Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over een herplaatsertje...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Vraag over een herplaatsertje...

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Een vriendin van me heeft afgelopen weekend een puppie van bijna een half jaar oud uit Friesland gehaalt.

Ik ben met haar mee geweest omdat het zo'n eind rijden was, maar nu hebben we een vraag.

We zijn wel heel benieuwd wat voor kruizing het precies is, want dat wisten die mensen ons niet te vertellen.

Geen flauw idee of ik dit in het goeie topic vraag, maar er zijn hier zoveel die een antwoord zouden kunnen weten.

Misschien kent iemand hier de ouders en weten ze wat voor kruizing het is.
Dit is ze...
Afbeelding

Het verhaal van die mensen ging als volgt.

Ze is geboren op 15 juni van dit jaar, waarschijnlijk bij een boer (vermoedelijk ergens bovenin Friesland).
Ze is bang voor klompen, mannen en heel aanhankelijk.

Bij die boer is ze weggehaalt door een vrouw waarvan later het huis is afgebrand, hierdoor is haar paspoort er ook niet meer.

Daarna is ze gekocht door de mensen waar wij haar hebben weg gehaald in Holwert.
Ze vertelden dat ze haar nog maar twee dagen hadden, maar dat ze te aanhankelijk was en zij hadden meer honden in huis, dus dat kon niet en daarom hadden ze haar maar op marktplaats gezet.
Ze hadden haar helemaal geschoren op haar pootjes, koppie en staart na.

De vragen die ik heb zijn de volgende.

Wie heeft er broertjes en/of zusjes van haar (geboren 15 juni in Friesland) en kan ons vertellen wat voor kruizing ze is, we vermoeden dat er iets van een Cairn Terriër in zit.

En is het mogelijk om voor een niet gechipte hond een nieuw paspoort aan te vragen?
En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
groetjes Diana

Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een kulverhaal van die mensen, ik ben bang dat je vriendin gewoon is opgelicht
Maar goed, leuk hondje om te zien en er zou heel goed cairn in kunnen zitten. Ik hoop dat ze haar definitieve huisje gevonden heeft!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind het ook een kulverhaal. Ik heb zelfs het idee dat het hondje een stuk ouder is. Een jonger hondje raak je toch sneller kwijt dan een oudere. Dat zou goed het verhaal van de 'verbrande' papieren kunnen verklaren. Het hondje ziet er sneu uit. Is nou de hele achterkant kaalgeschoren?
Je vriendin kan denk ik het handigst even naar de da gaan voor een check-up, een enting, een chip en een ontwormmiddel. Dan krijgt ze vanzelf een paspoort.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Is het haar zacht of ruw ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Na 2(!) dagen alweer weg omdat ze te aanhankelijk blijkt te zijn...
Na 2 dagen alweer weg om de beurs verder te spekken misschien :19: ?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Heb je nog meer foto's? Mij lijkt hij/zij namelijk ook veel ouder dan een half jaar. Vind het wel een leuk hondje om te zien, maar zou ook even langs de DA gaan. :ok:
Daar kan je ook zonder problemen een nieuw paspoort mee krijgen. Bovendien kan de DA ongeveer de leeftijd schatten en eigenlijk ben ik wel zeer nieuwsgierig daar naar
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Het is een hele ruwharige, behalve daar waar het is geschoren.

Dat is wat wij ook vreemd vonden, want volgens mij voelt een pas geschoren hondje niet zo aan, daarvoor was het haar ook te lang, dan is het eerder een paar weken terug dat ze is geschoren.

Wat wij ook heel vreemd vonden was het feit dat ze zeiden drie honden te hebben, maar dat er maar een in de kamer was en dat er acht benches in de woonkamer stonden, die mensen hadden zelf amper leefruimte over.

Trouwens, ff voor de duidelijkheid, ze heeft het hondje wel gratis meegekregen en ze is echt nog heel erg jong, dat zagen we aan het wisselen, de nieuwe hoektandjes zaten er al, maar de oude waren er nog niet uit.

Wij dachten dat het misschien broodfokkers waren, maar waarom we deze dan gratis meekregen, misschien ongeschikt, weten wij veel...

Ze hadden een duits accent, vreemd ook dat de andere hondjes boven zaten, we hadden het vermoeden dat ze daar ook een zooi pups hadden (piepende geluidjes af en toe).

Ze hadden het hondje op marktplaats staan voor 25 euro als zeven maanden oude pup.

Kortom, heel vreemd, maar vriendin is dolgelukkig en helemaal in love met haar Baby, de nieuwe naam, want volgens de mensen waar ze weg kwam heette ze Lady en dat vonden we gelijk al een naam van niks...

Afbeelding
Afbeelding
groetjes Diana

Afbeelding
Lemuria

Rory schreef:Afbeelding
Komt het door de flits dat die oogjes zo'n blauwige waas lijken te hebben..?
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Daar zeg je wat, volgens mij gewoon zwart en ze leek ook gewoon goed te kunnen zien, maar toch...
groetjes Diana

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Een rasechte BOOMER :wink:

Ze ziet er heel schattig uit en ik hoop dat je vriendin er een hele leuke hond aan heeft.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Rory schreef:Trouwens, ff voor de duidelijkheid, ze heeft het hondje wel gratis meegekregen en ze is echt nog heel erg jong, dat zagen we aan het wisselen, de nieuwe hoektandjes zaten er al, maar de oude waren er nog niet uit.
dat zegt bij die kleinere rassen niet alles hoor,
de melkhoektanden(vooral in de bovenkaak) kunnen na het wisselen nog wel eens blijven zitten, ze moeten er dus uitgehaald worden.
zo op de fotos lijkt mij het hondje dus ook ouder dan een half jaar.

laat bij de check up de da het gebit gelijk even bekijken

verder ziet het hondje er leuk uit en fijn dat er een nieuw mandje gevonden is :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Hmmm, wist niet dat die konden blijven zitten, kan een duur grapje worden dus?

Vond het wel vreemd dat de nieuwe hoektandjes (inderdaad boven) net zo groot waren als de babytandjes, maar weten wij veel.
Ze waren wel net zo wit, maar zal tegen mijn vriendin zeggen dat ze dat even in de gaten moet houden.

Ze wilde er gauw eens mee naar de dierenarts, maar we begrepen dat dat de eerste tijd nog niet nodig was, misschien om zichzelf in te dekken denk ik nu dan...

Moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel verstand heb van kleine rassen, heb nu eenmaal meer met herders.
groetjes Diana

Afbeelding
alm@
moderator

Rory schreef:Hmmm, wist niet dat die konden blijven zitten, kan een duur grapje worden dus?

Vond het wel vreemd dat de nieuwe hoektandjes (inderdaad boven) net zo groot waren als de babytandjes, maar weten wij veel.
Ze waren wel net zo wit, maar zal tegen mijn vriendin zeggen dat ze dat even in de gaten moet houden.

Ze wilde er gauw eens mee naar de dierenarts, maar we begrepen dat dat de eerste tijd nog niet nodig was, misschien om zichzelf in te dekken denk ik nu dan...

Moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel verstand heb van kleine rassen, heb nu eenmaal meer met herders.
Ben erg bang dat je vriendin gewoon besodemieterd is :19: maar dat hoeft geen punt te zijn, het hondje ziet eruit als een schatje. Ik zou wel zo snel mogelijk even naar de da gaan.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ik heb wat info gevonden met duidelijke foto
http://dierengebit.nl/persisterende-melktand.html

verwijderen is niet zo'n dure ingreep, soms lukt het zonder roesje(als ze al wat los zitten)
vraag iig de da even, want ze moeten er wel uit om schade te voorkomen
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal het aan haar door geven.
Wel erg beroerd als dat moet, bedoel, ze is een alleenstaande moeder met niet zo veel extra te besteden, voor haar kan dit dus een duur grapje gaan worden...
En anders vraagt ze eerst maar es advies aan de dierenarts.
groetjes Diana

Afbeelding
Lemuria

Rory schreef:Wel erg beroerd als dat moet, bedoel, ze is een alleenstaande moeder met niet zo veel extra te besteden, voor haar kan dit dus een duur grapje gaan worden...
Een hond kan nou eenmaal wat mankeren, daar kan dat beestje ook niets aan doen. Zij heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen om hem te verzorgen en daar horen helaas ook rekeningen bij :wink:.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:
Rory schreef:Wel erg beroerd als dat moet, bedoel, ze is een alleenstaande moeder met niet zo veel extra te besteden, voor haar kan dit dus een duur grapje gaan worden...
Een hond kan nou eenmaal wat mankeren, daar kan dat beestje ook niets aan doen. Zij heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen om hem te verzorgen en daar horen helaas ook rekeningen bij :wink:.
Ow dat weet ze wel en haar kennende zal ze er hoe dan ook voor zorgen dat dit beestje niets tekort komt.
Vriendin van haar is dierenarts assistente, die zou een dezer dagen ook even naar de kleine komen kijken, gaat vast helemaal goedkomen als er een ingreep nodig is :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ze lijkt heel erg op het hondje van familie, komt ook uit Friesland geloof ik en hebben ze van marktplaats maar die is nu rond de 8 a 9 maanden denk ik. Zal eens kijken of haar foto nog op mijn telefoon staat. Zij is verkocht aan hun als kruising Chihuahua X York maar is veel groter.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Hier weten we ook niet zeker hoe oud die kleine is, we geloven al geen hout van wat ze ons daar hebben verteld, dus het kan best zijn dat ze over de leeftijd hebben gelogen...

Ze zou aan het wisselen zijn, dus toen heb ik haar tandjes bekeken en daar zag ik al wel dat ze dubbele hoektandjes had.

Vriendin van ons heeft gister de kleine bekeken, zij heeft geleerd voor dierenarts assistente en kon wel zeggen dat de kleine aardig gezond leek, maar ook dat ze nog geen half jaar oud is.
Ze heeft haar melk kiesjes nog.
groetjes Diana

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ze kan de oude tandjes ook wat helpen eruit te komen door er voorzichtig wat mee te wiebelen. Dan komen ze sneller los en hoeven ze misschien helemaal niet getrokken te worden.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Zal het tegen haar zeggen, wie weet helpt het.
groetjes Diana

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lemuria schreef:
:ok: :E:
Dat was precies wat ik wilde zeggen! ;-)
Niet om lullig te doen, maar DAT had je vriendin natuurlijk wel eerder moeten bedenken. Een hond moet eten, drinken, speeltjes, cursus, entingen... en tsja... voor je het weet mankeren ze wat en moet je daar kosten voor maken. Ze had dus beter van tevoren zich kunnen afvragen of ze die kosten zou kunnen betalen.
Hopelijk komt 't goed met de dreumes!

Groetjes,
Suzanne
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
Lemuria schreef:
:ok: :E:
Dat was precies wat ik wilde zeggen! ;-)
Niet om lullig te doen, maar DAT had je vriendin natuurlijk wel eerder moeten bedenken. Een hond moet eten, drinken, speeltjes, cursus, entingen... en tsja... voor je het weet mankeren ze wat en moet je daar kosten voor maken. Ze had dus beter van tevoren zich kunnen afvragen of ze die kosten zou kunnen betalen.
Hopelijk komt 't goed met de dreumes!

Groetjes,
Suzanne
Ow das niet lullig, ik zou precies hetzelfde hebben gezegd als ik de omstandigheden niet precies kende.
Ze weet dat je met een hond ook de verantwoordelijkheden krijgt, heeft al jarenlang honden gehad, de laatste heeft ze twee jaar geleden moeten laten inslapen op 12 jarige leeftijd.
Gaat helemaal goedkomen dus.

Het is alleen wel zo dat je niet verwacht dat een pup gelijk een dure ingreep zou moeten kunnen ondergaan, logisch toch?
Ze ging er vanuit dat ze even langs de dierenarts zou moeten, eventueel ontworden, ontvlooien, nakijken enz, even voor een normale check up, want we hadden nou niet direct het idee dat het beestje al vaak bij een dierenarts was geweest, als ie er uberhaupt ooit al eens is geweest.

Kortom, gaat helemaal goedkomen en haar kennende komt dat beestje niks tekort, ze eet nog liever zelf een dag niet als dat haar kindjes (en daar vallen haar dieren ook onder) wat tekort komen.
groetjes Diana

Afbeelding
alm@
moderator

Laat je nog wel even weten hoe oud de da denkt dat ze is. Daar ben ik wel benieuwd naar :wink:
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Komt goed :ok:
Dierenarts assistente (vriendin) dacht nog geen half jaar, zij fokt zelf ook honden en heeft er derhalve wel kijk op.
groetjes Diana

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Het koppie heeft wel iets van een Tibetaanse Terrier weg ....... :denken:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lemuria

Ik ben ook wel benieuwd naar de afloop :wink:. In ieder geval ziet het er uit als een leuk beestje!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”