Heeft ze iets met ballen, pakt ze uberhaupt speelgoed oid vast? Die twee Spanjolen van mij niet, en dan valt er al heel wat af
Zou het niet met een hondenschool te overleggen zijn dat je zonder "vooropleiding" mee mag doen? Ik snap wel dat ze het iha vragen, maar misschien is er te onderhandelen in deze.
En misschien kun je ook bij een hondenschool eens gaan kijken, eventueel een proefles meedoen (of gewoon toezien hoe anderen trainen) bij de verschillende mogelijkheden? En sowieso een hondenschool zoeken die met het karaktertje kan omgaan.
Met Moya, ook best een apart gevalletje soms, doe ik nu wat lessen behendigheid. Mo is niet echt een stresskip maar als ze iets eng vindt of raar, dan doet ze het niet. Leg je er druk op dan slaat ze dicht. Maar als ze het rustig aan kan bekijken, en stapje voor stapje kan leren dan komt het goed en vindt ze het ook leuk.
Van alle toestellen die we nu geprobeerd hebben lukt eigenlijk alleen de tunnel (nog) niet. Schutting, paaltjes, door een band springen, op een tafeltje springen... kan ze allemaal. Met de tunnel trainen we nu stukje bij beetje. Ze kan nu al met 3 pootjes erin om een stukkie worst te pakken, alleen dan gaat ze weer achteruit
Alle andere dingen vindt ze zelfs leuk inmiddels, en ik ook

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)