Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"pitbull" verscheurt Jack Russel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
"pitbull" verscheurt Jack Russel
Pitbull' verscheurt Jack Russell
DOESBURG - Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.
Het hondje Bibi werd voor de ogen van haar verbouwereerde eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond. Het dier raakte zwaar gewond aan de rug en de buik en bezweek later bij de dierenarts.
De eigenaar van de aanvallende hond trok het dier los en ging er meteen vandoor. Volgens Anke Baks moet de man weten dat zijn hond gevaarlijk is. Ze noemt het onbegrijpelijk dat het dier onaangelijnd rondloopt.
De politie zoekt de eigenaar.
DOESBURG - Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.
Het hondje Bibi werd voor de ogen van haar verbouwereerde eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond. Het dier raakte zwaar gewond aan de rug en de buik en bezweek later bij de dierenarts.
De eigenaar van de aanvallende hond trok het dier los en ging er meteen vandoor. Volgens Anke Baks moet de man weten dat zijn hond gevaarlijk is. Ze noemt het onbegrijpelijk dat het dier onaangelijnd rondloopt.
- Zenda
- Zeer actief
Re: "pitbull" verscheurt Jack Russel
Dat dit gebeurt is 1, maar dat de eigenaar hem smeertgeertje1978 schreef:Pitbull' verscheurt Jack Russell

En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
Neemt uiteraard niet weg dat het heel sneu is voor het hondje en het baasje

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Zenda
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens. maar waar het mij omging. Is dat de baas hem gesmeerd is. Het kan een reactie zijn en dat diegene zich later meld.Shibby schreef:Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
Neemt uiteraard niet weg dat het heel sneu is voor het hondje en het baasje
Laten we hopen dat dit het geval is.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=131826Shibby schreef:Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Shibby schreef:Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.(:Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.

Het was zelfs op tv , hoor !!
( Hart van Nederland) het gaat niet om het doodbijten alleen, maar wéér om een pitbull ( of was het toch een stafford??)
En daarom is het jùist goed, dat het in de media komt !

Ik hoop dat ze de eigenaar vinden en die hond laten inslapen.

de partij voor de Dieren heeft er nu ook genoeg van !
Het wordt eens tijd ,zeg !
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en alles wat op tv komt is waar toch?Pak-de-bal schreef:Shibby schreef:Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.(:Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.![]()
( Hart van Nederland) het gaat niet om het doodbijten alleen, maar wéér om een pitbull ( of was het toch een stafford??)
En daarom is het jùist goed, dat het in de media komt !![]()
Ik hoop dat ze de eigenaar vinden en die hond laten inslapen.![]()
![]()

-
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Jahaaa vooral bij SBS6massam schreef:en alles wat op tv komt is waar toch?Pak-de-bal schreef:Shibby schreef:Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.(:Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.![]()
En daarom is het jùist goed, dat het in de media komt !![]()
Ik hoop dat ze de eigenaar vinden en die hond laten inslapen.![]()
![]()

Gr. Aniek

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Chione
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Het zal dan wel een pitbull geweest zijn hè.Waarom moet er dan nog een foto bij.Chione schreef:Triest hoor, vreselijk om zo je hond te verliezen.
This mij alleen een raadsel waarom hier gepraat wordt over een Pitbull of zijn er foto's van de aanvallende hond te zien?

Zoals hierboven beschreven is,als het een ander ras zou zijn,zou het dan ook in de krant staan in nl.Of is het zo dat de eigenaar van de j.r de krant verwittigd heeft,kan ook zo gebeurd zijn.
Onlangs is hier een hond ook aangevallen,gewoon op straat .De pitbull sprong gewoon uit een openstaande raam.een heel drukke baan over en hap.De hond is gehecht,
Wij hebben een zwh,en een dame vertelde mij dat zij bang had van dat ras,want ze heeft van iemand gehoord dat ook een zwh door een raam was gesprongen.
Een kangal heeft een yorkske doodgebeten in mijn buurt.Enz.........En dan hebben we het nog niet over honden (eender welk ras)die kids hebben verminkt of doodgebeten.
Het is aan de hondeneigenaar taak door middel van muilkorf,of ander om deze voorvallen te voorkomen.Het zal jou hond maar zijn,of veel erger jou kind.
- Chione
- Zeer actief
Waarom zou het wel een Pitbull geweest zijn? Omdat de meeste mensen zo'n enorme rassenkennis hebben? Of wellicht omdat dat op tv gezegd werd?
Zolang de meeste mensen nog geen Bull Mastiff van een Bull terrier kunnen onderscheiden, neem ik dit soort verhalen met grote korrels zout. En dat staat geheel los van de ernst van het geheel voor de vrouw en haar hondje.
Zolang de meeste mensen nog geen Bull Mastiff van een Bull terrier kunnen onderscheiden, neem ik dit soort verhalen met grote korrels zout. En dat staat geheel los van de ernst van het geheel voor de vrouw en haar hondje.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
De 'pitbull' is officieel geen ras in Nederland, dus onder de noemer 'pitbull' kunnen een heleboel wel erkende rassen vallen (vaak bedoelen ze de staffords daar mee) 

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zolang er geen hond of hondenras bekend is vind ik ook niet dat ze dit kunnen zeggen.
De vrouw zal waarschijnlijk ook wel gedacht hebben; dat zal wel weer zo'n pitbull zijn die staan er om bekend. (als het een soortgelijk uiterlijk had)
het enige waarom ík vind dat ze die naam gekregen hebben is omdat een groot aantal mensen ze ook daarvoor kopen. voor het stoere. lekker gek maken die beesten en hollen maar kijken hoeveel mensen er bang voor zijn.
In elke hond zit een basis karakter maar de rest wordt gevormd, een dier komt nooit gemeen of kwaadaardig op de wereld, dat moet gevormd zijn.
Het kan zijn dat het hier gaat om een pitbull achtige, maar eerst met feiten komen..
De vrouw zal waarschijnlijk ook wel gedacht hebben; dat zal wel weer zo'n pitbull zijn die staan er om bekend. (als het een soortgelijk uiterlijk had)
het enige waarom ík vind dat ze die naam gekregen hebben is omdat een groot aantal mensen ze ook daarvoor kopen. voor het stoere. lekker gek maken die beesten en hollen maar kijken hoeveel mensen er bang voor zijn.
In elke hond zit een basis karakter maar de rest wordt gevormd, een dier komt nooit gemeen of kwaadaardig op de wereld, dat moet gevormd zijn.
Het kan zijn dat het hier gaat om een pitbull achtige, maar eerst met feiten komen..
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...

hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben
www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html - 13k
Verder wil ik er op wijzen, dat meestal de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun huisdier
Verder wil ik er op wijzen, dat meestal de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun huisdier
-
- Zeer actief
- rilana
- Actief
- Contacteer:
- rilana
- Actief
- Contacteer:
sundancekid schreef:dat probeerde ik te bewijzen met die test, mensen drukken te snel een stempel en dat zegt genoeg over vooroordelen van mensen die al snel zeggen "het was weer een Pittbull"rilana schreef:ja en zo hebben meer mensen het mis en worden wel de verkeerde beoordeeldknap volk zijn we hoor
ja dat had ik in de gaten dat je dat met die test aan wilde duiden,. ik heb zelf ook gekeken, en ik had het danwel goed, maar ik ben er me hele leven ook al mee bezig, en ben als kind zijnde opgegroeid tussen de pitjes staffies bullterriers etc......
als het meschien een jachthond etc zou betrekken had ik waarschijnlijk ook verkeert geoordeeld......
maar ik vind het een heel goede test die je hebt geplaast,..
en het geeft aan dat mensen veels te snel een oordeel klaar hebben...
en dat geld watbetreft honden dat geld watbetreft mensen etc....
discriminatie is wat mij betreft iets wat heel snel van de wereld geband mag worden,.. want het word nu ook al doorgevoert in honden

zo jammer... dit alles.....
- jeroen.k
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Denk dat 99% van de mensen een Pittbull nog niet zouden herkennen als hij hen in de kont zou bijten...maar het maakt een krantenartikeltje weer even net iets pittiger/interessanter he
@pak-de-bal
Heb jou hier al best vaak zien posten en steeds moet ik weer concluderen dat je maar weinig van honden lijkt te weten...waarom zou deze hond nu in hemelsnaam ingeslapen moeten worden? Het is algemeen bekend dat honden (vooral reuen onderling, maar teven kunnen er ook wat van...) territoriale beestjes zijn en elkaar daardoor nogal wel eens uit het velletje willen trekken...als een grote/sterke hond dit bij een klein hondje doet gaat dit nu eenmaal wat sneller fout, maar hij heeft toch geen mensen gebeten...? Dus inslapen? Nee hoor...het baasje heropvoeden zou beter zijn..!
Snap ook niet dat je weg loopt van zoiets. Als het goed is ben je gewoon WA verzekerd voor je hond en dan kan je toch het beste op zijn minst voor de kosten opdraaien en/of de excuses aanbieden lijkt me...

@pak-de-bal
Heb jou hier al best vaak zien posten en steeds moet ik weer concluderen dat je maar weinig van honden lijkt te weten...waarom zou deze hond nu in hemelsnaam ingeslapen moeten worden? Het is algemeen bekend dat honden (vooral reuen onderling, maar teven kunnen er ook wat van...) territoriale beestjes zijn en elkaar daardoor nogal wel eens uit het velletje willen trekken...als een grote/sterke hond dit bij een klein hondje doet gaat dit nu eenmaal wat sneller fout, maar hij heeft toch geen mensen gebeten...? Dus inslapen? Nee hoor...het baasje heropvoeden zou beter zijn..!
Snap ook niet dat je weg loopt van zoiets. Als het goed is ben je gewoon WA verzekerd voor je hond en dan kan je toch het beste op zijn minst voor de kosten opdraaien en/of de excuses aanbieden lijkt me...
woef?
- rilana
- Actief
- Contacteer:
inprincipe vind ik dat je pak het balletje niks kan verwijten ,.. men is nu eenmaal zo ingesteld dat men kuddevolk is....
en wat doet een kudde precies die volgt.... en dat is altijd al zo geweest... ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook mezelf wel eens betrap daar aan mee te doen,. maar gelukkig kan ik mezelf meestal op tijd terug fluiten....
enige wat men kan hopen denk ik is dat de geen die dan juist wel het juiste zien dit kenbaar maken zodat de kudde meschien een ander schaap volgt wat denkt een andere bocht te nemen......
ik hoop dat men een beetje begrijpt wat ik hier duidelijk probeer te maken...
en ik ben alleen maar blij dat er ook mensen zijn die het wel zien....
en begrijp mij niet verkeert....
er is nu eenmaal een wet waar wij ons aan hebben te houden zo simpel is het,. word die wet niet nageleeft heb je een probleem als een hond van welk ras of niet ras dan ook, een gevaar vormt voor de leefomgeving waarin ie verkeert dan is dat gewoon heel simpel !! enkele reis eeuwige jachtvelden.....
maar door verkeerde beoordelingen en ook dus dat kuddeverhaal ontstaan er dit soort miscomunicaties en denkwijzens wat meschien dus helemaal niet terecht is aangezien gros de pitbulltest niet doorstaat en een ander ras als boosdoener aanwijst.....
tis heel erg jammer dat door sensatie verhalen de mens op 1 of andere manier zijn genot in het leven pas behaald... aangezien daar een hoop mensen /dieren de dupe van worden.....
rilana
en wat doet een kudde precies die volgt.... en dat is altijd al zo geweest... ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook mezelf wel eens betrap daar aan mee te doen,. maar gelukkig kan ik mezelf meestal op tijd terug fluiten....
enige wat men kan hopen denk ik is dat de geen die dan juist wel het juiste zien dit kenbaar maken zodat de kudde meschien een ander schaap volgt wat denkt een andere bocht te nemen......
ik hoop dat men een beetje begrijpt wat ik hier duidelijk probeer te maken...
en ik ben alleen maar blij dat er ook mensen zijn die het wel zien....
en begrijp mij niet verkeert....
er is nu eenmaal een wet waar wij ons aan hebben te houden zo simpel is het,. word die wet niet nageleeft heb je een probleem als een hond van welk ras of niet ras dan ook, een gevaar vormt voor de leefomgeving waarin ie verkeert dan is dat gewoon heel simpel !! enkele reis eeuwige jachtvelden.....
maar door verkeerde beoordelingen en ook dus dat kuddeverhaal ontstaan er dit soort miscomunicaties en denkwijzens wat meschien dus helemaal niet terecht is aangezien gros de pitbulltest niet doorstaat en een ander ras als boosdoener aanwijst.....
tis heel erg jammer dat door sensatie verhalen de mens op 1 of andere manier zijn genot in het leven pas behaald... aangezien daar een hoop mensen /dieren de dupe van worden.....
rilana
-
- Zeer actief
rilana schreef:sundancekid schreef:dat probeerde ik te bewijzen met die test, mensen drukken te snel een stempel en dat zegt genoeg over vooroordelen van mensen die al snel zeggen "het was weer een Pittbull"rilana schreef:ja en zo hebben meer mensen het mis en worden wel de verkeerde beoordeeldknap volk zijn we hoor
ja dat had ik in de gaten dat je dat met die test aan wilde duiden,. ik heb zelf ook gekeken, en ik had het danwel goed, maar ik ben er me hele leven ook al mee bezig, en ben als kind zijnde opgegroeid tussen de pitjes staffies bullterriers etc......
als het meschien een jachthond etc zou betrekken had ik waarschijnlijk ook verkeert geoordeeld......
maar ik vind het een heel goede test die je hebt geplaast,..
en het geeft aan dat mensen veels te snel een oordeel klaar hebben...
en dat geld watbetreft honden dat geld watbetreft mensen etc....
discriminatie is wat mij betreft iets wat heel snel van de wereld geband mag worden,.. want het word nu ook al doorgevoert in honden![]()
![]()
![]()
zo jammer... dit alles.....
Natuurlijk had jij het juist,valsspelen hè.
Ik denk ook dat ze het eerder als groep bedoelen zoals herders,jachthond enz.....Maar idd volledig onterecht.Ook ik heb dankzij de test mijn mening moeten veranderen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat: "weg vlucht gedrag", dat is wel typerend voor de 'pitbull achtige' honden eigenaar 

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Oef,,, ik zat ook echt mis,,, pas bij de zesde hond zat ik goedsundancekid schreef:hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben

Mijn man heeft hem ook gedaan, en hij had het gelijk goed!!
En die zit nooit op hondenforums

Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- rilana
- Actief
- Contacteer:
Amber schreef:Oef,,, ik zat ook echt mis,,, pas bij de zesde hond zat ik goedsundancekid schreef:hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben
Verder wil ik er op wijzen, dat meestal de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun huisdier![]()
![]()
Mijn man heeft hem ook gedaan, en hij had het gelijk goed!!
En die zit nooit op hondenforums
een verborgen talent

- jeroen.k
- geregistreerd lid
- Contacteer: