Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond uit asiel nederland of uit buitenland?
Moderator: moderatorteam
- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hond uit asiel nederland of uit buitenland?
Ik vroeg mij af of jullie een hond uit Nederland zouden adopteren of uit het buitenland?
Waar ik voornamelijk tegenaan loop is dat de asielen in Nederland propvol zitten en dat er dan toch honden uit het buitenland naar Nederland worden gehaald. Niet dat het niet verschrikkelijk is hoe sommige honden behandeld zijn in het buitenland, maar ik vind het echt doodzonde om honden uit het buitenland te halen terwijl er hier ook hondjes zitten te springen om een huisje!
Ben ik de enige die daar zo over denkt?
Waar ik voornamelijk tegenaan loop is dat de asielen in Nederland propvol zitten en dat er dan toch honden uit het buitenland naar Nederland worden gehaald. Niet dat het niet verschrikkelijk is hoe sommige honden behandeld zijn in het buitenland, maar ik vind het echt doodzonde om honden uit het buitenland te halen terwijl er hier ook hondjes zitten te springen om een huisje!
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Aantal honden: 1
Wij waren ook gericht op zoek naar een jong hondje met een niet al te dominant karakter. Dit i.v.m. onze andere hond. Daarbij hetzelfde probleem als Jeannettebo, die hondjes in Nederlandse asielen waren ook supersnel geplaatst. En toen vonden we een hondje uit het buitenland.
Maar deze discussie wordt momenteel ook al in algemeen gehouden, en mijn mening blijft hetzelfde. Álle honden verdienen een fijn thuis, ongeacht waar ze vandaan komen. En als dat in het land zelf niet lukt... Het is absoluut niet zo dat dergelijke organisaties zomaar al die honden naar Nederland halen. Er wordt ook geprobeerd om de honden in de landen zelf te plaatsen. Ik denk dat er toch door veel mensen vaak een verkeerd beeld wordt gevormd over organisaties die zich hiermee bezig houden.
Maar deze discussie wordt momenteel ook al in algemeen gehouden, en mijn mening blijft hetzelfde. Álle honden verdienen een fijn thuis, ongeacht waar ze vandaan komen. En als dat in het land zelf niet lukt... Het is absoluut niet zo dat dergelijke organisaties zomaar al die honden naar Nederland halen. Er wordt ook geprobeerd om de honden in de landen zelf te plaatsen. Ik denk dat er toch door veel mensen vaak een verkeerd beeld wordt gevormd over organisaties die zich hiermee bezig houden.
- Zoie
- Zeer actief
Re: hond uit asiel nederland of uit buitenland?
was het maar waar, dan zou deze discussie niet steeds opnieuw gevoerd hoeven worden.Petra1979 schreef: Ben ik de enige die daar zo over denkt?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
je snapt het niet, Wil. Het in stand houden en verbeteren van een ras is zo'n oneindig veel belangrijker taak dan het zo maar houden van een hondje, dat het zich ontrekt aan het soort morele overwegingen waar ts door gekweld wordt.Wil de hond schreef:Zolang als er in Nederland pups en volwassen honden uit andere landen geïmporteerd mogen worden en er ook binnen Nederland volop pups gefokt en verkocht mogen worden zie ik niet in waarom asielhonden ineens alleen maar uit nederlandse asiels geadopteerd mogen worden.

Misschien moet je je eerst eens gaan verdiepen in cijfers van de dieren die geplaatst worden in nederland vanuit asielen voordat je begint te blaten.Petra1979 schreef:Ik vroeg mij af of jullie een hond uit Nederland zouden adopteren of uit het buitenland?
Persoonlijk maak ik graag zelf uit waar ik mijn hond vandaan haal en zolang ik daar geen broodfok mee steun en in stand houd heeft een ander daar weinig mee te maken.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik word deze discussie een beetje zat eigenlijk... ik zal het eens veranderen...
Volgens mij worden nederlandse asiels juist bevolkt met honden die voornamelijk uit de broodfok afkomstig zijn...mensen willen snel en goedkoop een hond (dus een impuls aankoop )maar ja alleen de broodfok honden zijn tebetalen dus ach ja ze zijn er toch al weet je wat we halen er 1 op voor 100 euro...na een jaar, als je het geluk hebt dat ze zo oud worden in ieder geval, ga je op vakantie en ach het hondjes was maar 100 euro dus hoppa...in het asiel want de kindeen zijn allergisch...en na de vakantie nemen we weer een nieuwe
Of is mijn stelling net zo kortzichtig als die van ts??
Jacqueline
Volgens mij worden nederlandse asiels juist bevolkt met honden die voornamelijk uit de broodfok afkomstig zijn...mensen willen snel en goedkoop een hond (dus een impuls aankoop )maar ja alleen de broodfok honden zijn tebetalen dus ach ja ze zijn er toch al weet je wat we halen er 1 op voor 100 euro...na een jaar, als je het geluk hebt dat ze zo oud worden in ieder geval, ga je op vakantie en ach het hondjes was maar 100 euro dus hoppa...in het asiel want de kindeen zijn allergisch...en na de vakantie nemen we weer een nieuwe

Of is mijn stelling net zo kortzichtig als die van ts??
Jacqueline
- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Niet om het een of ander Addy, maar ik ben pas later er achter gekomen dat zij bij een broodfokker vandaan komt. Plus het feit, ik geef haar een warme mand, liefde en de verzorging die ze nodig heeft iets wat ze denk ik tot nu toe niet heeft gehad!Addy schreef:Overigens wat me wel verbaast is dat jij hierover begint terwijl je notabene een hond van een broodfokker hebt
En het is niet zo dat ik vind dat als mensen toch aan honden beginnen ze een hondje moeten nemen uit Nederland! Het is inderdaad zo dat hondjes die eigenlijk geen problemen hebben snel geplaatst worden.
Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel hondjes in het asiel zitten en dat er in de tussentijd dan honden uit het buitenland worden gehaald! En het is een feit dat de hondjes uit het buitenland vaak heeeeel erg slecht behandeld zijn, ik heb zelf ook wel eens staan kwijlen over een hondje uit het buitenland! Omdat ik toen niet in staat was om voor een hondje te zorgen heb ik het niet gedaan, want ik gun zo'n beestje de beste plek van de wereld!
Laatst gewijzigd door Petra1979 op 07 mar 2008 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra1979 schreef:Niet om het een of ander Addy, maar ik ben pas later er achter gekomen dat zij bij een broodfokker vandaan komt.Addy schreef:Overigens wat me wel verbaast is dat jij hierover begint terwijl je notabene een hond van een broodfokker hebt
Ja de grootste fout van vele hondeneigenaren, zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk een hondje nemen zonder zich te verdiepen in de consequenties hiervan. Het merendeel van broodfokprodukten zit in het asiel, daar werk jij dus aan mee![]()
En het is niet zo dat ik vind dat als mensen toch aan honden beginnen ze een hondje moeten nemen uit Nederland! Het is inderdaad zo dat hondjes die eigenlijk geen problemen hebben snel geplaatst worden.
Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel hondjes in het asiel zitten en dat er in de tussentijd dan honden uit het buitenland worden gehaald!
Je spreekt jezelf tegenDus probleemloze hondjes zitten niet in het asiel en wij moeten dan maar de probleemgevallen nemen
![]()
En het is een feit dat de hondjes uit het buitenland vaak heeeeel erg slecht behandeld zijn, ik heb zelf ook wel eens staan kwijlen over een hondje uit het buitenland! Omdat ik toen niet in staat was om voor een hondje te zorgen heb ik het niet gedaan, want ik gun zo'n beestje de beste plek van de wereld!
Tja maar je besloot toch maar voor de fok en broodfok te gaan, zo zielig vind je het dus ook allemaal weer niet want anders was je wel regelrecht doorgelopen naar een Nederlands asiel of een buitenlandse stichting![]()
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Denk je nou echt dat ik niet eerst bij een asiel ben gaan kijken?Addy schreef:Petra1979 schreef:Niet om het een of ander Addy, maar ik ben pas later er achter gekomen dat zij bij een broodfokker vandaan komt.Addy schreef:Overigens wat me wel verbaast is dat jij hierover begint terwijl je notabene een hond van een broodfokker hebt
Ja de grootste fout van vele hondeneigenaren, zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk een hondje nemen zonder zich te verdiepen in de consequenties hiervan. Het merendeel van broodfokprodukten zit in het asiel, daar werk jij dus aan mee![]()
Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel hondjes in het asiel zitten en dat er in de tussentijd dan honden uit het buitenland worden gehaald!
Je spreekt jezelf tegenDus probleemloze hondjes zitten niet in het asiel en wij moeten dan maar de probleemgevallen nemen
![]()
En het is een feit dat de hondjes uit het buitenland vaak heeeeel erg slecht behandeld zijn, ik heb zelf ook wel eens staan kwijlen over een hondje uit het buitenland! Omdat ik toen niet in staat was om voor een hondje te zorgen heb ik het niet gedaan, want ik gun zo'n beestje de beste plek van de wereld!
Tja maar je besloot toch maar voor de fok en broodfok te gaan, zo zielig vind je het dus ook allemaal weer niet want anders was je wel regelrecht doorgelopen naar een Nederlands asiel of een buitenlandse stichting![]()
En hoe bedenk jij dat ik de asielen vol hou met dieren uit de broodfok? Ik heb zeker niet bewust gekozen voor een hondje uit de broodfok.
Ook heb ik niet gezegd dat je moet kiezen voor een hondje met problemen, dat ligt helemaal aan jezelf. Ik doe mijn hond ook niet weg omdat ze issues heeft.
- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Weet je wat me nog het meeste stoort aan je bericht ? dat je durft te zeggen waar ik voornamelijk tegen aan loop
Wat is jouw bijdrage in het geheel, wat doe jij voor asielhonden, wat doe jij aan dierenleed ? Niets behalve er nog aan bijdragen ook want zolang nitwits als jij dit soort broodfokkerspraktijken in stand houden blijven de asiels vollopen en zie je duizenden honden op marktplaats staan.
En dan nog de dooddoener dat je het niet wist, dan heb je een goede manier om een huisgenoot uit te zoeken. Laat ik jou vertellen dat ik dan toch wat selectiever ben

Wat is jouw bijdrage in het geheel, wat doe jij voor asielhonden, wat doe jij aan dierenleed ? Niets behalve er nog aan bijdragen ook want zolang nitwits als jij dit soort broodfokkerspraktijken in stand houden blijven de asiels vollopen en zie je duizenden honden op marktplaats staan.
En dan nog de dooddoener dat je het niet wist, dan heb je een goede manier om een huisgenoot uit te zoeken. Laat ik jou vertellen dat ik dan toch wat selectiever ben

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
in duitsland gebeurt dat veel.JML schreef:De mijne komt uit een nederlands asiel, maar heeft volgens de dierenarts een buitenlandse chip!
Wat een stiekumerd!
bij ons in de buurt (in duitsland) zit een asiel wat vooral buitenlandertjes heeft uit spanje en turkije. onze buren hebben daar ook een klein ratje vandaan. zij komt uit spanje was alleen niet gechipt, maar heeft wel een spaans paspoort:

jij bent van hetzelfde kaliber, ook zo'n nitwit die de centjes niet wil ophoesten voor een goed gefokte stabij en daardoor dit soort praktijken in stand houd. Als ik jou was ging ik voor de afwisseling eens lekker in een hoekje zitten zwijgenPak-de-bal schreef:hier hebben we het al veel keren over gehad, maar ik ben het helemaal met je eens !

duidelijk met het verkeerde been , het chagrijnige, uit bed gestapttineke schreef:Misschien moet je je eerst eens gaan verdiepen in cijfers van de dieren die geplaatst worden in nederland vanuit asielen voordat je begint te blaten.
Persoonlijk maak ik graag zelf uit waar ik mijn hond vandaan haal en zolang ik daar geen broodfok mee steun en in stand houd heeft een ander daar weinig mee te maken.

jeetje, het wàs maar een vraag van een nieuweling , hoor

- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Addy je kan mij persoonlijk wel aan gaan vallen maar ik ga mezelf niet verdedigen hoe ik aan mijn honden ben gekomen. Ik heb ze nu eenmaal, ik verzorg ze, geef ze liefde, een warme mand en al kosten ze me per dag 1000 euro dan deed ik ze nog niet weg, problemen of niet. Het gaat hier om de discussie of jij zelf een hond uit het buitenland zou nemen of niet!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja ik wel, ik zal nooit een hond van een fokker nemen, zolang er nog massaal honden in asiels worden gedumpt.Petra1979 schreef:Addy je kan mij persoonlijk wel aan gaan vallen maar ik ga mezelf niet verdedigen hoe ik aan mijn honden ben gekomen. Ik heb ze nu eenmaal, ik verzorg ze, geef ze liefde, een warme mand en al kosten ze me per dag 1000 euro dan deed ik ze nog niet weg, problemen of niet. Het gaat hier om de discussie of jij zelf een hond uit het buitenland zou nemen of niet!
Het feit of hij nou uit een asiel van Tjietjerkstradeel komt of uit Cadiz maakt mij niets uit. Ik heb ook nooit anders gehad dan asieldieren, oh nee wacht katten komen soms gewoon door de voordeur wandelen

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
En daar gaan we weer......
Wat maakt het toch uit wáár een hondje vandaan komt. Nederlands asiel, buitenlands asiel.....
Iedere hond verdient een warm plekje, een fijn mandje.
En nee, dan heb ik het niet over de broodfok. JA, ook die hondjes verdienen een warm mandje.
Maar zolang iedereen blijft kopen daar..... blijven dat tuig gewoon doorgaan.
Dat er hier ooit wel weer een asielhond komt dat staat wel vast. En waar die vandaan komt? Ik heb nog géén idee. Net welk koppie me het meest vragend aankijkt, buitenland of hier...
Het enigste waar ik banger voor geworden ben is ziektes uit het buitenland, daar ben ik wel eerlijk in.
Wat maakt het toch uit wáár een hondje vandaan komt. Nederlands asiel, buitenlands asiel.....
Iedere hond verdient een warm plekje, een fijn mandje.
En nee, dan heb ik het niet over de broodfok. JA, ook die hondjes verdienen een warm mandje.
Maar zolang iedereen blijft kopen daar..... blijven dat tuig gewoon doorgaan.
Dat er hier ooit wel weer een asielhond komt dat staat wel vast. En waar die vandaan komt? Ik heb nog géén idee. Net welk koppie me het meest vragend aankijkt, buitenland of hier...
Het enigste waar ik banger voor geworden ben is ziektes uit het buitenland, daar ben ik wel eerlijk in.
- Petra1979
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoe zie jij dat dan? Vraag ik mij echt af? Hoe kan je mij daar van beschuldigen? Jij doet uitspraken over mij persoonlijk terwijl je mij niet kent en hoe ik precies aan Whicket ben gekomen en dat ik broodfokkers steunAddy schreef:Nee waar het om gaat is dat jij het lef hebt om uitspraken over buitenlanders te doen terwijl je eraan meewerkt dat asiels volstromen met broodfokhonden

Ik heb zelf 2 jaar geleden een hondje uit hongarije gehad, omdat dit totaal niet goed ging met mijn andere hond zit ie nu bij mijn broertje, is erg dominant en viel continue mijn andere hond aan! Maar ik heb hem niet naar het asiel gebracht, ik heb zelf een huisje voor hem gevonden, nee niet via marktplaats maar toch bij mij in de buurt zodat ik hem nog regelmatig zie! Dus ga mij niet vertellen dat ik het niet goed voorheb met de honden uit het buitenland!
Petra , je kent Addy nog niet , hè?Petra1979 schreef:Hoe zie jij dat dan? Vraag ik mij echt af? Hoe kan je mij daar van beschuldigen? Jij doet uitspraken over mij persoonlijk terwijl je mij niet kentAddy schreef:Nee waar het om gaat is dat jij het lef hebt om uitspraken over buitenlanders te doen terwijl je eraan meewerkt dat asiels volstromen met broodfokhonden
Laat die maar kletsen , hoor , dat doet ze bij iedreen