Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
poep opruimen ja of nee
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
poep opruimen ja of nee
Er is een discussie hier in de buurt.
Langs het water hier is een brede groenstrook, hier lopen heel veel honden, die poepen er dus ook.
Er zijn hier geen speciale uitlaat stroken en er staat geen verboden honden bordje.
Er staan ook huizen langs deze groenstrook, nu heeft een bewoner een papiertje opgehangen of we zo vriendelijk willen zijn om de hond er niet meer te laten poepen, want in deze grote getale gaat het erg stinken en er spelen ook kindertjes die daar vissen enzo.
Ik begrijp het helemaal en ik ben de beroertste niet dus ik ga met een schepje op pad, nou moet ik zeggen dat mijn hond daar zelden poept die doet het netjes een eind verderop in de bosjes.
Maar wat zouden jullie doen hiermee????
groetjes yvonne
Langs het water hier is een brede groenstrook, hier lopen heel veel honden, die poepen er dus ook.
Er zijn hier geen speciale uitlaat stroken en er staat geen verboden honden bordje.
Er staan ook huizen langs deze groenstrook, nu heeft een bewoner een papiertje opgehangen of we zo vriendelijk willen zijn om de hond er niet meer te laten poepen, want in deze grote getale gaat het erg stinken en er spelen ook kindertjes die daar vissen enzo.
Ik begrijp het helemaal en ik ben de beroertste niet dus ik ga met een schepje op pad, nou moet ik zeggen dat mijn hond daar zelden poept die doet het netjes een eind verderop in de bosjes.
Maar wat zouden jullie doen hiermee????
groetjes yvonne
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
ik ook. Loop altijd met zo'n speciale hondenschep of zakje, en als ik die een keer vergeet zijn er altijd wel stokjes te vinden....ik zou me er ook totaal niet lekker bij voelen om het te laten liggen op een plek waarvan ik weet dat er mensen in kunnen stappen, dus ruim ik het gewoon op....kleine moeite en het scheelt een hoop ergernis voor anderen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Hoe zeer ik ook van honden houd, ik haat hondenpoep. En dan vooral op plekken waar je er in kunt trappen of in parken of velden waar gerecreëerd wordt. Lekker hoor, picknicken naast zo'n gigantische oranje Frolic-hoop vol vliegen... :N:
Ik loop dan ook altijd met plascic zakjes op zak, voor als er eens een 'ongelukje' is. Want feitelijk poepen mijn honden 99 van de 100 keer hier vlakbij op een weiland waar ook koeien grazen, dus zo'n beetje tussen de koeienvlaaien of tussen het riet langs de rivier. En daar ruim ik het niet op.
Maar, in het geval zoals in het begin van het topic beschreven wordt: ja, ik zou ik het zeker opruimen.
Ik loop dan ook altijd met plascic zakjes op zak, voor als er eens een 'ongelukje' is. Want feitelijk poepen mijn honden 99 van de 100 keer hier vlakbij op een weiland waar ook koeien grazen, dus zo'n beetje tussen de koeienvlaaien of tussen het riet langs de rivier. En daar ruim ik het niet op.
Maar, in het geval zoals in het begin van het topic beschreven wordt: ja, ik zou ik het zeker opruimen.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Slecht excuus misschien, maar de mijne doet t altijd hoog in de struiken.. loopt een helling op en gaat tussen de bosjes zitten.. ik moet dan zelf door de hondenpoep om die hoop van mijn hond tussen de brandnetels door vandaan te plukken.. dat doe ik dus niet.. op open veld doet ie t niet en op strand ook niet.. loop altijd eerst naar plekken waar hij de behoefte kan doen zonder dat mensen er last van hebben..Brigitte schreef:Ik ruim het altijd op of het nou moet of niet.
Heb wel een zakje bij me.. mocht het eens per abuis gebeuren dan zal ik het wel opruimen.. ik vind het ook vies hondenpoep op straat, op t pad of op strand en zeker in recreatiegebieden wil er zelf niet intrappen en wil ook niet dat mensen in mijn honds derrie trappen..
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Op plekken waar andere mensen er last van zouden kunnen hebben (zoals hier, waar blijkbaar de groenstrook ook als speelstrook gebruikt wordt) ruim ik het gewoon op.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
In het bos ruim ik de poep eigenlijk nooit op. Verder worden de honden hier op het perceel uitgelaten. 1 x per dag het bos, en in de tuin hebben ze vrije uitloop. In de tuin schep ik wel 1 x per dag poep. Anders gaat het zo ongeloofelijk meuren
... :N:

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In bovenstaand geval zou ik het opruimen want ik heb er zelf ook een ontiegelijke hekel aan om in hondenpoep te trappen.
Aangezien mijn honden het hier óf bijna in de watergang doen óf op een stuk gras waar verder niemand loopt ruim ik het hier trouwens niet op,maar heb wel altijd zakjes bij me voor ongelukjes.
Aangezien mijn honden het hier óf bijna in de watergang doen óf op een stuk gras waar verder niemand loopt ruim ik het hier trouwens niet op,maar heb wel altijd zakjes bij me voor ongelukjes.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- gizmo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Zeppos
- geregistreerd lid
Masha poept eigenlijk alleen maar in de strook groen die door de gemeente is aangewezen als hondentoilet en dat laat ik liggen. Op andere plekken poept ze eigenlijk niet, wat lastig is, want als ze gaat logeren bij mijn ouders kan het gebeuren dat ze een dag lang niet poept. Maar mocht ze eventueel poepen in een park of dat ruim ik het op.
Maar ik heb altijd wat moeite met dit soort discussie's. Er wordt altijd gewezen naar de hondenbezitter, maar je hoort bijna nooit iets over kattenpoep, die netjes verborgen ligt in o.a. zandbakken, waar kinderen spelen. En wat te denken van ganzen in parken, iemand wel eens gezien hoeveel poep die produceren, in het park in de buurt van waar ik woon, zijn de paden zo vies van de ganzenpoep, dat ik er niet naar toe ga met Masha en als ik wel ben geweest, worden bij thuis komst eerst haar poten goed gewassen.
Maar ik heb altijd wat moeite met dit soort discussie's. Er wordt altijd gewezen naar de hondenbezitter, maar je hoort bijna nooit iets over kattenpoep, die netjes verborgen ligt in o.a. zandbakken, waar kinderen spelen. En wat te denken van ganzen in parken, iemand wel eens gezien hoeveel poep die produceren, in het park in de buurt van waar ik woon, zijn de paden zo vies van de ganzenpoep, dat ik er niet naar toe ga met Masha en als ik wel ben geweest, worden bij thuis komst eerst haar poten goed gewassen.
Met vriendelijke groet
Willy

Willy
als ik weet dat het een gewoon stukje gras is, zonder dat er bordjes staan van "uitlaatgebied" ,
daar kom ik uberhaupt nooit,
als ik weet dat mijn hond nog moeten poepen.
Dat is logisch dat ze dan gaan klagen, want het ìs gewoon niet voor honden(poep) bestemd
Er zijn zoveel andere alternatieven en anders even aan de gemeente vragen waar.
Dat zou ik doen.
daar kom ik uberhaupt nooit,
als ik weet dat mijn hond nog moeten poepen.
Dat is logisch dat ze dan gaan klagen, want het ìs gewoon niet voor honden(poep) bestemd

Er zijn zoveel andere alternatieven en anders even aan de gemeente vragen waar.
Dat zou ik doen.
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook ik loop geregeld met een "handenwarmertje"
. Joy vindt de uitlaatplaatsen schijnbaar te vies
. Ach, ik heb altijd zakjes bij me, ruim het even op en bij ons in de buurt staan best wel wat vuilnisbakken dus dat is ook wel handig.
Vind het echt smerig als ik met Joy heb gelopen en blijk dan zelf in de poep te hebben gestaan... YAK!

Vind het echt smerig als ik met Joy heb gelopen en blijk dan zelf in de poep te hebben gestaan... YAK!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
Ik zou het opruimen of ervoor zorgen dat mijn hond daar niet gaat zitten poepen.
Misschien weten veel mensen het niet, maar ook in de weilanden is het oppassen met hondenpoep en wordt het erg gewaardeerd als je het opruimt. Honden kunnen koeien namelijk besmetten met de neaoporabacterie. Een bacterie waar koeien vruchtbaarheidsproblemen, o.a. miskramen door krijgen en die dus voor een grote schadepost zorgt.
http://www.sheltiestem.nl/neospora.html
Ik heb dit stukje er even uitgepakt Rami om even off-topic te gaanRami schreef: Ik loop dan ook altijd met plascic zakjes op zak, voor als er eens een 'ongelukje' is. Want feitelijk poepen mijn honden 99 van de 100 keer hier vlakbij op een weiland waar ook koeien grazen, dus zo'n beetje tussen de koeienvlaaien of tussen het riet langs de rivier. En daar ruim ik het niet op.

Misschien weten veel mensen het niet, maar ook in de weilanden is het oppassen met hondenpoep en wordt het erg gewaardeerd als je het opruimt. Honden kunnen koeien namelijk besmetten met de neaoporabacterie. Een bacterie waar koeien vruchtbaarheidsproblemen, o.a. miskramen door krijgen en die dus voor een grote schadepost zorgt.

- Gonny
- Zeer actief
- Djazz
- Actief
heb altijd zakjes bij me, of er nou een bordje staat of niet, een kind moet lekker kunnen spelen...
Dus mochten de honden op een plek poepen, waar veel mesen en kinderen lopen, dan gaat de poep gewoon in het zakje mee...
Mocht ik er nog een megawandeling mee moeten lopen,dan leeg ik het zakje daar waar het wel kan (bv weiland, of onder struiken)
Maar poep kun je niet overal laten liggen is mijn mening...
Dus mochten de honden op een plek poepen, waar veel mesen en kinderen lopen, dan gaat de poep gewoon in het zakje mee...
Mocht ik er nog een megawandeling mee moeten lopen,dan leeg ik het zakje daar waar het wel kan (bv weiland, of onder struiken)
Maar poep kun je niet overal laten liggen is mijn mening...
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
- Djazz
- Actief
dit wist ik niet, dus weiland valt voor mij nu ook af....Dibbes schreef:Ik zou het opruimen of ervoor zorgen dat mijn hond daar niet gaat zitten poepen.
Ik heb dit stukje er even uitgepakt Rami om even off-topic te gaanRami schreef: Ik loop dan ook altijd met plascic zakjes op zak, voor als er eens een 'ongelukje' is. Want feitelijk poepen mijn honden 99 van de 100 keer hier vlakbij op een weiland waar ook koeien grazen, dus zo'n beetje tussen de koeienvlaaien of tussen het riet langs de rivier. En daar ruim ik het niet op.
Maar, in het geval zoals in het begin van het topic beschreven wordt: ja, ik zou ik het zeker opruimen.![]()
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
- Zenda
- Zeer actief
-
- Zeer actief
echt niet. Raven zijn er niet (in het wild) in Nederland.En bij ons zitten zoveel rafen
Kraaien en kauwen is wel héél goed mogelijk.
On-topic:
gewoon opruimen natuurlijk.
Hier ruim ik het altijd op, tenzij ze op de daarvoor aangewezen plaatsen poepen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Kijk, dat wist ik dus idd niet! Is dat trouwens ook zo bij andere grote grazers?Dibbes schreef: Ik heb dit stukje er even uitgepakt Rami om even off-topic te gaan![]()
Ik ken namelijk een (offficieel) hondenloosloopgebied zonder opruimplicht waar Schotse Hooglanders lopen (in Rotterdam-Schiebroek).
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Dibbes
- Zeer actief
Ik denk dat het voor Schotse hooglanders minder uitmaakt. Die zijn er alleen om het gras kort te houden en daar hoeft niemand zijn brood mee te verdienen. De schade dan is naar mijn idee niet zo groot als bij een melkvee- of vleesveehouder.Rami schreef:Kijk, dat wist ik dus idd niet! Is dat trouwens ook zo bij andere grote grazers?Dibbes schreef: Ik heb dit stukje er even uitgepakt Rami om even off-topic te gaan![]()
Ik ken namelijk een (offficieel) hondenloosloopgebied zonder opruimplicht waar Schotse Hooglanders lopen (in Rotterdam-Schiebroek).

- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier word eigenlijk nooit poep geruimd omdat Sam echt een voorkeur heeft voor echt hoge en t liefst zo dicht mogelijk begroeide bosjes....waar die dan vervolgens ook zo ver mogelijk in duikt om te poepen
, niemand last van, hij heeft het ook echt nog nooit ergens anders gedaan, zou die dat wel doen dan opruimen. 

- roy
- Zeer actief
Gelukkig deel ik de mening van jullie allemaal, gewoon lekker opruimen.
Roy poept er al sporadisch maar goed.
Ik merk wel dat er in de buurt een hele andere mentaliteit heerst, zo van er staat geen bordje van verboden honden dus...
Er zijn hier in de hele plaats geen hondentoiletten en uitlaatstroken dan ben je toch verplicht om het overal op te ruimen???
groetjes yvonne
Roy poept er al sporadisch maar goed.
Ik merk wel dat er in de buurt een hele andere mentaliteit heerst, zo van er staat geen bordje van verboden honden dus...
Er zijn hier in de hele plaats geen hondentoiletten en uitlaatstroken dan ben je toch verplicht om het overal op te ruimen???
groetjes yvonne
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond