Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vragen over Evenementen

Moderator: moderatorteam

Jordi
Actief

vragen over Evenementen

Ongelezen bericht door Jordi »

Hey,

Ik ben echt heel onervaren op het gebied van evenementen, want ik ben er nog nooit geweest :smile:

Maar ik vroeg me af of ik ook gewoon een keertje kan kijken bij een evenement en eventueel als m'n pup Boris later groot is hem ook meenemen?:)

Kan iemand mij beetje uitleggen hoe dit in z'n werking gaat? :19:

Alvast bedankt :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heeft nou niemand een andwoord voor je
misschien nog eff afwachten en dan gaan we maatregelen nemen
hoe durfen ze :boos:
Afbeelding
Jordi
Actief

Wat flauw! :P Groenendaeler is tog een Groenendaeler? :denken: Naja maakt ook niet zo heel veel uit.. dan ga ik maar niet naar evenementen. :mrgreen:
Jordi
Actief

Trouwens.. zijn er dam geen evenementen voor miskleuren? :19: :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Je kunt eens informeren bij kenners van de groenendaeler, hoe er omgegaan wordt met miskleuren op keuringen van de rasvereniging. Vaak is dat een hele leuke dag. Mogelijk weten eigenaren van andere Belgen het ook?
Het kan ook zijn dat de rasvereniging andere evenementen organiseert, bijvoorbeeld wandelingen of activiteitendagen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kijk eens op de website van de NVBH (Nederlandse Vereniging voor Belgische Herdershonden), daar staan allerlei evenementen op die specifiek voor Belgische Herders gehouden worden. Zoals bijvoorbeeld de Clubmatch, die eind mei altijd gehouden wordt, de Happening begin oktober (show voor jonge honden en pups), maar ook data van GG- en agilitywedstrijden bijvoorbeeld.

Wat betreft het deelnemen aan shows (dus ook de Clubmatch van de NVBH en de Happening) zal je met jouw Boris het beste als toeschouwer kunnen komen, inschrijven heeft weinig tot geen zin want een Groenendaeler hoort volgens de rasstandaard zwart te zijn en de tan aftekeningen die Boris heeft zijn niet toegestaan en vallen onder de diskwalificerende fouten. Het is natuurlijk niet leuk om in de ring te staan op een show en dan weer weggestuurd te worden voor iets wat je van tevoren had kunnen weten. Maar kijken op dit soort evenementen mag natuurlijk altijd en is vaak net zo leuk! :wink:

Begin januari is er altijd een door de rasvereniging georganiseerde "snertwandeling", waarbij er gezellig gewandeld wordt met een grote groep Belgische Herdershonden. Dat is altijd leuk om mee te maken.
Jordi
Actief

Kee thx voor de info! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Show”