Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frisbeevraag
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Frisbeevraag
Veel mensen waarschuwen me voor frisbee. Het zou heel belastend zijn voor het bewegingsapparaat en veel blessures veroorzaken. Nou kan ik me er iets bij voorstellen, maar ik ben wel benieuwd hoe belastend en blessuregevoelig het is als je het vergelijkt met bijv. agility. Bram heeft namelijk nog nooit problemen gehad in de agility. Nou heeft hij het geluk dat hij niet vreselijk hoog hoeft te springen in verhouding tot zijn schofthoogte. En hij is ook geen ongeleid projectiel in een parcours, dus nog nooit van de kattenloop afgevallen e.d.
Ik heb nu een frisbeeles bijgewoond en Bram lijkt interesse te hebben in de frisbee tot mijn verbazing. Ook thuis zet zich dit voort. Dus wellicht ga ik in de toekomst lessen volgen om te kijken hoe zich dit ontwikkelt. Ik leer daar dus goed te gooien en ga zeker niet in het wilde weg allerlei dingen doen.
Brams gezondheid is me erg lief, dus ik wil graag weten hoe het nou echt zit met de belasting en blessures. Meningen zijn welkom!
Ik heb nu een frisbeeles bijgewoond en Bram lijkt interesse te hebben in de frisbee tot mijn verbazing. Ook thuis zet zich dit voort. Dus wellicht ga ik in de toekomst lessen volgen om te kijken hoe zich dit ontwikkelt. Ik leer daar dus goed te gooien en ga zeker niet in het wilde weg allerlei dingen doen.
Brams gezondheid is me erg lief, dus ik wil graag weten hoe het nou echt zit met de belasting en blessures. Meningen zijn welkom!

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik volg nu een cursus frisbee met Sita en waar bij ons de nadruk ligt is het goed leren gooien. De frisbee mag niet te hoog komen, dan komt de hond meestal met zijn achterpoten neer bij de landing. Het is de bedoeling dat de hond op vier poten neer komt, zodat het door het hele lichaam kan worden opgevangen.
Verder oefen ik nooit langer dan 10 minuten achter elkaar met Sita. Het is erg vermoeiend, aangezien ze continu moeten anticiperen op de frisbee.
Voor Sita en mij is het een ideale sport.
Verder oefen ik nooit langer dan 10 minuten achter elkaar met Sita. Het is erg vermoeiend, aangezien ze continu moeten anticiperen op de frisbee.
Voor Sita en mij is het een ideale sport.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Wij geven zelf ook frisbeelessen.
De nadruk ligt (net zoals Sita al aangeeft) gigantisch op een goede werptechniek van de handler.
Het begint eigenlijk al met de aanschaf van een goede frisbee.
Uiteraard niet te hoog gooien, rekening houden met de capaciteiten van je hond, en korte trainingssessies, van misschien een paar minuten.
Al met al blijft het wel een belastende sport, echter als je de veiligheid voorop stelt en je verantwoording zelf goed neemt, is het voor een gezonde hond wel te doen.
Daarbij komt dat wij veel van de honden kunnen onderbreken als we zien dat de frisbee toch niet zo jofel door de lucht gaat en bijv. te hoog blijft hangen.
Wij hanteren het woordje "los" waardoor de honden de frisbee laten gaan voor wat het is (gelukkig).
Want het kan altijd gebeuren dat door bijv. een windvlaag de frisbee een andere richting kiest dan wat de bedoeling is.
Helaas zien we toch nog vaak de "gezelligheidsmensen" thuis oefenen met frisbees die zo hoog gaan als ufo's en honden die de meest onmogelijke wendingen maken.
Maarre......kortom frisbee is leuk maar wel belastend.
Groetjes,
corina
De nadruk ligt (net zoals Sita al aangeeft) gigantisch op een goede werptechniek van de handler.
Het begint eigenlijk al met de aanschaf van een goede frisbee.
Uiteraard niet te hoog gooien, rekening houden met de capaciteiten van je hond, en korte trainingssessies, van misschien een paar minuten.
Al met al blijft het wel een belastende sport, echter als je de veiligheid voorop stelt en je verantwoording zelf goed neemt, is het voor een gezonde hond wel te doen.
Daarbij komt dat wij veel van de honden kunnen onderbreken als we zien dat de frisbee toch niet zo jofel door de lucht gaat en bijv. te hoog blijft hangen.
Wij hanteren het woordje "los" waardoor de honden de frisbee laten gaan voor wat het is (gelukkig).
Want het kan altijd gebeuren dat door bijv. een windvlaag de frisbee een andere richting kiest dan wat de bedoeling is.
Helaas zien we toch nog vaak de "gezelligheidsmensen" thuis oefenen met frisbees die zo hoog gaan als ufo's en honden die de meest onmogelijke wendingen maken.

Maarre......kortom frisbee is leuk maar wel belastend.
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij worden soms ook raar aangekeken als mensen horen dat onze reu 3 sporten loopt. "Nou, pas maar op voor blessures".
Toch hou ik mijn hart meer vast als hij met met andere honden loopt te spelen of met een bal in de tuin speelt. Ze letten niet/ mider op waar ze lopen, de ondergrond is niet altijd vlak. Helemaal als je van die types hebt die door het bos racen.
Natuurlijk belast je met frisbieen je hond veel, maar het is wel gecontroleerde beweging en je hond is optimaal geconcentreerd.
Wat vooral erg belangrijk is is een goede warming up, en dan niet alleen lopen, maar ook buigen en masseren, en een goede cooling down. Verder hebben wij geregeld springtrainingen, puur om je hond te leren met zijn lichaam om te gaan en het te beheersen en goed leren te landen.
Als je je hond echt goed traint en overal zorgzaam mee om gaat zie ik niet in waarom frisbee gevaarlijk(er dan gewoon een wandeling) zal zijn.
Toch hou ik mijn hart meer vast als hij met met andere honden loopt te spelen of met een bal in de tuin speelt. Ze letten niet/ mider op waar ze lopen, de ondergrond is niet altijd vlak. Helemaal als je van die types hebt die door het bos racen.
Natuurlijk belast je met frisbieen je hond veel, maar het is wel gecontroleerde beweging en je hond is optimaal geconcentreerd.
Wat vooral erg belangrijk is is een goede warming up, en dan niet alleen lopen, maar ook buigen en masseren, en een goede cooling down. Verder hebben wij geregeld springtrainingen, puur om je hond te leren met zijn lichaam om te gaan en het te beheersen en goed leren te landen.
Als je je hond echt goed traint en overal zorgzaam mee om gaat zie ik niet in waarom frisbee gevaarlijk(er dan gewoon een wandeling) zal zijn.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
opletten op het terrein vind ik belangrijk maar het belangrijkste is de positie van de hond (lola moet van mij altijd aan de voet zodat haar neus in renrichting staat ipv dat haar neus richting mij is en ze een heftige wending moet maken voordat ze achter de frisbee aankan) en het kunnen gooien.
ik heb dus ook eerst gooilessen gehad voordat we echt gingen gooien met lola. tot die tijd alleen rollers over de grond gedaan
ik heb dus ook eerst gooilessen gehad voordat we echt gingen gooien met lola. tot die tijd alleen rollers over de grond gedaan

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
misschien leuk om naar te kijken...
onze hondenclub heeft op het animalevent demo's gegeven onder andere van frisbee.
dit leuke gekke mens is karin en haar aussie blush en erg fanatiek in al deze sporten en was daar ook:

de andere foto's van die dag staan op www.hondenfotografie.com en dan animal event.
onze hondenclub heeft op het animalevent demo's gegeven onder andere van frisbee.
dit leuke gekke mens is karin en haar aussie blush en erg fanatiek in al deze sporten en was daar ook:

de andere foto's van die dag staan op www.hondenfotografie.com en dan animal event.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik doe zowat elke dag een kwartier frisbee met dapper, ik laat hem eerst wel een effe opwarmen met naar het veld te wandelen en balspelletjes, dan een kwartier trainen, terug naar huis met een cooling down. Ook de hond op gewicht houden voorkomt veel ellende, met een te zware hond is het heel gevaarlijk. Oefeningen aanpassen aan de grote van de hond.
Ik laat verder mijn honden heel veel zwemmen om ze in conditie te houden.

Ik laat verder mijn honden heel veel zwemmen om ze in conditie te houden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik lees dit topic ook even mee aangezien wij met Mac van plan zijn frisbee lessen te gaan volgen. Ik ben gisteravond bij de eerste les geweest en het beviel mij wel wat ik daar zag en hoe ze met de honden bezig waren. (Idd niet erg lang en vooral veel werptechnieken voor de baas).
Dan heb ik er ook meteen een vraagje bij voor de kenners. Wat zou je met een jonge opgroeiende hond absoluut niet moeten doen? Mac is nog erg jong (bijna 4 maanden) en mag nu nog helemaal niet mee doen maar vanaf wanneer kan hij alvast wat leren? Ik heb het dan vooral over sprongen en de belastende trucjes
En wat zijn de belastendste dingen? Ik vind het namelijk ook fijn om daar zelf op te letten ipv alles maar van het inzicht van de docent af te laten hangen.
Dan heb ik er ook meteen een vraagje bij voor de kenners. Wat zou je met een jonge opgroeiende hond absoluut niet moeten doen? Mac is nog erg jong (bijna 4 maanden) en mag nu nog helemaal niet mee doen maar vanaf wanneer kan hij alvast wat leren? Ik heb het dan vooral over sprongen en de belastende trucjes

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
vooral geen vaults doen met de jonge hond. Vaults zijn afsprongen van op je lijf. maar hij mag gerust over je benen lopen en er onderdoor.
Zolang de achterpoten wat op grond blijven is het goed.
Dit kan je doen.

Schijf omgekeerd in je mond steken, en meteen lossen en belonen als hij ze pakt. Dit is heel beangstigend voor een pup omdat hij zich hierdoor effe dominant naar je mag gedragen.
Tja een sprong, heel af en toe kan het voorkomen en kan het geen kwaad, maar geen meerdere malen achter elkaar doen.
En vooral dit nog niet proberen en wachten tot ze gestopt zijn met groeien, meestal rond 12 maand. Kleinere rassen kunnen al vanaf 10 maand.

Mijn pup is bezig van een leeftijd van 10 weken en dit niet elke dag maar 1 keer per week, nu wordt ze 5 maand en is volop in de wissel van de tanden, tot die gewisseld zijn krijgt ze geen schijf van me. Door het wisslen kan het pijnlijk zijn en een angst voor de schijf ontwikkelen.
Zolang de achterpoten wat op grond blijven is het goed.
Dit kan je doen.

Tja een sprong, heel af en toe kan het voorkomen en kan het geen kwaad, maar geen meerdere malen achter elkaar doen.
En vooral dit nog niet proberen en wachten tot ze gestopt zijn met groeien, meestal rond 12 maand. Kleinere rassen kunnen al vanaf 10 maand.

Mijn pup is bezig van een leeftijd van 10 weken en dit niet elke dag maar 1 keer per week, nu wordt ze 5 maand en is volop in de wissel van de tanden, tot die gewisseld zijn krijgt ze geen schijf van me. Door het wisslen kan het pijnlijk zijn en een angst voor de schijf ontwikkelen.
-
- Zeer actief
Dankjewel!
Heel duidelijk met de foto's erbij
. (Ik dacht al dat ik ergens al frisbee foto's van iemand met een pupje gezien had
)
Hij had het over leren springen vanaf een maand of 6. Ik vond dat zelf wel jong maar hij bedoelde over je benen heen leren lopen/springen op de grond. We zijn zelf nog helemaal niet goed
Vooral niet met de werpen en dat is natuurlijk wel heel belangrijk. Met mac zelf oefenen we nog helemaal niets behalve de frisbee interresant maken. Maar goed we gaan sowieso pas over een maand beginnen met de lessen. Dus ik zal er eens goed op letten dat we niet te snel gaan dan
Uiteindelijk is de gezondheid van mijn hond me liever dan de sport.
Heel duidelijk met de foto's erbij

Hij had het over leren springen vanaf een maand of 6. Ik vond dat zelf wel jong maar hij bedoelde over je benen heen leren lopen/springen op de grond. We zijn zelf nog helemaal niet goed

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Blijven die frisbee's bij jou dan drijven op het water?alm@ schreef:Ik gebruik frisbee's bij het zwemmen, scheelt een hoop tennisballen. Op het land gebruik ik liever een werpstok met bal.
Van de week probeerde hier iemand een frisbee op het water te gooien voor de hond.
Hij zonk voor de hond er bij kon komen en ligt nu op de bodem van het meertje.
Ik kan hem zien liggen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ja hoor. Ik heb er 2 ooit bij een paar zakken chips gehad en dat werkt primaranetje schreef:Blijven die frisbee's bij jou dan drijven op het water?alm@ schreef:Ik gebruik frisbee's bij het zwemmen, scheelt een hoop tennisballen. Op het land gebruik ik liever een werpstok met bal.
Van de week probeerde hier iemand een frisbee op het water te gooien voor de hond.
Hij zonk voor de hond er bij kon komen en ligt nu op de bodem van het meertje.
Ik kan hem zien liggen

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik doe ook regelmatig even frisbeeen met pasha. Niet te lang, hooguit een kwartiertje. Ik heb weleens een workshop gevolgd (lang geleden, weet niet meer bij wie
) en zij zei dat je er vooral moest proberen te voorkomen dat je hond ineens hele scherpe bochten maakt. Bijvoorbeeld dat ze voor je staat, met haar kop naar je gezicht zeg maar, en dat je dan de frisbee weg gooit. Dan rennen ze er met een hele korte draai achteraan.
Ik zelf laat Pasha altijd eerst "tussen" (dan moet ze achterlangs tussen mijn benen komen staan, net als bij flyball zeg maar) en dan gooi ik de frisbee.
Misschien onnodig te vermelden, maar ik stop altijd als ze op haar "hoogtepunt" is!

Ik zelf laat Pasha altijd eerst "tussen" (dan moet ze achterlangs tussen mijn benen komen staan, net als bij flyball zeg maar) en dan gooi ik de frisbee.
Misschien onnodig te vermelden, maar ik stop altijd als ze op haar "hoogtepunt" is!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker