Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een gedoe...

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wat een gedoe...

Ongelezen bericht door thom »

Om maar bij het begin te beginnen. Vorig jaar jaar zat Yla op cursus, dat ging helemaal geweldig, Totdat Belle een andere rottie een een andere hond te lijf ging, Yla ging haar vriendin beschermen. Maakt allemaal niks uit.
Yla ging door naar behendigheid 2 en Belle naar behendigheid 3.
Van de 7 opgegeven hhonden kwamen er maar 2 opdagen, Yla en Koen. dus na 2 weken kon dat niet doorgaan, zowel Koen als Yla zijn een cursus hoger gezet, maar toen kwam Yla opnieiuw met Belle in de groep, en dat was zeker niet de bedoeling.

Sinds 2 weken zijn ze nu in 1 groep samen, Yla beheerst de de behendigheid volkomen, maar laat haar bal niet los na de fly-ball, wel na een paar minuten, laat haar maar lopen.
Vandaag vloog Belle weer een hond aan, en Yla ging in de verdediging...gelukkig liep het goed af, en had de trainster ook gezien dat Belle aan het provoceren was naar Yla...
Leuk hoor, een nieuwe training...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zijn alle honden dan los tijdens de training? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ranetje schreef:Zijn alle honden dan los tijdens de training? :denken:
dat is bij behendigheid altijd :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hutsje schreef:
ranetje schreef:Zijn alle honden dan los tijdens de training? :denken:
dat is bij behendigheid altijd :wink:
Allemaal tegelijk? :roll:
Dat heb ik op de hondenscholen waar ik ben geweest nog nooit gezien :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
thom
Zeer actief
Contacteer:

De hond die bezig is met de oefeningen is natuurlijk los. De andere honden zitten naast hun baas los of vast. Yla is gek op die oefeningen, maar zodra ze klaar is, trekt Belle haar aandacht en is ze weer gefixeerd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

thom schreef:De hond die bezig is met de oefeningen is natuurlijk los. De andere honden zitten naast hun baas los of vast. Yla is gek op die oefeningen, maar zodra ze klaar is, trekt Belle haar aandacht en is ze weer gefixeerd.
Dan is t zaak voor jou om die fixatie te breken door haar aandacht op jouw te krijgen..

En bij het parcourslopen van behendigheid loopt de hond idd los, maar dan moet hij met zijn baas bezig zijn en niet met andere honden ook niet na beeindiging van parcours dan ook is t hond bij je om te belonen cq aan te lijnen..
soms lopen er twee parcoursen, ik heb t zelf aan de hand gehad dat een hond die op t andere deel van t veld aanzette om zijn parcours te lopen, ik had met mijn hond net een parcours gelopen, die ander was gefixeerd op mijn hond en zodra los kwam ie in 1 lijn op mij en mijn hond af, baas had t niet onder controle en pfff... fijn vond ik t niet was ook pislink op dat moment... liep met een sis af door bepaald optreden en een hond die baasgericht is, maar je hebt niets aan dat gelazer..
sorry dat ik t zo zeg, behendigheid is leuk, maar je bent samen bezig en hij of zij hoeft dan niet in te griipen bij akefietjes, niet voor, niet tijdens en niet na het parcours..
Zo zwart wit zie ik het
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
thom schreef:De hond die bezig is met de oefeningen is natuurlijk los. De andere honden zitten naast hun baas los of vast. Yla is gek op die oefeningen, maar zodra ze klaar is, trekt Belle haar aandacht en is ze weer gefixeerd.
Dan is t zaak voor jou om die fixatie te breken door haar aandacht op jouw te krijgen..

En bij het parcourslopen van behendigheid loopt de hond idd los, maar dan moet hij met zijn baas bezig zijn en niet met andere honden ook niet na beeindiging van parcours dan ook is t hond bij je om te belonen cq aan te lijnen..
soms lopen er twee parcoursen, ik heb t zelf aan de hand gehad dat een hond die op t andere deel van t veld aanzette om zijn parcours te lopen, ik had met mijn hond net een parcours gelopen, die ander was gefixeerd op mijn hond en zodra los kwam ie in 1 lijn op mij en mijn hond af, baas had t niet onder controle en pfff... fijn vond ik t niet was ook pislink op dat moment... liep met een sis af door bepaald optreden en een hond die baasgericht is, maar je hebt niets aan dat gelazer..
sorry dat ik t zo zeg, behendigheid is leuk, maar je bent samen bezig en hij of zij hoeft dan niet in te griipen bij akefietjes, niet voor, niet tijdens en niet na het parcours..Zo zwart wit zie ik het
Precies. :ok:
Je weet dat Bella en Yla snel op elkaar gefixeerd zijn.
Dus zorgen dat de aandacht bij jou blijft Thom. Doe wat ontspannen spelletjes met Yla.
En het zou handig zijn als de baas van Bella hetzelfde doet. Dus de aandacht van Bella op zichzelf gericht houdt.
Misschien kan je dat met die baas en met de trainer bespreken?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Vrouwtje van Belle is er 100%van overtuigd dat haar hond geweldig is, én zeker goed luistert.
Dus daar loop je al tegen een probleem aan...We wilden Yla en Belle ook zeker niet meer in dezelfde training hebben.
Dat is dus wel zo gekomen, Belle hoeft alleen haar alleen maar haar lip op te trekken, en yla is gefixeerd. Dus maar een heel kleine beweging van Belle, die niemand ziet.
Het is zo jammer, want Yla gaat met echt met ALLE honden leuk om, zowel groot als klein, maar die 2 gingen eerst goed met elkaar om, totdat Belle een kleine hond ging pakken................
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

thom schreef:Vrouwtje van Belle is er 100%van overtuigd dat haar hond geweldig is, én zeker goed luistert.
Dus daar loop je al tegen een probleem aan...We wilden Yla en Belle ook zeker niet meer in dezelfde training hebben.
Dat is dus wel zo gekomen, Belle hoeft alleen haar alleen maar haar lip op te trekken, en yla is gefixeerd. Dus maar een heel kleine beweging van Belle, die niemand ziet.
Het is zo jammer, want Yla gaat met echt met ALLE honden leuk om, zowel groot als klein, maar die 2 gingen eerst goed met elkaar om, totdat Belle een kleine hond ging pakken................
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit met de trainster bespreekt Thom. Misschien samen met de adviezen die je hebt gekregen? :wink:
En zorg dat je in ieder geval zelf de aandacht van Yla weg houdt van Belle.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Zaterdag zeker de tips gebruiken, en even overleggen met trainster.
Bedankt... :ok: :ok:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor alle tips, i.o.m. met trainster net gedaan of Belle er gewoon niet bij was. Zowel Belle als Yla staan aan de de uiterste kant van elkaar.
Als Yla klaar is met behendigheid en apporteren, staat ze uiteindelijk oog in oog met Belle, maar zowel de trainster als Koen stonden ervoor en riepen BOE, daarna aandacht meteen weer terug. Wel had ik kaas meegenomen, en dat heeft prima geholpen........!!!!!!!!!!!
Dus een fijne training gehad, en met hoet vrouwtje van Belle is bijna geen contact te krijgen, zij doet alles perfect, en gaat er na de training vandoor, drinkt geen koffie/thee om alles even door te spreken...
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

thom schreef:Bedankt voor alle tips, i.o.m. met trainster net gedaan of Belle er gewoon niet bij was. Zowel Belle als Yla staan aan de de uiterste kant van elkaar.
Als Yla klaar is met behendigheid en apporteren, staat ze uiteindelijk oog in oog met Belle, maar zowel de trainster als Koen stonden ervoor en riepen BOE, daarna aandacht meteen weer terug. Wel had ik kaas meegenomen, en dat heeft prima geholpen........!!!!!!!!!!!
Dus een fijne training gehad, en met hoet vrouwtje van Belle is bijna geen contact te krijgen, zij doet alles perfect, en gaat er na de training vandoor, drinkt geen koffie/thee om alles even door te spreken...
Gelukkig maar , trainen moet leuk blijven.
Jammer dat er met het vrouwtje van Belle niet te praten is, het moet toch leuk blijven voor iedereen :19:
ranetje
Zeer actief

Jij bent in ieder geval geholpen door de trainster :ok:
En dat is het belangrijkste.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

We hebben in elk geval een perfecte traing gehad. Ook zonder gedoe van Belle. Yla heeft een opertatie aan LPC gehad, dus wij en de trainster hadden bedacht, dat Yla met op en afstapje de tafel op ging, maar Yla had vandaag zoiets, bekijk het maar ik ga die tafel op, en probeer me maar om mij eraf eraf te krijgen. Dat ging gelukkig wel, met een beetje begeleiding, als ze ze op re-poot springt heeft ze opnieuw een groot probleem............maar onder begeleiding ging ze heel beheerst van de tafel af,.........gekke meid.... :smile:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Er is trouwens echt niet te praten met het vrouwtje van Belle. Haar hond is perfect, en dat is een feit...!!!!!!!!!!!!
Dan heb ik toch liever Yla, Belle is zo stiekum, met haar lip omhoog trekken, waarop Yla vol ingaat. Niemand ziet de reaktie van Belle, maar als Yla het zat is, ziet iedereen het wel, dus volgens mij, hebben we een een aardig open hond, die laat zien hoe ze erbij staat...
Van de vorige cursus, zijn veel mensen weggaan, juist vanwege het sneaky gewdrag van Belle.... :idea: :neenee:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

thom schreef:Er is trouwens echt niet te praten met het vrouwtje van Belle. Haar hond is perfect, en dat is een feit...!!!!!!!!!!!!
Dan heb ik toch liever Yla, Belle is zo stiekum, met haar lip omhoog trekken, waarop Yla vol ingaat. Niemand ziet de reaktie van Belle, maar als Yla het zat is, ziet iedereen het wel, dus volgens mij, hebben we een een aardig open hond, die laat zien hoe ze erbij staat...
Van de vorige cursus, zijn veel mensen weggaan, juist vanwege het sneaky gewdrag van Belle.... :idea: :neenee:
Hier ligt dus een schone taak voor de trainster :ok: :idea:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Daar heb je helemaal gelijk in..... :eek: :wink:
Daarom was ik ook zo blij, om niet meer samen met Belle te hoeven trainen, maar doordat er maar 2 honden op kwamen zetten, had het niet zoveel zin met deze training door te gaan. Vandaar dat we een training hoger zijn geplaatst, en daardoor weer bij Belle in de groep belanden....Moet wel eerlijk zeggen, dat Yla, ondanks dat ze een taining heeft overgeslagen, ze het wel fantastisch doet. Alle extra behendigheid gaat perfect, alsook het apporteren, en de flyball beheerst ze als enige.
Ook hier zijn mensen die een hekel hebben aan Belle, ze wil perfect luisteren, maar zend heel stiekum signalen uit naar andere honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”