Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Jeeeez*s, het zal je overkomen, echt niet normaal meer.

Heb het zelf ooit meegemaakt met een dwergkees die gegrepen werd door twee rottweilers, die twee waren al geen echte lieverdjes en toen kefte Rex een keer teveel tegen ze, ze kregen blijkbaar een waas voor de ogen en grepen hem, zijn geluk was zijn dikke vacht.
En even voor de duidelijkheid, ik heb absoluut geen hekel aan dit ras, is meer om het verschil in grootte aan te geven.

Ik weet nog hoe geschokt ik toen was, lag toen in het kraambed van mijn oudste, kan me dus voorstellen dat deze man er kapot van moet zijn.

Hoop dat ze de baas/dader/hond vinden, op zich ook wel heel triest dat die man ervan door is gegaan, kan me voorstellen dat ie zijn hond daar weg wilde hebben, maar dan nog had ie in elk geval terug kunnen komen of wat dan ook om even te vragen hoe het verder is afgelopen en of ie wat zou kunnen doen.

Zo zou ik gedacht hebben tenminste :19:
groetjes Diana

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Alweer iemand die zijn eigen hond niet kende. WAnt had hij zijn hond gekend, dan had hij hem bij zich gehouden en niet bij het hondje op de scootmobiel laten komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Schandalig dat de aanvallende hondenbaas in het niets is verdwenen. :evil: Voor de man een drama om op deze wijze je hondje kwijt te raken..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:Alweer iemand die zijn eigen hond niet kende. WAnt had hij zijn hond gekend, dan had hij hem bij zich gehouden en niet bij het hondje op de scootmobiel laten komen.
Dit is weer een gevalletje, van doet ie anders nooit hoor :N: , maar ervandoor gaan dat is wel heel errug laag, :evil:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Vreselijk!!! :jank: :jank: :jank: en dan nog ervandoor gaan ook en die man achter laten met zijn hondje :devil: :devil: :jank:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ongelooflijk triest voor de man. The horror om te zien hoe je hondje word gegrepen en dan je maatje voorgoed kwijt zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vreselijk voor het hondje en die man.

En die baas van de grote hond.... geen woorden voor om er zo vandoor te gaan, bah! :devil:
shiella
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door shiella »

wat zielig voor dat hondje zeg je moet er toch echt niet aan denken dat je op die manier afscheid moet nemen van je trouwe viervoeter en iemand die dan weg loopt dat vind ik echt heel laag ik vraag mij af of zulke mensen wel gevoel hebben
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Volgens getuigen is het anders gegaan...Grote hond was aangelijnd, Bas, ook maar te lang..Heeft de grote hond in de neus gebeten die daar op reageerde door het hondje even op te schudden wat helaas fataal werd voor Bas. Ik weet niet wat daar van waar is, maar dit klinkt al weer anders dan dat de grote hond “zomaar uit het niets” het hondje heeft dood gebeten
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vreselijk :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chione
Zeer actief

visaton schreef:Volgens getuigen is het anders gegaan...Grote hond was aangelijnd, Bas, ook maar te lang..Heeft de grote hond in de neus gebeten die daar op reageerde door het hondje even op te schudden wat helaas fataal werd voor Bas. Ik weet niet wat daar van waar is, maar dit klinkt al weer anders dan dat de grote hond “zomaar uit het niets” het hondje heeft dood gebeten
Helaas allebei met een zeer trieste afloop, maar dit klinkt idd wel ff heel anders.

~
Afbeelding
~
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Chione schreef:
visaton schreef:Volgens getuigen is het anders gegaan...Grote hond was aangelijnd, Bas, ook maar te lang..Heeft de grote hond in de neus gebeten die daar op reageerde door het hondje even op te schudden wat helaas fataal werd voor Bas. Ik weet niet wat daar van waar is, maar dit klinkt al weer anders dan dat de grote hond “zomaar uit het niets” het hondje heeft dood gebeten
Helaas allebei met een zeer trieste afloop, maar dit klinkt idd wel ff heel anders.
Het is heel erg dat dat hondje dood is :jank:
Maar mocht bovenstaande waar zijn, wil dat wel maar weer zeggen hoe erg het nieuws verdraaid wordt :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Het was net in hart van nederland.
Echt heel triest :jank:
Ze vragen of iemand een hondje over heeft voor de man omdat hij morgen jarig is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Vreselijk voor de hond en het baasje :jank:

Wat voor toedracht dan ook, de eigenaar van de grote hond moet zich gewoon melden! Dit had hij al veel eerder moeten doen. Nu het allemaal in de media is, begrijp ik een heel klein beetje dat eigenaar bang is dat de hond ingeslapen moet worden.
Uiteraard mag dit geen belemmering zijn voor zijn meldplicht.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
visaton
Actief

Shibby schreef:
Chione schreef:
Het is heel erg dat dat hondje dood is :jank:
Maar mocht bovenstaande waar zijn, wil dat wel maar weer zeggen hoe erg het nieuws verdraaid wordt :19:
http://www.bndestem.nl/breda/2539193/Ho ... -Breda.ece
Hier het artikel uit de krant, met tegenstrijdige reacties...
Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoiets was ook al door mijn gedachten geschoten :wink:
Het was op hart van nederland en uiteraard vind ik het intens droevig voor het baasje.
Overigens werd daar door de dochter om een nieuw hondje gevraagd ,een makkelijk klein hondje wat al zindelijk zou zijn en mee kon op de scootmobiel bij voorkeur een maltezer leeuwtje.
Presentatrice deed daar nog een schepje boven op door om een pupje te vragen bij iemand die nu een nest had liggen en de heer er 1 gunde.
Ja pupjes worden natuurlijk altijd zindelijk aangeleverd :denken:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Sjonge jonge, sorry hoor, hoe triest ook voor die man, maar moet er nou op zo'n manier even misbruik van de situatie worden gemaakt?

Wel een beetje heel erg dat ze ook al een ander ras op het oog hebben dus :N:
groetjes Diana

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Zag de beste man op TV gister avond, triest verhaal :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wat vreselijk en wat een minne streek om da ook nog gewoon er tussenuit te knijpen.

Anne
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

iones schreef:Alweer iemand die zijn eigen hond niet kende. WAnt had hij zijn hond gekend, dan had hij hem bij zich gehouden en niet bij het hondje op de scootmobiel laten komen.
en daarom ook leuk weer los laten lopen !! :eek: :eek: :evil:

waarom altijd dit soort honden nou nèt weer los moeten lopen,
is mij altijd een raadsel ! :evil:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Rory schreef:Sjonge jonge, sorry hoor, hoe triest ook voor die man, maar moet er nou op zo'n manier even misbruik van de situatie worden gemaakt?

:denken:

dit snap ik even niet

een Deens Dog is een Deense Dog, wat bedoel je hier nou mee?
( is het niet dezelfde hond, als die in Frankrijk dat meisje hebben doodgebeten?)
tineke

Rory schreef:Sjonge jonge, sorry hoor, hoe triest ook voor die man, maar moet er nou op zo'n manier even misbruik van de situatie worden gemaakt?

Nou zo zag ik het niet hoor :wink:
Ik vond het alleen vreemd dat er om een makkelijk zindelijk hondje gevraagd werd en dat de presentatrice daar een pupje van maakte .

Onnodig te zeggen dat ik het vreselijk vind voor het hondje en zijn baasje en dat ik de eigenaar van de tegenpartij ronduit schofterig vind om zich zo uit de voeten te maken
tineke

Pak-de-bal schreef:

:denken:

dit snap ik even niet

een Deens Dog is een Deense Dog, wat bedoel je hier nou mee?
( is het niet dezelfde hond, als die in Frankrijk dat meisje hebben doodgebeten?)
Ik denk dat er niet hier de dog mee wordt bedoeld maar het hondje waar nu om werd gevraagd door de dochter van het slachtoffer ,dat was namelijk een maltezer leeuwtje terwijl de meneer een boerenfoxje had :wink:
Chione
Zeer actief

Bij de reactie's, link ergens hierboven, bood een vrouw haar hondje van 10 jaar aan. :N:

~
Afbeelding
~
visaton
Actief

'Niet de dog, maar de fox beet eerst'
Door Henk Schol

Dinsdag 29 januari 2008 - BREDA - Het hondje van de invalide Bredanaar Joop van Dam dat zaterdag door een Duitse dog is doodgebeten, was zelf de aanstichter van de vechtpartij met zijn grote soortgenoot.

Dat zegt Bredase Marlies Dirkse met grote stelligheid. "Ik heb er zaterdag met mijn neus bovenop gestaan. Mijn maag draaide om. Maar het verhaal van de familie dat nu rondgaat klopt niet."

Niet de dog viel de boerenfox aan, maar omgekeerd: de fox is volgens haar met veel geblaf op de dog afgerend en heeft hem 'tot bloedens toe' in de neus gebeten, waarna de dog met het overmoedige beestje afrekende.

De baas van de dog is er volgens Dirkse niet 'vandoor gegaan', zoals de dochter van Van Dam - die zelf niet bij het incident aanwezig was - in onze krant van gisteren beweerde.

Dirkse: "Die jongen heeft zich verstandig genoeg heel rustig teruggetrokken, omdat het publiek rond die snackbar hem nogal opdringerig bejegende. Dat trok duidelijk partij voor de oude man in de scootmobiel."

Volgens Dirkse was de dog kort aangelijnd. "Dat gevecht was op enkele meters van de man in zijn scootmobiel. Die jongen heeft heel hard aan zijn hond lopen sleuren om dat kleine hondje los te krijgen. Als die meneer nou gewoon zijn hondje goed had vastgehouden, was er niets gebeurd."

Dirkse zegt bereid te zijn haar verhaal ook tegenover de politie te doen.

De politie is nog op zoek naar de eigenaar van de dog.

Aldus BN-de Stem
Lees hier veel reactie van mensen die er bij zijn geweest…Of zijn het vooral vooroordelen..??...zomaar geneuzel?
:blah:
Afbeelding

Chione
Zeer actief

tineke schreef:

Ik vond het alleen vreemd dat er om een makkelijk zindelijk hondje gevraagd werd en dat de presentatrice daar een pupje van maakte .

Onnodig te zeggen dat ik het vreselijk vind voor het hondje en zijn baasje en dat ik de eigenaar van de tegenpartij ronduit schofterig vind om zich zo uit de voeten te maken
Bij de reactie, link ergens hierboven weer :wink: , staan hele tegenstrijdige dingen, o.a. dat de eigenaar v.d andere hond nog een inuut of wat daar heeft gestaan om te zien of het hondje ok is en het hondje ok leek te zijn. En ik meende ergens te lezen dat die man zich later ook nog bij de politie had gemeld.

Wat er van waar is, krantenbericht en! reactie's, dunno. :wink:
Laatst gewijzigd door Chione op 29 jan 2008 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

tineke schreef:

Ik vind het trouwens wel raar dat die dochter om een nieuw hondje vraagt en dan ook nog eens voorkeur heeft voor het 1 of ander.

~
Afbeelding
~
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:
tineke schreef:

Ik vind het trouwens wel raar dat die dochter om een nieuw hondje vraagt en dan ook nog eens voorkeur heeft voor het 1 of ander.
Dat ging mij net zo, vandaar ook dat ik zeg dat ik het jammer vindt dat ze een beetje misbruik van de situatie lijken te maken :19:

En zoals ik al een heel eind naar boven zei, een van de eerste berichtjes hier.
Rory schreef: Hoop dat ze de baas/dader/hond vinden, op zich ook wel heel triest dat die man ervan door is gegaan, kan me voorstellen dat ie zijn hond daar weg wilde hebben, maar dan nog had ie in elk geval terug kunnen komen of wat dan ook om even te vragen hoe het verder is afgelopen en of ie wat zou kunnen doen.

Zo zou ik gedacht hebben tenminste .
En daar denk ik nog steeds zo over, helemaal na wat ik nu verder allemaal lees.
groetjes Diana

Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Rory schreef:
Chione schreef:
tineke schreef:

Dat ging mij net zo, vandaar ook dat ik zeg dat ik het jammer vindt dat ze een beetje misbruik van de situatie lijken te maken :19:

En zoals ik al een heel eind naar boven zei, een van de eerste berichtjes hier.
Rory schreef: Hoop dat ze de baas/dader/hond vinden, op zich ook wel heel triest dat die man ervan door is gegaan, kan me voorstellen dat ie zijn hond daar weg wilde hebben, maar dan nog had ie in elk geval terug kunnen komen of wat dan ook om even te vragen hoe het verder is afgelopen en of ie wat zou kunnen doen.

Zo zou ik gedacht hebben tenminste .
En daar denk ik nog steeds zo over, helemaal na wat ik nu verder allemaal lees.
http://www.bndestem.nl/binnenland/25495 ... -eerst.ece Daar in de reactie's staat dat de eigenaar van de grote hond zich al bij de politie had gemeld.
Verder bemoei ik me niet met dit soort zaken, want ik was er niet bij.
tineke

Chione schreef:
tineke schreef:

Bij de reactie, link ergens hierboven weer :wink: , staan hele tegenstrijdige dingen, o.a. dat de eigenaar v.d andere hond nog een inuut of wat daar heeft gestaan om te zien of het hondje ok is en het hondje ok leek te zijn. En ik meende ergens te lezen dat die man zich later ook nog bij de politie had gemeld.

Wat er van waar is, krantenbericht en! reactie's, dunno. :wink:
Ja het is speculeren natuurlijk wat er echt gebeurd is :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”