Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor en nadelen van een teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

benji
Vaste gebruiker

voor en nadelen van een teef

Ongelezen bericht door benji »

Ik zie de loopsheid niet als een nadeel want dat hoort er gewoon bij
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

:denken:
okay. en nu?
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

estelle schreef::denken:
okay. en nu?
Niks....denk ik... :smile:
Hij wou dat gewoon effe kwijt...denk ik... :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

ik zie de loopsheid wel als een nadeel. maar dat komt omdat matty ongelovelijk stinkt tijden haar loopsheid :19:

en dat wou ik ff kwijt :mrgreen:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

ik zie loopsheid ook als een nadeel. 2 gecastreerde reuen hier willen dan helemaal niet meer mee lopen tijdens de wandeling en alles moet dan afgelebberd worden :boos: . ik kan :blah: wat ik wil, maar ze komen dan echt niet :devil:
Gelukkig zijn er niet veel teven in de buurt en de meesten zijn geholpen.
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Ik zie loopsheid niet als een nadeel, Kira heeft geen probleem met de broekjes en ze krijgt iedere dag netjes een schone aan. Handwasje ophangen en klaar :mrgreen:
Daarbij als ze loops is loopt ze meer aan de lijn maar dat vind ik ook geen ramp. :mrgreen: Enige rottige vind ik wel is dat ze continue moet snuffelen, ruiken, en inhaleren tot ze er bijna bij neervalt :eek: :19:

Een reu gaan we ervaren hoe dat is...
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Vraagt hij niet naar de voor- en na-delen van een teef, en meld er dan even bij dat loopsheid voor hem geen nadeel is?
Zomaar een ideetje.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Ik vind de loopsheid wel een nadeel. Maar dat komt doordat Dana twee weken voor de loopsheid, tijdens de loopsheid en twee weken ná de loopsheid een tikkende tijdbom is die het liefst elk ander hondje bij voorbaat wil laten weten dat ze niet gediend is van aandacht.
Met het aan de lijn houden kan ik leven, de broekjes ook, alleen het steeds weer reuen die altijd in de wijk loslopen terug moeten brengen naar baasjes die iets hebben van 'oh, wassie weg dan :19:' vind ik iets minder ;)
benji
Vaste gebruiker

Ik bedoelde om een teef erbij te nemen vind ik de loopsheid geen probleem
Indien ik de teef zou laten steriliseren zou de reu dan niet meer willen rijden??
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ilona&Kira schreef:Ik zie loopsheid niet als een nadeel, Kira heeft geen probleem met de broekjes en ze krijgt iedere dag netjes een schone aan. Handwasje ophangen en klaar :mrgreen:
Daarbij als ze loops is loopt ze meer aan de lijn maar dat vind ik ook geen ramp. :mrgreen: Enige rottige vind ik wel is dat ze continue moet snuffelen, ruiken, en inhaleren tot ze er bijna bij neervalt :eek: :19:

Pfffff...ik krijg wat van die stomme broekjes ( zal me niks verbazen als die broekies door een man bedacht zijn ) :boos: Bij Mona zakken ze af..... :19: Ik doe haar nu een oud rompertje aan , werkt perfect! :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Voordelen? Dat je zeker geen last hebt dat je hond het hele jaar door hitsig is, omdat er steeds weer een ander teefje in de buurt loops is. Dan prefereer ik toch de loopsheden van hooguit 2x3 weken in het jaar.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MonaToetje schreef:
Ilona&Kira schreef:Ik zie loopsheid niet als een nadeel, Kira heeft geen probleem met de broekjes en ze krijgt iedere dag netjes een schone aan. Handwasje ophangen en klaar :mrgreen:

Pfffff...ik krijg wat van die stomme broekjes ( zal me niks verbazen als die broekies door een man bedacht zijn ) :boos: Bij Mona zakken ze af..... :19: Ik doe haar nu een oud rompertje aan , werkt perfect! :mrgreen:
Ik heb 2 teven die gewoon loops worden, maar die heb ik dus echt nog nooit een broekje aangedaan hoor.
Wat is de reden dat jullie dat wel doen? Gewoon een nieuwsgierige vraag van mijn kant hoor. :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef: Ik heb 2 teven die gewoon loops worden, maar die heb ik dus echt nog nooit een broekje aangedaan hoor.
Wat is de reden dat jullie dat wel doen? Gewoon een nieuwsgierige vraag van mijn kant hoor. :wink:
Ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt in bloeddruppels op je vloer :mrgreen: Noeska kun je haast niet op bloeddruppels betrappen, die ruimt het meestal al op voordat het de vloer kan raken. Peter's teefje daarentegen is een kleine viezerik en ruimt haast niks op. Leuk als je bijvoorbeeld vloerbedekking zou hebben :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gos schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt in bloeddruppels op je vloer :mrgreen:
Okay, een loopse teef druppelt, maar dat weet je van tevoren en er zijn speciaal daarvoor dweilen en andere schoonmaakmaterialen uitgevonden, toch?
Om dan je teef maar met zo'n broekje te laten lopen vind ik persoonlijk maar niks. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoe ze dat aanpakken tijdens de loopsheid.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik doe ook niet aan broekjes. Ik stimuleer wel het zelf schoonhouden door richting de muts te wijzen :mrgreen: En bloeddruppels die ik aanwijs op de grond worden door Biène zelf of door Marouck opgeruimd. BVerder gewoon regelmatig de dweil door het huis heen, klaar :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Het enige grote nadeel van een teef vind ik de schijnzwangerschap. En dat nadeel is niet eens t.o.v. mezelf maar des te meer voor de hond zelf.
Inge schreef:Ik doe ook niet aan broekjes. Ik stimuleer wel het zelf schoonhouden door richting de muts te wijzen :mrgreen: En bloeddruppels die ik aanwijs op de grond worden door Biène zelf of door Marouck opgeruimd. BVerder gewoon regelmatig de dweil door het huis heen, klaar :wink:
Ik heb ook nog nooit een broekje gebruikt. Gelukkig was Bowie al die keren heel schoon van zichzelf. Zichzelf goed schoonhouden en als er ook maar íets op de grond lag moest dat vakkundig weggehaald worden :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

LongFields schreef:
Gos schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt in bloeddruppels op je vloer :mrgreen:
Okay, een loopse teef druppelt, maar dat weet je van tevoren en er zijn speciaal daarvoor dweilen en andere schoonmaakmaterialen uitgevonden, toch?
Om dan je teef maar met zo'n broekje te laten lopen vind ik persoonlijk maar niks. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoe ze dat aanpakken tijdens de loopsheid.
Een doggenteef bijvoorbeeld, is echt heel erg loops (alles gaat natuurlijk in het groot bij een dog :wink: ). In elk geval; die van mij wel. Als ze opstonden, kwam er echt een flinke straal bloed uit, niet gewoon een paar druppels. Daar is bijna niet tegen aan te dweilen. Daarbij heeft een doggenteef de hoogte dat ook gelijk alle stoelen en banken flink onder het bloed zitten als ze loops zijn. Dat is de reden dat mijn teven een broekje aan kregen toen ze nog loops werden. Ik zie het probleem daar ook niet zo van en Lana en Levi hebben er ook nooit een probleem van gemaakt. :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie zal 1 dezer tijd wel loops gaan worden maar ik weet niet of dat een nadeel zal zijn...zal buiten wel goed uit moeten kijken aangezien hier veel intacte reuen in de buurt rondhuppelen...
Broekje zal ik niet doen...

Jacqueline
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

LongFields schreef:Wat is de reden dat jullie dat wel doen? Gewoon een nieuwsgierige vraag van mijn kant hoor. :wink:
Hihi, ik had vannacht al bijna een poll geopend want ik vroeg me hetzelfde af. Ik ga het alsnog doen.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

benji schreef:Ik bedoelde om een teef erbij te nemen vind ik de loopsheid geen probleem
Indien ik de teef zou laten steriliseren zou de reu dan niet meer willen rijden??
:denken: Als je de teef wilt castreren dan kan ik me ook voorstellen dat je de loopsheid niet als nadeel ziet :19: Maar voor de meeste reuen is de lol er dan wel vanaf en als hij wel zou willen dekken dan kan er in ieder geval niets bevrucht worden.

Hier grotendeels intacte teven, worden enkel gecastreert op medische indicatie. Geen broekjes e.d. ik dweil wel een eker extra.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

teven kan ik 1 nadeel bedenken en dat is dat het soms takketeven kunnen zijn,. Verder alleen maar voordelen, loopsheid vind ik geen probleem.
Reuen zie ik genoeg nadelen :N:
benji
Vaste gebruiker

jidde schreef:teven kan ik 1 nadeel bedenken en dat is dat het soms takketeven kunnen zijn,. Verder alleen maar voordelen, loopsheid vind ik geen probleem.
Welke nadelen bij een reu bedoel je??
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik heb 2 teven die gewoon loops worden, maar die heb ik dus echt nog nooit een broekje aangedaan hoor.
Ik weet niet hoe erg jou teven loops zijn? Dat verschild per teef natuurlijk. Maar de mijne daar kan ik de hele dag achter aan met een dweil :cheer: Dat is dus echt een loopse doos, dus vandaar het broekje. Maadverbandje erin nu en dan verschonen en ik kan gewoon de dweil in de kast laten staan :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ilona&Kira schreef:
LongFields schreef:Ik heb 2 teven die gewoon loops worden, maar die heb ik dus echt nog nooit een broekje aangedaan hoor.
Ik weet niet hoe erg jou teven loops zijn? Dat verschild per teef natuurlijk. Maar de mijne daar kan ik de hele dag achter aan met een dweil :cheer: Dat is dus echt een loopse doos, dus vandaar het broekje. Maadverbandje erin nu en dan verschonen en ik kan gewoon de dweil in de kast laten staan :ok:
Niet zo heftig als de jouwe, als ik het zo lees. :wink:
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

LongFields schreef:Niet zo heftig als de jouwe, als ik het zo lees. :wink:
Kira de eerste keer ook niet, ik dacht écht dat valt me goed mee, ze hield het zelf ook goed schoon. Dat doet ze nu ook nog wel maar ze kan er zelf niet echt tegen op wassen... Maar de tweede keer schrok ik er zelf van hoe erg ze loops is. Gelukkig maar een dag of 10, want daarna stopt het ook gelijk en is ze nog wel loops maar vloeit ze niet meer. Maar idd die dame van ons die kan er wat van. En dan zijn de broekjes een hele goede oplossing. :wink:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Nanna schreef: Persoonlijke noot, neem ik geheel voor eigen rekening: ik geloof dat teven intelligenter zijn.
ben ik toch niet de enige die dat gelooft. :mrgreen:

op de een of andere manier lijkt het wel hier ofdat Terry echt iets met voorbedacht rade kan doen. daarentegen lijken de reuen daar te stom voor, die zijn recht door zee. :smile:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Maxiem schreef:Vraagt hij niet naar de voor- en na-delen van een teef, en meld er dan even bij dat loopsheid voor hem geen nadeel is?
Zomaar een ideetje.
Je hebt gelijk.... :idea:
Ik zie geen nadelen aan een teef eigenlijk. :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

benji schreef:
jidde schreef:teven kan ik 1 nadeel bedenken en dat is dat het soms takketeven kunnen zijn,. Verder alleen maar voordelen, loopsheid vind ik geen probleem.
Welke nadelen bij een reu bedoel je??
Pfff reuen onderling zijn soms patsers, rijerig, overal piesen. teven piesen nooit overal en reuen moet je altijd oppassen met muren/manden/stoelen niets is veilig met een reu :mrgreen: Oke ze zijn mooier, maar nee voor mij echt geen reu :neenee:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jidde schreef:moet je altijd oppassen met muren/manden/stoelen niets is veilig met een reu
:denken: Wij hebben nog nooit een reu gehad die tegen muren/manden/stoelen aan plaste, hoor. Sterker nog; ze mogen hier niet eens tegen de heggen aan plassen! Plassen doen ze maar in het bos of op het veldje, maar niet overal tegenaan.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Scooby schreef:
jidde schreef:moet je altijd oppassen met muren/manden/stoelen niets is veilig met een reu
:denken: Wij hebben nog nooit een reu gehad die tegen muren/manden/stoelen aan plaste, hoor. Sterker nog; ze mogen hier niet eens tegen de heggen aan plassen! Plassen doen ze maar in het bos of op het veldje, maar niet overal tegenaan.
Hier idemdito,in 1 weg naar het park en daar gaan ze maar tekeer,ook niet tegen autobanden :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”