Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kruising Stafford en stamboom...
Moderator: moderatorteam
- Debby191
- geregistreerd lid
kruising Stafford en stamboom...
Ik heb een heel leuk honje op het oog maar dat is een kruising tussen een Stafford en een bordercollie.. is er mischien iemand die mij kan vertellen hoe dat met een stamboom enzo zit? is dat verplicht? Alvast heel erg bedankt. 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: kruising Stafford en stamboom...
Nooit een kruising stafford nemen, die krijgen geen stamboom en als je pech hebt vallen ze onder de RAD wet. Dan loop je dus de kans dat je hondje afgemaakt moet worden.Debby191 schreef:Ik heb een heel leuk honje op het oog maar dat is een kruising tussen een Stafford en een bordercollie.. is er mischien iemand die mij kan vertellen hoe dat met een stamboom enzo zit? is dat verplicht? Alvast heel erg bedankt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
jij woont in nederland dus je mag geen hond zonder stamboom hebben (en een kruising heeft geen stamboom) die op een stafford of iets van die familie lijkt.
dus als deze kruising ook maar een beetje op een stafford lijkt mag je hem in nederland niet hebben, zal ik ook als je hond lief is in beslag genomen worden en ingeslapen.
kijk heel erg uit hiermee!
dat het een kruising staff is maakt niet uit maar het uiterlijk wel dus daar moet je naar kijken.
daarbij vind ik gezien de karakters van zowel de staff als de bordercollie dit geen verstandige kruising en zou ik nooit zo'n hond willen. ik vind het een zeer risicovolle kruising qua karakter
dus als deze kruising ook maar een beetje op een stafford lijkt mag je hem in nederland niet hebben, zal ik ook als je hond lief is in beslag genomen worden en ingeslapen.
kijk heel erg uit hiermee!
dat het een kruising staff is maakt niet uit maar het uiterlijk wel dus daar moet je naar kijken.
daarbij vind ik gezien de karakters van zowel de staff als de bordercollie dit geen verstandige kruising en zou ik nooit zo'n hond willen. ik vind het een zeer risicovolle kruising qua karakter
Laatst gewijzigd door M@scha op 15 okt 2007 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

- Debby191
- geregistreerd lid
- M@scha
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- M@scha
- Zeer actief
helemaal mee eens val..Valerie schreef:foto?
ik zou kwa karakter trouwens zo een hond ook niet in huis willen hebben :N: (ten minste mijn verwachting ervan)
ik heb liever geen oersterke, vasthoudende stronteigenwijze drijvende zenuwenlijer om het beestje maar even bij zijn naam te noemen...
dit hoeft natuurlijk niet maar is wel een reële mogelijkheid dat deze kruising zo wordt :N:

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mij lijkt het naast een evt RAD-hond (want de kleuren komen nogal overeen en het lange haar zal hij wel niet hebben) een potentieel moeilijke hond.
Zou er zelf nooit aan beginnen want het karakter is zo ontzettend tegenovergesteld dat je echt geen idee hebt van wat je in huis haalt. Verder gebruikt een bordercollie zijn tanden nogal snel en dat wil je niet bij een halve staff
Het zou natuurlijk ook gewoon een vreselijk leuke hond kunnen worden. Maargoed, daar zijn er veel meer van
Het zou natuurlijk ook gewoon een vreselijk leuke hond kunnen worden. Maargoed, daar zijn er veel meer van
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Eentje kunnen vinden op het net...Ik zou het zeker niet doen nee

http://www.pets.be/search/showPetsDetai ... 20stafford
http://www.pets.be/search/showPetsDetai ... 20stafford

- Chucky&Kyra
- Vaste gebruiker
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer: