Een agressieve hond heeft zaterdagmiddag uitgehaald naar de 55-jarige Irène Slegers uit Mal. Het dier beet de vrouw verscheidene keren in het dijbeen. Het is al de vierde keer dat de hond - een kruising tussen een boxer en Duitse herder - mensen aanvalt.
Het incident gebeurde zaterdag rond 13 uur op de Viséweg in Mal. Irène Slegers (55) stond buiten langs de straat. “Ik zag het jonge koppeltje met de hond wandelen. Ik ken hen van zien. Ze wonen in de buurt. Toen ze mij zagen, hielden ze even halt. Ik zei nog: “Oh wat een mooie hond”, maar het meisje waarschuwde meteen dat ik niet aan het dier mocht komen”, vertelt Irène. Haar buurman Michel kwam tijdens het gesprekje buiten. “Ik vraag hem of dat nu die gevaarlijke hond is uit de buurt. Michel zegt dat hij het dier niets doet. Wanneer Michel de hond over zijn kop streelt, springt die hond op mij. Hij stoot mij om en bijt.”
Werkonbekwaam
De omstaanders krijgen het beest met moeite losgetrokken. Het dier bijt Irène opnieuw. “Ik was in paniek en ben meteen beginnen te roepen. Mijn rok is aan flarden en mijn rechterdij lag helemaal open. Op de spoedafdeling van het Vesaliusziekenhuis hebben ze de bijtwonde gehecht. Nu mag ik minstens tien dagen niet gaan werken.”
Schrik
Volgens Irène is het al de vierde keer dat de hond naar een buur uithaalt. “Een tijdje geleden heeft hij een 15-jarige jongen toegetakeld. Die hond is de schrik van de straat. Ze hoeven hem niet af te maken, maar dat ze hem tenminste een muilkorf aandoen. Ik heb niets tegen honden want wij hebben er zelf eentje”, zegt Irène. Buurvrouw Liliane beaamt het verhaal. “Mij heeft hij in mijn arm gebeten.”
De lokale politie van Tongeren kreeg tot nu toe twee meldingen van incidenten met de hond. De eigenaars werden verhoord. Het parket heeft beslist dat het dier niet moet worden afgemaakt. Er werden wel strikte voorwaarden opgelegd. Zo mag het dier niet meer op straat komen zonder een muilband.
bron: www.hbvl.be
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Aan de éne kant is het geweldig, dat ze niet verplicht worden het beestje af te maken. Maar aan de andere kant, een hond die al zo dikwijls gebeten heeft