Hier in de buurt is een paar weken geleden een Golden Retriever aangevallen door een Stafford kruising. Ik liep voorbij met Chaya toen het net gebeurd was.
Ik kwam net op straat de eigenaresse van de Golden tegen met haar hond. Ze was nog steeds erg aangedaan van wat er gebeurd was en haar hond was nog steeds herstellende van de verwondingen.
Tijdens het voorval deed de eigenaresse van de Staffkruising helemaal niks

Het is de eigenaresse van de Golden uiteindelijk gelukt het gevecht te stoppen door beiden honden de sloot in te duwen.
Ik sprak net dus die mevrouw en ze vertelde me dat deze hond dit al bij meerdere honden gedaan heeft en de hele buurt er bang voor is.
Intussen heeft deze mevrouw al voor honderden euro's aan dierenartsrekeningen en de eigenaren van de Staffmix laten niks van zich horen. Echt zo sneu.. het is echt zo'n lief vrouwtje weetjewel? En die hond was ook al zo'n goedzak.
Die Staff wordt niet gekorfd en blijft nog steeds bij dezelfde eigenaren. Er is geen aangifte gedaan bij de politie.
Het zit me niet helemaal lekker.. dikke kans dat het nog een keer gebeurd. Ik weet dat het maar één telefoontje is en dat die hond dan in beslag genomen wordt.
Aan de ene kant vind ik dat sneu voor die hond, maar aan de andere kant is het zo gewoon gevaarlijk.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en óf ik er wel iets mee moet.
Voor hetzelfde geld is het volgende keer Chaya die te grazen genomen wordt..
Hoe denken jullie hier over?