Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mishandelde hond moet mogelijk oog missen
Moderator: moderatorteam
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
WOUDENBERG - In Woudenberg is een hond mishandeld. Het dier (een Kooikerhondje) rende op de Zuiderbroek achter twee mountainbikers aan en kreeg een schop.
Volgens de dierenarts is de kans 70 procent dat de hond zijn oog kwijtraakt.
De mountainbiker die de schop uitdeelde, is nog niet gevonden. De politie zoekt getuigen.
© RTV Utrecht
WOUDENBERG - In Woudenberg is een hond mishandeld. Het dier (een Kooikerhondje) rende op de Zuiderbroek achter twee mountainbikers aan en kreeg een schop.
Volgens de dierenarts is de kans 70 procent dat de hond zijn oog kwijtraakt.
De mountainbiker die de schop uitdeelde, is nog niet gevonden. De politie zoekt getuigen.
© RTV Utrecht
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...

Ook al heb je last van een hond die achter je aan rent terwijl je aan het mountainbiken bent, dan nog schop je niet van je af.
En als ik het zo lees is die schop aardig hard en gemikt op de kop geweest als het diertje zijn oog moet missen
Mountainbikers, nordic walkers en wielrenners

In het verkeer vliegen ze aan alle kanten langs je auto in de bebouwde kom en het is dat je het niet express zou doen, maar ik zou echt niet wakker liggen als ze door hun eigen idioterie op mijn motorkap terrecht komen omdat ik niets meer kan als ze weer zo debiel doen..
Nee, ik heb niet zo heel veel met die zogenaamde natuurmensen

-
- Zeer actief
Ik kan me de reactie van de fietser wel goed voorstellen. Ik heb ook niet zoveel met honden die me achterna zitten als ik aan het fietsen ben. Of ik een trap zou uitdelen weet ik niet, vermoedelijk niet.
Vroeger reden we nog weleens paard in het Amsterdamse bos en daar waren ook veel honden die ons achterna zaten en gewoon niet weg gingen. Daar vloog dan ook de zweef overheen!
Vroeger reden we nog weleens paard in het Amsterdamse bos en daar waren ook veel honden die ons achterna zaten en gewoon niet weg gingen. Daar vloog dan ook de zweef overheen!
- CKS
- Zeer actief
ja, er is te weinig informatie om te weten hoe dit precies gegaan is maar ik kan me de reactie van de fietsers ook prima voorstellen. Mijn zusje is op een gegeven moment maar gestopt met skaten omdat ze spuugzat van alle honden was, die achter haar aan renden en haar in de kuiten beten.
Dit soort problemen is prima te voorkomen door je hond aan te lijnen. Doe je dat niet dan moet je ook niet miepen als je hond een keer een schop krijgt van een achtervolgde fietser.
Kees
Dit soort problemen is prima te voorkomen door je hond aan te lijnen. Doe je dat niet dan moet je ook niet miepen als je hond een keer een schop krijgt van een achtervolgde fietser.
Kees
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom zei ik ook van ik weet niet wat de situatie was, maar als ik moest kiezen tussen zelf gebeten worden of even een schop richting hond geven, dan wist ik het ook wel.mercedes2803 schreef:ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...![]()
Ook al heb je last van een hond die achter je aan rent terwijl je aan het mountainbiken bent, dan nog schop je niet van je af.
En als ik het zo lees is die schop aardig hard en gemikt op de kop geweest als het diertje zijn oog moet missen
Als het gewoon een rennende hond is geweest, sja, dan is het flauwekul om te trappen.
Heel hard trappen is ook niet de bedoeling, niet zo hard dat de hond een oog moet missen.
Maar als je weet dat je hond hard achter fietsers aan rent, dan probeer je dit soort situaties toch te vermijden?
Is wel een kwestie van geven en nemen vindt ik, net als dat je hier op de dijk achter ons huis regelmatig scooters ziet, officieel mag dat niet, maar als ze normaal rekening houden met loslopende honden, heb ik er geen problemen mee.
Heb wel es een grote bek gekregen van zo'n ventje op een scooter toen ik zei dat ie moest oppassen voor mijn hond, zo van hij mag hier niet los, waarop ik antwoorde van wat als het een "loplopend" kind is?
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Oke, maar dat is ook weer tricky want ook daarvoor is er te weinig info. Misschien hapte de hond wel, of was de riem uit de hand van de baas getrokken door de plotselinge verschijning.Rory schreef:Daarom zei ik ook van ik weet niet wat de situatie was, maar als ik moest kiezen tussen zelf gebeten worden of even een schop richting hond geven, dan wist ik het ook wel.mercedes2803 schreef:ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...![]()
Als het gewoon een rennende hond is geweest, sja, dan is het flauwekul om te trappen.
Heel hard trappen is ook niet de bedoeling, niet zo hard dat de hond een oog moet missen.
Maar als je weet dat je hond hard achter fietsers aan rent, dan probeer je dit soort situaties toch te vermijden?
Is wel een kwestie van geven en nemen vindt ik, net als dat je hier op de dijk achter ons huis regelmatig scooters ziet, officieel mag dat niet, maar als ze normaal rekening houden met loslopende honden, heb ik er geen problemen mee.
Heb wel es een grote bek gekregen van zo'n ventje op een scooter toen ik zei dat ie moest oppassen voor mijn hond, zo van hij mag hier niet los, waarop ik antwoorde van wat als het een "loplopend" kind is?
Het is altijd maar bedenken wat er gebeurd kan zijn. Niemand weet het zeker zolang niemand het gezien heeft.

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
zielig voor de hond
en ik vind het dat het niet de schuld is van de fietser.. kijk natuurlijk had hij niet moeten schoppen op die manier
maar misschien schrok tie wel heel erg en was die gene bang voor honden.. dan kan ik het begrijpen..
maar de eigennaar daar in tegen had veel beter op de hond moeten letten!!!!
veel liefs elfrida
en ik vind het dat het niet de schuld is van de fietser.. kijk natuurlijk had hij niet moeten schoppen op die manier
maar misschien schrok tie wel heel erg en was die gene bang voor honden.. dan kan ik het begrijpen..
maar de eigennaar daar in tegen had veel beter op de hond moeten letten!!!!
veel liefs elfrida
Ook gehad met een duitse herder hier. Die is/was vals en kwam van het boerenerf af en ging mij achterna. Een grote brul was het eerste wat ik deed en een zwaai met mijn been. Dit schrok af en hij ging gelukkig terug. Dit is een reflex op zo'n moment. Gewoon een afweer reactie.
Of deze hond mishandeld is? Ik vind het wat raar gesteld. Elke hond die een schop krijgt is toch niet gelijk mishandeld? Wel verkeerd behandeld!!! Bovendien kan een fietser moeilijk coordineren en dus is er zelfs nog veel kans dat dit echt een naar gevolg is en de fietser zelf het ook niet lekker zit
Het blijft natuurlijk enorm zielig voor het hondje, maar ik denk ook voor de fietser
. Ligt idd aan de situatie en die weten we niet...
Of deze hond mishandeld is? Ik vind het wat raar gesteld. Elke hond die een schop krijgt is toch niet gelijk mishandeld? Wel verkeerd behandeld!!! Bovendien kan een fietser moeilijk coordineren en dus is er zelfs nog veel kans dat dit echt een naar gevolg is en de fietser zelf het ook niet lekker zit

Het blijft natuurlijk enorm zielig voor het hondje, maar ik denk ook voor de fietser

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat de hond niet door te trap verwond is, maar met zijn oog tegen een tak is gekomen. Dat neemt niet weg, dat je een hond niet behoort te schoppen, uiteindelijk is niet de hond, maar de baas de schuldige.
Maar het is wel irritant dat veel mensen hun hond op de vaste MTB routes los laten lopen, deze routes zijn speciaal voor mountainbikers aangelegd en hier wordt inderdaad vaak met een hoge snelheid gefietst.
Loslopende honden op MTB routes, zijn dus een gevaar voor zowel de fietsers, als de honden.
Maar het is wel irritant dat veel mensen hun hond op de vaste MTB routes los laten lopen, deze routes zijn speciaal voor mountainbikers aangelegd en hier wordt inderdaad vaak met een hoge snelheid gefietst.
Loslopende honden op MTB routes, zijn dus een gevaar voor zowel de fietsers, als de honden.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Oke,.....maar wat denken jullie van harlopende paarden, in een losloopgebied voor honden. Als de paarden komen aanlopen, maak ik Yla vast en laat haar zitten, en krijg een bedankje van de ruiters.
Soms kom je hier op het paardenpad echt hardlopende paarden tegen, en als je niet oppast dat er niks met je hond gebeurd, krijg jezelf wel een klap met een zweepje...Hier op de hei, denken de ruiters dat ze GOD zijn....is toch wel erg raar toch......

Soms kom je hier op het paardenpad echt hardlopende paarden tegen, en als je niet oppast dat er niks met je hond gebeurd, krijg jezelf wel een klap met een zweepje...Hier op de hei, denken de ruiters dat ze GOD zijn....is toch wel erg raar toch......

- Chione
- Zeer actief
Het is niet echt duidelijk hoe het gegaan is. Het is sowieso sneu voor de hond, die kan er weinig aan doen. De verantwoordelijkheid ligt toch bij de eigenaar v.d hond, al ligt een ongeluk in een klein hoekje ( ontsnapt v.d lijn oid ).
Mijn honden rennen nooit achter joggers ofzo aan, maar ik merk wel dat sommige joggers bang zijn. Dan roep ik de honden even bij me of doe iets anders zodat die joggers weten dat het ok is. Ik kan mij wel voorstellen dat als je een hond achter je aan krijgt, je niet bepaald blij bent.
Mijn honden rennen nooit achter joggers ofzo aan, maar ik merk wel dat sommige joggers bang zijn. Dan roep ik de honden even bij me of doe iets anders zodat die joggers weten dat het ok is. Ik kan mij wel voorstellen dat als je een hond achter je aan krijgt, je niet bepaald blij bent.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik sluit me hier helemaal bij aanmercedes2803 schreef:ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...![]()
Mountainbikers, nordic walkers en wielrennersIn combinatie met mijn honden kan ik ze niet luchten of zien, in het verkeer trouwens ook niet, het liefst roste ik ze van hun fiets af met hun enorme grote waffels als je niet accuut de rivier inspringt als zij er met zijn tienen aan komen racen als gekken of als ze beginnen te roggelen en schelden of als ze over honden heenfietsen, of als ze stokken naar honden gooien of als ze naar honden trappen of als ze nog geen halve kilomter vaart minderen als ze langs je heen rasen niet beseffende hoe hondne reageren op iets dat zo snel langs ze heen raast...zelfs autistische Rimpel reageert daarop en dat zegt heel wat...
In het verkeer vliegen ze aan alle kanten langs je auto in de bebouwde kom en het is dat je het niet express zou doen, maar ik zou echt niet wakker liggen als ze door hun eigen idioterie op mijn motorkap terrecht komen omdat ik niets meer kan als ze weer zo debiel doen..
Nee, ik heb niet zo heel veel met die zogenaamde natuurmensen:N:

- Ann Everaert
- Actief
Ik sluit me hier ook bij aan hoor !Grtjs Annjoline schreef:Ik sluit me hier helemaal bij aanmercedes2803 schreef:ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...![]()
Mountainbikers, nordic walkers en wielrennersIn combinatie met mijn honden kan ik ze niet luchten of zien, in het verkeer trouwens ook niet, het liefst roste ik ze van hun fiets af met hun enorme grote waffels als je niet accuut de rivier inspringt als zij er met zijn tienen aan komen racen als gekken of als ze beginnen te roggelen en schelden of als ze over honden heenfietsen, of als ze stokken naar honden gooien of als ze naar honden trappen of als ze nog geen halve kilomter vaart minderen als ze langs je heen rasen niet beseffende hoe hondne reageren op iets dat zo snel langs ze heen raast...zelfs autistische Rimpel reageert daarop en dat zegt heel wat...
![]()
Hier bij ons is er een groot bos, waar de honden vrij mogen rondcrossen en zich lekker kunnen uitleven. Het spijtige van de zaak is, dat je in het weekend beter niet kan gaan, om de simpele reden, dat het er dan krioelt van de mountainbikers en quadrijders. mijn honden lopen daar net zo goed achteraan omdat dit nu eenmaal hun instinct is.
De meesten van die mensen stoppen wel effe om je te laten passeren met je honden, maar sommigen, denken dat alles moet wijken voor hun plezier en houden nergens rekening mee.
Ik kan je vertellen, dat wanneer iemand 1 van mijn honden een rake trap zou geven, hij heel snel zou moeten maken dat ie weg was, want anders heeft hij of zij een groot probleem en dat probleem ben IK
De meesten van die mensen stoppen wel effe om je te laten passeren met je honden, maar sommigen, denken dat alles moet wijken voor hun plezier en houden nergens rekening mee.
Ik kan je vertellen, dat wanneer iemand 1 van mijn honden een rake trap zou geven, hij heel snel zou moeten maken dat ie weg was, want anders heeft hij of zij een groot probleem en dat probleem ben IK

- iones
- Zeer actief
Dus ik ben niet de enige die er zo over denkt.Ann Everaert schreef:Ik sluit me hier ook bij aan hoor !Grtjs Annjoline schreef:Ik sluit me hier helemaal bij aanmercedes2803 schreef:ik nietRory schreef:Ow wat een arm beestje, al kan ik me de fietsers ook wel voorstellen...![]()
![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Hier ben ik het mee eens..iones schreef:Dus ik ben niet de enige die er zo over denkt.Ann Everaert schreef:Ik sluit me hier ook bij aan hoor !Grtjs Annjoline schreef:Ik sluit me hier helemaal bij aanmercedes2803 schreef: ik niet![]()
![]()
Zelfs in het bos kun je niet eens je hond rustig los laten je komt die mountainbikers zelfs op de smalste padjes tegen en ook niet even afremmen ofzo nee gewoon doen alsof de hele wereld van hun is...
De eerst volgende die het me weer flikt om zo langs mij en me hond te racen trap ik letterlijk van z'n fiets af..''zal niet de eerste zijn''

Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- iones
- Zeer actief
Ja maar iedereen heeft toch altijd gezeik met groepen fietsers? Of dat nou mountainbikers of wielrenners zijn. Iedereen (of je nu ruiter bent, wandelaar, recreatiefietser of wat dan ook) moet altijd ONMIDDELLIJK voor ze wijken. De macht van de massa is dat, en dat weten die lui.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen