Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gister zijn wij aangesproken door een beheerder van het gebied. Die man heeft ons al vaker zien lopen en is eigenlijk niet zo gelukkig met zo'n grote groep honden. Ik heb uitgelegd dat we de honden niet loslaten en dat we niet van de paden afgaan maar het schijnt dat er even geleden een ree ergens is vast komen te zitten die vervolgens afgeschoten moest worden (letterlijk zijn woorden). Indirect werden wij daarvan beschuldigd, zo kwam het over althans. De beheerder vertelde dat hij eigenlijk niks van onze wandeling kan zeggen, want honden mogen daar gewoon komen mits aangelijnd, maar blij was hij er niet mee.
Ik vind dat wij niks verkeerd doen want de honden gaan écht niet los en we zijn verder niemand tot last. Om die man toch een beetje tegemoet te komen leek het me verstandig om pas in april weer te gaan lopen. Het zou vervelend zijn als er maatregelen in het gebied worden getroffen waardoor honden straks misschien helemaal niet meer welkom zijn
Wat vervelend, vooral omdat jullie de honden gewoon aan de riem hebben en ze dus in principe niets kunnen verstoren.
Wel fijn dat je er rekening mee houd
Wat een gezeur zeg dat kan absoluut niet door ons zijn veroorzaakt.
Overigens was ik er vrijdagmiddag met Rio en Sien en toen zag ik er wle en man met een loslopende cocker :N: dus er worden soms wel honden losgelaten dus op zich zou het wel gebeurd kunnen zijn maar niet door ons
Wij of als Jan moet werken ik zijn in april zeker weer van de partij met welke honden weet ik nu nog niet.
Nou ja zeg, eigenlijk is het van de zotte. Hou je je aan de regels wat half nederland niet doet, dan krijg je dit :N:
Volgende keer de beheerder uitnodigen om mee te wandelen dan kan hij zelf zien wat er gedaan word.
Hij als beheerder moet ook weten dat een ree al in de stress kan schieten door een groep mensen of van een kind en niet van een groep honden die niet achter ze aan kan omdat ze aan gewone lijnen zitten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Volgens de beheerder is het absoluut niet de bedoeling dat hondenscholen en andere organisaties gebruik gaan maken van het wandelgebied. Het eerste wat hij vroeg was of wij een hondenschool waren. We zijn natuurlijk geen hondenschool maar wel een soort van 'organisatie' in de zin van georganiseerde wandelingen en daar zijn ze dus heel terughoudend in. Ik geloof niet dat ik de man echt heb kunnen overtuigen dat de honden echt niet los gaan tijdens het wandelen maar de waarheid is aan onze zijde
Ik vond de hele situatie wel wat vreemd want je mag er met je hond komen, mits aangelijnd. Dat wij nu net met een groepje lopen maakt dan toch eigenlijk weinig uit maar goed, om gezeur voor te zijn gaan we nu gewoon wat later
Ik weet nog niet of ik mee ga! Ligt helemaal aan de tempratuur buiten. (en t is dan al april) Zoas jullie gezien hebben maakt bulley zich super druk EN als de tempratur dan ook omhoog is dan is er te weinig water daar voor hem!! Dus ovb.
Zoek stok! schreef:Jeetje wat vervelend joh, houd je je zo netjes aan de regels, is het nog niet goed Maar er zijn toch genoeg andere aanlijngebieden in Nederland?
We kunnen ook af en toe uitwijken naar een andere locatie inderdaad maar de charme van hier vind ik juist het landschap en dat het zo heerlijk rustig is.
Misschien dat iemand anders nog een leuk gebied weet om eens heen te gaan? (waar de honden dus ook echt allemaal aangelijnd zijn)
Bulley schreef:Ik weet nog niet of ik mee ga! Ligt helemaal aan de tempratuur buiten. (en t is dan al april) Zoas jullie gezien hebben maakt bulley zich super druk EN als de tempratur dan ook omhoog is dan is er te weinig water daar voor hem!! Dus ovb.
Bulley is wel een lekkere druktemaker ja
We kunnen wat mij betreft ook vroeger afspreken, als het voor Bulley dan wel te doen is?
Was typisch een mannetje die op een zaterdagmiddag een braaf groepje ging aanhouden zo van zoals jullie het doen kan het niet , nou we doen niets verkeerds he, laat hem maar op zoek gaan naar degene die hun honden laten loslopen.
Bulley schreef:Aangezien t toch nog steeds niet warm is kan bulley wel mee Dus wij komen ook weer hoor. Bulley ik mn mams en booney weet niet of scooby ook meekomt.
Brigitte schreef:Ik kan helaas zaterdag toch ook niet mee
Hè, wat jammer! Ik zie het voor mezelf trouwens ook somber in want ik voelde me een stukje beter maar einde van de middag werd ik weer steeds beroerder
Beterschap Reini
Ik kan ook niet , moet werken en zoals het er nu naar uitziet moet ik vaak op zaterdag werken, het kan wel een volgende keer maar dan om 2 uur bv, eerder red ik niet.
Heel spijtig maar ik zeg ook af Ik voel me echt nog niet lekker en ik moet zondag een vriendin helpen oververhuizen waardoor ik dan ook al de halve dag weg ben. Ik doe het zaterdag dus lekker rustig aan anders ben ik straks na het weekend nog steeds ziek
Ik heb de lijst in het beginbericht even veranderd met wandelaars dan kunnen degene die nog wel willen gaan even contact met elkaar houden
Reini schreef:Heel spijtig maar ik zeg ook af Ik voel me echt nog niet lekker en ik moet zondag een vriendin helpen oververhuizen waardoor ik dan ook al de halve dag weg ben. Ik doe het zaterdag dus lekker rustig aan anders ben ik straks na het weekend nog steeds ziek
Ik heb de lijst in het beginbericht even veranderd met wandelaars dan kunnen degene die nog wel willen gaan even contact met elkaar houden
Aangezien er best wat afzeggers zijn is het misschien een ideetje om het later in de maand te gaan houden als de andere het tenminste ook eens mee zijn
tineke schreef:
Aangezien er best wat afzeggers zijn is het misschien een ideetje om het later in de maand te gaan houden als de andere het tenminste ook eens mee zijn
Dat kan uiteraard ook De maand april kan ik niet maar anders ergens half mei?
tineke schreef:
Dat kan uiteraard ook De maand april kan ik niet maar anders ergens half mei?