Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet er een leuke plek in utrecht?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Wie weet er een leuke plek in utrecht?

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ga volgende week naar utrecht en ik ben benieuwd of iemand een leuk aanlijn gebied weet in utrecht/hilversum of amstersfoort :wink:
Wie heeft er tips??
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Het bos in Lage Vuursche is erg mooi, daar is sowieso een afgezet natuurgebied met loslopende koeien dus je mag daar uitsluitend met je hond aan de lijn.
Volgens mij is een deel van het Panbos in Zeist ook aanlijngebied, maar dat weet ik eerlijk gezegt niet precies...
Hilversumse hei is ook leuk, maar hoe het daar zit met los en vast weet ik ook niet precies :19:
Alvast veel plezier!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

*kelly* schreef: Hilversumse hei is ook leuk, maar hoe het daar zit met los en vast weet ik ook niet precies :19:
Alvast veel plezier!
Hoorneboegse hei in Hilversum is een losloopgebied. Tussen Laren en Hilversum is ook een hei en volgens mij is dat een aanlijngebied.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Panbos kun je beter verre van blijven, als je tenminste niet omver gelopen wil worden door loslopende honden. Dat is namelijk losloopgebied.

Het klopt wel dat eraanvast een aanlijngebied zit. Heet geloof ik Houdringhe, maar pin me er niet op vast. Omdat je zo van het losloop- naar het vastloopgebied loopt weet ik niet of iedereen zich daar aan het aanlijngebied houdt.

In Bilthoven is een mooi aanlijngebied, waar ik echter zelf nooit geweest ben omdat ik nooit aanlijn (als het niet hoeft).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Madelief schreef:Panbos kun je beter verre van blijven, als je tenminste niet omver gelopen wil worden door loslopende honden. Dat is namelijk losloopgebied.

Het klopt wel dat eraanvast een aanlijngebied zit. Heet geloof ik Houdringhe, maar pin me er niet op vast. Omdat je zo van het losloop- naar het vastloopgebied loopt weet ik niet of iedereen zich daar aan het aanlijngebied houdt.

In Bilthoven is een mooi aanlijngebied, waar ik echter zelf nooit geweest ben omdat ik nooit aanlijn (als het niet hoeft).
Houdringe is gedeeltelijk aanlijngebied. :wink: Maar alle honden lopen hier los :pffff: Mijnes ook.

Houdringe ligt wel vlakbij het Panbos. Bij het Panbos heb je korte en lange wandelingen die uitgezet zijn. De lange wandeling gaat door aanlijngebied heen. Het is daar echt altijd druk!

Je hebt ook de Biltse Duinen, maar dat is ook losloopgebied. Daar is het wel veel rustiger!

Je kunt ook naar Austerlitz gaan, daar kom ik ook wel aangelijnde honden tegen. Of naar De Hoge Vuursche. Allemaal losloopgebied, maar veel rustiger!

Of probeer de nieuwe polder, bij de Gageldijk. volgens mij moet je hier wel aanlijnen.
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Madelief schreef:Panbos kun je beter verre van blijven, als je tenminste niet omver gelopen wil worden door loslopende honden. Dat is namelijk losloopgebied.

houdringhe/beerschoten is idd een mooi aanlijngebied en als je doordeweeks gaat is het risico niet zo groot hoor dat je loslopers uit het panbos tegenkomt. er ligt een weg tussen het aanlijn en het losloopgebied, ingang naar de golfbaan.
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Madelief schreef:In Bilthoven is een mooi aanlijngebied, waar ik echter zelf nooit geweest ben omdat ik nooit aanlijn (als het niet hoeft).
ja achter de natuurijsbaan (gewoon een plas water want t vriest niet hard genoeg meer om te kunnen schaatsen :pffff: ) aan de soestdijkseweg is een mooi gebied. Met omheining omdat er ook koeien en paarden loslopen... Helaas houd hier ook bijna niemand zich aan t aanlijnen :boos:

Afbeelding

bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

*kelly* schreef:
Madelief schreef:In Bilthoven is een mooi aanlijngebied, waar ik echter zelf nooit geweest ben omdat ik nooit aanlijn (als het niet hoeft).
ja achter de natuurijsbaan (gewoon een plas water want t vriest niet hard genoeg meer om te kunnen schaatsen :pffff: ) aan de soestdijkseweg is een mooi gebied. Met omheining omdat er ook koeien en paarden loslopen... Helaas houd hier ook bijna niemand zich aan t aanlijnen :boos:
ikke wel hoor want die boswachter is errug rap met het schrijven van een bekeuring :mrgreen:
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

bekkie schreef:
*kelly* schreef:
ikke wel hoor want die boswachter is errug rap met het schrijven van een bekeuring :mrgreen:
ik loop hier iedere dag en heb nog nooit de boswachter gezien. :denken:
*kelly*
Zeer actief

ik ook niet, maar neem het risico liever niet :pffff:

Afbeelding

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Met het kooikerforum laatste op de Hilversumse Hei gewandeld (weet zo niet of die hierboven al genoemd is), maar dat was zeker een aanrader!

Hieronder een link met de foto's die toen door Linda (Zoek Stok!)zijn gemaakt:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

En de routebeschrijving:

Hierbij de routebeschrijving mocht je geen routeplanner hebben of navigatiesysteem:
Routebeschrijving vanuit zowel Utrecht als Eemnes
Parkeeradres: Kolhornseweg 62 Hilversum.
- bij aansluiting Hilversum (33) draai rechts van A27, verder op N201 volg aanwijzingen
Hilversum
- bij aansluiting Hilversum (33) links afslaan naar Diependaalselaan volg aanwijzingen
Arena Park Ring Zuid Loosdrecht 's-Graveland
- bij aansluiting Hilversum (33) verder op N201\Diependaalselaan volg aanwijzingen
Ring (zuid) Arena Park Loosdrecht 's-Graveland
- op N201\Diependaalselaan na 830 m. rotonde oprijden
neem tweede afslag op de rotonde naar N201\Diependaalselaan
richting Hilversum
- op N201\Diependaalselaan na 1270 m. links afslaan naar Bosdrikft
Bosdrift na 400m links afslaan naar de Kolhornseweg
- u bent gearriveerd op het eindpunt: Kolhornseweg 62.
ratje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ratje »

Het Noorderpark is erg mooi, alleen mogen op niet alle plaatsen de hond los in verband met herten e.d. vanaf Utrecht is er ook een mooie wandelroute door Groenekan.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”