Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fotohoek en konijnenhoofden
Moderator: moderatorteam
- annicka
- Zeer actief
Fotohoek en konijnenhoofden
Ik kan me voorstellen dat mensen graag willen laten zien wat ze de honden te eten geven.
Wat er echter NU in de fotohoek staat gaat mijn inziens VEEL en VEEL te ver.
Waarom gaat iedereen er vanuit dat hier allemaalmensen zitten die hun honden laten barfen? Waarom is het nodig een konijnekoppie te laten zien dat van het vel ontdaan is?
Waarom? Om lollig te zijn?
Het spijt me, moderatoren, ik vraag jullie met klem om deze foto's van dat hoofd van het konijn te verwijderen. Het is luguber en naar om naar te kijken. Zeker voor kinderen, het is een openbaar deel van het forum.
Wat voegt het toe? Is het bedoeld om grappig te zijn? Dat is het namelijk niet.
Ik vind het respectloos- niet alleen ten opzichte van het konijn, maar ook ten opzichte van medeforummers die hier niet graag naar kijken.
Wat er echter NU in de fotohoek staat gaat mijn inziens VEEL en VEEL te ver.
Waarom gaat iedereen er vanuit dat hier allemaalmensen zitten die hun honden laten barfen? Waarom is het nodig een konijnekoppie te laten zien dat van het vel ontdaan is?
Waarom? Om lollig te zijn?
Het spijt me, moderatoren, ik vraag jullie met klem om deze foto's van dat hoofd van het konijn te verwijderen. Het is luguber en naar om naar te kijken. Zeker voor kinderen, het is een openbaar deel van het forum.
Wat voegt het toe? Is het bedoeld om grappig te zijn? Dat is het namelijk niet.
Ik vind het respectloos- niet alleen ten opzichte van het konijn, maar ook ten opzichte van medeforummers die hier niet graag naar kijken.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Fotohoek en konijnenhoofden
Dat is geen argument, want ook elders op het internet zijn nog veel luguberder plaatjes te vinden.annicka schreef:Het spijt me, moderatoren, ik vraag jullie met klem om deze foto's van dat hoofd van het konijn te verwijderen. Het is luguber en naar om naar te kijken. Zeker voor kinderen, het is een openbaar deel van het forum.
Maar daarnaast begrijp ik ook niet waarom iemand elke dag foto's van zijn barfende hond moet laten zien. Ik sla die topics in elk geval standaard over. En niet omdat ik het goor vind, maar gewoon omdat ik het totaal niet interessant vind. En het zijn ook geen foto's die uitblinken in technische of compositie hoogstandjes, dus ik vind het niet eens de moeite waard om dat topic te openen

heb je het over dat flappie-topic? in de titel staat al aangegeven wat de inhoud van het topic hoogstwaarschijnlijk zou zijn, dus ik heb, hypocriete, sentimentele trut die ik er ben, dat topic vooral niet geopend.
en als je dat toch doet, dan is dat jouw zorg. je bent gewaarschuwd. niet achteraf gaan janken. je bent geen klein kind dat nog in een of andere leercurve zit.
en als je dat toch doet, dan is dat jouw zorg. je bent gewaarschuwd. niet achteraf gaan janken. je bent geen klein kind dat nog in een of andere leercurve zit.
- annicka
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
Re: Fotohoek en konijnenhoofden
Ik snap dat er overal op het internet nog luguberder plaatjes te vinden zijn, maar moet dat dan ook maar op het Hondenforum te vinden zijn?Marion. schreef:Dat is geen argument, want ook elders op het internet zijn nog veel luguberder plaatjes te vinden.annicka schreef:Het spijt me, moderatoren, ik vraag jullie met klem om deze foto's van dat hoofd van het konijn te verwijderen. Het is luguber en naar om naar te kijken. Zeker voor kinderen, het is een openbaar deel van het forum.
Maar daarnaast begrijp ik ook niet waarom iemand elke dag foto's van zijn barfende hond moet laten zien. Ik sla die topics in elk geval standaard over. En niet omdat ik het goor vind, maar gewoon omdat ik het totaal niet interessant vind. En het zijn ook geen foto's die uitblinken in technische of compositie hoogstandjes, dus ik vind het niet eens de moeite waard om dat topic te openen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tegenwoordig niet meer omdat we alles wat met dood te maken heeft het liefste ver weg stoppen,maar ik heb vroeger weleens een koeienkop bij de slager gezien ja.annicka schreef:Laat een slager zien hoe een koe, een varken of een paard geslacht worden? Zet hij vervolgens de gevilde kop met ogen er in in de vitrine?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dat is dan weer een voordeel van de islam slager,die van mij zijn opgegroeid met schapenkoppen in de vitrineannicka schreef:Laat een slager zien hoe een koe, een varken of een paard geslacht worden? Zet hij vervolgens de gevilde kop met ogen er in in de vitrine?Wil de hond schreef:Kom jij wel eens bij een slager?

Nah. Ook op deze foto's is niet te zien hoe het konijn geslacht is hoor. En de ogen zijn nauwelijks ogen meer. De gaten in de schapekop in de vitrine zijn ongeveer even erg.annicka schreef:Laat een slager zien hoe een koe, een varken of een paard geslacht worden? Zet hij vervolgens de gevilde kop met ogen er in in de vitrine?Wil de hond schreef:Kom jij wel eens bij een slager?
En de schapekop in de vitrine heeft zijn tandjes nog, die zijn op deze foto's niet eens zichtbaar

- Pepie
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
gelukkig krijgen we van jou dan geen foto's te zien van flappiePepie schreef:Ik heb ook flappie compleet besteldboemerang schreef:als het er bij word gezet kijk ik ook niet
ik hoef dat niet te zien , hoe ze een bloederig kop of wat ook opvretenmaar ik gooi dat neer en kijk niet meer
Ik heb al moeite met een zalmkop....... :N:

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Ook maar even gekeken in de fotohoek, en ik vind het geen fotoreportage waar ik vrolijk van word.
Moet er niet aan denken dat het mijn knijn Hannes zou zijn.
Hypocriet ? Tuurlijk. Zet de foto's maar eens op een forum van konijnenliefhebbers, moet je eens kijken hoe er dan gereageerd wordt.
En wat als de konijnenkop een gevilde hondenkop was geweest die als voer werd aangeboden ?
Moet er niet aan denken dat het mijn knijn Hannes zou zijn.
Hypocriet ? Tuurlijk. Zet de foto's maar eens op een forum van konijnenliefhebbers, moet je eens kijken hoe er dan gereageerd wordt.
En wat als de konijnenkop een gevilde hondenkop was geweest die als voer werd aangeboden ?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier bij de islamitische slager hangt en ligt er vanalles, zelfs kalfskoppen en ze staan uit te benen waar je bij bent dus wat is je punt nouannicka schreef:Laat een slager zien hoe een koe, een varken of een paard geslacht worden? Zet hij vervolgens de gevilde kop met ogen er in in de vitrine?Wil de hond schreef:Kom jij wel eens bij een slager?

Ik ben blij dat jouw slager de mijne niet is Addy,
ik weet heus wel dat er aan stuk vlees een levend wezen aan vooraf gegaan is.
Maar ik hoef geen koppen in de vitrine te zien hangen, dank u wel.
Wat komt er hierna ? Slachten waar je bij staat ? Dat je het dier uit kiest wat voor je neus geslacht wordt ?
Verser kan niet.
Wat komt er hierna ? Slachten waar je bij staat ? Dat je het dier uit kiest wat voor je neus geslacht wordt ?
Verser kan niet.
tja kan het ook niet helpen dat dit zo werkt, mijn honden barfen en ja dan moet ik het daar kopenbullenmama schreef:Ik ben blij dat jouw slager de mijne niet is Addy,
Verser kan niet.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
- Zeer actief
dus als jij maar niet ziet dat het gebeurt is het allemaal ok?bullenmama schreef:Ik ben blij dat jouw slager de mijne niet is Addy,
Verser kan niet.
Wat een hypocriet geleuter zeg. Als je niet tegen het idee van het slachten van een dier kunt moet je het ook niet voor je laten doen.
Overigens is "vers" vlees culinair gezien helemaal niet te prefereren, schijnt.
Ik heb er dan meer moeite mee dat het in zo'n geval ineens over "flappie" gaat. Dat geeft het geheel mijns inziens een lacherige en respectloze sfeer mee.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In een ander deel van de wereld eten ze honden en katten. Zullen we eens vragen of ze daar leuke foto's van kunnen maken en dan met leuk commentaar erbij? Zoals "Dit was Fikkie" en dan een hondenlijkje?
Ik zie de humor niet. Een dood dier is niet grappig en respect voor een dier wat geofferd wordt om een ander dier in leven te houden is op zijn plaats. Ik hou dus niet van de sensatie van dit soort foto's en ik vind het walgelijk. Er gebeurt zoveel waarvan we weten en waarop we niet zitten te wachten om alles dan ook maar te hoeven zien. Hypocriet? Ik zie niet in waarom. Ik vind het een kwestie van respect. Het commentaar bij de fotosessie is respectloos, niet grappig. Maar goed, dat is mijn mening.
Blijkbaar is de hondeneigenaar ook nogal hypocriet, want van het konijn is het leuk, maar als het een hond zou betreffen zou men tranen met tuiten jammeren.
Ik zie de humor niet. Een dood dier is niet grappig en respect voor een dier wat geofferd wordt om een ander dier in leven te houden is op zijn plaats. Ik hou dus niet van de sensatie van dit soort foto's en ik vind het walgelijk. Er gebeurt zoveel waarvan we weten en waarop we niet zitten te wachten om alles dan ook maar te hoeven zien. Hypocriet? Ik zie niet in waarom. Ik vind het een kwestie van respect. Het commentaar bij de fotosessie is respectloos, niet grappig. Maar goed, dat is mijn mening.
Blijkbaar is de hondeneigenaar ook nogal hypocriet, want van het konijn is het leuk, maar als het een hond zou betreffen zou men tranen met tuiten jammeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Respect voor een konijn? Respect voor een dood dier?Eline* schreef:Hypocriet? Ik zie niet in waarom. Ik vind het een kwestie van respect.
Tja, dat gaat me te ver. De 2 vliegen die ik net kapotgeslagen heb, heb ik de kliko in gedonderd. Bij mijn tante's kist heb ik vanmorgen wel uit respect een roos neer gelegd.
-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik vind een waarschuwing in de topictitel voldoende (en wel zo passend). Er zijn nu eenmaal zat hondeneigenaren die hun hond barf geven en waarom zouden daar geen foto's van gemaakt mogen worden?
En door de waarschuwing in de topictitel is dit duidelijk en kan je kiezen wel of niet te kijken (of zo stom en nieuwsgierig zijn om toch te kijken terwijl je er eigenlijk niet tegen kan
).
En door de waarschuwing in de topictitel is dit duidelijk en kan je kiezen wel of niet te kijken (of zo stom en nieuwsgierig zijn om toch te kijken terwijl je er eigenlijk niet tegen kan

- Wytsypytsy
- Actief