Eerdaags verwachte wij onze eerste zwitserse witte herder pup.
Ik ben heel nerveus en ik vind het heel spannend.
Gisteren heb ik informatie op deze site gelezen over de zwitserde witte herders.
Graag zou ik nog een aantal vragen willen stellen over jullie ervaringen met de zwitserse witte herder, als dat mogelijk is:
* Op het forum las ik dat sommige wel te maken hebben gehad met angstige witte herders. Zelf heb ik voornamenlijk ook dit ras uitgezocht omdat ik in de beschijvingen van de zwitserse witte herder had gelezen dat het ras stabiel en niet angstig was. Graag zou ik willen vragen of er toch ook goede ervaringen zijn met zwitserse witte herder pups die niet angstig zijn en stabiel zijn?
* Hebben jullie ook ervaringen met de zwitserse witte herder en katten en poesen? Graag zou ik naar de ervaringen willen vragen van de pup samen met senioren katten en poesen, kittens en evenuele poesen en katten die er later bij zouden komen indien de hond al ouder is? Hebben jullie positieve of negatieve reaties ervaren?
* In de informatie van de witte herder heb ik ook gelezen dat het ras niet agressief en nerveus is/hoort te zijn, is jullie ervaring ook dat, dat over het algemeen ook klopt?
* Klopt het dat het ras zachtaardig is maar wel waakzaam en allert?
* Binnen hoeveel weken is de pup in de meeste gevallen zindelijk?
Ik verheug mezelf heel erg op de komst van de pup.
Ik hoop dat het goed zal samengaan met de kat in huis.
Zelf ben ik over het algemeen de hele dag thuis zodat ik ze goed aan elkaar kan laten wennen.
Ik ben van plan met de pup of puppycursus te gaan en ook verdere cursussen te gaan volgen zoals een behendigheidstraining en een cursus flyball.
Verder hoop ik aan de hond een gezellige huishond te hebben waar ik veel mee kan wandelen.
Misschien dat ik eerdaags nog wel meer vragen heb, deze zal ik graag op het forum plaatsen.
Ik heb veel aan het forum, er is veel informatie en advies te vinden.
Alvast hartelijk bedankt voor de eventuele reacties op het bericht.
zonnetje