show ziet. mijn voorkeur zou dan naar de werklijn gaan, die worden gefokt volgens de standaard van 1935.
Valerie
Zeer actief

je hebt ook veel te breed en lomp gefokte amerikanen naar mijn mening
maar omdat er meer engelse zijn valt het misschien meer op?
zoeken naar een goede fokker is altijd een must lijkt mij
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Is van beide rassen toch ook weer individueel maar ja dat is het altijd he :roll:
Kira is mensvriendelijk maar vindt mensen niet zo interessant, is best tolerant naar andere honden en sexegenoten, ze is heel rustig gaat alleen maar uit haar plaat voor een balletje en verder is ze heel rustig zowel in huis als buiten. Ze werkt wel graag voor ons. Ze is wel waaks, slaat ook aan bij onraad.
Ze is heel gemakkelijk op alle fronten hoewel haar intelligentie het ons soms moeilijk maakt :mrgreen:
Veel mensen in onze omgeving willen zo'n hond als zij en wij maar zeggen, zo zijn ze niet allemaal hoor :wink:
Een Marc- hondje? wit met kopvlek
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

dus alle sbt zijn blokkerig? :smile: ik ken zelf weinig rassen waarin zoveel verschil in uiterlijk is als de sbt
little-wolf
Zeer actief

Valerie schreef:dus alle sbt zijn blokkerig? :smile: ik ken zelf weinig rassen waarin zoveel verschil in uiterlijk is als de sbt
niet die je op shows ziet. :19:
Valerie
Zeer actief

little-wolf schreef:
Valerie schreef:dus alle sbt zijn blokkerig? :smile: ik ken zelf weinig rassen waarin zoveel verschil in uiterlijk is als de sbt
duh, werktype wordt ronduit uitgelachen op shows
waarom zou je daar geld voor betalen :19: alsof je op een show alle elementen van een ras kunt zien
little-wolf
Zeer actief

Valerie schreef:
little-wolf schreef:
waarom zou je daar geld voor betalen :19: alsof je op een show alle elementen van een ras kunt zien
op straat zie je er ook niet veel en veel fokkers zijn er ook niet van.
dus het gros wat je zit zijn die je op shows ook ziet.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Naar mijn idee zijn Amstaff's wat rustiger dan Engelse Staff's (algemeen gesproken). Ik heb zelf altijd het idee (gekregen vanuit de honden die ik ken) dat Engelse Staff's makkelijker zijn met sexegenoten dan Amstaff's, zeker de teefjes.

Mijn Amstaff is een echte kroelkont en een grootse mensenvriend. Je hoeft maar een schuin oog op hem te richten en zijn hele achterlijf gaat tekeer :mrgreen: Vegas slaat aan als er iemand op het pad loopt maar eenmaal binnen wil hij alleen maar knuffelen en spelen. Echt waaks kan ik hem niet noemen. Ik heb geen idee of hij mij zou beschermen als ik zou worden aangevallen. Ik heb altijd het idee dat ik hém dan moet beschermen :mrgreen: Vegas is erg op mij gericht en doet het graag goed.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De Engeslse Staffs die ik ken vind ik toch wel leuker dan de meeste Amerikanen. Om te zien en qua karakter. Maar er zit zo veel verschil in. Type Vegas vind ik weer heel erg leuk qua Amerikaan, maar er zitten ook veel te logge honden bij. Misschien bij de Engelse ook wel, daar ken ik er maar een stuk of vier, vijf van.

Kan allemaal heel goed toeval zijn, ik ken niet zoveel Staffords goed.

Anne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De meeste Amerikaantjes die ik ken zijn mooi atletisch gebouwd.
Er lopen idd wel wat Bulldozers rond.
Toch vind ik dat ook mooi, maar niet meer echt rastypisch.

SBT's zijn vaak wat drukker en vragen meer om aandacht.
De AST is over het algemeen een veel rustiger hond.
:zweep:
Valerie
Zeer actief

little-wolf schreef:
Valerie schreef:
little-wolf schreef:
daar ben ik het niet mee eens, dat op een show je een goede indruk van zo een divers ras krijgt als de sbt
kijk maar eens bij fokkers als gamestaff of indica of annwyns of caligula oid om maar even wat te noemen
little-wolf
Zeer actief

Valerie schreef:
little-wolf schreef:
Valerie schreef:
little-wolf schreef: niet die je op shows ziet. :19:
daar ben ik het niet mee eens, dat op een show je een goede indruk van zo een divers ras krijgt als de sbt
kijk maar eens bij fokkers als gamestaff of indica of annwyns of caligula oid om maar even wat te noemen
ik bedoel dat je t werktype niet veel op straat ziet omdat er jammer genoeg ook maar weinig fokkers van zijn. dus het gros (dus het merendeel) wat je aan sbt ziet, zijn van die hondjes die je ook op shows ziet, dat type. en persoonlijk vind ik het jammer. ik zou, zoals eerder gezegd, voor het werktype gaan. :wink:
Valerie
Zeer actief

oke sorry dan begreep ik het verkeerd
jaa merendeel is idd een showtype of aftreksel daarvan
heb een showstaffie maar ga zeker voor het werktype nu :wink: al is het alleen al voor de gezondheid
Ricky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ricky »

heb je mischien een site van een fokker die werktype fokt? Ben wel benieuwd hoe die er uit zien.
little-wolf
Zeer actief

Ricky schreef:heb je mischien een site van een fokker die werktype fokt? Ben wel benieuwd hoe die er uit zien.
www.annwyns.tk
Valerie
Zeer actief

Ricky schreef:heb je mischien een site van een fokker die werktype fokt? Ben wel benieuwd hoe die er uit zien.
google eens op namen als deze gamestaff of indica of annwyns of caligula oid
in werktype zit ook nog genoeg verschil
Brindlecardi
Zeer actief

Zijn erg mooie staffies :ok:
Ricky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ricky »

zit er behalve het uiterlijk ook een verschiel in karakter? ( die staffs zien er inderdaad beter uit dan de gemiddelde die ik op straat zie)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”