Een tijd geleden ben ik lid geworden van dit forum maar vanwege een drukke periode was ik niet in de gelegenheid om het forum te bezoeken.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik van plan ben over te gaan tot de aanschaf van een hond.
Sinds een aantal jaren ben ik op medische gronden helemaal arbeidsongeschikt verklaard en op aanraden van vele mensen leek het leuk om opzoek te gaan naar een hond.
Ik vind het moeilijk moeilijk om te schrijven dat ik arbeidsongeschikt ben omdat ik daar zelf veel moeite mee heb maar ik dacht ik probeer de situatie maar zo goed mogelijk te omschrijven.
Momenteel heb ik katten in huis en een hond erbij lijkt mij heel erg leuk.
Ik wil graag heel veel tijd aan de hond besteden, de hond overal mee naar toe nemen, heel veel wandelen en cursussen gaan volgen zoals speurcursussen, flyball en andere cursussen.
Momenteel woon ik in een appartement.
De hond zou overal mogen lopen in huis en er zijn veel gebieden waar ik zou kunnen wandelen.
Ik vind het heel moeilijk om het juiste hondenras uit te zoeken.
Door het lezen van veel informatie op internet, boeken en in aanraking te zijn geweest met verschillende mensen die honden in huis hebben zou ik jullie toch graag om tips en advies willen vragen.
Ik ben op zoek naar een hond die een vriendelijke aard heeft, waaks is, absoluut niet agressief of schuw, niet al te veel blaft, trouw, goed kunnen omgaan met kinderen en andere huisdieren als katten, goed aanpassingsvermogen, stabiele aard, hond waar je makkelijk dingen aan kan leren.
Ik ben zelf iemand die niet enorm stevig in het leven staat en geen harde aard heeft.
Ik zal de hond een consequente opvoeding proberen te geven en ik ben vooral op zoek naar een echte vriend naast de katten die ik ook in huis heb.
Het lijkt mij ook prettig als het een hond zal zijn die zelf stevig in het leven staat een soort leider (het klinkt misschien een beetje raar maar ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven).
Na het lezen van veel informatie kom ik steeds terug op de Oud Duitse Herdershond, de Duitse Herdershond en het Kooikerhondje.
Ik hoop dat ik jullie om advies en tips zou mogen vragen over hondenrassen die jullie denken die misschien geschikt zouden zijn.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties terug.
Muisje