Wie heeft interesse in de Mastin Espagnol, Mastin de los Pirineos en de Rafeiro do Alentejo en zou mogelijk een nieuwe vereniging, die deze rassen behartigt, willen steunen ?
Degenen die al een mailtje gehad hebben hoeven niet te reageren
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mastins en Rafeiro
Moderator: moderatorteam
- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
Leuke rassen
Wij hebben zelf een Cao da serra da Estrela. Past qua ras en land van herkomst natuurlijk heel goed bij de Mastins en de Rafeiro. Het zijn ook alle vier vrij 'kleine' rassen in Nederland. Ik vraag me dan altijd af of het niet logischer zou zijn om een gecombineerde vereniging op te starten. Bij de Estrela's heb je bijvoorbeeld de rasverening en de Estrela club. Jammer dat het vaak zo moeilijk is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
- aragoleon
- Actief
- Contacteer:
Ik denk dat de combinatie van deze drie rassen de grootste kans van slagen heeft: evt. later nog een ander ras opnemen.Astrid en Indra schreef:Leuke rassenWij hebben zelf een Cao da serra da Estrela. Past qua ras en land van herkomst natuurlijk heel goed bij de Mastins en de Rafeiro. Het zijn ook alle vier vrij 'kleine' rassen in Nederland. Ik vraag me dan altijd af of het niet logischer zou zijn om een gecombineerde vereniging op te starten. Bij de Estrela's heb je bijvoorbeeld de rasverening en de Estrela club. Jammer dat het vaak zo moeilijk is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Omdat de Estrella al 2 clubs kent lijkt me aansluiting niet voor de hand te liggen, mede gelet op de kwantiteit van de 3 afzonderlijke rassen tov de Estrella.
Maar wij staan voor alle alternatieven open.
nb zoveel mensen zoveel wensen; de honden komen dan vaak op het tweede plan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- aragoleon
- Actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat is er met de NMMC gebeurt dan dat ze de erkenning hebben ingetrokken?aragoleon schreef:Neen, erkenning van vorige club (vertegenwoordigde 7 rassen) is op 7 oktober verleden jaar door de RvB ingetrokken.massam schreef:waarom een nieuwe club? is er geen rv in nederland voor deze rassen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.