Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roemenie
Moderator: moderatorteam
- Vespertillio
- Actief
- Aantal honden: 1
Roemenie
Hey mensen,
Ik ben hier pas net, maar wil jullie als hondenliefhebbers toch allemaal vragen om hulp!
In mei gaan we met school een project in Roemenie starten het catch,neuter and release programma (vangen, steriliseren,castreren en los laten). Het idee is om de 600 honden (alleen in het asiel waar wij heen gaan) onvruchtbaar te maken. Ook zullen wonden verzorgt worden en voorlichting gegeven worden over hoe je eigenlijk met honden om moet gaan. De mensen daar hebben geen idee hoe wij met onze honden om gaan. Niemand kijkt op of om als een kind een hond/pup op straat in de fik steekt. De killingstations daar maken de honden op vreselijk brute wijze dood (slaan/schoppen, heet asfalt, verhongering). Dit omdat ze gewoon niet weten wat ze met het probleem aan moeten.
Ook de weinige dierenartsen die daar zijn weten van niets vaak. Ze hechten zelfs nog met visdraad! omdat ze niet weten dat wij tegenwoordig al vele male betere spullen gebruiken.
Daarom vraag ik aan jullie om te helpen. Dit hoeft niet door middel van geld. Als je bijvoorbeeld werkt in dierenwereld (pension, kennel, asiel, dierenwinkel enz) kan je vragen of mensen spullen willen doneren.
Kijk anders allemaal op www.zwerfhondenroemenie.nl. Als je folders toegestuurd wilt krijgen of meer informatie kan je altijd mailen naar mij:
l_vanbeek@hotmail.com.
Als we allemaal een klein beetje helpen kunnen we daar voor jaren verschil maken in hoe er met deze honden omgegaan wordt!
Alvast bedankt,
Lisette
Ik ben hier pas net, maar wil jullie als hondenliefhebbers toch allemaal vragen om hulp!
In mei gaan we met school een project in Roemenie starten het catch,neuter and release programma (vangen, steriliseren,castreren en los laten). Het idee is om de 600 honden (alleen in het asiel waar wij heen gaan) onvruchtbaar te maken. Ook zullen wonden verzorgt worden en voorlichting gegeven worden over hoe je eigenlijk met honden om moet gaan. De mensen daar hebben geen idee hoe wij met onze honden om gaan. Niemand kijkt op of om als een kind een hond/pup op straat in de fik steekt. De killingstations daar maken de honden op vreselijk brute wijze dood (slaan/schoppen, heet asfalt, verhongering). Dit omdat ze gewoon niet weten wat ze met het probleem aan moeten.
Ook de weinige dierenartsen die daar zijn weten van niets vaak. Ze hechten zelfs nog met visdraad! omdat ze niet weten dat wij tegenwoordig al vele male betere spullen gebruiken.
Daarom vraag ik aan jullie om te helpen. Dit hoeft niet door middel van geld. Als je bijvoorbeeld werkt in dierenwereld (pension, kennel, asiel, dierenwinkel enz) kan je vragen of mensen spullen willen doneren.
Kijk anders allemaal op www.zwerfhondenroemenie.nl. Als je folders toegestuurd wilt krijgen of meer informatie kan je altijd mailen naar mij:
l_vanbeek@hotmail.com.
Als we allemaal een klein beetje helpen kunnen we daar voor jaren verschil maken in hoe er met deze honden omgegaan wordt!
Alvast bedankt,
Lisette
- *Linda*
- Zeer actief
- Vespertillio
- Actief
nou ja, voor spullen zoeken we vooral medicijnen omdat deze dieren geen pijnstilling krijgen omdat ze daar geen geld voor hebben. En dingen als hechtdraad zodat dat visdraad voor eens en altijd weg kan! Ook zijn we op zoek naar een caravan zodat we die kunnen doneren aan het asiel zodat ze bij mensen die wel van honden houden langs kunnen om huisdieren ook te stereliseren en castreren! Dus alle info is welkom!
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet niet waar in Roemenie dat is, maar waar ik een half jaar gewoond heb (nabij Fagaras) was het echt zo erg niet. Dierenartsen zijn daar best okee, hebben gewoon een opleiding (ben er ook geweest met mijn hondje), in de stad kijken ze ook niet gek meer op als je met een hond aankomt. Honden worden daar steeds meer als huisdier gehouden.
Op het platteland verklaren ze je inderdaad voor gek als je je hond binnenshuis laat, een hond is om te waken en zit dus buiten. Soms ook aan de ketting, vaak loopt ie gewoon los op eigen terrein. Meestal worden ze goed behandeld in die zin, niet mishandeld en krijgen etensresten. Verder verschilt het erg per dorp, in het ene dorp moet men niks van zwerfhonden hebben en worden die gedood, in andere dorpen leven de zwerfhonden vrij rustig en krijgen nog wel eens wat toegeworpen. Soms zie je in steden ook dat mensen uit een flat een zwerfhond onderhouden met de etensresten.
Wat de meeste Roemenen vooral ergert, is dat mensen uit het westen hun honden komen redden, terwijl veel mensen zelfs geen geld hebben om hun eigen kinderen te laten behandelen als ze ziek zijn. "Zijn onze kinderen niet belangrijker dan die honden?" vragen ze dan. Ik heb er nog geen passend antwoord op weten geven. Als iemand van 150 euro per maand moet leven terwijl je aan stookkosten in de winter al snel 200 euro kwijt bent, ga je ze dan vertellen dat ze geld moeten uitgeven om hun hond naar de dierenarts te brengen of te laten steriliseren?? Ze hebben gewoon hele andere prioriteiten.
Op het platteland verklaren ze je inderdaad voor gek als je je hond binnenshuis laat, een hond is om te waken en zit dus buiten. Soms ook aan de ketting, vaak loopt ie gewoon los op eigen terrein. Meestal worden ze goed behandeld in die zin, niet mishandeld en krijgen etensresten. Verder verschilt het erg per dorp, in het ene dorp moet men niks van zwerfhonden hebben en worden die gedood, in andere dorpen leven de zwerfhonden vrij rustig en krijgen nog wel eens wat toegeworpen. Soms zie je in steden ook dat mensen uit een flat een zwerfhond onderhouden met de etensresten.
Wat de meeste Roemenen vooral ergert, is dat mensen uit het westen hun honden komen redden, terwijl veel mensen zelfs geen geld hebben om hun eigen kinderen te laten behandelen als ze ziek zijn. "Zijn onze kinderen niet belangrijker dan die honden?" vragen ze dan. Ik heb er nog geen passend antwoord op weten geven. Als iemand van 150 euro per maand moet leven terwijl je aan stookkosten in de winter al snel 200 euro kwijt bent, ga je ze dan vertellen dat ze geld moeten uitgeven om hun hond naar de dierenarts te brengen of te laten steriliseren?? Ze hebben gewoon hele andere prioriteiten.
- Vespertillio
- Actief
Ja, ik geef de roemenen daar geen ongelijk dat ze hun kinderen voorop stellen. Maar ik ga er zelf heen voor de honden. Ik was er net zo lief heen gegaan voor de kinderen als ik arts was geweest.
Roemenie kampt met meer dan 1 probleem, en die moeten allemaal aangepakt worden. Wij proberen mee te helpen om het honden probleem aan te pakken.
Ik ben zelf nooit in roemenie geweest. Het deel waar wij heen gaan blijkt heel erg achter te lopen op ons. Ook in de zin van kennis over het behandelen van honden. En kinderen leren wanneer ze een dier met rust hoeven laten zodat er minder ongelukken gebeuren.
Roemenie kampt met meer dan 1 probleem, en die moeten allemaal aangepakt worden. Wij proberen mee te helpen om het honden probleem aan te pakken.
Ik ben zelf nooit in roemenie geweest. Het deel waar wij heen gaan blijkt heel erg achter te lopen op ons. Ook in de zin van kennis over het behandelen van honden. En kinderen leren wanneer ze een dier met rust hoeven laten zodat er minder ongelukken gebeuren.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Is waar, er speelt van alles daar. Er is ook enorme tweedeling; je kan niet meer zeggen dat het hele land achterloopt want wie rijk is daar heeft vaak nog meer en beter dan wij hier, en wie arm is heeft geen enkele luxe.Vespertillio schreef:Ja, ik geef de roemenen daar geen ongelijk dat ze hun kinderen voorop stellen. Maar ik ga er zelf heen voor de honden. Ik was er net zo lief heen gegaan voor de kinderen als ik arts was geweest.
Mijn hondje is ook een Roemeentje trouwens, zijn vader en moeder waren zwerfhond. Ik had zó veel honden mee willen nemen... maar dat ging niet natuurlijk. (kinderen ook trouwens, maar ja dat kan al helemaal niet).
- Vespertillio
- Actief
Haha,
Toen ik filmpjes zag van waar we heen gingen smolt mijn hart ook helemaal. Even had ik twijfel of ik het wel moest doen omdat je daar ook dingen zal zien die niet makkelijk zijn voor enorme dierenliefhebbers. Maar ik ga er heen om te helpen. Maar ik denk niet dat ik er zonder tranen weg zal gaan. Er is ons wel al heel erg nadrukkelijk verteld dat we geen honden mee terug kunnen nemen. Daarbij heb ik er zelf al twee en kan ik het toch niet kwijt, maar als je daar bent en je ziet zo'n verschrikkelijk mooie leuke pup dan moet je echt wel 10 keer slikken voor je zonder naar huis gaat!
Toen ik filmpjes zag van waar we heen gingen smolt mijn hart ook helemaal. Even had ik twijfel of ik het wel moest doen omdat je daar ook dingen zal zien die niet makkelijk zijn voor enorme dierenliefhebbers. Maar ik ga er heen om te helpen. Maar ik denk niet dat ik er zonder tranen weg zal gaan. Er is ons wel al heel erg nadrukkelijk verteld dat we geen honden mee terug kunnen nemen. Daarbij heb ik er zelf al twee en kan ik het toch niet kwijt, maar als je daar bent en je ziet zo'n verschrikkelijk mooie leuke pup dan moet je echt wel 10 keer slikken voor je zonder naar huis gaat!
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zal vast wel moeilijke dingen zien ja, maar goed, weer een stukje levenservaring he. Inderdaad ik was ook gesmolten voor een puppy uit het nestje op de boerderij waar ik werkte.. de meeste van die puppy's hebben een goed huis gevonden gelukkig. Ik heb 7 andere honden waar ik voor zorgde achter moeten laten, waarvan 6 permanent aan de ketting lagen en slechts af en toe gevoerd werden. Net genoeg dat ze niet dood gingen. En die honden waren van Nederlanders, niet van Roemenen...Vespertillio schreef:Haha,
- Vespertillio
- Actief
Onvoorstelbaar wat sommige mensen dieren aan kunnen doen, in elk deel van de wereld. Echt vreselijk. Als ik mocht zeggen wat er met die mensen gebeurde... Maar ik hoop dat door daar heen te gaan ik een misschien klein maar wel aanwezig verschil kan maken in het steeds groter wordende probleem van de zwerfhonden daar.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me wel!Vespertillio schreef:Onvoorstelbaar wat sommige mensen dieren aan kunnen doen, in elk deel van de wereld. Echt vreselijk. Als ik mocht zeggen wat er met die mensen gebeurde... Maar ik hoop dat door daar heen te gaan ik een misschien klein maar wel aanwezig verschil kan maken in het steeds groter wordende probleem van de zwerfhonden daar.

Ik heb een half jaar mijn verschil gemaakt maar kon het daarna niet meer aan, vooral de uitzichtloze kortzichtigheid van de mensen waarvoor ik werkte, op een gegeven moment besefte ik dat zelfs al zou ik er mijn hele leven en al mijn geld in steken dat het nog een hopeloze zaak geweest zou zijn. Tegen domme arrogantie kan je met geen enkele goede wil of berg geld tegenop. Realitisch ingestelde mensen daarentegen kunnen met heel weinig al heel veel bereiken.
Wens jullie veel succes!
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
- Hokey
- Vaste gebruiker
Ik raad je aan om contact op te nemen met Dutchypuppy. Zij ondersteuen een neuter-and-release programma in Cernavoda, bij Constanta in de buurt. Bridget is daar een aantal keer geweest, zowel voor Try Before You Die op BNN, als voor Dutchypuppy zelf.
Kijk ook eens op de website van de Cernavoda Shelter: www.savethedogs.it
Misschien dat je wat hebt aan hun ervaring!
Kijk ook eens op de website van de Cernavoda Shelter: www.savethedogs.it
Misschien dat je wat hebt aan hun ervaring!
Een hond is...
Twee trouwe ogen, twee zachte oren, een lenig lijf, en het belangrijkste: een kwispelende staart!
Twee trouwe ogen, twee zachte oren, een lenig lijf, en het belangrijkste: een kwispelende staart!
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Vespertillio
- Actief
Ow einde van een zin.. Stom overnieuw.
www.zwerfhondenroemenie.nl
www.zwerfhondenroemenie.nl
- Dutchie63
- Zeer actief