In mijn ogen zijn alle middelen die vlooien bestrijden niet goed

.
Goede voeding is goed, voldoende beweging is goed, etc. Maar, als je dan toch graag een middel wilt gebruiken tijdens een zwangerschap gebruik er dan in vredesnaam een die ervoor getest is, en dus mag.
En voor zover ik wist, maar ik heb het niet onlangs gecheckt, mag Frontline NIET aan zwangere dieren gegeven worden, maar forgive als ik fout zit. 3 jaar geleden, was Stronghold het enige middel dat ik kon vinden dat veilig was. Ik heb het toen speciaal moeten laten bestellen door de DA, want die distribueerde andere middelen

. Veilig is iets anders dan goed.
Natuurlijk kun je overal je vraagtekens bij zetten, maar we zullen het moeten doen met de informatie die gegeven is. Adh daarvan moet je keuzes maken. Je bent niet verplicht een middel te gebruiken natuurlijk, maar de meeste vlooien en ontwormingsmiddelen mogen écht niet tijdens de zwangerschap!!
p.s. Stronghold wordt soms zelfs aanbevolen tijdens de dracht, om het voorkomen van spoelwormen in jonge pups te verhinderen. Het schema dat men dan toepast is: tijdens 6 weken dracht, en 2 weken vóór de bevalling. De pups zouden dan tot een leeftijd van 7 weken spoelwormvrij zijn. Maar ik zie er de noodzaak zelf niet zo van in

(Vet.Parasitol. 2000;91347-358)