Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Door de tunnel leren lopen: hoe?

Moderator: moderatorteam

Annesneisje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Door de tunnel leren lopen: hoe?

Ongelezen bericht door Annesneisje »

Hey,

ik ben sinds kort met Boomertje begonnen met agiliy en we hebben er beiden veel plezier aan! Het gaat goed, alleen de tunnel lijkt ze zo goed niet te snappen. Ze gaat er slechts zelden in. Meestal keert ze haar kar en rent me achterna.

Hoe leerden jullie dit aan?
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je kan een brokje in de tunne doen en haar zo lokken.

De meeste tunnels kun je kleiner maken ( induwen) en zo kun je het haar ook leren, door de tunnen elke keer een stukje langer te maken ( uit te rekken).

Ook kun je iemand anders de tunnel ( als ze erin is) aflaten sluiten, zodat ze er wel uit moet lopen en als ze dat een paar keer heeft gedaan, en weet dat het leuk is, zal ze het zelf gaan doen.

Blijf altijd vrolijk en alleen belonen als ze het goed heeft gedaan.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Is je hondje een klein hondje? Bij de IKEA kun je kinderspeeltunnels kopen voor €15,-. Dat is een goede tunnel om te oefenen om je hondje door de tunnel te laten lopen. Eerst de tunnel kort maken en er iets lekker doorgooien en daarna steeds verder uitbouwen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De tunnel idd helemaal inschuiven. Als het lukt iemand de hond vast laten houden (als die dan niet in paniek raakt bedoel ik) zelf naar de andere kant, op handen en knieen.... roepen.... rookworst erin als ze komt ;-) (in de hond, niet in de tunnel).
Evt kan de helper de hond aan de halsband de goede richting in 'trekken' door haar van mijn part al half in de tunnel te laten staan. Ze hoeft dan eigenlijk niet eens meer 'door de tunnel' om bij jou te komen ;-)

Dat een paar keer zo doen, dan de tunnel iets uitschuiven.

Niet alles in 1 sessie! En zo lekker uitbouwen.... de tijd nemen...

Suzanne
Annesneisje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annesneisje »

Boutje schreef:Kindertunneltje ikea om mee te beginnen, tunnel in elkaar schuiven enrecht leggen, laten vasthouden, snoepjes er in gooien, uitgang laten afsluiten,... alle tips zijn al gezegd zie ik ;-).

Wat vind je hond er eng aan?
Laïla vond in het begin het geluid van haar poten op het zeil van de tunnel eng, we hebben haar toen thuis over zo'n blauw zeil op de grond leren gaan en pas toen ze dat zonder schrik deed met de tunnel, die ging toen eigenlijk vanzelf. Maar ze ging wel vlot door van die betonnen buizen op kidnerspeeltuintjes (de eigen kinderen achterna) dus zo wisten we dat dat het probleem niet was.
Ik denk niet zozeer dat ze het eng vindt. Ik denk dat ze me gewoon wil achterna gaan en niet doorheeft dat ik zit te wachten op haar aan de andere kant van de tunnel...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

:-)
herkenbaar!
Zeker als ze je achterna willen gaan dan is het inschuiven van de tunnel en het laten vasthouden door iemand anders 'in het gat van de tunnel' een goed idee.
Je kunt ook gewoon zo'n tunnel neerleggen in de tuin (zo'n kindertunnel of puppytunnel), ook half ingeschoven... pup vasthouden zelf aan 1 kant en dan een brokje erdoorheen gooien. Omdat je de pup 'half in de tunnel' vasthoudt, zal ze heu het brokje achterna lopen en niet omlopen.

Laat de tunnel gewoon lekker liggen in de tuin, dat pup eraan went dat er zoiets ligt!

Suzanne
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

De tunnel in elkaar schuiven en zelf aan de andere kant lokken met een snoepje, speeltje ed. begeleider helpt je door je hond door de tunnel te lootsen. Gaat hij er door is het feest. dit bouw je uit totdat hij door een lange tunnel gaat. Dan ga je proberen hem zelf er in te sturen en loop je roepend met hem mee naar het einde van de tunnel zodat ie hoort waardat hij heen moet. Begeleider voorkomt dat hond omdraait en er weer uit komt. En wederom is het feest.
Pas als de hond dit goed beheerst ga je er bochten mee maken
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Suzanne123 schreef:
Laat de tunnel gewoon lekker liggen in de tuin, dat pup eraan went dat er zoiets ligt!

Suzanne
Dat zie ik soms ook op foto's van fokkers.
Die hebben volgensmij bijna standaard zo'n tunnel in de tuin liggen.
Levert leuke foto's op en ze wennen er aan. :ok:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow heeft ook een tunnel van de ikea, eerst was het even eng en nu is hij verzot op de tunnel. Maar toch bij behendigheid vond hij de tunnel daar eerst vreemd, maar al snel had hij door dat die net zo leuk was als die hij thuis heeft en nu rent hij er om de haverklap door terwijl het niet de bedoeling is.

Groetjes, Noëlle.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik moest niet roepen als hij de tunnel in wilde gaan, dan kwam hij uit de tunnel en nam de kortste weg :mrgreen:
Ik wees gaf commando door..maar dat ging ook niet werken..
dus voor de tunnel laten liggen met de instructrice en ik plat op de grond aan het einde van de tunnel.. instructrice zei "tunnel"en ik zei "hier".. werkte goed.. toen viel het kwartje bij hem, daarna was de tunnel zijn favoriet hihi..
ze moeten denk even doorkrijgen dat jij niet weg bent als ze door de tunnel gaan.. dat was bij mij het euvel, als ik het commando door gaf bleef hij naar mij kijken en het feit dat ik dan uit beeld was speelde mee.. ook door mijn stem te blijven gebruiken "door door door"hoorde hij dat ik er wel degelijk nog was dus was het minder erg om door de tunnel te gaan..
een tervuernse wilde ook niet door de tunnel omdat ze haar bazin niet uit het oog wilde verliezen, insluiten van die hond maakte dat de hond volledig in paniek raakte, die ging echt niet graag door de tunnel..
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”