Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben jullie dit wel es meegemaakt?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Hebben jullie dit wel es meegemaakt?

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

7 december hebben we HD foto's van Mike laten maken, direct nadat we de acceptgiro in de bus hadden betaald en nu, eindelijk hebben we bericht van de Raad van Beheer.

Zal de brief hier deels even overtikken.

De Raad van Beheer/Gezondheid, Gedrag en Welzijn heeft röntgenfoto's ontvangen met onderzoeksregistratienummer HD ***** van uw hond.

Naam Muraco Myca of the White Wolves Home.

NHSB-nr: *******

Helaas is/zijn naar de mening van de beoordelingscommissie de opname(n) niet van voldoende kwaliteit om door middel van een beoordeling tot een uitslag te kunnen leiden.

De betreffende dierenarts is hier reeds van in kennis gesteld en zal met u in cntact treden omtrent de verdere afwikkeling.

Met vriendelijke groet.

Dus ik gelijk de dierenarts gebelt, bedoel, heb al zolang op de uitslag gewacht en dan dit, dus echt veel geduld had ik niet meer.

Zegt de assistente dat ze niet weet van hoe of wat en dat dit bij hun nog noooooooit is gebeurt.

Mede daarom de vraag hebben jullie dit wel es meegemaakt?

Heb uiteraard ook gelijk de fokster van Mike gebelt en zij vertelde wel dat dit door de dierenarts volledig vergoedt moest worden en had ook het een en ander te melden over wel of niet een roesje.

Mike is de vorige keer volledig onder zeil geweest, een roesje die wel een hele krachtige uitwerking had blijkbaar en heeft daar flink last van gehad, dus dat willen we hem niet weer aandoen.

Gelukkig heeft de dierenarts gisteravond nog weer gebelt en ook hij snapte er niets van, hij heeft ruim 15 jaar ervaring met het maken van HD foto's, sja, misschien dat Mike een beetje scheef had gelegen waardoor je een vertekend beeld krijgt, maar goed, de nieuwe foto's worden zonder extra kosten aankomende maandag gemaakt en zonder roesje dit keer.

Wel moet ik er dit keer bijblijven, nou, das geen probleem, vond het de vorige keer al helemaal niks dat ik in de wachtkamer moest wachten.

Maar goed, was wel even benieuwd wie dit nog meer hebben meegemaakt en waar het aan lag?

En hebben jullie HD foto's met of zonder roesje laten maken?

En wat ik ook graag wilde weten, hoe hebben jullie het zonder roesje van te voren geoefend?

Heb al wel een tip gehad van de fokster, maar ben wel benieuwd hoe anderen dit doen, mocht het ene niet werken, dan misschien wat anders bij Mike :wink:
groetjes Diana

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ga ajb naar Zeist, naar de praktijk van Dijkshoorn, niets geen roesje en perfecte behandeling van de honden, erg professioneel , die weten echt wat ze doen en ik heb daar 3 honden laten röntgenen en op Jenson na zijn de basenjis NIET de makkelijkste in vreemde handen, we mochten er ook bij zijn en het ging echt super.

Kalusha had ik in Hellendoorn laten onderzoeken een paar jaar terug, maar dat nooit weer, eerst een roesje , 2 zelfs want de eerste was niet sterk genoeg bij kalusha, vervolgens mocht ik niet mee toen ze de foto gingen maken en ik heb haar horen gillen en dat terwijl ze onder een dubbele roes zat, ik wil niet weten wat er gebeurt was maar ik ga er nooit meer heen dat is zeker,

Zeist is super, pokkeend rijden maar dat heb ik er graag voor over.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben in putten geweest bij de dierenkliniek voor lola. ik ben daar erg tevreden over.

ik heb het trouwens vaker gehoord dat de foto's niet goed genoeg is
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik ben met Xavier na Sleeuwijk geweest. De arts keek eerst helemaal de foto na of hij voldeed aan de eissen om te beoordelen.

Ik heb ze toen zelf na de raad van beheer gebracht en meteen betaald zodat ik snel de uitslag had.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij zijn met de meeste in Dieren geweest bij Kees de Leeuw , op 1 na allemaal zonder roesje . Nafnaf is gedaan bij Maarten Kapppen in Eersel , ook zonder roesje. De foto's waren bij allemaal gelijk in 1 keer goed :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

oh ga trouwens zoizo ook NIET in Hoogeveen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

nou, ik zou ook echt NOOIT meer naar zeist gaan hoor!
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

@ jessica
blijkt wel weer dat iedereen weer andere ervaringen ergens op kan doen :wink: wat is jouw ervaring daar dan?
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ca 15 jaar geleden mijn labrador laten rontgenen op HP, in Almelo,met een roesje. maar het moest ook over. De foto's werden niet beoordeeld.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij hebben er twee laten rontgen in Dieren bij Kees de Leeuw en drie in Hellendoorn. Allemaal zonder roesje en ik ben ook bij allemaal zelf aanwezig geweest. Foto's waren allemaal in 1 keer goed. Ik heb overigens nooit van te voren geoefend.
Hutsje
Zeer actief

Podenji schreef:@ jessica
blijkt wel weer dat iedereen weer andere ervaringen ergens op kan doen :wink: wat is jouw ervaring daar dan?
staat nog wel ergens hier op het forum, als je op dijkshioorn zoekt :wink: . en ik was niet de enige :wink: .
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Podenji schreef:@ jessica
staat nog wel ergens hier op het forum, als je op dijkshioorn zoekt :wink: . en ik was niet de enige :wink: .
ik zal eens zoeken en eens lezen wat voor ervaringen dat zijn, mijn ervaring is er heel goed :19:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou Jessica, ik kan het niet vinden :denken: wel verwijzingen maar niet het juiste topic , of ik zoek verkeerd of ik moet mn haar de volgende keer laten blonderen :N:
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Wij zijn nu 2x in Sleeuwijk geweest met onze honden. In maart is de jongste aan de beurt en ook dan gaan we naar Sleeuwijk.

Ja en de brief die je ontvangen hebt ken ik. Een vriendin kreeg deze ook toen ze foto's gemaakt had.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

We laten het dit keer gewoon weer bij onze eigen dierenarts doen.

Mike heeft totaal geen problemen met die man, voelt zich er heerlijk op zijn gemak en das me ook wat waard.

Bovendien zijn de foto´s al betaald en kom ik hier altijd, heb geen zin in verdere trammelant, dus hij krijgt nog een kans van ons :ok:

Ow ja, is hier in Assen, bij dierenkliniek de Borgstee.

Wel hoop ik dat de foto's dit keer goed zijn, ga ze goed bestuderen voor zover mogelijk als leek :mrgreen:

Fokster van Mike had geloof ik graag gezien dat we gelijk naar haar dierenarts waren gegaan in Veendam, daar komt zij al jaren met haar witten, dus die heeft er wel ervaring mee, maar ja...
groetjes Diana

Afbeelding
jip007
Erelid

Inge O schreef:dit gebeurt idd wel meer, zeker bij algemene dap-en. attack's vader hebben ze ook overnieuw mogen doen.

bij ons is het verboden om het zonder roesje te doen ivm. meer kans op een (te) goede uitslag.
oops is 2 keer geröntgend, 1 keer toen ze 15 mnd was , dit is toen gebeurd zonder roesje. Maar omdat ze toen zo tekeer ging , (sloeg met haar poot het glas van het röntgenapparaat kapot) hebben we het met 18 mnnd met roesje laten doen. De foto's van de 1e en 2e keer waren echt precies hetzelfde :wink:
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Waarom moest het dan opnieuw bij Oops? :denken:
groetjes Diana

Afbeelding
jip007
Erelid

Rory schreef:Waarom moest het dan opnieuw bij Oops? :denken:
omdat ze de eerste keer pas 15 mnd was , en dat is te jong voor de officiële foto's . Was gewoon nieuwsgierig , en ook degene die een pup wilde van haar :wink:
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:dit gebeurt idd wel meer, zeker bij algemene dap-en. attack's vader hebben ze ook overnieuw mogen doen.
Algemene dap en attack?

Dit snap ik even niet :denken:
groetjes Diana

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Inge O schreef:
Rory schreef:
Algemene dap en attack?

Dit snap ik even niet :denken:
sorry - algemene dierenartsenpraktijk

attack is één van mijn honden :mrgreen: .
Eventjes off topic, maar ik zou het effect op voorbijgangers wel eens willen zien als jij Attack roept als ze bij je moet komen. :smile: :wink:
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik ga naar Maarten Kappen en ook alles zonder roesje !
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Hutsje
Zeer actief

Podenji schreef:nou Jessica, ik kan het niet vinden :denken: wel verwijzingen maar niet het juiste topic , of ik zoek verkeerd of ik moet mn haar de volgende keer laten blonderen :N:
maak maar vast een afspraak bij de kapper :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... dijkshoorn

eerste poging :wink:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Inge O schreef:
Baily schreef: Eventjes off topic, maar ik zou het effect op voorbijgangers wel eens willen zien als jij Attack roept als ze bij je moet komen. :smile: :wink:
euhhh, laten we zeggen dat ik geleerd heb om meestal braafjes 'tackje te roepen :mrgreen: . het vervelende daarbij is dat attack zelf heel goed weet dat 'tackje vriendelijk bedoeld is en dat ik het pas écht meen als ik aaa-tàckkk zeg :mann: .

toen ze pupje was liep ze met iemand mee, de bank binnen.....stond ik daar, in de ingang van de bank : 'aaatackkk!'

en ik nog verbaasd kijken omdat die man waar ze achteraan liep me zo vreemd bekeek........ :oeps: oeps, mijn kwartje viel daarna pas, ik heb haar maar weggehouden uit bankingangen :mrgreen: .
:smile:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
Inge O schreef:
Baily schreef: Eventjes off topic, maar ik zou het effect op voorbijgangers wel eens willen zien als jij Attack roept als ze bij je moet komen. :smile: :wink:
euhhh, laten we zeggen dat ik geleerd heb om meestal braafjes 'tackje te roepen :mrgreen: . het vervelende daarbij is dat attack zelf heel goed weet dat 'tackje vriendelijk bedoeld is en dat ik het pas écht meen als ik aaa-tàckkk zeg :mann: .

toen ze pupje was liep ze met iemand mee, de bank binnen.....stond ik daar, in de ingang van de bank : 'aaatackkk!'

en ik nog verbaasd kijken omdat die man waar ze achteraan liep me zo vreemd bekeek........ :oeps: oeps, mijn kwartje viel daarna pas, ik heb haar maar weggehouden uit bankingangen :mrgreen: .
:smile:
Aaaaaatack!!!!
:N:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Prachtig :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
nicole*
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole* »

Wij hebben er 1in Dieren en 1 in Eersel laten rontgen, zonder roesje.

En 1 in Hellendoorn, met roesje!!

Met of zonder dat blijft altijd de vraag!!

Oefenen hoe wil je dat doen dan???

Lijkt me toch een dierenarts handeling, of je bedoelt gewoon op de rug blijven liggen.

Nee, ik heb niet geoefend.

Gr,
Laatst gewijzigd door nicole* op 18 jan 2008 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten nicole en de goldens
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn honden zijn in Eersel gerontgend, zonder roesje en zonder oefenen vooraf. :wink:

Ik heb wel eens vaker gehoord van foto's die overgenomen moesten worden maar gelukkig niet bij mijn eigen honden.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Mwaaaa, echt oefenen hoeft zo te horen niet, maar niet alle honden schijnen het fijn te vinden om op hun rug te moeten liggen.

Wat dat betreft kan het handig zijn om hem daar even weer aan te laten wennen, gewoon thuis, dat het niet eng is.

Lijkt mij dat dat verder geen kwaad kan, denk dat ik de borstel er maar even bij pak :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
nicole*
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole* »

Kan ook geen kwaad, dat zeg ik niet, maar de situatie bij de dierenarts is anders, de hond ruikt andere geuren, de baas is anders mischien wat nerveuze dan normaal,andere omgeving.

Als ik naar die van mij kijk die liggen graag op de rug in de kamer of waar ook maar, maar bij de dierenarts in die houten bak, dat vinden ze maar een vreemd ding.

Dus eigenlijk gezegd volgens mij kun je daar niet op gaan oefenen.

maar succes met oefenen.
groeten nicole en de goldens
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

hier 2 weken terug een presa laten rontgen bij maarten kappen, ook zonder roesje, Darko vond het niet echt fijn op zijn rug liggen, maar was wel vrij braaf en vond iedereen mega lief
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck is ook bij Maarten Kappen geröntgend zonder roesje.
Biène is in Budel bij DAP de Meemortel geröntgend, met roesje. Haar foto's zijn niet opgestuurd maar haar heupen waren volgens de dierenarts perfect (deze man rontgent dagelijks heel wat werkhonden)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”