Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Biène op het been

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Biène op het been

Ongelezen bericht door Inge »

Met dank aan Carmen voor het maken van de foto's :wink:

3e keer bijten op het been vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Gave fotos Inge! Beet ziet er (volgens mij) prima uit. Vraagje: waarom de jute band op het been? Heb je die eerst los gebruikt als prooi?

Kees
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Gave fotos Inge! Beet ziet er (volgens mij) prima uit. Vraagje: waarom de jute band op het been? Heb je die eerst los gebruikt als prooi?

Kees
De eerste keer hebben we een soort "mouw" gebruikt die je om het been kon schuiven, aangezien Biène niet eens keek naar het been en alleen maar omhoog wilde.
De "mouw" werd bij elkaar gehouden door een riem en door die riem los te trekken kon Biène het winnen.
Peter heeft toen eerst die mouw om zijn arm gedaan, Biène laten bijten, tijdens het bijten dat ding verplaatst naar het been en het kwartje viel toen dat ze daar ook mocht bijten. Daarna dezelfde "mouw" 2x direct op het been gebruikt en toen zat ze dus gelijk op de goede plek.
De volgende stap was deze jute kap, omdat dat vrij zacht is en prettig aanvoelt bij het bijten, is soepeler dan het pak zelf. Ze heeft vandaag dus voor de 3e keer op deze jute kap gebeten en voorlopig blijven we dat gebruiken tot ze precies haar plek weet en overtuigend bijt.
Vandaag heeft ze voor de eerste keer ook vóór op het been gebeten (we gaan proberen haar helemaal op het been te krijgen), dat vond ze nog wat raar. :wink:
Het lossen is ineens wel weer lastiger, madam vindt dit geloof ik wel heel leuk en wilde niet meer loslaten. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mooie foto's hoor! Lekker allert ook he, (die bewaking foto)
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Mooie foto's, ziet er goed uit :ok:
Inge schreef: Vandaag heeft ze voor de eerste keer ook vóór op het been gebeten (we gaan proberen haar helemaal op het been te krijgen), dat vond ze nog wat raar. :wink:
Helemaal op het been? Stok ook? Gewoon nieuwsgierig, maar waarom? Komt ze niet lekker op de arm? (waarbij deze formulering voor niet KNPV-ers in zijn geheel niet dubbelzinnig dient te worden opgevat ;))

Edit: verduidelijking
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

*Jessy schreef:Mooie foto's, ziet er goed uit :ok:
Inge schreef: Vandaag heeft ze voor de eerste keer ook vóór op het been gebeten (we gaan proberen haar helemaal op het been te krijgen), dat vond ze nog wat raar. :wink:
Helemaal op het been? Stok ook? Gewoon nieuwsgierig, maar waarom? Komt ze niet lekker op de arm? (waarbij deze formulering voor niet KNPV-ers in zijn geheel niet dubbelzinnig dient te worden opgevat ;))

Edit: verduidelijking
Ja, stok ook :wink: (als het lukt)
Biène bijt redelijk goed van voren, maar zonder echte dreiging nog (slechts stemdreiging). Het is de vraag of ze de volledige dreiging aan zou kunnen als ze bovenin bijt. Dit vragen we ons af omdat ze ruim een jaar geleden een behoorlijke terugval heeft gehad in haar bijtwerk waardoor we eigenlijk weer zo goed als opnieuw hebben moeten beginnen. Voor de terugval was overigens geen aanwijsbare oorzaak.
Biène is af en toe wat wisselvallig in haar bijtwerk gebleven.
De meeste honden die op het been bijten, zijn daar zekerder doordat ze hun poten op de grond kunnen houden en ook de iets minder zekere honden kunnen dan vaak de stokdreiging aan (tenminste...dat hebben ze mij verteld) :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Ah :) Klinkt logisch ja. Wat vervelend van die terugval, lijkt me vooral lastig als de oorzaak onduidelijk is...

Dit ziet er in ieder geval netjes uit zo voor de derde keer :ok:
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ja, stok ook (als het lukt)
Biène bijt redelijk goed van voren, maar zonder echte dreiging nog (slechts stemdreiging). Het is de vraag of ze de volledige dreiging aan zou kunnen als ze bovenin bijt. Dit vragen we ons af omdat ze ruim een jaar geleden een behoorlijke terugval heeft gehad in haar bijtwerk waardoor we eigenlijk weer zo goed als opnieuw hebben moeten beginnen. Voor de terugval was overigens geen aanwijsbare oorzaak.
Biène is af en toe wat wisselvallig in haar bijtwerk gebleven.
De meeste honden die op het been bijten, zijn daar zekerder doordat ze hun poten op de grond kunnen houden en ook de iets minder zekere honden kunnen dan vaak de stokdreiging aan (tenminste...dat hebben ze mij verteld)
Klopt, wat ik zo lees van jou en Biène lijkt heel veel op mijn hondje, zoals ze was in het begin. Ook haar hebben we bij alles op het been gezet, en daar sterk in gemaakt. Dit voorjaar heeft ze tijdens de keuring bewezen dat het gewerkt heeft. Had totaal geen moeite meer met de stok :wink:
En waar velen dachten dat het nooit met haar zou lukken heeft ze toch PH1 gehaald. Geduld en blijven geloven in je hond en jezelf. :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”