Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

relaxinetest

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

chiaro
Actief
Aantal honden: 12
Contacteer:

relaxinetest

Ongelezen bericht door chiaro »

Gisteren de uitslag binnen van de relaxinetest, en YES Fleur is drachtig, er gaat weer een Chiaro e Tondo nestje geboren worden :cheer:
Groetjes
José
Chiaro E Tondo Cane Corso Italiano
Afbeelding>
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

:cheer: gefeliciteerd

vraagje: waarom heb je niet een "gewone" echo gedaan?
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gefelictiteerd :cheer:
chiaro
Actief
Contacteer:

jores schreef::cheer: gefeliciteerd

Omdat ik zeker wilde zijn dat ze drachtig was, en dat bij de echo nooit 100% zeker is.
Uiteraard kunnen er nu nog dingen gebeuren, maar dat kan bij een echo ook, alleen kan je bij de echo nooit zeggen dat ze 100% leeg is, en bij deze test wel.

Bovendien vind ik de echo, als de hond op de rug moet gaan liggen geen pretje en stressvoller dan een beetje bloed afgeven.
Groetjes
José
Afbeelding>
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

thanks, ik had er nog nooit van gehoord
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
chiaro
Actief
Contacteer:

Ik heb de test in Halsteren laten doen bij Dierenkliniek de Beijmoer. De test is op gestuurd naar dit lab: http://vlnweb.nl/index.htm
Groetjes
José
Afbeelding>
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Jose gefeliciteerd met Fleurtje hoor ik kijk uit naar haar puppen. :ok:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Gefeliciteerd Jose! :cheer:

Dat worden heeeele mooie pups, geniet ervan!

Groetjes Laura!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

chiaro schreef:
jores schreef::cheer: gefeliciteerd

Omdat ik zeker wilde zijn dat ze drachtig was, en dat bij de echo nooit 100% zeker is.
Uiteraard kunnen er nu nog dingen gebeuren, maar dat kan bij een echo ook, alleen kan je bij de echo nooit zeggen dat ze 100% leeg is, en bij deze test wel.

Bovendien vind ik de echo, als de hond op de rug moet gaan liggen geen pretje en stressvoller dan een beetje bloed afgeven.
Gefeliciteerd met de dracht! Hopelijk gaat alles goed.

Het lijkt erop dat de relaxine test wel klopt als men zegt dat een teef dragend is, maar niet altijd klopt als er geen relaxine wordt aangetroffen.
De eerste hit die ik op relaxine met google krijg is die van een fokker die de test deed en de teef niet drachtig bleek. Deze pup bleek later wel drachtig van 4 pups.
Hier nog één http://www.southrussianovcharka.com/Knest.html één die later 5 pups kreeg.
Geheel kloppend is deze test dus ook niet.
Bij veel klinieken, waaronder Sleeuwijk hoeft de teef gelukkig ook niet op de rug te liggen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
chiaro
Actief
Contacteer:

Dat was precies dezelfde reactie die ik had en had ook zo iets van, nou voor mij hoeft het niet. Maar bij nader onderzoek door mijn da, bleek dat het tijdstip van de bloedtest soms veel te vroeg is. Dan wordt het relaxinehormoon nog niet aangetroffen en is de teef toch drachtig. Vandaar dat ik heb gewacht tot ze minstens 30 dagen drachtig was. Wat dat betreft is de echo al eerder mogelijk.
Zelf heb ik nogal wat slechte ervaringen met de echo, van niet drachtig en wel pups, of wel drachtig en geen pups. Dat is een van de redenen waarvoor ik voor de bloedtest heb gekozen. Gewoon eens kijken hoe mijn ervaring daarmee is.
Idd doen veel dierenartsen de echo tegenwoordig staand en scheelt dat voor de teef, al moet ze toch geschoren worden, wat weer minder is.
Denk dat het voor een ieder een eigen keuze is, normaal gesproken doe ik vaak niet eens een test, ook geen echo. Maar dat is misschien wel juist om de vele verrassingen die de echo mij gaf.
Groetjes
José
Afbeelding>
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Misschien een hele rare vraag:

Maar is het bij een hond niet ook gewoon mogelijk om het op dezelfde manier te testen als bij mensen?
Gewoon met zo'n staafje in de urine, en dat je dan door het zwangerschaps-hormoon ziet of ze drachtig is.

Het zal wel niet kunnen, anders werd het wel gedaan, maar ik heb er nooit iets over gehoord, en het schoot me ineens te binnen.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chiaro schreef:
mijn teef heeft gewoon op de grond gestaan met de echo :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chiaro
Actief
Contacteer:

Paulala schreef:Misschien een hele rare vraag:

Maar is het bij een hond niet ook gewoon mogelijk om het op dezelfde manier te testen als bij mensen?
Gewoon met zo'n staafje in de urine, en dat je dan door het zwangerschaps-hormoon ziet of ze drachtig is.

Het zal wel niet kunnen, anders werd het wel gedaan, maar ik heb er nooit iets over gehoord, en het schoot me ineens te binnen.
helemaal geen stomme vraag. Bij de mens kijken ze naar het progesterongehalte. Als een teef loops is geweest blijft dat progesterongehalte zo'n 9 weken hoog, of ze nu wel of niet gedekt is. Dus je kan het wel onderzoeken, maar je weet nog niets.
Groetjes
José
Afbeelding>
chiaro
Actief
Contacteer:

malinois schreef:
chiaro schreef:
Ook niet geschoren?

Normaal gesproken doe ik trouwens helemaal geen onderzoek, maar dit keer wilde ik het heel graag weten, en wilde ik zekerheid en de zekerheid die kan een echo niet geven. Stel dat ze op de echo leeg was geweest dan was dat nog niet voor 100% zeker, als de bloedtest geen relaxinehormoon had aangetroffen was het wel zeker geweest. Dus dat is voor mij de voornaamste reden.

Daarnaast is het qua prijs hetzelfde hier in de omgeving.
Groetjes
José
Afbeelding>
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

chiaro schreef:
Paulala schreef:Misschien een hele rare vraag:

helemaal geen stomme vraag. Bij de mens kijken ze naar het progesterongehalte. Als een teef loops is geweest blijft dat progesterongehalte zo'n 9 weken hoog, of ze nu wel of niet gedekt is. Dus je kan het wel onderzoeken, maar je weet nog niets.
Oke, dus dat heeft totaal geen zin.
Ik had ook wel verwacht dat het niet kon, anders zou dat wel gedaan worden natuurlijk, ik wist alleen de reden niet.

Maar iig gefeliciteerd, en nu hopen dat alles goed zal verlopen met de dracht en de bevalling!
:zweep:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Gefeliciteerd, ik had al naar de kosten gevraagd maar vind het best pittig. de teven waar ik ben mee geweest met echoen mochten gewoon staan en werden niet geschoren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chiaro schreef:
malinois schreef:
chiaro schreef:
Ook niet geschoren?
ik heb haar zelf al geschoren, lekker thuis op de bank, was overigens niet expliciet nodig voor de echo... ik heb het dus wel gedaan maar wel in alle rust thuis...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Overigens, gefeliciteerd natuurlijk :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

chiaro schreef:Dat was precies dezelfde reactie die ik had en had ook zo iets van, nou voor mij hoeft het niet. Maar bij nader onderzoek door mijn da, bleek dat het tijdstip van de bloedtest soms veel te vroeg is. Dan wordt het relaxinehormoon nog niet aangetroffen en is de teef toch drachtig. Vandaar dat ik heb gewacht tot ze minstens 30 dagen drachtig was. Wat dat betreft is de echo al eerder mogelijk.
Zelf heb ik nogal wat slechte ervaringen met de echo, van niet drachtig en wel pups, of wel drachtig en geen pups. Dat is een van de redenen waarvoor ik voor de bloedtest heb gekozen. Gewoon eens kijken hoe mijn ervaring daarmee is.
Idd doen veel dierenartsen de echo tegenwoordig staand en scheelt dat voor de teef, al moet ze toch geschoren worden, wat weer minder is.
Denk dat het voor een ieder een eigen keuze is, normaal gesproken doe ik vaak niet eens een test, ook geen echo. Maar dat is misschien wel juist om de vele verrassingen die de echo mij gaf.
Bedankt voor de uitleg :wink:
Van scheren heb ik natuurlijk geen last!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

sirene schreef:
chiaro schreef:Dat was precies dezelfde reactie die ik had en had ook zo iets van, nou voor mij hoeft het niet. Maar bij nader onderzoek door mijn da, bleek dat het tijdstip van de bloedtest soms veel te vroeg is. Dan wordt het relaxinehormoon nog niet aangetroffen en is de teef toch drachtig. Vandaar dat ik heb gewacht tot ze minstens 30 dagen drachtig was. Wat dat betreft is de echo al eerder mogelijk.
Bedankt voor de uitleg :wink:
Van scheren heb ik natuurlijk geen last!
:smile:
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

proficiat
nu is het wachten op de pups
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

malinois schreef:
chiaro schreef:
De mijne gewoon op tafel.

Veel dierenartsen willen dat op de rug doen maar onze dierenarts kan het zelfs al bij ons als klein ras staand.

GEFELICITEERD

gr. Maria
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”