Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pennhip foto's

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

pennhip foto's

Ongelezen bericht door fransoos »

wie van jullie hebben er pennhip foto's laten maken, en wat zijn de ervaringen hiermee
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: pennhip foto's

Ongelezen bericht door crutz »

fransoos schreef:wie van jullie hebben er pennhip foto's laten maken, en wat zijn de ervaringen hiermee
alle honden hier worden gepennhipped....ervaringen GOED...
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

die van mij zijn niet op de foto gezet maar ja ik fok er ook niet mee,wilde alleen even zeggen dat ik de hond in je onderschrift echt prachtig vind :ok:
ooit......wil ik er ook zo 1. :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik doe er zelf niet aan, maar ik vind het een goede indicatie om om jonge leeftijd (4 maanden toch) al te zien hoe de heupen zijn (indicatie neem ik aan?)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:Ik doe er zelf niet aan, maar ik vind het een goede indicatie om om jonge leeftijd (4 maanden toch) al te zien hoe de heupen zijn (indicatie neem ik aan?)
kan idd vanaf 16 wk en is dan geen indicatie, maar gelijk een definitieve uitslag (en weet van amerikaanse fokkers dat ze met 16 wk dezelfde uitslag hadden als met 2 jaar, ken nl een aantal mensen die het toen over hebben laten doen, gweoon voor zichzelf...)

laat het hier met 18 mnd/2 jaar pas doen, tegelijk met de officiele foto's voor de RvB, dit omdat ik het een betere methode vind dan de officiele foto's (objectiever) maar ja, de officiele foto's horen er ook bij :wink:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Oke, maar een goede pennhip uitslag kan toch geen garantie geven op goede heupen als de hond 1,5 jaar is? Of wel? (heb er weleens iets over gelezen, omdat ik het intressant vond, maar niet goed genoeg..)
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

maar laten jullie de resultaten dan ook opsturen en beoordelen in amerika

ik heb dus pennhip foto's laten maken bij mijn bull, maar niet op laten sturen, was puur voor de dierenarts, nadat er gewone foto's waren genomen, hij wilde graag het verschil in uitslag zien

er waren volgens het staatje van de dierenarts, nog maar 7 bullen onderzocht waaraan ze dan de meetingen konden revereren
Vond dit nou niet echt betrouwbare info om aan de hand van deze 7 uitslagen een fokadvies af te laten geven
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fransoos schreef:maar laten jullie de resultaten dan ook opsturen en beoordelen in amerika

ik heb dus pennhip foto's laten maken bij mijn bull, maar niet op laten sturen, was puur voor de dierenarts, nadat er gewone foto's waren genomen, hij wilde graag het verschil in uitslag zien

er waren volgens het staatje van de dierenarts, nog maar 7 bullen onderzocht waaraan ze dan de meetingen konden revereren
Vond dit nou niet echt betrouwbare info om aan de hand van deze 7 uitslagen een fokadvies af te laten geven
ja, heb ze op laten sturen....t is niet alleen dat je naar het ras kijkt en naar de hoeveelheid honden binnen het ras die gedaan zijn, maar ook naar de DI an sich en @natahalietjuh, ja, een goede pennhip uitslag geeft net zo veel garantie (zo niet meer in mijn ogen, maar dan zal je je er in moeten verdiepen) op goede heupen rond de 1,5 jaar (wat ik ook nog jong vind overigens, want de gemiddelde hond is dan nog totaal niet belast...)
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Oke! Die 1,5 jaar was zo maar even een voorbeeldje hoor.. Ik zal er van het weekend eens even wat meer over gaan lezen. Ben nou toch weer benieuwd geworden!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:Oke! Die 1,5 jaar was zo maar even een voorbeeldje hoor.. Ik zal er van het weekend eens even wat meer over gaan lezen. Ben nou toch weer benieuwd geworden!
mijn oudste hond die ik hier heb laten pennhippen (omdat ik toen pas alles ging doen en toen hij jonger was was dat nog niet op mijn netvlies) was destijds 4,5 jaar oud, hij was met 18 mnd gewoon FCI geröntgend en dat was een HD A en op 4,5 jr dus de pennhip gedaan en hij heeft als ik het zelf mag zeggen een redelijk briljante uitslag waarbij meer dan 99% van de honden een slechtere uitslag had (dat is het percentiel) en daarnaast nog steeds op die leeftijd dus totaal niets te zien van slijtage oid...terwijl deze hond dus wel degelijk goed belast was....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”