Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vast!!!!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Vast!!!!

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik wil graag met Luuk leuke dingen gaan doen, maar daarvoor is het wel handig als hij "iets" vast wil houden.
Voor wie het nog niet weet; Luuk is bijna 4 maanden bij ons en heeft zo'n 2 jaar bij fokkers geleefd. In huis, maar voornamelijk in een kennel met een andere reu. Hij kent wel het eea, heeft volgens mij ook ringtraining gehad, maar ik heb de indruk dat daar de laatste tijd niet veel meer mee is gedaan.
Toen hij hier kwam was hij nog behoorlijk schrikkerig en moest hij nog veel leren (schrok zich te pletter van de tv bv). Inmiddels zijn de dagelijkse dingen aardig gewoon voor hem en is hij een stuk rustiger. Het wordt nu tijd om wat meer samen te gaan doen, probleem is alleen dat hij zelden iets in zijn bek neemt. Bal, stok, flostouw oid begint een heeeeeeeel klein beetje te komen, maar het is voor hooguit een halve minuut.
Iemand een idee hoe ik hem kan stimuleren om dingen op/aan te pakken en (later) vast te laten houden?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik weet niet of je met hem officieel wilt gaan apporteren of dat hij wel op het stuk mag kauwen enzo?
Als je ermee op sport gaat dan mag hij ook niet kauwen erop.

Ik doe het altijd zo ik gooi zelf wat weg en als hij er niet heen gaat dan loop ik er zelf heen en ga ik er allemaal tegen aan trappen meestal vind de hond dit wel interesant en wil dan of met zijn poten of met de bek het speeltje vast pakken. Als hij dit niet doet kan je hem ook voor je laten zitten en het speeltje aanbieden dat werkt bij de mijne ook maar weet niet of de jouwe dat ook goed. Soms is het ook automatisme om iets aan te pakken.
Als de hond het dan eenmaal vast heeft dan ga ik er altijd achteraan rennen want dan denkt de hond van ey dit is leuk ze rent achter me aan als ik dit vast heb. JE moet de hond daarna ook wel weer goed erug kunnen roepen met of zonder speeltje in zijn mond.

Succes :D
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

clickeren :ok:
1. Iets voor zijn neut houden. kijkt hij click + snoepje
2. pas als hij het voorwerp met de neus aanraakt click + snoepje
3. als hij even zijn bek er om heen doet.............. click + snoepje
enz.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hmm clickert ook goed :ok:
Ik train zelf niet met clicker dus dat is niet het eerst waar ik aan denk!! MAar toch een goeie:D
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Sanne!! schreef:Ik weet niet of je met hem officieel wilt gaan apporteren of dat hij wel op het stuk mag kauwen enzo?
Als je ermee op sport gaat dan mag hij ook niet kauwen erop.

Ik doe het altijd zo ik gooi zelf wat weg en als hij er niet heen gaat dan loop ik er zelf heen en ga ik er allemaal tegen aan trappen meestal vind de hond dit wel interesant en wil dan of met zijn poten of met de bek het speeltje vast pakken. Als hij dit niet doet kan je hem ook voor je laten zitten en het speeltje aanbieden dat werkt bij de mijne ook maar weet niet of de jouwe dat ook goed. Soms is het ook automatisme om iets aan te pakken.
Als de hond het dan eenmaal vast heeft dan ga ik er altijd achteraan rennen want dan denkt de hond van ey dit is leuk ze rent achter me aan als ik dit vast heb. JE moet de hond daarna ook wel weer goed erug kunnen roepen met of zonder speeltje in zijn mond.

Succes :D
Voorlopig wil ik nog even niks "officieels" met hem gaan doen, maar gewoon huis, tuin en keukenspelletjes. Apporteer- of zoekspelletjes bv, maar dat gaat zo moeilijk als hij niks vast wil pakken.
Sinds kort heeft hij af en toe een gekke bui en dan probeer ik hem uit te dagen tot een trekspelletje. Soms lukt dat, niet zo lang, maar als ik hem daavoor beloon dmv stem is het echt meteen gedaan.
Ben bang dat de vorige eigenaren dit soort spelen niet echt gestimuleerd of zelfs ontmoedigd hebben.

clickeren
enz.
Ik heb van de week idd ook aan clickertraining zitten denken. Ik heb met mijn vorige honden nooit geclickert en het leek me overdreven, maar in het geval van Luuk begin ik me te realiseren dat dit best wel voor hem zou kunnen werken.
Nou nog iemand of club vinden die wil werken met een hond die niet jaarlijks de cocktailenting krijgt :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk ook aan de klikkert :ok:
Ik vind een halve minuut iets vasthouden al best lang trouwens hoor, als hij er verder niets mee hoeft te doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Liesbeth schreef:
clickeren
enz.
Ik heb van de week idd ook aan clickertraining zitten denken. Ik heb met mijn vorige honden nooit geclickert en het leek me overdreven, maar in het geval van Luuk begin ik me te realiseren dat dit best wel voor hem zou kunnen werken.
Nou nog iemand of club vinden die wil werken met een hond die niet jaarlijks de cocktailenting krijgt :mrgreen: .
Al geprobeerd op de KC Apeldoorn?
Er zit ook nog een andere school in/bij Apeldoorn waar ze clickeren.(Hobbydog heet die geloof ik)
Je kunt altijd overleggen toch? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Wat ik gedaan heb is eigenlijk ook vrij simpel. Gaia wilde bijvoorbeeld geen ijzer vast houden. Vond ze vies.

Dus ik dat ding ingetaped (dan is de ijzersmaak eraf) en ben d'r vervolgens zeer enthousiast mee gaan spelen. Affijn hond had het door. Dan pakte ze hem vast en speelde ik met haar mee. Liet ze hem los was tie van mij en speelde ik weer in m'n upje.

Naar mate de tijd vorderde begon zij door te krijgen dat ze dus ding vast moest houden, want alleen dan speelde baasje met d'r. Als die op de grond was mocht ze hem niet tot ze hem (op de grond natuurlijk) te pakken kreeg.

Als ze hem een keer aan me gaf gooide ik hem weg en mocht ze hem pakken. Zo ben ik het op gaan bouwen en later pas een commando gaan koppelen aan het vasthouden. Nu kan ik het een hele minuut in d'r bek vast laten houden. (oh en tape is al voor de helft eraf)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gaia schreef:Wat ik gedaan heb is eigenlijk ook vrij simpel. Gaia wilde bijvoorbeeld geen ijzer vast houden. Vond ze vies.

Dus ik dat ding ingetaped (dan is de ijzersmaak eraf) en ben d'r vervolgens zeer enthousiast mee gaan spelen. Affijn hond had het door. Dan pakte ze hem vast en speelde ik met haar mee. Liet ze hem los was tie van mij en speelde ik weer in m'n upje.

Naar mate de tijd vorderde begon zij door te krijgen dat ze dus ding vast moest houden, want alleen dan speelde baasje met d'r. Als die op de grond was mocht ze hem niet tot ze hem (op de grond natuurlijk) te pakken kreeg.

Als ze hem een keer aan me gaf gooide ik hem weg en mocht ze hem pakken. Zo ben ik het op gaan bouwen en later pas een commando gaan koppelen aan het vasthouden. Nu kan ik het een hele minuut in d'r bek vast laten houden. (oh en tape is al voor de helft eraf)
Die tape heb ik ook een tijdje gebruikt bij het metaal apport :ok:
Wat ook goed helpt is het apport handwarm maken voor je laat apporteren dat scheelt een stuk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”