Sorry, hoor, maar ik begrijp jullie niet echt. Familie van me heeft al 35 jaar waakhonden op hun boerderij los. Hun blaffen altijd als er iemand komt maar bijten is er niet bij. Is er iets heel fout? Dan denk ik dat er wel zijn die het doen.
Zo is het bij ons in het asiel ook. Iedereen kan erbij overdag en als het asiel open is, maar is het asiel dicht of donker dan moet je het niet wagen!!
Zo was het bij ons ook altijd. Alles en iedereen werd aangeblaft door 2 honden (bo en paco) en overdag mochten ze gewoon komen. In het donker begeleiden we iedereen.
Zo moet het ook weer worden. Gewoon honden die blaffen (en dus waken) en verder mensen weer binnenlaten. BIjten is niet acceptable tenzij het donker is, maar dan zijn alle honden anders waaks en ligt de bijtdrempel zowiezo anders
De basis voor de hond die wij zoeken is niet klein. Er zijn er zat te vinden die gerust blaffen en niet bijten.
De CC is hier ook al voorbij gekomen idd. Maar dan moeten er wel herplaatsers zijn. We zoeken ook op ons gemak en haasten ons niet.
Er zijn bovendien geen 3 honden. Boris zit bij ons binnen en heeft helemaal niets met hun te maken dan bij het uitlaten. Sem is oud en versleten. Geheel reeel gezien zal hij niet meer lang hebben. Bo heeft niets aan hem en kwijnt heel erg weg nu vandaar dat er zowiezo een bij moet komen! Sem is ook doof, oud, versleten, slaapt veel en waakt echt niet meer. Hij geniet van een rustige oude dag en maakt zich zowiezo nergens meer druk om.
Hebben jullie dan allemaal honden die niet blaffen? Ik ben niet anders gewend dan dat mijn honden blaffen (en die van de buren, overburen, achterburen e.d.) allemaal binnen/buiten of buiten honden. Maar geen enkele van die honden zijn vals. Dan heb je te maken emt duitse herder, sint bernard, boxer, jack russells, duitse dog, dwerg poedel, golden retriever, labrador en bouvier