Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoals verwacht, franse bullen info gevraagd!!!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

trashcanman
geregistreerd lid

Zoals verwacht, franse bullen info gevraagd!!!

Ongelezen bericht door trashcanman »

Jippie, ik mag hier ook posten!!!!!!!

Dus bij deze, ik zoek alle info die ik kan krijgen over franse bullen.

Zal het verhaal hier ook nog eens neerzetten zodat ieder die leest op de hoogte is.

Mijn moeder is zolang ik me het kan herrineren gek op franse bulletjes, door de drukte met kinderen, kinderen die zelf aan honden begonnen terwijl we nog thuis woonde en later een vader die eerst zijn zin kreeg met het ras is het er nog nooit van gekomen, maar de liefde voor franse bullen blijft.

Omdat mijn moeder zo'n enorme schat is en ze een hond in huis ontzettend mist(net als mijn vader) hebben mijn broer en ik het idee opgevat om mijn moeder een franse bull te geven.

Dat de hond meer dan welkom zal zijn is een zekerheid, dat de hond meer dan goed verzorgt gaat worden ook.

Ik heb natuurlijk de site van de rasvereniging al doorgespit, we gaan zondag naar de doggenshow om een heleboel bullen te zien, maar toch zoek ik nog meer info.

Alles wil ik weten, waar moet ik op letten, hoe kom ik aan een gezonde hond die lekker mee op de wandel kan, lange wandelingen, want dat is een hobby van mijn ouders.
Waar moet ik op rekenen wat betrefd pit in de hond, hoe groot is de kans dat het niet goed gaat met onze honden als we ze meenemen op visite(dat is geen noodzaak, maar wel leuk voor eventuele gezamelijke wandelingen).

Hoe zijn ze in het echt, ik wil graag info van eigenaren, want fokkers zijn vaak geneigd hun ras aan te prijzen en de nadelen te vergeten is mijn ervaring(geld echt niet voor elke fokker, maar toch, hoe meer info, hoe beter mijn beeld, hoe beter ik kan beslissen).
Wat kan ik in het slechtse geval verwachten qua karakter en gezondheid(wel goede fok natuurlijk), wat kan ik in het beste geval verwachten?

Hoe zit het met benauwdheid en warmte, valt dat reuze mee, of is dat toch nog wel aan de orde dat ze daar erg last van hebben?

Nou ja een hoop vragen, maar ook info over dingen die ik vergeten ben te vragen zijn welkom, ervaringen, alles wil ik weten, maar dan ook echt alles ;)

We willen mijn moeder graag verwennen, maar wel met iets goeds, het heeft geen haast allemaal, eerst maar eens goed kijken en nadenken.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb 2 vrienden met Franse Bulletjes, maar ik weet alleen dat dat heel leuke, gezellige hondjes zijn...dus echt verder helpen kan ik je niet.

Ik vind het wel heel lief dat je je moeder zo verrast :D.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Het is een ontzettend lief idee van jullie, dat voorop gesteld :ok:

Maar heb je er wel aan gedacht dat het uitzoeken, shows bezoeken, fokkers langs gaan ook ontzettend leuk is om te doen en dat plezier ontneem je je moeder als je haar het hondje kant en klaar schenkt (ik begrijp tenminste dat dat de bedoeling is?).
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:...Zeg gewoon tegen je moeder dat jullie haar zo'n hondje willen geven en ga met haar mee op de spannende zoektocht naar een uitstekend gefokte pup. :ok:
:ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik denk ook niet dat je een bulletje meekrijgt van een goede fokker, die willen toch echt met je moeder zelf praten. Als ik jou was zou ik wel op zoek gaan naar een goede fokker, en je moeder verrrassen met een gave kaart mét een afspraak bij die fokker erop. :ok:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Bullenmama schreef:Ik denk ook niet dat je een bulletje meekrijgt van een goede fokker, die willen toch echt met je moeder zelf praten. Als ik jou was zou ik wel op zoek gaan naar een goede fokker, en je moeder verrrassen met een gave kaart mét een afspraak bij die fokker erop. :ok:
Hier sluit ik me bij aan, zo kun je je moeder ook heel erg blij maken, en kan ze genieten van de voorpret :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik een hond zou krijgen , wil ik wel een hond, waar ik een klikmee heb, en dat kan alleen door ze te bekijken, en met de fokker te praten, en te observeren.
dat kan een ander niet doen :19:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Je zou haar als cadeutje een riem, voerbakje, enzo kunnen geven en daarbij vertellen dat haar grootste wens in vervulling gaat. Zo is ze én verrast, en ze heeft een vinger in de pap. Want dat is wel belangrijk hoor, je zoekt namelijk het hondje uit waar je dé klik mee hebt. Die je al regelmatig bij de fokker hebt opgezocht. Op deze manier heeft ze al een band met het pupje opgebouwd en dat is veel fijner dan ineens een hondje in je schoot geworpen te krijgen, hoe lief bedoeld, en hoe verantwoordelijk uitgezocht ook. Het is echt superleuk om 'zwanger' te zijn van je pup en het wel en wee te volgen voordat je het mee naar huis mag nemen.

Verder spreekt er veel liefde uit jullie bericht en ik heb het idee dat jullie er goed mee omgaan!
Dazwa84

Overigens zijn Franse Bullen geweldig :cheer: Belle, ons bulletje, is onze eerste, maar we zijn er al helemaal aan verknocht. We zijn gek op haar karakter: Pititg, speels, clownesk, hooghartig, lui en actief, eigenwijs.

Met andere honden is Belle wel dominant. Ze laat zich niet het kaas van het brood eten. Wordt ze gecorrigeerd en vindt ze dat niet terecht, corrigeert ze terug. Dit is vooral met honden van haar eigen grootte of kleiner. Met grotere honden is ze wat schijtiger en sneller onder de indruk, hoewel ze de Berner sennen van m'n ouders wel weer de baas is (maar da's ook een grote goedzak ;)). Over het algemeen gaat het goed met andere honden en vindt ze vooral achter elkaar aan rennen het leukste.

Qua karakter denk ik dat de meeste bulletjes wel een tikkeltje dominant zijn naar andere honden, dit lees je ook terug in de rasbeschrijving. In ieder geval klopt het bij Belle als een bus: Zelfverzekerd zonder in gevecht te raken.

Belle is zelf he-le-maal gek op ballen en takken. Ik denk dat ze pas zou stoppen met spelen als ze dood neer zou vallen. Belle vindt spelen met de baas sowieso geweldig. Het is ook dé manier om haar moe te maken. We spelen meer met haar dan dat we echt superlang wandelen. Belle is niet zo van het uren lange wandelen. Ze kan het wel hoor, maar lekker stoeien en gek doen is meer aan haar besteedt.

Belle heeft geen last van benauwdheid, ook niet als het warmer weer is. Wel merk ik dat ze dan sneller moe is en eerder hijgt, maar dat is meer als het echt 30 graden buiten is en dan is het sowieso niet verstandig om je hond heel erg druk te maken.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wij hebben er ook 1tje maar geen echte :roll: maar goed ik ken wel een aantal echte :mrgreen:
Demi gaat met ons gewoon mee op de lange wandelingen en als het warm is zoeken we water op,kan ze lekker afkoelen dus wat benauwdheid betreft is dat gewoon iets om rekening mee te houden maar als je dat doet hoeft er geen probleem te zijn.
In huis is ze erg rustig,ligt echt de hele dag te slapen,we moeten haar echt uit bed halen want anders gaat ze niet eens mee uit......maar eenmaal in actie ben je niet veilig :mrgreen: wat een blije hondjes zijn het :ok:
Demi is idd ook dominant tegenover Harley maar buiten schijnt ze(volgens GT) juist heel angstig te zijn(ik vind het behoorlijk dominant overkomen)
Leuke vrolijke dwingelandjes die je met hun baby ogen aan zitten te staren als ze iets van je willen,lekkere knuffels en snurkers :ok: ik vind ze super!

Laat je moeder lekker meegenieten van de zoektocht,dat maakt het alleen maar leuker denk ik :ok:
Dazwa84

eefje+huig schreef:wij hebben er ook 1tje maar geen echte :roll: maar goed ik ken wel een aantal echte :mrgreen:
Demi gaat met ons gewoon mee op de lange wandelingen en als het warm is zoeken we water op,kan ze lekker afkoelen dus wat benauwdheid betreft is dat gewoon iets om rekening mee te houden maar als je dat doet hoeft er geen probleem te zijn.
In huis is ze erg rustig,ligt echt de hele dag te slapen,we moeten haar echt uit bed halen want anders gaat ze niet eens mee uit......maar eenmaal in actie ben je niet veilig :mrgreen: wat een blije hondjes zijn het :ok:
Demi is idd ook dominant tegenover Harley maar buiten schijnt ze(volgens GT) juist heel angstig te zijn(ik vind het behoorlijk dominant overkomen)
Leuke vrolijke dwingelandjes die je met hun baby ogen aan zitten te staren als ze iets van je willen,lekkere knuffels en snurkers :ok: ik vind ze super!

Laat je moeder lekker meegenieten van de zoektocht,dat maakt het alleen maar leuker denk ik :ok:
Dat luie is bij Belle inderdaad ook zo. Als ik tot 11 uur uitslaap dan slaapt Belle gezellig mee. Vandaar ook de tegenstelling lui/actief. Ze is het beiden.

Overigens bedacht ik me ook dat in de rasbeschrijving staat dat het geen blaffers zijn. Nou, Belle wel. Ze is vrij waaks, als ze rare geluiden hoort (postbode) of gerommel dan slaat ze aan. Ze is dan na een tijdje uit zichzelf stil maar ze kan wel nog even doormopperen. Overigens is ze moeilijk door Hugo of door mij stil te krijgen. Al wordt je boos, beloon je dr als ze stil is, ze blijft dan zachtjes doorgaan.
Eefje83
Zeer actief

Dazwa84 schreef:
eefje+huig schreef:wij hebben er ook 1tje maar geen echte :roll: maar goed ik ken wel een aantal echte :mrgreen:

Dat luie is bij Belle inderdaad ook zo. Als ik tot 11 uur uitslaap dan slaapt Belle gezellig mee. Vandaar ook de tegenstelling lui/actief. Ze is het beiden.

Overigens bedacht ik me ook dat in de rasbeschrijving staat dat het geen blaffers zijn. Nou, Belle wel. Ze is vrij waaks, als ze rare geluiden hoort (postbode) of gerommel dan slaat ze aan. Ze is dan na een tijdje uit zichzelf stil maar ze kan wel nog even doormopperen. Overigens is ze moeilijk door Hugo of door mij stil te krijgen. Al wordt je boos, beloon je dr als ze stil is, ze blijft dan zachtjes doorgaan.
jaja dat blaffen en mopperen idd,en dan lekker borstelen erbij :boos: ze is dan echt even boos hoor,dat ze uit haar slaap gehaald is door dat vreemde geluid.
Dit vinden wij idd erg vervelend want ze doet het ook midden in de nacht :evil: dus daar moet je goed opletten bij de opvoeding,dat je erg consequent bent!
zijn wij niet :jank: :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:Het is een ontzettend lief idee van jullie, dat voorop gesteld :ok:

Maar heb je er wel aan gedacht dat het uitzoeken, shows bezoeken, fokkers langs gaan ook ontzettend leuk is om te doen en dat plezier ontneem je je moeder als je haar het hondje kant en klaar schenkt (ik begrijp tenminste dat dat de bedoeling is?).
Mee eens :ok:
Maar het zou verstandig zijn om wat voorwerk te doen, zodat moeder alleen kennis maakt met fokkers waar een deugdelijk hondje gekocht kan worden :ok:

Als je zo vreselijk graag zo'n hondje wil hebben val je anders misschien voor het verkeerde nest?
En om moeder dan "nee" te verkopen lijkt me lastig :wink:

Dusssssssssssss .................................. diegenen die ervaring hebben, geef eens wat adviezen om in de goede richting te kunnen zoeken :ok: :wink:

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 dec 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

bij de rasvereniging staan alle franse bulldogfokkers die bij hun aangesloten zijn en ook de pupbemiddeling.
Ik heb demi via marktplaats en achteraf blijkt dat zij als fokteef is gebruikt dus ik doe dat nooit meer,elke hond die hier ooit nog komt zal via een asiel of rasvereniging komen.
als het kan doe het dan met stamboom,echt geloof me,je betaald dan het dubbele als op marktplaats maar dan heb je back up en de gezondheidstesten enz zijn gewoon gedaan.
Ik heb met Demi al zoveel kosten gehad omdat ik geen geld had voor een hond bij de rasvereniging vandaan,alleen maar trubbels(En dan is ze nu pas 3 :roll: )
en onderhand had ik nu een ras pup kunnen aanschaffen.
Tuurlijk kun je daar ook je kosten aan hebben maar dan heb je wel de fokker waar je advies in kunt winnen en die bijstand kan bieden als het nodig is.
Ik vind het heel slim van je dat je naar shows gaat en kennis gaat maken met het ras :ok:

edit:ik ben natuurlijk wel onwijs blij met Demi ondanks alles maar ik vertel gewoon even dat als ik het geweten had,alles anders had gedaan :wink:
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Wij hebben ook een Franse Bull gehad, maar die is helaas maar 4 geworden. Hij had heel veel last van rugklachten (tot verlamming aan toe). Hij was echt een super hond met een super karakter. Hij trok veel naar mijn mans kant, maar kon het met iedereen in de familie heel goed vinden (mijn schoonzusje heeft nog steeds een foto van hem op haar mobiel staan als achtergrond). In de zomer had hij erg veel last van de warmte en konden we absoluut geen lange wandelingen met hem maken. Hij hield zowieso niet van lange wandelingen. Gelukkig had hij een iets langere snuit dan de meesten die nou gefokt worden, dus hij was niet kortademig. Het ras vind ik nog steeds super en als er één bij ons in het asiel zou komen, ongeacht leeftijd, sexe, zou ik hem/haar zo in huis nemen. Maar zoals ook de vorige berichtjes aangeven zou ik het plezier van het uitzoeken van de fokker en uiteindelijk een pup aan je moeder overlaten. Dit is zoooo leuk om zelf te doen :wink:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik had er drie, nu nog twee. Alle drie met stamboom, zo ook mijn eerste bulldogje. Van deze vier hadden/hebben er drie tamelijk ernstige klachten, en ik heb dan ook heel wat dierenartsen bezocht (overigens zonder hulp of betrokkenheid van de fokkers, die het al snel lieten afweten of geen idee hadden wat ze ermee aanmoesten). Hiervóór is al ingegaan op het karakter, op mijn site www.annapenta.com/franse_bulldog.htm krijg je een idee van hoe die van mij zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

;-)

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik zou ook je moeder erbij betrekken!!

Maar ik kan natuurlijk maar 1 ding zeggen dat ze geweldig zijn :wink:
Ik las t hier boven ook al bulley is idd ook wat aan de dominante kant!! Al blaft hij dan weer helemaal niet!! T is meer mopperen en niet lang!! EN ook lui maar toch actief!!
Je moet ook er ook zeker rekening mee houden dat ze t in de zomer heel snel warm hebben!! (raken sneller oververhit)

Ik stuur je wel evn in een pb adressen van franse bullen fora's weet niet of ik dat hier in t openbaar mag neerzetten. ZOdat je daar ook info vandaan kan halen!!
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Je bent heel goed bezig met je orienteren :ok:.

Wat ik zou doen (zoals hierboven ook al aangegeven) is iets kopen voor je moeder en er dan bij aangeven dat ze de bul gaat krijgen. Je kunt bijvoorbeeld een riem, een voerbak, of een goed boek over de franse buldog, zie bijv, http://www.mediaboek.nl/productgroep/10 ... og?lang=nl of een boek over het opvoeden van een pup (Bijv. van Peter Beekman) geven.

De voorpret voor een hondje en de zoektocht naar een goed adres is heel erg leuk, daarvan zal je moeder ook écht kunnen genieten! Net als de bezoekjes aan meerdere fokkers e.d.
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

als je er veel en ver mee wil wandelen is een Bostonterrier misschien beter geschikt? lijkt verder wel een beetje op een FranseBull,wat ik overigens prachtige honden vind,ben helemaal weg van ze in de kleur Fawn. :ok:
Afbeelding
trashcanman
geregistreerd lid

S@ndr@ schreef:als ik een hond zou krijgen , wil ik wel een hond, waar ik een klikmee heb, en dat kan alleen door ze te bekijken, en met de fokker te praten, en te observeren.
dat kan een ander niet doen :19:
Ik pak er gewoon 1tje tussenuit hoor...

Tot nu toe hebben we altijd honden met elkaar uitgezocht, wij de kinderen, doen het voorwerk, vinden het heerlijk om langs shows te gaan, fokkers langs te struinen, boeken uit te pluizen, overal en nergens te kleppen over het betreffende ras om zoveel mogelijk te weten te komen.

Mijn ouders zijn meer van het bij de gekozen fokker praten en naar mij kijken welke pup geschikt is(tuurlijk ook zelf beslissen, maar uiteindelijk maak ik de beslissing of degene die zij aanwijzen goed is voor ze, ik ben dan ook bekend met puppytesten en alles, erg veel ervaring met mensen de juiste hond aanreiken).
Ze zijn van het cursus lopen met de hond, veel doen en vooral heel erg lief zijn voor de hond, maar niet zo van dat graafwerk.

Als het zou moeten, als ze echt helemaal zelfstandig een hond zouden moeten zoeken zouden ze dat wel doen, je moet wel, maar mijn ouders kennende is er het gevaar dat ze te snel door de knieen gaan als daar een nest puppen ligt.
Dat geld voor mij en mijn broer niet, wij maken dan ook afspraken terwijl we op dat moment nog geen hond aan willen schaffen, eerst maar eens rondkijken.

Ik weet best dat goede fokkers niet zomaar pups meegeven en kennismaken met de fokker hoort bij het kadootje, niet zozeer thuiskomen met een mand met een grote strik met een pup erin.
Dat zou natuurlijk wel erg leuk zijn, maar is niet realistisch, krijg je niet voor elkaar bij een goede fokker en dat is maar goed ook.

Al het voorwerk is gewoon voor ons, mijn moeder komt er pas bij kijken als we weten waar we een pup gaan halen/bestellen.
trashcanman
geregistreerd lid

Dazwa84 schreef:Overigens zijn Franse Bullen geweldig :cheer: Belle, ons bulletje, is onze eerste, maar we zijn er al helemaal aan verknocht. We zijn gek op haar karakter: Pititg, speels, clownesk, hooghartig, lui en actief, eigenwijs.

Met andere honden is Belle wel dominant. Ze laat zich niet het kaas van het brood eten. Wordt ze gecorrigeerd en vindt ze dat niet terecht, corrigeert ze terug. Dit is vooral met honden van haar eigen grootte of kleiner. Met grotere honden is ze wat schijtiger en sneller onder de indruk, hoewel ze de Berner sennen van m'n ouders wel weer de baas is (maar da's ook een grote goedzak ;)). Over het algemeen gaat het goed met andere honden en vindt ze vooral achter elkaar aan rennen het leukste.

Qua karakter denk ik dat de meeste bulletjes wel een tikkeltje dominant zijn naar andere honden, dit lees je ook terug in de rasbeschrijving. In ieder geval klopt het bij Belle als een bus: Zelfverzekerd zonder in gevecht te raken.

Belle is zelf he-le-maal gek op ballen en takken. Ik denk dat ze pas zou stoppen met spelen als ze dood neer zou vallen. Belle vindt spelen met de baas sowieso geweldig. Het is ook dé manier om haar moe te maken. We spelen meer met haar dan dat we echt superlang wandelen. Belle is niet zo van het uren lange wandelen. Ze kan het wel hoor, maar lekker stoeien en gek doen is meer aan haar besteedt.

Belle heeft geen last van benauwdheid, ook niet als het warmer weer is. Wel merk ik dat ze dan sneller moe is en eerder hijgt, maar dat is meer als het echt 30 graden buiten is en dan is het sowieso niet verstandig om je hond heel erg druk te maken.
Dankje voor je info, hier kan ik wat mee...

Een beetje pit mag er best inzitten, dat moet ook wel als het met een jack russel om moet kunnen gaan, grensen stellen is dan wel belangerijk en dat kan de jack russel meer dan prima hebben.
Onze honden zijn vrij sociaal, maar vooral trash, de jack russel kan erg levendig zijn, lief, maar levendig, zoals het hoort bij een jack ;)

Wat warmte betrefd, die van mij zijn ook niet zo vlot meer als het zo afschuwelijk warm wordt, dan wordt het tijd voor een lekker schaduwplekje aan het water, voor het zwemmen en het poedelen terwijl een briesje ze een beetje afkoelt, geen tijd voor lange wandelingen.
trashcanman
geregistreerd lid

Suzanne123 schreef:;-)
Gaaf.. hond kado van je kids ;-)

Maar toch.. ik zou 'moeder' erin betrekken en minimaal vooraf vragen of ze het ECHT wel zien zitten! Ik weet niet hoe oud je ouders nu zijn en hoe hun gezondheid is... en hoe oud een Bulletje gemiddeld wordt.. iets om rekening mee te houden!

Wel zou ik zeer beslist ouders meenemen naar de fokker, maar ze verrassen op enige manier, met een riem ofzo... :-) Doen! ;-)

Groetjes,
Suzanne
Dat ze die hond wil is een zekerheid, we doen echt niets zonder dat zeker te weten.
Sterker nog, mijn moeder heeft nog niet zo lang geleden gezegd dat ze nooit meer wat hoefde te krijgen als ze zo'n hondje zou krijgen.

We vertellen alleen niet dat we al opzoek zijn, maar dat we weten dat ze wil dat we opzoek gaan staat vast.

Heel oud zijn mijn ouders nog niet hoor, die gaan nog wel een hondenleven mee en nog wel meer ook hoop ik, wil ze niet vroeg kwijt.
We hebben het niet over bejaarde mensen ofzo, maar net in de 50 en lekker actief.
trashcanman
geregistreerd lid

Verder iedereen bedankt voor de adviesen en info, iedereen apart nemen zou wel erg veel worden, tnxxxx voor de pm-etjes en alles en nog meer ervaringen en info zijn meer dan welkom, dat blijft, hoe meer ik weet, hoe beter.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Duidelijk verhaal :ok:
Veel plezier en succes bij de zoektocht en laat nog even weten hoe het is gegaan (de reactie van je moeder vooral :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
novy's
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door novy's »

Afbeelding
hoezo volgen...
Afbeelding
hier wisten we nog niet eens wie het werd
Afbeelding
dit werd haar..
Afbeelding
zo kwam ze bij ons eindelijk..lange wacht na de dekking...
Voorstellen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een heerlijk meissie van drie maanden nu. Angels Aura...Ze doet het prima in de roedel. We lachen ons ziek om haar...en ze is nu al een beetje baas .. :cheer:
Drool rules
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De Frans Bulldog is een leuke, gezellige vrolijke hond, maar ben je ervan bewust dat ze me veel gebreken (kunnen) zijn. Ook die bij de ere code fokkers. Tirsa is een schat van 'n meid, ook altijd behoorlijk dominant geweest, maar heeft, zoals vele Franse Bulldoggen, voedselallergie en ook is bij haar onlangs geconstateerd dat haar hele wervelkolom een grote puinhoop is, waardoor ze nu dus zeer gebrekkig loopt en zware medicijnen heeft om d'r op de been te houden Ze is nu 7,5 en daar mag ik dan weer blij om zijn dat ze die jaren het nog zo goed heeft gedaan. Hernia en andere afwijkingen aan de ruggewervel is ook 'n veel voorkomend probleem. Misschien dat je lid kunt worden van het Franse Bulldoggen forum, dan kun je nog meer informatie over de Franse Bulldog vergaren, maar ook lezen wat voor problemen er zijn.

Sommige Franse Bulldoggen kunnen goed tegen de warmte, andere lopen bij 15 graden al te hijgen. Probleem is, dit valt niet in te schatten als ze nog pup zijn.

Al bij al, als ik dit allemaal 8 jaar geleden had geweten, was ik niet voor de Franse Bulldog gegaan. T.o.v. de Franse bulldog die wij in de jaren '70 hebben gehad, is deze qua gezondheid behoorlijk op achteruit gegaan. Voor mij dus geen Franse Bulldog meer.
novy's
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door novy's »

Ik vraag me af of er nog wel een ras is zonder gebreken...we hebben er een zooitje van gemaakt...
Drool rules
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, er is geen ras zonder gebreken, daar ben ik me ook bewust van. Maar 'n Franse Bulldog heeft naar mijn gevoel te veel verborgen gebreken die van de buitenkant niet te zien zijn. Er zijn er ook genoeg die vrolijk door het leven gaan, maar daar tegenover staan er meer dan genoeg die veel erge gebreken hebben. De premie bij Proteq van de Franse Bulldog gaat niet zo gigantisch omhoog omdat wij Franse Bulldoggen eigenaren nooit bij de dierenarts komen. Niet alle premies zijn niet zo gigantisch verhoogt, volgens mij alleen de risicodragende rassen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het uiterlijk nog steeds prachtig en het karakter, daar is er geen tweede van, maar dat weegt voor mij niet op tegen de beperkingen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”