Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

katten leed

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

boxersien

katten leed

Ongelezen bericht door boxersien »

Perzische katten en kruisingen daarvan

Normaal gesproken hebben mensen 1 of 2 katten in huis. Worden deze katten niet gecastreerd of gesteriliseerd, dan kan dat aantal in een paar jaar tijd ernstige vormen aan gaan nemen. In dit geval hadden we een gezin met maar liefst 25 katten!!! Zijn dit slechte mensen? Nee, echt niet, op hun manier houden ze zielsveel van hun dieren. Maar het is deze mensen helemaal boven het hoofd gegroeid en daarom was onze hulp hard nodig!!
Deze katten, Perzen en kruisingen daarvan, zagen er niet goed uit. Dat is de reden dat ze door de L.I.D. allemaal in beslag zijn genomen.
De vachten helemaal in de klit, heel mager, ontstoken oren met oormijt, ontstoken bekken met rotte tanden.
Nu, een aantal weken verder zijn deze ongemakken helemaal over.
De vachten zijn uiteraard nog niet op lengte, maar dat komt vanzelf. De nodige tanden en kiezen zijn getrokken, de oren zijn weer schoon en de tijd is aangebroken om te verhuizen.
Deze katten hebben in een gezin gewoond waar nooit visite kwam. Ze zijn dus niet gewend aan vreemde mensen. Dat betekent, dat deze katten u niet vrolijk komen begroeten en op schoot springen. Deze katten hebben echt tijd nodig om aan u en de nieuwe situatie te wennen. Kinderen hebben deze katten ook nog nooit gezien. We plaatsen ze dan ook liever niet in een gezin met drukke kinderen.
Honden zijn deze katten wel gewend. Ze zijn ook nog nooit buiten geweest.
Ook zijn er nog wat katten niet helemaal zindelijk, daar zijn we nog druk mee bezig.

We vragen nog al wat van de nieuwe baasjes, maar we hopen toch dat er voldoende mensen reageren.
We hebben een aantal (nog niet) mooie katten, zowel katers als poezen. De jongste kat is ongeveer 4 jaar en de oudste kat is 10 +.
U zult er zeker in het begin veel tijd in moeten steken om een goede band op te bouwen.

Langharige katten vragen ook veel meer verzorging dan kortharige katten. Omdat ze een korte neus hebben en vaak slecht ontwikkelde traanbuizen, moeten de ogen dagelijks schoongemaakt worden.
Diverse katten zijn nog niet helemaal zindelijk.
Toch hopen wij dat u deze katten een kans wil geven zodat ook zij kunnen ervaren hoe het is om in een gewoon huis te wonen en niet alle aandacht met 24 andere te
hoeven delen.

Voor inlichtingen: Stichting Regionale. Dierenopvang h’Onderdak. 0164-23 39 59.

http://www.honderdak.nl/images/perzen1.gif

http://www.honderdak.nl/images/perzen2.gif

Ik ken de poezen zelf en ze zagen er echt niet uit. Verder hadden die mensen echt het beste voor met hun dieren, maar rees het helemaal boven hun hoofd uit. Maar inmiddels zoeken alle poezen/katers geholpen en wel maar soms niet zindelijk een baasje.
Dit is ook weer een verhaal van bezint eer ge begint :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Sneu dat het zo uit de hand gelopen is. Hopenlijk vinden alle poezen fijn personeel.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Jeetje zeg, dan gaat het opeens hard!
Ik denk dat zulke katten niet lang zonder personeel zit. Ken veel mensen die zo`n wollige knuffel wel zien zitten.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Tis dat mijn kerel er niet mee akkoord gaat maar ik zou er dolgraag 1 willen hebben..
Ik heb zelf een perz gehad echt fantastische katten..
Mocht mijn siameesje ons ooit verlaten zal ik zeker eens in het asiel gaan kijken voor een mooie perz al kom je die eigenlijk niet snel tegen in het asiel..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Afbeelding

Afbeelding

Nou, deze zit ook in het asiel (afzonderlijk van de rest) en ik vind hem geweldig mooi voor een pers!

Naam: Bowey

Rasgroep: Anders langharig
Ras: Pers
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Kater
Kleur: creme

Kan bij andere katten: Ja
Kan bij honden: Ja
Kan bij kleine kinderen: Ja
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan in een flat: Ja
Kan in de tuin: Ja

Omschrijving:

Geboortedatum: 1-7-2001
Bowey zijn we altijd kwijt. Ver hoeven we niet te zoeken want hij zit altijd in de krabpaal. Eigenlijk is Bowey een luie kat!!! Maar.....
zodra je speeltje voor zijn neus houd komt hij helemaal los en geniet van het spel. Hij moet wel uitgedaagd worden want uit zichzelf doet hij niets. Bowey is een gezellige kat die zeker van knuffelen houd.

Een lang harige kat vraagt wel veel meer verzorging dan een kat met kort haar. Als een langhaar niet regelmatig gekamd en geborsteld wordt, ontstaan er klitten. Het is voor de kat pijnlijk als die eruit gehaald worden. Katten krijgen om die reden vaak een hekel aan borstelen. Er blijft dan niets anders over dan de kat scheren. Een geschoren Pers is niet echt een plaatje om te zien!!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”