Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pennhip
Moderator: moderatorteam
-
Leane
Pennhip
Wie heeft er ervaring met de pennhip methode. Ik laat Winter volgende maand uit nieuwschierigheid Pennhippe ze is dan 5 mnd. Hoe zit het dan met de uitslag ? ik heb gelezen als je het officieel laat doen die uitslag helemaal berekend met worden ofzo. Maar omdat ze pas 5 mnd is is het natuurlijk ook nog niet officieel hoe zit het dan met de uitslag krijg je die meteen of moet dat als nog uitberekend worden enz
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Als je laat Pennhippen, gaat de uitslag naar Amerika.
Na ongeveer 3 a 4 weken krijg je de uitslag thuisgestuurd.
Vanaf 16 weken is gewoon officieel hoor.
Het is niet net als met HD, die is vanaf 1 jaar of later bij sommige rassen.
Wil je niet officieel, moet je wel een DA hebben, die heel erg goed kan beoordelen.
Bij ons zijn ze al met 16 weken gepennhipt.
Wil je niet officieel, moet je wel een DA hebben, die heel erg goed kan beoordelen.

-
Leane
Van mij mag het ook wel meteen officieel hoor maar omdat Rottweilers pas met 1 jaar op HD gerontgend mogen worden dacht ik dat dat niet mochtAnnelies1962 schreef:Als je laat Pennhippen, gaat de uitslag naar Amerika.
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Ja Pennhip kan vanaf 16 weken.Leane schreef:Van mij mag het ook wel meteen officieel hoor maar omdat Rottweilers pas met 1 jaar op HD gerontgend mogen worden dacht ik dat dat niet mochtAnnelies1962 schreef:Als je laat Pennhippen, gaat de uitslag naar Amerika.
Bij ons zijn ze al met 16 weken gepennhipt.Maar met pennhip kan dat dus wel ?
Of ze moeten bij de rasvereniging andere eisen hebben.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is het per rasvereniging verschillend of ze PennHip accepteren?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
-
Leane
Ik zal eens informeren. Maar volgens mij is het bij de NRC niet toegestaan.Annelies1962 schreef:Daarom moet je daar even informeren, alhoewel er nog maar weinigScooby schreef:Volgens mij is het per rasvereniging verschillend of ze PennHip accepteren?
rasverenigingen zijn die werken met PH denk ik.
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Je mag het dan toch wel voor jezelf doen?Leane schreef:Ik zal eens informeren. Maar volgens mij is het bij de NRC niet toegestaan.Annelies1962 schreef:Daarom moet je daar even informeren, alhoewel er nog maar weinigScooby schreef:Volgens mij is het per rasvereniging verschillend of ze PennHip accepteren?

-
Leane
Ja tuurlijk dat zeker wel. Maar ik weet haast wel zeker dat het dan nog niet officieel magAnnelies1962 schreef:Je mag het dan toch wel voor jezelf doen?Leane schreef:Ik zal eens informeren. Maar volgens mij is het bij de NRC niet toegestaan.Annelies1962 schreef:Daarom moet je daar even informeren, alhoewel er nog maar weinigScooby schreef:Volgens mij is het per rasvereniging verschillend of ze PennHip accepteren?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht dat ze alleen bij de Boerboel de Pennhipp accepteren als officiële uitslag. Maar dat is ook geen FCI ras. RvB accepteerd het iig niet.
Pennhipp moet wel onder narcose hè ? Zou je dan niet liever wachten tot ze wel 12 mnd (is het geen 18 mnd ?) is en dan laten Pennhippen en ook meteen de officiële foto's laten doorsturen ?
Ik heb Xuko en Icha laten pennhippen en straks laat ik Atoq en Qhilla ook doen.
Pennhipp moet wel onder narcose hè ? Zou je dan niet liever wachten tot ze wel 12 mnd (is het geen 18 mnd ?) is en dan laten Pennhippen en ook meteen de officiële foto's laten doorsturen ?
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Pennhip gaat onder algehele narcose.sirene schreef:Ik dacht dat ze alleen bij de Boerboel de Pennhipp accepteren als officiële uitslag. Maar dat is ook geen FCI ras. RvB accepteerd het iig niet.
Inderdaad misschien allebei tegelijk laten doen?
Zeker als het door de vereninging niet geaccepteerd wordt als officieel.
Wij doen het met 16 weken, heel het nest.
IVM de erfelijkheid, en dan op ong 1 jaar de HD/ED.

-
Leane
Ik doe het uit nieuwschierigheid het duurd me te lang namelijk om tot 12 mnd te wachten. Anders had ik dat wel gedaan. Met 12 mnd wordt ze dan als nog gewoon gerontgend officieel. De pennhip is gewoon voor mijn nieuwschierigheid. Een gewone foto zou ook wel kunnen maar Pennhip komt het dichtse bij de uit eindelijke uislag met 12 mnd.
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Dan gewoon doen zou ik zeggen, papieren op laten sturen naar Amerika en dan 3 a 4 weken wachten.Leane schreef:Ik doe het uit nieuwschierigheid het duurd me te lang namelijk om tot 12 mnd te wachten. Anders had ik dat wel gedaan. Met 12 mnd wordt ze dan als nog gewoon gerontgend officieel. De pennhip is gewoon voor mijn nieuwschierigheid. Een gewone foto zou ook wel kunnen maar Pennhip komt het dichtse bij de uit eindelijke uislag met 12 mnd.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet het zelf weten natuurlijk. Ik zou mijn hond liever niet onder narcose laten brengen als het niet hoeft alleen maar omdat je nieuwsgierig bent.Leane schreef:Ik doe het uit nieuwschierigheid het duurd me te lang namelijk om tot 12 mnd te wachten. Anders had ik dat wel gedaan. Met 12 mnd wordt ze dan als nog gewoon gerontgend officieel. De pennhip is gewoon voor mijn nieuwschierigheid. Een gewone foto zou ook wel kunnen maar Pennhip komt het dichtse bij de uit eindelijke uislag met 12 mnd.
Dan zou ik liever kiezen voor een gewone foto bij een goede da maar dan wel zonder narcose.
-
Leane
Annelies1962 schreef:Dan gewoon doen zou ik zeggen, papieren op laten sturen naar Amerika en dan 3 a 4 weken wachten.Leane schreef:Ik doe het uit nieuwschierigheid het duurd me te lang namelijk om tot 12 mnd te wachten. Anders had ik dat wel gedaan. Met 12 mnd wordt ze dan als nog gewoon gerontgend officieel. De pennhip is gewoon voor mijn nieuwschierigheid. Een gewone foto zou ook wel kunnen maar Pennhip komt het dichtse bij de uit eindelijke uislag met 12 mnd.
Ik laat het hier doen www.dierenkliniekputten.nl
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zou mijn hond ook niet alleen voor nieuwschierigheid onder narcose willen brengen, ik zou het toejuichen als de pennhip off toegestaan word, maar zover is het nog niet.Leane schreef:Annelies1962 schreef:Dan gewoon doen zou ik zeggen, papieren op laten sturen naar Amerika en dan 3 a 4 weken wachten.Leane schreef:Ik doe het uit nieuwschierigheid het duurd me te lang namelijk om tot 12 mnd te wachten. Anders had ik dat wel gedaan. Met 12 mnd wordt ze dan als nog gewoon gerontgend officieel. De pennhip is gewoon voor mijn nieuwschierigheid. Een gewone foto zou ook wel kunnen maar Pennhip komt het dichtse bij de uit eindelijke uislag met 12 mnd.ga ik doen
Ik laat het hier doen www.dierenkliniekputten.nl
ik zou het dus niet doen..
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer: