Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Turkse hondenrassen uit Turkije en Centraal Azie
Moderator: moderatorteam
-
kangalfan
- Zeer actief
Turkse hondenrassen uit Turkije en Centraal Azie
De volgende rassen komen uit Turkije:
- Kangal
- Akbash
- Karshond
- Turkse mastief
- Aksaray hond
Dit zijn stuk voor stuk beren van honden. De Kangal, Akbash en Karshond zijn kuddewakers. De Turkse mastief en Aksaray hond zijn waakhonden. De Turkse mastief en Aksaray honden hebben niet de conditie om de hele dag met een kudde schapen rond te trekken en bedreigingen af te weren. Naast deze honden zijn er nog Turkse honden die niet uit Turkije komen maar uit Centraal Azie. Centraal Azie is de bakermat van de Turken. Daar komen de Turken oorspronkelijk vandaan. Nog steeds wonen daar Turkse volkeren: Oezbeken, Kazachen, Turkmenen, Kyrgizen etc. O.a. de volgende Turkse honden komen daar vandaan:
- Centraal Aziatische Owcharka (CAO)
- Alabay (of Alabai)
Beide hondenrassen zijn kuddewakers. Ze zijn zeer sterk en zwaar gebouwd. De Alabai is een duizenden jaren oud ras. De hond is gefokt door de Turkmenen. Ze stelden heel zware criteria aan hun honden. Sommigen beschouwen de CAO en de Alabai als hetzelfde ras. Ga naar de volgende sites voor informatie:
http://www.alabai.com/
http://www.almaz.us/
Er wordt aangenomen dat de Turken de kangal hebben meegenomen uit Centraal Azie toen ze vanuit Centraal Azie naar Anatolie (het huidige Turkije) migreerden.
- Kangal
- Akbash
- Karshond
- Turkse mastief
- Aksaray hond
Dit zijn stuk voor stuk beren van honden. De Kangal, Akbash en Karshond zijn kuddewakers. De Turkse mastief en Aksaray hond zijn waakhonden. De Turkse mastief en Aksaray honden hebben niet de conditie om de hele dag met een kudde schapen rond te trekken en bedreigingen af te weren. Naast deze honden zijn er nog Turkse honden die niet uit Turkije komen maar uit Centraal Azie. Centraal Azie is de bakermat van de Turken. Daar komen de Turken oorspronkelijk vandaan. Nog steeds wonen daar Turkse volkeren: Oezbeken, Kazachen, Turkmenen, Kyrgizen etc. O.a. de volgende Turkse honden komen daar vandaan:
- Centraal Aziatische Owcharka (CAO)
- Alabay (of Alabai)
Beide hondenrassen zijn kuddewakers. Ze zijn zeer sterk en zwaar gebouwd. De Alabai is een duizenden jaren oud ras. De hond is gefokt door de Turkmenen. Ze stelden heel zware criteria aan hun honden. Sommigen beschouwen de CAO en de Alabai als hetzelfde ras. Ga naar de volgende sites voor informatie:
http://www.alabai.com/
http://www.almaz.us/
Er wordt aangenomen dat de Turken de kangal hebben meegenomen uit Centraal Azie toen ze vanuit Centraal Azie naar Anatolie (het huidige Turkije) migreerden.
-
kangalfan
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
boxersien
ze bedoelde het iets anders hoor denk ik. Kijk maar eens naar de spellingkangalfan schreef:Sommigen zien de Aksaray Malakli en de Turkse mastief als hetzelfde ras. Ze vinden dat de term mastief niet klopt. Ik weet niet veel van deze honden. Ik vind ze ook niet zo interessant als de kangal.Nanna schreef:Mastief?
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op kangaldogs.nl schrijven ze Mastief.boxersien schreef:ze bedoelde het iets anders hoor denk ik. Kijk maar eens naar de spellingkangalfan schreef:Sommigen zien de Aksaray Malakli en de Turkse mastief als hetzelfde ras. Ze vinden dat de term mastief niet klopt. Ik weet niet veel van deze honden. Ik vind ze ook niet zo interessant als de kangal.Nanna schreef:Mastief?
Misschien heeft kangalfan die spelling overgenomen
-
kangalfan
- Zeer actief
Dus jij bent een bezoeker van die siteEstherK schreef:Op kangaldogs.nl schrijven ze Mastief.boxersien schreef:ze bedoelde het iets anders hoor denk ik. Kijk maar eens naar de spellingkangalfan schreef:Sommigen zien de Aksaray Malakli en de Turkse mastief als hetzelfde ras. Ze vinden dat de term mastief niet klopt. Ik weet niet veel van deze honden. Ik vind ze ook niet zo interessant als de kangal.Nanna schreef:Mastief?
Misschien heeft kangalfan die spelling overgenomen
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, ik heb gegoogeld op het woord Mastiefkangalfan schreef:Dus jij bent een bezoeker van die siteEstherK schreef:Op kangaldogs.nl schrijven ze Mastief.boxersien schreef:ze bedoelde het iets anders hoor denk ik. Kijk maar eens naar de spellingkangalfan schreef: Sommigen zien de Aksaray Malakli en de Turkse mastief als hetzelfde ras. Ze vinden dat de term mastief niet klopt. Ik weet niet veel van deze honden. Ik vind ze ook niet zo interessant als de kangal.
Misschien heeft kangalfan die spelling overgenomenBen je ook geinteresseerd in de kangal?
Ik ben geinteresseerd in alle hondenrassen en daar hoort de Kangal ook bij
-
kangalfan
- Zeer actief
jaaaaajaaaaa. Ik geloof het meteen. Stiekem vind je het wel een indrukwekkend ras he?EstherK schreef:Nee, ik heb gegoogeld op het woord Mastiefkangalfan schreef:Dus jij bent een bezoeker van die siteEstherK schreef:Op kangaldogs.nl schrijven ze Mastief.boxersien schreef: ze bedoelde het iets anders hoor denk ik. Kijk maar eens naar de spelling
Misschien heeft kangalfan die spelling overgenomenBen je ook geinteresseerd in de kangal?
![]()
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
kangalfan schreef:jaaaaajaaaaa. Ik geloof het meteen. Stiekem vind je het wel een indrukwekkend ras he?EstherK schreef:Nee, ik heb gegoogeld op het woord Mastiefkangalfan schreef:Dus jij bent een bezoeker van die siteEstherK schreef: Op kangaldogs.nl schrijven ze Mastief.
![]()
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
kangalfan
- Zeer actief
Ja maar je moet toch wel een beetje kritisch zijn vind ikMonaToetje schreef:Jij lijkt net een " Jehovas getuige " maar dan voor de Kangals.
Zeg , hoe heet de uberkangal??? Wil alles over hem weten.. so , puleassee , educate me!
-
kangalfan
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Joh, jij hebt altijd gelijk....kangalfan schreef:Ja maar je moet toch wel een beetje kritisch zijn vind ikMonaToetje schreef:Jij lijkt net een " Jehovas getuige " maar dan voor de Kangals.
Zeg , hoe heet de uberkangal??? Wil alles over hem weten.. so , puleassee , educate me!
Ze suggereert dat ik het woord mastief van kangaldogs heb en dam beweert ze dat ze een google search heeft gedaan. Geef je mij ongelijk?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik vind de kangal ook mooier. Ze zijn wel verwant aan elkaar. De Alabai en/of CAO lijken me net iets zwaarder en steviger gebouwd dan de kangal. In Rusland en in Oekraine worden deze mooie honden helaas veel voor hondengevechtn gebruikt. In hun natuurlijke omgeving moeten ze ook veelvuldig de kudde beschermen tegen wolven en beren.greatdane schreef:kangalfan schreef:![]()
Ik vind kangals overigens mooier.
-
Mojuan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
jidde
-
kangalfan
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik heb al vele malen een antwoord gegeven op die vraag maar ik vind het niet erg om daar nog een keer op te antwoorden*Linda* schreef:Mag ik vragen of jij uberhaupt ooit een hond hebt gehad?kangalfan schreef:Dan neem ik een kangalMol schreef:mooi he als ik ooit de ruimte heb dan komt er 1![]()
Een Alabai of een CAO zou ik ook wel willen. Als ik plaats heb komt er een kangal EN een CAO
Het antwoord is nee.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
kangalfan schreef:Dan neem ik een kangalMol schreef:mooi he als ik ooit de ruimte heb dan komt er 1![]()
Een Alabai of een CAO zou ik ook wel willen. Als ik plaats heb komt er een kangal EN een CAO
Kun je trouwens ook enige belangstelling opbrengen voor andere honden.
Ik zie je zelden of nooit reageren in een ander topic, of ben je zo'n EGO-tripper....

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik denk dat Staffords (ik neem aan dat jij een Stafford hebt) wel gevaarlijker zijn dan kangals of CAO's.massam schreef:kangalfan schreef:Dan neem ik een kangalMol schreef:mooi he als ik ooit de ruimte heb dan komt er 1![]()
Een Alabai of een CAO zou ik ook wel willen. Als ik plaats heb komt er een kangal EN een CAO![]()
en dan ga je ergens op een boerderij ver weg op een verlaten plek in friesland wonen hoop ik? :N:
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik heb toch belangstelling getoond voor de CAO en de Alabay?thom schreef:kangalfan schreef:Dan neem ik een kangalMol schreef:mooi he als ik ooit de ruimte heb dan komt er 1![]()
Kun je trouwens ook enige belangstelling opbrengen voor andere honden.
Ik zie je zelden of nooit reageren in een ander topic, of ben je zo'n EGO-tripper....
-
kangalfan
- Zeer actief
- Ryan
- Vaste gebruiker
Nou Celie,
wat een uitgebreide opsomming, complimenten!
Wel even een opmerking: pyreneese berghonden, en enkel van de anderen die jij noemt zijn absoluut geen veedrijvers, maar kuddebewakers. Verder vinden wij, en velen met ons het fijne huis-en gezinshonden, maar zijn ze toch niet echt gemakkelijk. Groot buitenhok is niet nodig voor onze twee pyreneers, liggen buiten het liefst in de open lucht. Sávonds binnen liggen ze gezellig bij ons, en heb je er geen kind aan. Wat ruimte betreft: meestal blijven ze gewoon liggen, en bewegen zich binnen rustig en beheerst.

wat een uitgebreide opsomming, complimenten!
Wel even een opmerking: pyreneese berghonden, en enkel van de anderen die jij noemt zijn absoluut geen veedrijvers, maar kuddebewakers. Verder vinden wij, en velen met ons het fijne huis-en gezinshonden, maar zijn ze toch niet echt gemakkelijk. Groot buitenhok is niet nodig voor onze twee pyreneers, liggen buiten het liefst in de open lucht. Sávonds binnen liggen ze gezellig bij ons, en heb je er geen kind aan. Wat ruimte betreft: meestal blijven ze gewoon liggen, en bewegen zich binnen rustig en beheerst.
Pyreneers zijn het helemaal!!
-
kangalfan
- Zeer actief