3e keer bijten op het been vandaag
Moderator: moderatorteam
De eerste keer hebben we een soort "mouw" gebruikt die je om het been kon schuiven, aangezien Biène niet eens keek naar het been en alleen maar omhoog wilde.Casey schreef:Gave fotos Inge! Beet ziet er (volgens mij) prima uit. Vraagje: waarom de jute band op het been? Heb je die eerst los gebruikt als prooi?
Kees
Helemaal op het been? Stok ook? Gewoon nieuwsgierig, maar waarom? Komt ze niet lekker op de arm? (waarbij deze formulering voor niet KNPV-ers in zijn geheel niet dubbelzinnig dient te worden opgevatInge schreef: Vandaag heeft ze voor de eerste keer ook vóór op het been gebeten (we gaan proberen haar helemaal op het been te krijgen), dat vond ze nog wat raar.![]()
Ja, stok ook*Jessy schreef:Mooie foto's, ziet er goed uit![]()
Helemaal op het been? Stok ook? Gewoon nieuwsgierig, maar waarom? Komt ze niet lekker op de arm? (waarbij deze formulering voor niet KNPV-ers in zijn geheel niet dubbelzinnig dient te worden opgevatInge schreef: Vandaag heeft ze voor de eerste keer ook vóór op het been gebeten (we gaan proberen haar helemaal op het been te krijgen), dat vond ze nog wat raar.![]()
)
Edit: verduidelijking
Klopt, wat ik zo lees van jou en Biène lijkt heel veel op mijn hondje, zoals ze was in het begin. Ook haar hebben we bij alles op het been gezet, en daar sterk in gemaakt. Dit voorjaar heeft ze tijdens de keuring bewezen dat het gewerkt heeft. Had totaal geen moeite meer met de stokJa, stok ook (als het lukt)
Biène bijt redelijk goed van voren, maar zonder echte dreiging nog (slechts stemdreiging). Het is de vraag of ze de volledige dreiging aan zou kunnen als ze bovenin bijt. Dit vragen we ons af omdat ze ruim een jaar geleden een behoorlijke terugval heeft gehad in haar bijtwerk waardoor we eigenlijk weer zo goed als opnieuw hebben moeten beginnen. Voor de terugval was overigens geen aanwijsbare oorzaak.
Biène is af en toe wat wisselvallig in haar bijtwerk gebleven.
De meeste honden die op het been bijten, zijn daar zekerder doordat ze hun poten op de grond kunnen houden en ook de iets minder zekere honden kunnen dan vaak de stokdreiging aan (tenminste...dat hebben ze mij verteld)