Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een hondje erbij, de volgende rasjes spreken me erg aan:
Parson russell
Border terrier
whippet
Poedel, Toller en Border collie komen ook nog weleens voor op mijn lijstje, maar vooral toch de 3 bovenste.
Kan nog niet echt een keuze maken, de ene dag is het de parson, volgende dag ga ik weer voor de whippet, ik weet het af en toe echt niet meer. Het heeft geen haast, maar toch wel prettig om een beslissing te nemen. Wie kan me overtuigen?
Je kan natuurlijk zeggen kies een hond waar je mee kan gaan doen wat je het leukst vind, maar dat is een beetje mijn probleem, ik vind alle hondensporten leuk!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel verschillend, maar allemaal leuk...
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- fleurie
- Zeer actief
Tja, daar ben ik nog niet helemaal uit, werken met terriers (jachttraining)vind ik prachtig, ook het pittige en eigenwijze karakter, maar ook het rennen en coursen met windhonden.
Behendigheid heeft ook wel iets, en uiteraard lekker wandelen door duin, bos en over strand.
Om te zien vind ik flyball en africhting (ipo, knpv) ook mooi, alleen deze laatste sport is voor mij persoonlijk te 'hard', ik zie nog veel te veel prikbanden enz.
Jachthonden, de grotere zeg maar, ook prachtig om te zien, maar ik moet toch een keuze maken.
Ik moet zeggen dat ik al eens whippets heb gehad, waren van mijn ex, hele fijne hondjes, heel rustig, stil en bescheiden in huis, zeer fanatiek op de renbaan, en ze konden heel goed los op het strand, het teefje zelfs in duin toen ze wat ouder was, luisterde perfect.
Momenteel heb ik jack russell terriers en een duitse herder op leeftijd, maar wil er graag nog een hondje bij tzt.
Behendigheid heeft ook wel iets, en uiteraard lekker wandelen door duin, bos en over strand.
Om te zien vind ik flyball en africhting (ipo, knpv) ook mooi, alleen deze laatste sport is voor mij persoonlijk te 'hard', ik zie nog veel te veel prikbanden enz.
Jachthonden, de grotere zeg maar, ook prachtig om te zien, maar ik moet toch een keuze maken.
Ik moet zeggen dat ik al eens whippets heb gehad, waren van mijn ex, hele fijne hondjes, heel rustig, stil en bescheiden in huis, zeer fanatiek op de renbaan, en ze konden heel goed los op het strand, het teefje zelfs in duin toen ze wat ouder was, luisterde perfect.
Momenteel heb ik jack russell terriers en een duitse herder op leeftijd, maar wil er graag nog een hondje bij tzt.
- fleurie
- Zeer actief
Daar probeer ik nog steeds achter te komen, de "will to please' van veel herdershonden en jachthonden vind ik mooi, het beschermende en heel erg op de baas gericht zijn van herderachtigen ook prachtig, maar het eigenzinnige en eigenwijze maar toch aanhankelijke karakter van terriers en windhonden ook, zo moeilijk om te kiezen.Elmar schreef:En ook de karakters liggen denk ik, nogal uiteen. Van welk soort karakter houd je het meest?
- fleurie
- Zeer actief
Nanna heb even op jouw site gegluurd, wat een leuke honden heb jij zeg, ook heel verschillend allemaal en niet van die alledaagse rassen, echt leuk! De teckel was ik nog vergeten, ook een favorietje van me.
Ik neig toch wel het meest naar de wat eigenwijzere typetjes geloof ik, misschien omdat ik dat zelf ook ben
Ik neig toch wel het meest naar de wat eigenwijzere typetjes geloof ik, misschien omdat ik dat zelf ook ben
- fleurie
- Zeer actief