M@ri@nne schreef:Machteld schreef:marye schreef:Jacksel schreef:Iets kooiker-achtigs misschien?
Daar past dit niet echt bij
allemansvriend/familie hond
Zou gewoon eens kijken of er niet een leuke kruising in het asiel zit.
Pups kunnen sowieso niet goed alleen thuis zijn

Tuurlijk, maar aangezien ik vakantie heb en niet op vakantie ga, is de pup zoiezo de eerste twee maanden niet veel alleen. Verder hebben we een buurvrouw, met zelf een hond, die de hond best uit wil laten tussen de middag. Mijn moeder werkt maar 3 dagen en ik ben meestal rond 3 uur uit school. Dus ze zit niet van 8 tot 5 binnen.
Er zitten best leuke honden in het asiel (bij ons in de buurt), maar die vinden we zoiezo te oud, rond de 6 jaar, dus de voorkeur aan een pup.
Dan ga je er dus vanuit dat je binnen een week of wat aan een goede raspup komt.
Ja oké, dat is misschien een beetje voorbarig, maar ik heb zoiezo pas over twee maanden vakantie. En wat misschien ook wel helpt is dat het ook gewoon 'een nestje' mag zijn, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar het hoeft niet van een fokker te komen die lid is van een bepaalde club. We nemen de dierenarts zoiezo mee als we kennis gaan maken met ons toekomstige hondje, kan zij ook even controleren. Stamboom is geen must, maar natuurlijk wel ontworming etc. (Ze is een vriendin van mijn moeder) We zijn zeker neit opzoek naar een broodfokker...
@Rosita Compagner; dankjewel, daar hebben we zelf ook nog wel naar gekeken. Ik zal eens mailen! Bedankt voor de tip.
@Jay; jij ook bedankt ik zal het eens voorstellen thuis.
@Jacksel; een kooiker vinden we er wel leuk uit zien, maar daartegenover staat dat marye dat niet bij het familiehond vind passen.
We hebben wel al een kruising op het oog, een Friese Stabij x labrador
iniedergeval al bedankt voor de tips tot nu toe