Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht....Markiesje

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nizinnyke
geregistreerd lid
Contacteer:

gezocht....Markiesje

Ongelezen bericht door Nizinnyke »

Ik zoek voor een kennis van mijn vriendin een Markiespupje.
Zij heeft nu een stokoud Markiesje....toch hoopt zij nog minstens 30 jaar plezier van hem te hebben.
In België...zijn geen Markiesjes. :evil:

Ook is haar verteld, dat zij eerst lid moet zijn van de RV in nederland en dat het wel 2 jaar kan duren voor zij aan een pup kan geraken. :denken:
Indien zij alsnog op de wachtlijst moet....dan graag direct.

haar zorg is...indien het diertje overlijdt....dat zij dan zo lang zonder hondje zit.....en zij wilt absoluut geen ander ras.

Wie weet een bonafide fokker?
Alvast bedankt.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: gezocht....Markiesje

Ongelezen bericht door Jacksel »

Nizinnyke schreef:Ik zoek voor een kennis van mijn vriendin een Markiespupje.
Zij heeft nu een stokoud Markiesje....toch hoopt zij nog minstens 30 jaar plezier van hem te hebben.
In België...zijn geen Markiesjes. :evil:

Ook is haar verteld, dat zij eerst lid moet zijn van de RV in nederland en dat het wel 2 jaar kan duren voor zij aan een pup kan geraken. :denken:
Indien zij alsnog op de wachtlijst moet....dan graag direct.

haar zorg is...indien het diertje overlijdt....dat zij dan zo lang zonder hondje zit.....en zij wilt absoluut geen ander ras.

Wie weet een bonafide fokker?
Alvast bedankt.
Helaas, echt alleen mogelijk via de RV... Voor een reutje is wachtlijst ruim een jaar gok ik... Tenminste, ik heb me iets minder dan een jaar geleden ingeschreven en sta ondertussen redelijk aan de top (alleen ben ik even naar de niet-actieve wachtlijst, omdat ik nu nog geen pup kan en wil hebben)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Er van uit gaande dat je vriendin in Belgie woont, zal ze er dus ook geen kunnen kopen. De rasvereniging (waar alle fokkers bij zijn aangesloten), accepteert alleen mensen op de wachtlijst voor een pup die lid zijn van de RV en ze accepteren geen mensen buiten Nederland als lid. Daar het Markiesje nog volop in het terugfokprogramma zit en daar er in principe van alle pupkopers gevraagd wordt om mee te werken aan dit terugfokprogramma, worden er geen pups verkocht naar het buitenland.

Ik vrees dus met grote vrezen dat je vriendin op zoek zal moeten naar een ander ras.

Volgens de laatste stand op de site is het aantal actief wachtenden 104 en 16 slapende wachtenden. Met maar 27 geboren pups in bijvoorbeeld de maanden juli tot en met oktober 2007, denk ik dat de wachttijd inderdaad erg lang is.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Danielle schreef:Er van uit gaande dat je vriendin in Belgie woont, zal ze er dus ook geen kunnen kopen. De rasvereniging (waar alle fokkers bij zijn aangesloten), accepteert alleen mensen op de wachtlijst voor een pup die lid zijn van de RV en ze accepteren geen mensen buiten Nederland als lid. Daar het Markiesje nog volop in het terugfokprogramma zit en daar er in principe van alle pupkopers gevraagd wordt om mee te werken aan dit terugfokprogramma, worden er geen pups verkocht naar het buitenland.

Ik vrees dus met grote vrezen dat je vriendin op zoek zal moeten naar een ander ras.

Volgens de laatste stand op de site is het aantal actief wachtenden 104 en 16 slapende wachtenden. Met maar 27 geboren pups in bijvoorbeeld de maanden juli tot en met oktober 2007, denk ik dat de wachttijd inderdaad erg lang is.
Er zijn nu wel redelijk wat teven drachtig als het goed is...
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Danielle schreef:Er van uit gaande dat je vriendin in Belgie woont, zal ze er dus ook geen kunnen kopen. De rasvereniging (waar alle fokkers bij zijn aangesloten), accepteert alleen mensen op de wachtlijst voor een pup die lid zijn van de RV en ze accepteren geen mensen buiten Nederland als lid. Daar het Markiesje nog volop in het terugfokprogramma zit en daar er in principe van alle pupkopers gevraagd wordt om mee te werken aan dit terugfokprogramma, worden er geen pups verkocht naar het buitenland.

Maar met een gemiddelde nestgrootte van 4-5 moeten dat er dus 24-30 nestjes zijn voordat een nieuw iemand op de wachtlijst een pup kan krijgen......
Danielle Boshouwers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Daar zover ik weet pas in 1997 het VR voor het Markiesje is opengegaan en er hier wordt gesproken over een stokoud Markiesje (en dat vind ik een hondje van 10-11 jaar nog niet), denk ik dat het niet om een raszuivere gaat.
Danielle Boshouwers
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Suzanne123 schreef:Juist ;-(
Balen, maar het is niet anders.
Ik wil wel nog de dringende tip meegeven om NIETS buiten de officiele rasvereniging om te doen.
Er is nog een ander soort 'vereniging', maar dat is dus NIET de officiele rasvereniging.

Juist bij een ras in opbouw lijkt het me van wezenlijk belang dat de juiste wegen worden bewandeld.

Misschien is een herplaatsertje nog mogelijk? Doe anders 's navraag bij de rasvereniging of plaatsing naar buitenland toch mogelijk is?

Hoe is ze destijds aan DIT markiesje geraakt?

Groetjes,
Suzanne
Dat wilde ik ook zeggen, maar kon de woorden niet vinden en dus maar weer weggehaald... Je moet dus niet naar 'de vrienden' gaan, tenzij je een onofficiele wil (maar ook zij hebben een wachtlijst)... Dit is de enige echte officiele vereniging: http://www.markiesjesvereniging.nl/
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Danielle schreef:
Jacksel schreef:

Maar met een gemiddelde nestgrootte van 4-5 moeten dat er dus 24-30 nestjes zijn voordat een nieuw iemand op de wachtlijst een pup kan krijgen......
Je hebt wel het verschil tussen de mensen die een reutje willen en die een teefje willen he... Met een reu ben je sneller aan de beurt dan met een teefje, in de meeste gevallen...
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Er staan van de 104 mensen 22 mensen op de wachtlijst voor specifiek een reutje en 28 maakt het geslacht niet uit.

Als ik ff reken voor die 22 mensen voor een reutje, gemiddelde nestgrootte 4-5 pups, dus gemiddeld aantal reuen 2-2.5 per nestje, spreek je nog over ongeveer 10 nesten voordat een nieuw iemand aan de beurt is. En dat reken ik al die mensen die het geslacht niet uitmaakt niet eens mee.

Ik hoop toch van ganser harte voor het ras dat er de komende tijd geen 10 nesten geboren gaan worden........
Danielle Boshouwers
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Op dit moment zijn er inderdaad verschillende teefjes drachtig maar toch ook verschillende leeg gebleven. dit is iets wat continu op en af gaat.
Daarnaast weet je niet of de fokker en of reu eigenaar zelf een pup zal aanhouden. (staan niet altijd op de wachtlijst)
Ook al zie je hoe lang de wachtlijst is het zegt mijn inziens weinig over de tijd dat je moet wachten.

Een markiesje verkrijgen buiten de rv lijkt mij bijna onmogelijk.
Er worden wel eens markiesjes buiten de rv aangeboden maar ook daar schijnt een wachtlijst te zijn. Er wordt een veel hoger bedrag voor gevraagd en je weet niet of ze wel raszuiver zijn. Deze hondjes zijn zonder stamboom. Zeker voor een ras in opbouw is dit een slechte zaak.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

als ik me neit vergis is e rin nieuwe pekela bij mevr draijer ook een nest of komt er een nest.
ga ik weer even emt schoonpa puppies knuffen.
ik ga gelijk vandaag eens aan schoonpa vragen, ha ha
Afbeelding
Nizinnyke
geregistreerd lid
Contacteer:

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties.
heb het inmiddels door gegeven.
Weet niet niet eens of het een reutje of teefje mocht zijn.

Hoe zij aan haar Markiesje gekomen is...weet ik ook niet.

de dame is weer vriendin van mijn vriendin.
Dus ik ken haar niet persoonlijk.

Vind het wel jammer dat mensen die over de grens wonen...niet op de wachlijst kunnen.
Zelf woon ik in het zuid-westen Brabant...dus dicht bij België...stel ik fok ook Markiesjes....is België naast de deur voor mij.

Zo ook voor mensen die in het oosten van ons land wonen....die zouden kunnen samen werken met Duitse markiesjes liefhebbers.

Ik verwacht van de liefhebbers van dit mooie ras...dat zij altijd zouden mee werken aan het fokprogramma.
Nizinnyke
geregistreerd lid
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Hoe is ze destijds aan DIT markiesje geraakt?

Groetjes,
Suzanne

ben zojuist te weten gekomen dat haar huidige Markiesje uit een asiel in België komt.
*Anita*
Zeer actief

Nizinnyke schreef:
Suzanne123 schreef:Hoe is ze destijds aan DIT markiesje geraakt?

Groetjes,
Suzanne

ben zojuist te weten gekomen dat haar huidige Markiesje uit een asiel in België komt.
Gaat het hier om een markiesje met stamboompapieren of een hondje dat op een markiesje lijkt.
Laats hoorde ik ook iemand zeggen dat hij een markiesje had. Ja hij was zwart en klein maar duidelijk geen zuiver markiesje. Bleek ook toen ik vroeg uit welke ouders dit hondje kwam. Wist hij niet .
Laatst gewijzigd door *Anita* op 13 jan 2008 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nizinnyke
geregistreerd lid
Contacteer:

[quote="*Anitaen zojuist te weten gekomen dat haar huidige Markiesje uit een asiel in België komt.[/quote]

Gaat het hier om een markiesje met stamboompapieren of een hondje dat op een markiesje lijkt.
Laats hoorde ik ook iemand zeggen dat hij een markiesje had. Ja hij was zwart en klein maar duidelijk geen zuiver markiesje. Bleek ook toen ik vroeg uit welke ouders dit hondje kwam. Wist hij niet eens.[/quote]

kzou het echt niet weten.
ken het hondje niet.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

*Anita* schreef:. Deze hondjes zijn zonder stamboom. Zeker voor een ras in opbouw is dit een slechte zaak.
Als je er per se een wil en er wordt geen pup aan België verkocht, dan zal je toch wat moeten. Op deze manier wordt het toch wel in de hand gewerkt dat mensen altenatieven zoeken lijkt me. Zeker als je gewoon zo'n hondje wil. Tot voor niet zo lang geleden werden look al likes toch gewoon opgenomen in het terugfokprogramma, ook al was er geen stamboom?

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

starfleet schreef:
*Anita* schreef:. Deze hondjes zijn zonder stamboom. Zeker voor een ras in opbouw is dit een slechte zaak.
Als je er per se een wil en er wordt geen pup aan België verkocht, dan zal je toch wat moeten. Op deze manier wordt het toch wel in de hand gewerkt dat mensen altenatieven zoeken lijkt me. Zeker als je gewoon zo'n hondje wil. Tot voor niet zo lang geleden werden look al likes toch gewoon opgenomen in het terugfokprogramma, ook al was er geen stamboom?

Anne
Nog steeds volgens mij...
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

dat zou beteken dat als ik een markiesje zou willen ik mij nu al op de lijst moet laten zetten?

amos wordt binnenkort 7 jaar --gemiddelde herderleeftijd is zo'n 12 jaar :wink:

dus over 5 a 6 jaar zou ik kans maken op een markiesje dat is wel heel lang :mrgreen:

ik vind het nl wel erg leuke honden :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

fenneke schreef:dat zou beteken dat als ik een markiesje zou willen ik mij nu al op de lijst moet laten zetten?

dus over 5 a 6 jaar zou ik kans maken op een markiesje dat is wel heel lang :mrgreen:

Zoals ik al zei, ik ben minder dan een jaar geleden aangemeld voor een reutje en begin aardig de bovenkant van de lijst te zien... Al sta ik nu even op de slapende lijst (wat overigens niet uitmaakt voor de positie op de actieve lijst, dat blijft op inschrijfduur gaan, dus als ik weer naar de actieve lijst ga, kan ik best een aantal plaatsen opgeschoven zijn)...
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Jacksel schreef:
fenneke schreef:dat zou beteken dat als ik een markiesje zou willen ik mij nu al op de lijst moet laten zetten?

Zoals ik al zei, ik ben minder dan een jaar geleden aangemeld voor een reutje en begin aardig de bovenkant van de lijst te zien... Al sta ik nu even op de slapende lijst (wat overigens niet uitmaakt voor de positie op de actieve lijst, dat blijft op inschrijfduur gaan, dus als ik weer naar de actieve lijst ga, kan ik best een aantal plaatsen opgeschoven zijn)...
ja dat snap ik een beetje :wink:
alleen ik wil :mrgreen: als amos dood zou gaan direkt een andere hond
en dat zou dus nooit een markiesje kunnen zijn omdat je dan eerst zolang op de wachtlijst moet staan
dat vind ik ergens wel begrijpelijk maar wel jammer

maar na amos wil ik graag een kleinere hond ipv een herder omdat ik dan al heel oud ben :pffff: :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hoezo een 'raszuiver' Markiesje....... Hoeveel generaties hebben ze al op papier dan sinds 1997? Er worden nog steeds hondjes van de straat gehaald toch? Wel schokkend vind ik het dat er ook hier op verenigingsniveau alweer een scheuring is opgetreden en men elkaar niet goed genoeg vindt...... Mag het woord dom hier misschien voor gebruikt worden?

Ik denk dat de belgische kennis lekker weer in de asiels moet gaan speuren naar een zwart spioentje. Die zijn er best nog wel genoeg, meteen geen gedonder met welke RV dan ook die mensen regels op willen leggen.
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

fenneke schreef: dus over 5 a 6 jaar zou ik kans maken op een markiesje dat is wel heel lang :mrgreen:

ik vind het nl wel erg leuke honden

maar na amos wil ik graag een kleinere hond ipv een herder omdat ik dan al heel oud ben :pffff: :mrgreen:
De duvel :devil: is oud! Nou ja en jij dan blijkbaar :roll: :wink: :cheer:
Ben een maandje terug een Markiesje van net 1 jaar tegengekomen in het bos de eigenaar vertelde dat hij ook 2 jaar op de lijst heeft gestaan en het was een reutje!, was inderdaad een grappig ding erg speels, maar ik persoonlijk vond het ook allemaal wel erg iel en teer, zeker als je die dikke wolvepoten van Amos gewent bent :N:
Dacht ik :idea: dat je voorkeur uitging naar een middenslag hond?
Dit is formaat is maar ietsiepietsie groter dan Blitz
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik weet niet of het bij de rasvereniging van het Markiesje zo is (los van dat dit hondje nu in Belgie woont), dat wanneer je vorige Markiesje overlijd je bovenaan de wachtlijst voor een pup komt te staan? Dit is bij het kooikerhondje wel op die manier geregeld.
*Anita*
Zeer actief

Renske schreef:Ik weet niet of het bij de rasvereniging van het Markiesje zo is (los van dat dit hondje nu in Belgie woont), dat wanneer je vorige Markiesje overlijd je bovenaan de wachtlijst voor een pup komt te staan? Dit is bij het kooikerhondje wel op die manier geregeld.
weet ik ook niet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”