Als je weet dat je hond andere honden bijt moet je hem dan maar geen muilkorf omdoen..omdat de kans erin zit dat je zelf een gevaarlijke hond tegenkomt
En jou hond zich dus niet kan verdedigen...
Dit laatste is ook mijn angst hoor als ik met Bulles loop...
En toevallig liet vorige week een meneer z'n Am Staf gewoon op Bulles af komen...precies een tokkie die vent...hij doet niks hooooooor
Ja dat kan wel wezen maar die van mij wel
Maar hij het dat ding toch op z'n bek?
Ja en is dat voor u een reden om uw hond er maar op af te laten stormen dan? ik zou het erg op prijs stellen als u hem bij u roept (wat hij niet deed) en Bulles was ondertussen aardig aan het flippen...(terwijl ik doorloop) botste keer op keer op de kop van de Am Staf...die idd helemaal niet kwaad reageerden hierop
Maar ik had het spaans benauwd en was bang dat het gedrag van Bulles de hond wel zou triggeren en dat het zo om zou slaan...hij bleef om Bulles heen draaien
Toen schoot ik in de viswijf modus...en meneer zag dat ik toch wel pislink was...en riep de hond bij zich
Ik dacht alleen god zij dank!...
Als Bulles geen muilkorf zou dragen was het leed al niet meer te overzien geweest....en denk dat ik hem dan ook allang af had moeten geven
Dus wat is nou wijsheid dan? want de kans dat een agressieve hond een hond bijt die aan komt gerend zonder oplettend baasje...is denk ik groter als de kans dat jou gemuilkorfde hond wordt aangevallen
Wat vinden jullie? want ik las dat er mensen zijn die hun hond daarom dus niet muilkorven...maar dan loop of wonen jullie zeker in een gebied waar je nauwelijks los lopende honden tegenkomt? anders is dat toch geen doen lijkt mij