Soms zie ik in de vorm van haar hoofd een beetje Flatcoated. Wat denken jullie?
Zaba weegt zo'n 22 a 23 kilo en haar schofthoogte is ongeveer 57 a 58 centimeter.

Moderator: moderatorteam

Ow.. Haha.. Niet eens aan gedacht dat dat de reden voor de vraag zou kunnen zijn! Ik weet wel hoe een flatcoated eruit ziet hoor.Neeltje schreef:Flatcoat is ietwat langhariger.

Zo eentje ken ik er en inderdaad met ridge.asani schreef:En zwarte lab/RR ?? Alsik die kop zo bekijk?
Er zijn op de veluwe regelmatig nesten van deze combinatie. Al hebben ze bijna allemaal wel een ridge. De reu die ze gebruiken nemen ze het liefst eentje die dominant vererft, dat verkoopt beter zo'n streep.
Maar er zullen er ongetwijfeld zijn zonder streep.
Simon
Ow.. Ze lijkt best wel op die Cherry dee. Maar die is denk ik toch nog wat meer lab!boxersien schreef:"gewoon" een field trial labrador??
http://www.hooydamhoeve.nl/ hier staan veel van dit type labradors op.

Dat zal dan wel zo lijken op de foto's maar Zaba glanst wel mooi hoorMartijn schreef:Omdat ze een hele doffe vacht heeft.nathalietjuh schreef:Ze is niet geschoren hoorMag ik vragen waarom je dat denkt?

Oei :N: Zou het dan toch? Ik heb over dit ras serieus nog nooit nagedacht dat dat eventueel in Zaba zou zitten.Snorko schreef:ja was ook het eerste dat ik dacht,die neuslijn,stand en vorm van de orenasani schreef:En zwarte lab/RR ?? Alsik die kop zo bekijk?

Tuurlijk, maar daar vervaagt het zwart niet van. Bad black is een term die ze in een enkel ras gebruiken. Ik begrijp de term niet goed maar dit zou maar zo een voorbeeld kunnen zijn? 't Is in ieder geval niet zwart en zeker niet bruin.Hutsje schreef:bruine lab? er zijn trouwens ook leverkleurige flats.Rosita Compagner schreef:waar komt het kleurtje dan vandaan?