Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang wandelen jullie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

martha-bella
Actief

hoe lang wandelen jullie?

Ongelezen bericht door martha-bella »

ben ik wel benieuwd naar :wink:

ik wandel s'ochtends: +/- 10 minuten
s'middags: 30 minuten (plus een stukje fietsen)
s'avonds: +/- 10 minuten
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

's ochtends rondje balkon :mrgreen:

Als ik rond 11 uur echt mn bed uitkom :N: een rondje
Rond een uur of 2á 3 een rondje
Een van deze twee is ongeveer een half uur tot heel soms 3 kwartier, de ander een kwartiertje, soms zijn ze allebei langer, afhankelijk waar ik zin in heb.
uur of 6 een rondje van een kwartier
voordat ik ga slapen rondje van 10 minuten

soms tussen de laatste 2 nog even kort buiten voor Yore, maar meestal gaat ie gewoon op het balkon (of heel soms nog in de woonkamer :roll: )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

s'morgens +- 1 uur met amy en iza & 45 min. met monky en sara
s'middags +- 30 min. met allemaal (wel 2 aan 2)
vooravond +- 45 min. met allemaal (2 aan 2)
s'avonds +- 30 min. met amy en iza & 10 min. met monky en sara (ouwe lui he)

- en regelmatig s'nachts nog een poos met amy en iza & sara, monky slaapt dan die doe ik daar geen plezier mee
- ook fiets ik 3 x per week met amy en iza min. 10 km
- en gaan ik met vriend en 4 honden regelmatig "leuke" wandelingen maken van min. 2 uur
- en monky en iza gaan regelmatig met vriendlief werken, dan lopen ze een terrein te bewaken iig monky, iza is daar veels te lief voor :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Jacksel schreef:'s ochtends rondje balkon :mrgreen:

Een van deze twee is ongeveer een half uur tot heel soms 3 kwartier, de ander een kwartiertje, soms zijn ze allebei langer, afhankelijk waar ik zin in heb.

soms tussen de laatste 2 nog even kort buiten voor Yore, maar meestal gaat ie gewoon op het balkon (of heel soms nog in de woonkamer :roll: )
vervelend he bordeline? daarom heb ik 4 honden dan moet je je wel aan een schema houden, dat wil niet zeggen dat ik tussendoor niet slaap hoor :mrgreen: en gelukkig weten mijn honden ook heel goed hoe ze met mij om moeten gaan dus afentoe een plas rondje in de tuin en dan weer met zijn alle onder de wol is ook geen probleem :mrgreen: alleen zit ik dan later met een schuldgevoel
Laatst gewijzigd door monky555 op 23 jul 2008 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb geen vast patroon. Ga er vanuit dat Bram twee tot drie uur beweging nodig heeft per dag. Als we een agilitytraining hebben, loop ik vaak minder. En ik kan ook zo drie uur op pad zijn met een groepje. Op de dagopvangdagen wandel ik nauwelijks met Bram, hij is dan de hele dag in touw met de andere honden. Dus geen patroon, behalve het ommetje voor het slapen gaan. Die is altijd hetzelfde rondje in de wijk en duurt een kwartier.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In de morgen loop ik met Cleo en Eva 30 minuten. Martijn loopt dan met Dapper en hoe lang is afhankelijk van of hij er zin in heeft (Dapper dus) Dan tegen de middag met Eva 30 minuten. Rond 1800 uur met Cleo en Eva 30 minuten en Martijn met Dapper 30 minuten ongeveer. Om 2000 uur met Eva 30 minuten. Dan om 2300 uur met alle honden ongeveer 30 minuten en dan flink rossen en los bij het water :wink:

Ze komen dus allemaal tussen de 1 en 2 uur per dag buiten en Eva dubbel zoveel omdat die veel actiever is en heel veel beweging en stimulatie nodig heeft anders is ze binnen heel irritant en gaat ze aandacht trekken en dingetjes pakken of bv heel waaks in de rondte blaffen :mrgreen:

Maar echt een schema of tijden hebben we niet. Soms ga ik met Cleo fietsen en dan loopt Eva de avondronde weer apart. Of Dapper wordt een uur uitgelaten en Eva weer een kwartier ipv een half uur. Dus precies kan ik het niet zeggen. :19:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wij hebben ook geen vast schema, vooral nu het vakantie is, verschilt het nogal eens.
Normaal gesproken gaan ze 's ochtends een plasrondje (15 min). Later op de ochtend wat langer (ongeveer 30 min). 's Middags rond een uur of 4 weer een langere wandeling (half uur tot uur) en dan na het eten nog een half uurtje. Voor het slapen mogen ze ff in de tuin, maar dat doen ze alleen omdat het er zo ingebakken zit, want binnen 2 sec zijn ze weer binnen :mrgreen:
Zaterdags gaat mijn vader standaard 2 tot 3 uur met ze wandelen en dan neemt hij gelijk nog een GR mee.

Dit is zo'n beetje een globaal schema, soms is het wat meer en soms wat minder. En er wordt ook nog 2x per week getraind.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

's ochtends voor ik ga werken zijn we zo'n uur in het bos. Daarvan lopen we een deel en en deel zitten we ergens omdat Vera nog niet zo lang achter elkaar mag doorlopen. Dat is tussen 7 en 8 uur.

Dan rond 12-13 uur een klein plasrondje. Rond 16:30 een half uurtje bos/veld (een paar keer in de week met apporteren voor Vera), en dan rond 21:30-22:00 het laatste rondje.
Soms is het om 13 uur dat half uurtje bos/veld en dan om 16:30 plasrondje.

Sinds een week ongeveer draait Vera van 4.5 maand daarin mee zonder verder tussendoor nog te moeten plassen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

s`morgens met allebei 45 minuten, smiddags een rondje van een half uur, en in de avond even naar de boom aan de overkant
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik loop 2 a 3 uur achter elkaar,het liefst in de ochtend, verder alleen de plasrondes,van 15 a 20 minuten :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Twee tot drie uur, anders is Buffy niet tevreden. Het scheelt heel erg welke tijden, want dat is maar net hoe alles valt. Elke dag minstens een grote wandeling van minimaal een uur met loslopen, maar meestal twee grote wandelingen. Of een grote en twee medium. Het is maar hoe het allemaal uitkomt. Ze is heel gemakkelijk qua tijden.

Anne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

S'moregn rond half 8 loop ik een uur met Samara en Bowie en 15 minuten met Tyson.
S'middags weer een 1 1/2 uur met Samara en Bowie en een half uur met Tyson of we moeten naar een losloopplek gaan dan gaat Tys meteen mee.
S;'avonds rond half 8 ga ik met Bowie nog even ballen en rennen of 2x per week fietsen, met tys en Samara loop ik dan nog een half uurtje.
Voor het slapen gaan met alle 3 nog ff de laatste plas en poep ronde van max 15 minuten.
Dit is door de week in het weekend is het anders.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Verschilt echt hoeveel zin Milo lijkt te hebben, en hoeveel tijd en zin ik heb.
Ik heb totaal geen patroon eigenlijk.

Als ik werk probeer ik sowieso 1,5 uur op een dag in totaal te wandelen, dit kan 1 lange wandeling zijn, dit kunnen 2 wandelingen van 3 kwartier zijn.
Verder fiets ik af en toe met hem.
En daarbij komt er vaak s´avonds als mn vriend nog zin heeft een langere wandeling bij en in het weekend ook aardig wat.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Het wisselt heel erg op het moment. Ze krijgen in principe elke dag een grote ronde, meestal 's ochtends, dan gaan we lekker op pad of met de auto ergens heen en dan een lekker stuk op sjouw.
Vaak ga ik nog een keer naar het park, rondje lopen en op het veldje met de bal spelen, zoekspelletje doen, dat vinden ze helemaal te gek en als we terug komen zijn ze moe. Of we gaan naar het bos.
En de rest vul ik met een rondje wijk of plas in de tuin, afhankelijk van hoeveel we al gedaan hebben die dag.
Op dagen dat Saffie cursus heeft gaan we niet zoveel wandelen. Trainen vind ze al vermoeiend genoeg en Boy vind het allemaal wel prima. Met hem ga ik dan vaak apart een rondje lopen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier verschilt het wel. Als ik 's ochtends werk dan gaan ze voor San gaat werken omstebeurt een kwartier mee. Ik kom dan om 13 uur thuis en dan gaan ze 1 tot 2 uur mee naar het bos of duinen. Dan sávonds nog omstebeurt een kwartiertje.
Werk ik 'smiddags gaan ze 'sochtends 1 tot 1,5 uur mee naar het bos. Dan als San thuis komt een kwartier en savonds nog een kwartier weer alledrie omstebeurt.
In het weekend gaan ze sochtends even plassen en dan tegen de midag een uur of 2 a3 mee en dan savonds nog even plassen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Net als bij de meesten hierboven hebben we niet een supervast schema. Gemiddeld genomen laat mijn man alle 3 de honden 's ochtends +/- 25 minuten, hij loopt een vast rondje en sinds vanochtend zijn ze dan alle 3 los (eerst liep Romy van 7 maanden nog vast). Dan na het eten nog even gauw met Romy naar beneden voor een extra plasje. Soms tussen de middag een plasronde (zijn we aan het afbouwen). Dan rond 16u ga ik met de dames naar een losloopgebied, rondje van gemiddeld 45 minuten. Na het eten lopen we nog een kwartiertje en in ieder geval voor het slapen gaan ook nog een rondje van een kwartier.

Tussendoor ga ik nog wel eens met Nikki (onze atlete) hardlopen (net begonnen hoor, dus het is vooral lopen) of fietsen.

We proberen ze zo'n 2 uur per dag beweging te geven, momenteel nog aangepast aan de jonge hond. Zodra het december is kunnen we daar ook echt langere stukken mee gaan lopen, ik kan niet wachten...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heb jij geen galerij flat dan bij mij ouders naast woonde ook mensen met een balkon hond en hoevel water er ook over heen ging het bleef meuren in de zon en trok onwijs veel vliegen
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

monky555 schreef:

vervelend he bordeline? daarom heb ik 4 honden dan moet je je wel aan een schema houden, dat wil niet zeggen dat ik tussendoor niet slaap hoor :mrgreen: en gelukkig weten mijn honden ook heel goed hoe ze met mij om moeten gaan dus afentoe een plas rondje in de tuin en dan weer met zijn alle onder de wol is ook geen probleem :mrgreen: alleen zit ik dan later met een schuldgevoel
Hmmm mn Borderline heb ik nauwelijks last meer van, mn nieuwe therapie heb ik wel (behoorlijk) last van. En alleen maar thuiszitten is bepaald niet goed voor een normaal dag-nachtritme als je weinig discipline hebt. (En dingen buitenshuis doen zit er op moment nog niet echt in).

Maar ik ga voor 4 wandelingen per dag, waarvan minimaal een langere losloopwandeling, omdat anders mn huis wordt afgebroken door Yore. Liefst 2 langere wandelingen, omdat ik merk dat de hondjes dat het fijnste vinden (duh :P ), maar als ik dat een dagje niet red hebben ze pech. En als ik op de bank ga slapen, liggen er 2 hondjes bij me, of ze nou eigenlijk hadden moeten wandelen om die tijd of niet :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

geen vaste tijden waneer wakker is meestal half 8 dan naar buiten voor een een een poosje sjokken Happy kan niet zo ver meer Rubby doet alles dubbel
meestal zijn we dan toch wel ruim een half uur weg en zo gaan we een paar maal heen en weer en Ruby gaat bijna elke dag wel een paar uur rennen met me dochter nog eigenlijk weet ik bij elkaar niet altijd de juiste uren het wisseld
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Wij gaan 4 x per dag naar buiten, variërend van minimaal een kwartier tot maximaal een uur.
Ik laat het altijd aan Sjors zelf over hoe ver en lang hij wil wandelen.
We hebben keus tussen het bos, langs het water of naar het park, als het heel erg giet of gewoon moe zijn, word het een rondje door de straat van pakweg een kwartier.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Dat wisselt heel erg. Door de week begin ik om 8 uur, dan doen ze in de tuin van 't werk een plasje, kruipen hun mand in, trekken de dekens over de ogen en snurken door tot half 1. Dan doen we een 'rondje om het fort' tegenover mijn werk, dat varieert van een kwartiertje tot een half uur. Na het werk rij ik vaak naar het bos, dan doen we een langere wandeling en dan 's avonds voor het slapengaan nog een keer. Ga ik niet naar het bos, dan gaan ze uit mijn werk een kwartiertje door de buurt, en rond een uur of half tien nog een keertje. In het weekend wordt er wel vrijwel altijd lang gewandeld. Per dag kan het nogal wisselen, ze passen zich heel gemakkelijk aan.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Wisselend.
Op het moment is het ook anders vanwege Caja haar blessure.
Normaal probeerde ik Caja minimaal tussen de 2 en 3 uur beweging per dag te geven.
Alleen als ze naar de dagopvang ging minder.
Daarnaast trainde ik 2 a 3 keer per week.
Momenteel loopt de vanwege de blessure 2 of 3 keer per dag 30 minuten naast de fiets en daarnaast lopen we meestal nog een keer een kwartiertje en gaan we eventueel nog naar de beek waar ze kan zwemmen.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm loopt als ik moet werken rond 5:30 uur een klein uur in het bos.
dan kom ik om 14:00 uur thuis en ga even bijkomen en ga dan ruim 2 uur met hem op sjouw. Hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb om heen te gaan.
's avonds heel klein rondje wijk of lekker met de fiets of gewoon in de tuin.
In de weekenden loop ik beide wandelingen heerlijk minstens twee uur en soms zelfs langer. Dat wisselt nogal omdat ik niet altijd dezelfde dingen doe.
ik doe apport, speur en zoekspelletjes met hem. Binnen en buiten. Als ik ze buiten doe wandel ik in km korter maar ben in tijd veelal gelijk buiten.
Een groepswandeling is ook vaak genoeg voor Storm om dan de rest knock out op de bank te snurken.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

meestal gaat Buster 5 tot 6 maal per dag eruit. gemiddeld ruim een half uur per keer. waarvan 2 keer loslopen met apporteren e.d.
smiddags zit daar een langere ronde tussen. en de eerste keer s`ochtends is weer wat korter.
het hangt ook van het weer af. nu heeft hij het best snel warm.(dan gaan we eerder naar huis) maar met bewolktere dagen gaan we wat langer. of we gaan fietsen. of mijn vriend gaat een stukje hardlopen. allemaal kleine stukjes want hij is nog geen jaar oud.
in het weekend naar het strand soms. of naar het bos.
hier in de buurt zijn 2 parken en een uitlaatbos. ook gaan we naar het obdammermeer. daar is dus o.a een meer waar hij lekker kan zwemmen. maar meneer schroomt zich niet om ook de sloot in te gaan hier in de woonwijk. :mrgreen:
en overdag ook lekker apporteren in de tuin. freestyle clickeren. trekspelletjes. en hij moet tussendoor slapen van zichzelf :mrgreen:
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Tobi en Mejra wandelen doordeweeks ongeveer 1,5 tot twee uur op een dag totaal, verspreid over vier wandelingen, meestal twee korte rondjes van 10 min, eentje van een krap half uur en eentje van drie kwartier tot een uur. Merja krijgt daar bovenop nog een half uurtje naast de fiets. En Tobi traint twee keer in de week.
In de weekenden doen we langere wandelingen of mogen ze uitslapen op bed (geen hond die dan nog uit wil :mrgreen:).
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik wandel de hele ochtend,
dus met boodschappen ( mag hij mee in de auto) , koffiedrinken ( mag hij ook mee) , erbij meegerekend :ok:

en dan tegen de avond nog heeeel lang, tot zonsondergang op het strand :ok:
of eerder naar huis, maar in ieder gevaal tegen de avond ook nog een lange wandeling :ok:

ik ga nooit 10 minuten in ieder geval, of het moet zo zijn, dat hij het zelf aangeeft
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Als het weer mee zit, lopen we 's ochtends 45 a 60 minuten, rond lunchtijd een plasronde, ergens in de middag rond een uur of 4 krijgt Mirtillo meestal zijn irritante bui dus dan is het tijd voor nogmaals 45 minuten de deur uit en dan een plas na het avondeten. Meestal pit ie daarna tot de volgende ochtend.. maar al slaapwandelend doet hij nog wel een plas rond 11 uur.

Als het weer niet meezit... dan moet ik m naar buiten tillen, laten plassen en snel weer naar binnen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik loop 's ochtends een twintig minuten tot half uur
dan eind van de middag ligt het eraan welke tijd van het jaar het is, duin in voor een lange losloop wandeling of zoals nu lekker bij huis op het veld, waar hij graaft en in de sloot speelt ongeveer drie kwartier tot een uur, dan na ong twee uur op de fiets naar strand of lopend naar familie en daarna naar strand door..waar we meestal wel langer dan een uur zijn, en dan weer terug naar huis, lopend of op met de fiets, en dan voor het slapen gaan nog, afhankelijk van of hij zijn grote behoeften al heeft gedaan en het weer is de laatste ronde een tiental minuten of een half uur.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

s' Ochtends zo'n 3 kwartier losloopwandeling met Bantam, Megan & Humphrey.
Daarna een rondje van zo'n 20 minuten met Misty & Humphrey.

Tussen de middag 20 minuten losloop met Bantam, Megan & Humphrey en nog een klein rondje met Misty.

Rond 18.00 uur nog een keer 3 kwartier en 's avonds voor het slapen de laatste ronde, ong. een kwartiertje.

Dit is min of meer het dagelijkse patroon.
Daarnaast pak ik regelmatig de auto naar het strand 's avonds met Bam & Hum.

Ik loop nu wel heel veel buiten nu het er 4 zijn maar hoe onsportief ik ook ben, lopen met de honden vind ik heerlijk, ik zou niet zonder kunnen, weer of geen weer.
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

Wij wandelen eigenlijk maar 1 keer per dag en dan nog niet dagelijks.
Maar dat komt omdat Whiskey de hele dag buiten op ons terrein rondloopt.
Wij zijn veel buiten bezig en zij "hobbelt" daar zo'n beetje omheen.

Wel wordt er een paar keer per dag uitgebreid met haar gebald of gezwommen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”