Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde Konik paarden in de Ossenwaard Deventer

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Marco#

Wilde Konik paarden in de Ossenwaard Deventer

Ongelezen bericht door Marco# »

Ik ben al een paar keer op pad geweest om de wilde paarden in de Ossewaard in Deventer te fotograferen maar kwam steeds met lege handen terug. Vanmiddag stonden ze toevallig vlak bij de dijk. Dus aaien en foto's maken want erg wild zijn ze niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeuk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marco# op 09 sep 2007 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Mooie foto's! Die ene met zn kont tegen de paal :mrgreen:
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Mooie foto,s weer Marco :ok:
Prachtige dieren!!!

Die distels in de manen, lijken bijna krulspelden, alsof Leco Zadelhoff aan het klieren is voor de hipste wilde manen trend van dit herfst seizoen.
Lijkt me overigens geen pretje voor ze al die zooi op hun hoofd!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk! Krijg er een flashback van :mrgreen:
Ik heb een jaar lang Konik bestudeert tijdens mijn studie en daarvoor moest ik een kudde 8 uur per dag op de voet volgen. We hadden eerst ook bedacht snachts te gaan kijken maar na 1 keer paarden zoeken in een enorm gebied in het pikkedonker laat je dat idee snel varen :N: :roll:

Waar wij naar ze keken zaten ze in deze tijd van het jaar ook onder de klissen. Die gaan pas weg als het nat en guur wordt waardoor ze uit de manen wegrotten. Zover ik kon zien hadden de paarden er niet heel veel last van. Eenmaal geen klissen meer zagen de manen er ook weer normaal uit. Tot die tijd waren het hele matten :19:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

mooie foto's van mooie paarden :cheer: :cheer:

alleen de combinatie paard-prikkeldraad :N:
daar heb ik teveel ellende van gezien :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Weer prachtige foto's :ok:
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

MARC_S schreef:Leuk! Krijg er een flashback van :mrgreen:
Ik heb een jaar lang Konik bestudeert tijdens mijn studie en daarvoor moest ik een kudde 8 uur per dag op de voet volgen. We hadden eerst ook bedacht snachts te gaan kijken maar na 1 keer paarden zoeken in een enorm gebied in het pikkedonker laat je dat idee snel varen :N: :roll:

Waar wij naar ze keken zaten ze in deze tijd van het jaar ook onder de klissen. Die gaan pas weg als het nat en guur wordt waardoor ze uit de manen wegrotten. Zover ik kon zien hadden de paarden er niet heel veel last van. Eenmaal geen klissen meer zagen de manen er ook weer normaal uit. Tot die tijd waren het hele matten :19:
Staan ze bekend om hun zachtaardige karakter? Toen ik bezig was met mijn tas uitpakken en statief opzetten kwamen ze er zo relaxed bij staan kijken... Totaal geen stress. Er liepen toch enkele veulens tussen. We konden ze aanraken en in de neus blazen. Echt zo lief die beesten :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marco# schreef:
MARC_S schreef:Leuk! Krijg er een flashback van :mrgreen:

Staan ze bekend om hun zachtaardige karakter? Toen ik bezig was met mijn tas uitpakken en statief opzetten kwamen ze er zo relaxed bij staan kijken... Totaal geen stress. Er liepen toch enkele veulens tussen. We konden ze aanraken en in de neus blazen. Echt zo lief die beesten :ok:
Mijn theorie is dat ze omdat ze helemaal vrij zijn en in natuurlijke kuddes leven gewoon geen stress hebben. Een paard zonder opgerkropte energie en frustraties is gewoon een heel rustig en stabiel dier.
Bij ons waren ze ook zo relaxed. Een van de veulens gaf ik daar altijd een massage. Hij was midden in de winter geboren en omdat hij het enige veulen was in die periode kwam hij zijn nieuwsgierigheid op ons botvieren. Bij die massages viel hij bijna om als je ineens wegstapte als hij zowat in je hing :mrgreen: :ok:

Overigens waren ze niet zo relaxed als een merrie net een veulen had en dus meteen weer hengstig werd. Dan kwamen de vrijgezelle hengsten hun kans wagen en dat betekende dus het "Wilde Westen" tussen minimaal 5-10 jonge opgefokte hengsten en de grote leider van de merriekudde. Meestal klom ik dan in een boom om niet tussen het geweld te raken maar toch lekker dichtbij te blijven om de actie goed te zien :ok: Moet er niet aan denken dat de hengsten op je af komen in blinde paniek. Soms gleden ze uit of knalde ze ergens tegenaan waarna ze nog een goede trap op hun bek kregen ook van de leider :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”