Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen ontrack
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Ervaringen ontrack
Wij willen met een groepje vrienden op 24 maart een hondenroute gaan lopen van Ontrack. Nu staan bij de hondenroutes het volgende;
Honden welkom (aangelijnd) zou dat dan betekenen dat ze alleen maar aangelijnd welkom zijn of niet als dat zo is kan je in mijn ogen elke tocht wel lopen en hoef je niet echt een hondenroute uit te zoeken. Afijn we hebben 4 tochten op het oog. Mss weet iemand die daar in de buurt woont hoe/wat?
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLGL24V
http://www.ontrack.nl/ontrack/ot/trails ... =30NLNB38V
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLJB04V
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLUT07V
Anders denk ik dat we maar gewoon de gok moeten nemen. Wat jullie?
Honden welkom (aangelijnd) zou dat dan betekenen dat ze alleen maar aangelijnd welkom zijn of niet als dat zo is kan je in mijn ogen elke tocht wel lopen en hoef je niet echt een hondenroute uit te zoeken. Afijn we hebben 4 tochten op het oog. Mss weet iemand die daar in de buurt woont hoe/wat?
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLGL24V
http://www.ontrack.nl/ontrack/ot/trails ... =30NLNB38V
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLJB04V
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLUT07V
Anders denk ik dat we maar gewoon de gok moeten nemen. Wat jullie?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een aantal van deze routes zijn op de Hoge Veluwe. HET beschermde wildgebied van Nederland. Daar mogen honden inderdaad niet los lopen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Even een herstel puntje!Scooby schreef:Een aantal van deze routes zijn op de Hoge Veluwe. HET beschermde wildgebied van Nederland. Daar mogen honden inderdaad niet los lopen.

Dat het gros van de gebieden op de Veluwe gesloten zijn voor LOS lopende honden, dat is wel duidelijk. Maar er zijn tevens mogelijkheden genoeg en plekken genoeg op de Veluwe waar je hond WEL los mag lopen in de bossen op de Veluwe, alleen lopen ze daar niet echt mee te koop, aangezien dat weer allerlei (al of niet wild voerende) dagjes mensen aantrekt, en dat is nou net niet waar ze hier op zitten te wachten

Ik noem alleen al maar een Kootwijkerzand, in de buurt van Radio Kootwijk en of Kootwijk zelf .. Daar heb je 700 hectare aan honden wandel gebied, wat wil je nog meer !?

Ohja, even ter aanvulling

Dat je hond niet los mag lopen in het gros van de gebieden op de Veluwe, wil niet zeggen, dat ze niet welkom zijn, het grootste gedeelte is gewoon aangelijnt, en dan ben je van harte welkom!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.
Deze topicstartster wil blijkbaar graag lange afstandswandelingen lopen met haar hond. Dat red je niet op het Kootwijkerzand, hoor.
Het is heel leuk dat honden overal op de Veluwe welkom zijn, maar dat was de vraag van de topicstartster helemaal niet.
Deze topicstartster wil blijkbaar graag lange afstandswandelingen lopen met haar hond. Dat red je niet op het Kootwijkerzand, hoor.
Het is heel leuk dat honden overal op de Veluwe welkom zijn, maar dat was de vraag van de topicstartster helemaal niet.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
Scooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Cindy,
In de boekjes 'Wandelen met je hond, deel 1 + 2' van Nicky Grootjes staan lange afstandswandelingen met routes waarbij je hond bijna overal los kan lopen!
In de boekjes 'Wandelen met je hond, deel 1 + 2' van Nicky Grootjes staan lange afstandswandelingen met routes waarbij je hond bijna overal los kan lopen!
Groetjes, Karen
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
- Zeer actief
Yep dat klopt, helaas zijn dat over het algemeen vrij korte routes van max 10km a 12km tenzij je naar Friesland wilt rijden. En dat is niet zo erg maar er gaan ook mensen vanuit Nijmegen mee en dan is het een beetje te ver rijden. Jammer hoor dat honden steeds meer geweerd wordenScooby schreef:Hoi Cindy,

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's wegScooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.

-
- Zeer actief
Heb je hier ook een kaart van of route ofzo?Felix schreef:Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's wegScooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
In deel 1 staan drie lange routes in Drenthe (2 x 23 km. en 1 x 19 km.).Cindy de Wolf schreef:Yep dat klopt, helaas zijn dat over het algemeen vrij korte routes van max 10km a 12km tenzij je naar Friesland wilt rijden. En dat is niet zo erg maar er gaan ook mensen vanuit Nijmegen mee en dan is het een beetje te ver rijden. Jammer hoor dat honden steeds meer geweerd wordenScooby schreef:Hoi Cindy,
In deel 2 staat een route van 20 km. in Limburg.
Verder staan er in beide boekjes ook een aantal routes van 15 km.
Het is niet dat honden steeds meer geweerd worden, hoor. Honden mogen al heel erg lang alleen op bepaalde plaatsen los lopen in verband met het wild.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dan loop je ongeveer 1,5 uur, denk ik? Dat is dus een kilometer of 6/7.Felix schreef:Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's wegScooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou zeggen, loop eens mee .. spierpijn gegarandeert!Scooby schreef:Ja, dan loop je ongeveer 1,5 uur, denk ik? Dat is dus een kilometer of 6/7.Felix schreef:Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's wegScooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.

- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken het daar. Heb er al vaker gelopen. Staat niet in verhouding tot de afstandswandelingen van 10-15 km. die ik geregeld maak, dus spierpijn krijg ik niet van zulke stukjes.Felix schreef:Zou zeggen, loop eens mee .. spierpijn gegarandeert!Scooby schreef:Ja, dan loop je ongeveer 1,5 uur, denk ik? Dat is dus een kilometer of 6/7.Felix schreef:Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's wegScooby schreef:Lees even wat ik schrijf, Felix! Ik heb het over de HOGE Veluwe, niet over de hele Veluwe. Als je die links bekijkt, zie je dat twee wandelroutes over de Hoge Veluwe lopen. Daar mogen honden absoluut niet los lopen en daar had ik het over.

Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je het al over: "stukjes" hebt, dan weet je dus echt niet waar je het over hebtScooby schreef:Ik ken het daar. Heb er al vaker gelopen. Staat niet in verhouding tot de afstandswandelingen van 10-15 km. die ik geregeld maak, dus spierpijn krijg ik niet van zulke stukjes.Felix schreef:Zou zeggen, loop eens mee .. spierpijn gegarandeert!Scooby schreef:Ja, dan loop je ongeveer 1,5 uur, denk ik? Dat is dus een kilometer of 6/7.Felix schreef: Dan weet ik niet hoe of waar jij loopt op dat kootwijkerzand, maar je kan er dus helemaal omheen lopen, en dan trap je aardig wat km's weg

-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb daar al vaker gelopen en ja; in vergelijking met wandelingen van 15 km. zijn dat 'stukjes' die je daar loopt. Leuke stukjes, hoor voor een dagelijkse wandeling, dat absoluut. Maar geen plek waar je een lange afstandswandeling kunt lopen.Felix schreef:Als je het al over: "stukjes" hebt, dan weet je dus echt niet waar je het over hebtScooby schreef:Ik ken het daar. Heb er al vaker gelopen. Staat niet in verhouding tot de afstandswandelingen van 10-15 km. die ik geregeld maak, dus spierpijn krijg ik niet van zulke stukjes.Felix schreef:Zou zeggen, loop eens mee .. spierpijn gegarandeert!Scooby schreef: Ja, dan loop je ongeveer 1,5 uur, denk ik? Dat is dus een kilometer of 6/7.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij 700 hectare als een stukje af wilt doen, be my guestScooby schreef:Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb daar al vaker gelopen en ja; in vergelijking met wandelingen van 15 km. zijn dat 'stukjes' die je daar loopt. Leuke stukjes, hoor voor een dagelijkse wandeling, dat absoluut. Maar geen plek waar je een lange afstandswandeling kunt lopen.Felix schreef:Als je het al over: "stukjes" hebt, dan weet je dus echt niet waar je het over hebtScooby schreef:Ik ken het daar. Heb er al vaker gelopen. Staat niet in verhouding tot de afstandswandelingen van 10-15 km. die ik geregeld maak, dus spierpijn krijg ik niet van zulke stukjes.Felix schreef: Zou zeggen, loop eens mee .. spierpijn gegarandeert!

Wist overigens niet, dat zutphen dan zo groot was

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, 700 hectare vind ik in vergelijking met een wandeling van 15 km. een stukje inderdaad. Jij niet dan?Felix schreef:Als jij 700 hectare als een stukje af wilt doen, be my guest
(Wat heeft de grootte van Zutphen daarmee te maken eigenlijk?

Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan daar wel degelijk verder en langer wandelen dan 15 km, geeft wel aan dat je dat dus niet verder gekeken hebt dan je neus langer isScooby schreef:Ja, 700 hectare vind ik in vergelijking met een wandeling van 15 km. een stukje inderdaad. Jij niet dan?Felix schreef:Als jij 700 hectare als een stukje af wilt doen, be my guest
(Wat heeft de grootte van Zutphen daarmee te maken eigenlijk?)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben het nog steeds over het gebied waar de honden officieel mogen loslopen. Dat is bij lange na geen 15 km.!Felix schreef:Je kan daar wel degelijk verder en langer wandelen dan 15 km, geeft wel aan dat je dat dus niet verder gekeken hebt dan je neus langer isScooby schreef:Ja, 700 hectare vind ik in vergelijking met een wandeling van 15 km. een stukje inderdaad. Jij niet dan?Felix schreef:Als jij 700 hectare als een stukje af wilt doen, be my guest
(Wat heeft de grootte van Zutphen daarmee te maken eigenlijk?)
Groetjes, Karen