Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboom database.
Moderator: moderatorteam
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Stamboom database.
Er is al een grote site met stambomen en foto's van allerlei rassen.
Volgens mij oorspronkelijk gemaakt voor de Duitse herder, maar nu kan men ook andere rassen aanmelden.
ik heb daar al enkele Corgi's ingevoerd.
Dit is de site: www.pedigreedatabase.com
Gisteren ontdekte ook een Nederlandse site voor de Cardigan en heb me daar aangemeld.
ik heb nl. ruim 20 jaar geleden veel informatie verzameld en op papier verwerkt. Er werd nu echter niets meer mee gedaan, maar met de komst van de computer is er veel meer mogelijk.
Ik heb net de webmaster blij gemaakt, want ik had een exportpedigree (kopie weliswaar) van een van de eerste Cardigans in Nederland. Er staan 4 generaties op en dat is al een generatie meer dan de huidige stambomen. De gegevens waren nog niet bij hem bekend.
binnenkort ga ik maar eens op zoek naar de foto's die ik vroeger op clubmatches en jonge hondendagen gemaakt heb, deze inscannen en doorsturen.
Zijn er meer mensen die zich bezighouden met de stambomen van hun honden?
Volgens mij oorspronkelijk gemaakt voor de Duitse herder, maar nu kan men ook andere rassen aanmelden.
Gisteren ontdekte ook een Nederlandse site voor de Cardigan en heb me daar aangemeld.
ik heb nl. ruim 20 jaar geleden veel informatie verzameld en op papier verwerkt. Er werd nu echter niets meer mee gedaan, maar met de komst van de computer is er veel meer mogelijk.
Ik heb net de webmaster blij gemaakt, want ik had een exportpedigree (kopie weliswaar) van een van de eerste Cardigans in Nederland. Er staan 4 generaties op en dat is al een generatie meer dan de huidige stambomen. De gegevens waren nog niet bij hem bekend.
binnenkort ga ik maar eens op zoek naar de foto's die ik vroeger op clubmatches en jonge hondendagen gemaakt heb, deze inscannen en doorsturen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Re: Stamboom database.
Ik heb 15 jaar lang stamboom gegevens bijgehouden van de DD.Elmar schreef:Er is al een grote site met stambomen en foto's van allerlei rassen.
Met behulp van oude dek boeken was ik tot in de jaren dertig teruggekomen.
Natuurlijk niet van alle DD. Maar toch wel van heel wat oude fokkers en lijnen.
En dat spul ben ik zo'n 15 jaar geleden allemaal bij een verhuizing kwijt geraakt
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ooohh, wat zonde van alle inspanningen en gegevens!
Ik heb alle inschrijvingen in het NHSB tot en met 1990 verwerkt (van de Cardigan). Daarna kon dat niet meer door omstandigheden. Maar heb wel allerlei spullen gekregen van mensen die in het begin van de Cardigan fokkerij betrokken waren. Ook veel artikelen uit oude Hondenwerelden bewaard. Dus over de geschiedenis van de Cardigan in Nederland heb ik veel informatie. Dat is ook allemaal verschenen in het jubileumboek in 2000.
Ik heb veel mensen aangeschreven die een definitieve kampioen hadden met het verzoek om een kopie stamboom en een foto in te sturen. Daar is door veel mensen gehoor aan gegeven. En kon zo foto's verzamelen van bijna alle honden die Nederlands kampioen waren geworden.
Nu ligt eigenlijk alles al weer een tijdje werkeloos op zolder, maar het wordt tijd dat het verwerkt wordt. En deze nieuwe database is daar een mooie plek en gelegenheid voor.
Ik heb alle inschrijvingen in het NHSB tot en met 1990 verwerkt (van de Cardigan). Daarna kon dat niet meer door omstandigheden. Maar heb wel allerlei spullen gekregen van mensen die in het begin van de Cardigan fokkerij betrokken waren. Ook veel artikelen uit oude Hondenwerelden bewaard. Dus over de geschiedenis van de Cardigan in Nederland heb ik veel informatie. Dat is ook allemaal verschenen in het jubileumboek in 2000.
Ik heb veel mensen aangeschreven die een definitieve kampioen hadden met het verzoek om een kopie stamboom en een foto in te sturen. Daar is door veel mensen gehoor aan gegeven. En kon zo foto's verzamelen van bijna alle honden die Nederlands kampioen waren geworden.
Nu ligt eigenlijk alles al weer een tijdje werkeloos op zolder, maar het wordt tijd dat het verwerkt wordt. En deze nieuwe database is daar een mooie plek en gelegenheid voor.
- Branwen
- Actief
-
jidde
ja
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/ped ... 22485.html
Stamboom Nanni
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/ped ... 96930.html
nanni haar achterkleinkind
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/ped ... 22485.html
Stamboom Nanni
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/ped ... 96930.html
nanni haar achterkleinkind
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is inderdaad een goede tip. Dus altijd je eigen postings in de gaten blijven houden.Mizzsylver schreef:hou er wel rekening mee dat iedereen de gegevens kan bewerken op pedigreedatabase
De Cardigansite waar ik nu bij aangesloten ben heeft een beheerder, die alles plaatst. Er is ook een besloten gedeelte.
-
Craig
- Actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder
De Oud Duitse Herder heeft ook een registratie-database online ( klik ). Erg leuk en interessant (Haggis staat er natuurlijk ook bij
). Helaas willen niet alle fokkers meewerken aan de ODH-registratie :sst:

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben zelf een database die we vullen voor Pumi's ZooEasy. Er is wel een internationale database maar die vind ik niet zo handig om mee te werken.
Ik mag graag proefdekkingen invoeren en dan weer verder kijken wat er gebeurt als ik uit de proefdekking weer een andere combinatie aanmaakt. Tevens wil ik ze dan toch graag uitprinten om alles naast elkaar te kunnen leggen.
Kan me uren vermaken met eventuele combinaties uit te zoeken
Ik mag graag proefdekkingen invoeren en dan weer verder kijken wat er gebeurt als ik uit de proefdekking weer een andere combinatie aanmaakt. Tevens wil ik ze dan toch graag uitprinten om alles naast elkaar te kunnen leggen.
Kan me uren vermaken met eventuele combinaties uit te zoeken
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
die staat al bij mij Duitse herder-favorieten.Craig schreef:De Oud Duitse Herder heeft ook een registratie-database online ( klik ). Erg leuk en interessant (Haggis staat er natuurlijk ook bij![]()
). Helaas willen niet alle fokkers meewerken aan de ODH-registratie :sst: