Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan de Kangal ingezet worden tegen wasbeerhonden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Kan de Kangal ingezet worden tegen wasbeerhonden?

Ongelezen bericht door kangalfan »

De wasbeerhonden rukken op in Nederland.

ga naar www.netwerk.tv

Bekijk de uitzending van 28 augustus

In Nederland zijn er wasbeerhonden aangetroffen die oorspronkelijk geexporteerd zijn uit Korea en Japan naar Oekraine voor de huid. Enkelen zijn ontsnapt en via Polen en Duitsland in Nederland beland. Ze eten bij de boerderijen de maisvelden kaal. De boeren ondervinden er ontzettend veel last van. Veel boeren jagen nu op de wasbeerhonden omdat ze geen andere keuze hebben. De kangal kan hier mischien een uitkomst bieden. De kangal heeft al langer dan duizend jaar de kuddes in Turkije tegen wolven en beren beschermd. De veel grotere kangalhond zal de wasbeerhonden afschrikken. Als de eigenaar de hond goed opvoedt kan de kangal het gehele maisveld als zijn territorium zien en indringers niet binnenlaten. En? Is dit een goed idee?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Laat die Kangal lekker waar hij thuishoort en dat is zeer beslist niet in dit kikkerland hier :roll:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

wasbeerhonden vreten geen mais en laten zich zeker niet afschrikken door een kangal, hier in de buurt zitten ze ook en ik vind ze mooi, je moet alleen je kippen en ander (pluim)vee goed opsluiten snachts :mrgreen:

verder zijn ze ontzettend slim en schuw, dus de kans dat je er een ziet is minimaal

ohw en laat de kangal lekker in de binnenlanden van Bonnebokkie
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Lijkt me een typisch gevalletje van het middel erger dan de kwaal. Hij zal alle mais platlopen als hij achter de wasbeerhonden aan rent.
Laatst gewijzigd door Dibbes op 29 aug 2007 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Kun je nou werkelijk nergens anders over praten? Er bestaan naast de Kangal nog zoveel meer rassen. Oh en ter info, buiten al die nog meer bestaande rassen, is er nog meer in het leven.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Mir@n schreef:Kun je nou werkelijk nergens anders over praten? Er bestaan naast de Kangal nog zoveel meer rassen. Oh en ter info, buiten al die nog meer bestaande rassen, is er nog meer in het leven.
Hij heeft toch al beloofd dat hij niet meer dan 1 keer per week een topic over de Kangal start om ons niet teveel te belasten? :mrgreen:
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

wasbeerhond :denken:

als ik ergens nog nooit van heb gehoord is het wel van een wasbeerhond

Afbeelding

dit is het dan
ik had er me eigen toch iets anders bij voorgesteld
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

uwen kangal zal rap vastzitten in de bouw van zon beest en boomklimmen kan hij ook al niet.
Laat het maar over aan de terriers die het kunnen en aan de geweren
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Dibbes schreef:
Mir@n schreef:Kun je nou werkelijk nergens anders over praten? Er bestaan naast de Kangal nog zoveel meer rassen. Oh en ter info, buiten al die nog meer bestaande rassen, is er nog meer in het leven.
Hij heeft toch al beloofd dat hij niet meer dan 1 keer per week een topic over de Kangal start om ons niet teveel te belasten? :mrgreen:
Nou, daar houdt hij zich niet aan. Kijk maar: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=121723 , dit is een topic van 25 augustus, dus al het tweede deze week. Ik word er ook een beetje moe van.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

ik heb op zich niks tegen kangals, maar op deze manier komt dat vanzelf :19:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Hahahaha. Kangal.

Voor de wasbeerhond zou ik gewoon de combi greyhound en schijnwerper nemen. Misschine kan je m dichterbij fiepen net als een vos.

Alleen mag dat niet in NL. :boos:

L.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

langehond1 schreef:Hahahaha. Kangal.

Voor de wasbeerhond zou ik gewoon de combi greyhound en schijnwerper nemen. Misschine kan je m dichterbij fiepen net als een vos.

Alleen mag dat niet in NL. :boos:

L.
idd en das zonde, lamping is zo schoon.
misschien kom ik er nog wel eens eentje tegen in het bouwwerk
langehond1
Zeer actief

Ik zou ook wel voor zijn, weer 's nachts achter hounds aanrennen. Alleen de WBH uit de boom knallen zit ik niet zo op te wachten, ik heb liever dat me grey dat doet. Ook leuker voor Youtube...

L.
Kit
Erelid

Nanna schreef:
Alleen de WBH uit de boom knallen zit ik niet zo op te wachten, ik heb liever dat me grey dat doet.
Kan die schieten dan? :denken:

greyhounds kunnen alles beter als/dan een kangal :pffff:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Daar is een Kangal véél te langzaam voor. Mooi klusje voor de terriers :pffff:
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

wasbeerhonden eten knaagdieren, amfibieën, hagedissen, vissen, insecten, vogels, vruchten, noten en bessen, dus het kaalvreten van maisvelden zal wel meevallen.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Kit
Erelid

GuardianAngel schreef:wasbeerhonden eten knaagdieren, amfibieën, hagedissen, vissen, insecten, vogels, vruchten, noten en bessen, dus het kaalvreten van maisvelden zal wel meevallen.

je vergeet ooievaars :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Misschien eten ze ook wel Kangals :mrgreen:
langehond1
Zeer actief

haha...ik zit er niet zo op te wachten op wild dat terugbijt...misschien moet ik toch aan de kangal als "pakhond".

Mijn beide honden zien schieten zowiezo niet zitten :wink:

L
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat de Kangal de wbh eenvoudigweg door middel van neuro linguistisch programmeren uit de maisvelden kan krijgen.
Moeilijk doen is helemaal niet nodig, heb toch eens een beetje vertrouwen in die hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
jelle
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik denk dat de Kangal de wbh eenvoudigweg door middel van neuro linguistisch programmeren uit de maisvelden kan krijgen.
Moeilijk doen is helemaal niet nodig, heb toch eens een beetje vertrouwen in die hond.
:mrgreen:

misschien kan er ook gewoon een hologram van een Kangal in het maisveld geprojecteerd worden. Heb je het hele beest verder niet eens nodig.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

voor dit soort werk zijn naar mijn weten de coonhounds gefokt,

maar daarbij vergeet ik natuurlijk voor het gemak dat kangals de allesoverheersende honden zijn die alles beter kunnen dan alle andere honden , wanneer kom je op de coursingbaan met je kangal?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb die kangal wel gemist in die wc topics,dat valt dan toch weer een beetje tegen....... :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:Ik heb die kangal wel gemist in die wc topics,dat valt dan toch weer een beetje tegen....... :mrgreen:
elk kangaltopic wordt zolangzamerhand een wc topic met al dat gezeik :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tuurlijk kan dat, ook al is de Kangal een kuddebewaker, hij draait z'n poot niet om voor een potje kill&attack in het mais. Tophonden :ok:.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Podenji schreef:elk kangaltopic wordt zolangzamerhand een wc topic met al dat gezeik :mrgreen:
:smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Tuurlijk kan dat, ook al is de Kangal een kuddebewaker, hij draait z'n poot niet om voor een potje kill&attack in het mais. Tophonden :ok:.
met een beetje mazzel raust dat logge kangallijf zo door het mais heen dat de boer gelijk maismeel heeft
jelle
Zeer actief

Podenji schreef:
Lemuria schreef:Tuurlijk kan dat, ook al is de Kangal een kuddebewaker, hij draait z'n poot niet om voor een potje kill&attack in het mais. Tophonden :ok:.
met een beetje mazzel raust dat logge kangallijf zo door het mais heen dat de boer gelijk maismeel heeft
welnee. De Kangal is zo behendig dat ie tussen de maisstengels door slalomt als ware het een Border Collie op een behendigheidskampioenschap.

Afbeelding

Podenji
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
Podenji schreef:
welnee. De Kangal is zo behendig dat ie tussen de maisstengels door slalomt als ware het een Border Collie op een behendigheidskampioenschap.
owwwwww is het dan ook zo dat over niet al te lange tijd de border collie verstoten wordt op de behendigheidskampioenschappen door de kangals? :N:
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

GuardianAngel schreef:wasbeerhonden eten knaagdieren, amfibieën, hagedissen, vissen, insecten, vogels, vruchten, noten en bessen, dus het kaalvreten van maisvelden zal wel meevallen.
Het is een uitheemse soort, dus elke wasbeerhond in nl die ontdekt wordt mag in feite neergeknald worden.
Buiten de coonhound is er nog een soort maar da moet ik effe opzoeken, ik weet wel dak een tongverekking krijg van het uit te spreken
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”