Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eindelijk HD-uitslag
Moderator: moderatorteam
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eindelijk HD-uitslag
Op Azuma's verjaardag (1 april) hebben we de HD foto's laten maken, onzettend nieuwsgierig naar hoe die eruit zouden zien.
Alles zag er prima uit, de DA verwachtte wel dat ze onvoldoende aansluiting zou krijgen en een A of een B. Donderdag was daar dan eindelijk de uitslag, onderweg naar Slowakije kreeg ik een sms. Dat het bijna 2 maanden heeft geduurd geeft nu niet meer.
HD-A, NB 40, Botafwijkingen: 0, onvoldoende aansluiting.
Zo, op dit moment 1 down, 11 to go. Alle nakomelingen worden gerontgent op HD als ze 18 maanden zijn, degenen die willen kunnen er dan gelijk ED bij doen. Azuma mag nog een keer op de foto, dit keer met roesje, de HD kon zonder.
Toch altijd weer een opluchting als alles goed is en ze heeft precies dezelfde uitslag als haar mams, op de onvoldoende aansluiting na.
Groeten,
Esther en Co.
Alles zag er prima uit, de DA verwachtte wel dat ze onvoldoende aansluiting zou krijgen en een A of een B. Donderdag was daar dan eindelijk de uitslag, onderweg naar Slowakije kreeg ik een sms. Dat het bijna 2 maanden heeft geduurd geeft nu niet meer.
HD-A, NB 40, Botafwijkingen: 0, onvoldoende aansluiting.
Zo, op dit moment 1 down, 11 to go. Alle nakomelingen worden gerontgent op HD als ze 18 maanden zijn, degenen die willen kunnen er dan gelijk ED bij doen. Azuma mag nog een keer op de foto, dit keer met roesje, de HD kon zonder.
Toch altijd weer een opluchting als alles goed is en ze heeft precies dezelfde uitslag als haar mams, op de onvoldoende aansluiting na.
Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Branwen
- Actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik vraag me ook af, waarom zo vroeg?
En onvoldoende aansluiting, dat hebben toch heel veel honden?
Wel gefeliciteerd met de mooie uitslag!!!
En onvoldoende aansluiting, dat hebben toch heel veel honden?
Wel gefeliciteerd met de mooie uitslag!!!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Esther80
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zo vroeg? Waarom niet?
Het mag vanaf 12 maanden binnen ons ras en ED vanaf 18 maanden en ik was retenieuwsgierig dus ik ben gewoon gegaan. Haar moeder en oom zijn met 22 maanden geröntgend en hebben beide ook allebei een A.
Als de heupen met 24 maanden slecht zouden zijn, dan waren ze dat met 12 maanden ook al geweest. Ik denk echt niet dat het vroeg rontgenen veel uitmaakt met op latere leeftijd röntgenen. Dan was het in de aanleg al verkeerd geweest. Er zijn ook mensen die hun hond met 6 maanden voorrontgenen om te zien hoe het er dan uit ziet.
Volgens mij houd de onvoldoende aansluiting in dat de heupbotten net was strakker in het heupgewricht hadden mogen liggen. Dit maakt voor de diepte van de kom niets uit. Een heleboel honden hebben onvoldoende aansluiting inderdaad.
Groeten,
Esther en Co.
Het mag vanaf 12 maanden binnen ons ras en ED vanaf 18 maanden en ik was retenieuwsgierig dus ik ben gewoon gegaan. Haar moeder en oom zijn met 22 maanden geröntgend en hebben beide ook allebei een A.
Als de heupen met 24 maanden slecht zouden zijn, dan waren ze dat met 12 maanden ook al geweest. Ik denk echt niet dat het vroeg rontgenen veel uitmaakt met op latere leeftijd röntgenen. Dan was het in de aanleg al verkeerd geweest. Er zijn ook mensen die hun hond met 6 maanden voorrontgenen om te zien hoe het er dan uit ziet.
Volgens mij houd de onvoldoende aansluiting in dat de heupbotten net was strakker in het heupgewricht hadden mogen liggen. Dit maakt voor de diepte van de kom niets uit. Een heleboel honden hebben onvoldoende aansluiting inderdaad.
Groeten,
Esther en Co.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Oke! Gewoon nieuwsgiering waarom je het hebt gedaan.
En ik maak uit je eerste post op dat dit zonder sedatie is gedaan.. Anders zat je daar natuurlijk 2 keer mee, zowel bij de HD als ED.
En ik maak uit je eerste post op dat dit zonder sedatie is gedaan.. Anders zat je daar natuurlijk 2 keer mee, zowel bij de HD als ED.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Esther80
- Zeer actief
- Contacteer:
Uiteraard, anders had ik gewacht tot 18 maanden. Toevallig werkt mijn vriendin bij die dierenarts en kent ze onze Azuma heel erg goed dus ze kon zonder problemen zonder roesje op de fotonathalietjuh schreef:Oke! Gewoon nieuwsgiering waarom je het hebt gedaan.
Groetjes,
Esther en Co.