Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastins en Rafeiro

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

aragoleon
Actief
Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
Contacteer:

Mastins en Rafeiro

Ongelezen bericht door aragoleon »

Wie heeft interesse in de Mastin Espagnol, Mastin de los Pirineos en de Rafeiro do Alentejo en zou mogelijk een nieuwe vereniging, die deze rassen behartigt, willen steunen ?
Degenen die al een mailtje gehad hebben hoeven niet te reageren
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Leuke rassen :wink: Wij hebben zelf een Cao da serra da Estrela. Past qua ras en land van herkomst natuurlijk heel goed bij de Mastins en de Rafeiro. Het zijn ook alle vier vrij 'kleine' rassen in Nederland. Ik vraag me dan altijd af of het niet logischer zou zijn om een gecombineerde vereniging op te starten. Bij de Estrela's heb je bijvoorbeeld de rasverening en de Estrela club. Jammer dat het vaak zo moeilijk is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Afbeelding
aragoleon
Actief
Contacteer:

Astrid en Indra schreef:Leuke rassen :wink: Wij hebben zelf een Cao da serra da Estrela. Past qua ras en land van herkomst natuurlijk heel goed bij de Mastins en de Rafeiro. Het zijn ook alle vier vrij 'kleine' rassen in Nederland. Ik vraag me dan altijd af of het niet logischer zou zijn om een gecombineerde vereniging op te starten. Bij de Estrela's heb je bijvoorbeeld de rasverening en de Estrela club. Jammer dat het vaak zo moeilijk is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Ik denk dat de combinatie van deze drie rassen de grootste kans van slagen heeft: evt. later nog een ander ras opnemen.
Omdat de Estrella al 2 clubs kent lijkt me aansluiting niet voor de hand te liggen, mede gelet op de kwantiteit van de 3 afzonderlijke rassen tov de Estrella.
Maar wij staan voor alle alternatieven open.
nb zoveel mensen zoveel wensen; de honden komen dan vaak op het tweede plan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

waarom een nieuwe club? is er geen rv in nederland voor deze rassen?
Afbeelding
aragoleon
Actief
Contacteer:

massam schreef:waarom een nieuwe club? is er geen rv in nederland voor deze rassen?
Neen, erkenning van vorige club (vertegenwoordigde 7 rassen) is op 7 oktober verleden jaar door de RvB ingetrokken.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

aragoleon schreef:
massam schreef:waarom een nieuwe club? is er geen rv in nederland voor deze rassen?
Neen, erkenning van vorige club (vertegenwoordigde 7 rassen) is op 7 oktober verleden jaar door de RvB ingetrokken.
wat is er met de NMMC gebeurt dan dat ze de erkenning hebben ingetrokken? :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”