Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Komt jouw hond of honden door de MAG test

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Komt jouw hond door de MAG test?

Ja, absoluut!
115
35%
Ja, maar het zal een grensgevalletje zijn
23
7%
Nee, absoluut niet!
64
20%
Nee, maar het zal een grensgevalletjes zijn
19
6%
Ik weet het niet, het kan alle kanten op gaan
86
27%
Anders: Namelijk,
17
5%

Totaal aantal stemmen: 324
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Komt jouw hond of honden door de MAG test

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als je uitgaat van de huidige MAG-test, zou jouw hond of zouden jouw honden die doorstaan?
Tamara.
Zeer actief

Als ik even uitga van mijn eigen honden en als ik het zo inschat kan het bij Bowie álle kanten opgaan :19: Of ze slaagt op het randje of ik kan haar halverwege de test met stoffer en blik bij elkaar vegen en er 3 jaar training tegenaan gooien of nooit meer de oude worden.

Bij Fien ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ze zal slagen. Mits ze haar niet al teveel gaan pesten :N:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb werkelijk geen idee. Er zitten een aantal onderdelen in die me erg bedreigend lijken en ik zou me dus goed voor kunne stellen dat Frenk angst zou kunnen gaan vertonen. Of stress.

Bij sommige onderdelen denk ik "makkie" en bij anderen zou ik het werkelijk niet weten. :19:

Maar als alle ontwikkelingen doorzetten, zou ik het eigenlijk best wel willen weten, of er in ieder geval op trainen :19:

Zou wel benieuwd zijn naar hoe hij het er nu ongetraind vanaf zou brengen.
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

M´n flatc wel en de berghond misschien net.
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Tamara. schreef:Bij Fien ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ze zal slagen. Mits ze haar niet al teveel gaan pesten :N:
Hier precies hetzelfde. Het hangt er van af hoe ze de hond vantevoren behandelen, opgesloten houden, opfokken, bang maken, etc etc.

Ik hoop alleen 1 ding van harte. Mocht het ooit zover komen, en mocht Baila zakken voor de MAG-test, dan hoop ik van harte dat ze het meteen goed doet.
Dat wil zeggen een flinke hap in het been van de examinator, met als toetje nog een flinke vleeswond bij Martin Gaus. Want van wat hij vorige week in een telefonisch interview met het Radio-1 Journaal meldde, stond ik dus echt met m'n ogen te knipperen. :eek:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau met zijn agressie absoluut niet en Jeda denk ik eigenlijk ook niet, die heeft teveel angst voor alles.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tamara.
Zeer actief

Marika schreef:Want van wat hij vorige week in een telefonisch interview met het Radio-1 Journaal meldde, stond ik dus echt met m'n ogen te knipperen. :eek:
Wat zei hij dan? (of wil ik dat eigenlijk niet weten...)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Freek weet ik niet die is 10.5 jaar en blind, en ziet de hele truckendoos niet :wink: zonder mij zal hij niet op zn gemak zijn.

Baco , geen idee, het is een hele stabiele hond maar weet het echt niet met zo'n test.

Groetjes Els
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik wil het niet weten eigenlijk... Yore zal het hopelijk als spelletje zien en dus driftig kwispelen, tijdens puppycursus vond hij een zeil en paraplu's enzo totaal niet eng, maar ik denk dat hij een blikje kiezels dat op de grond valt wel eng zal vinden. Insluiten door grote honden vindt ook eng, maakt zal zich vermoedelijk uiten door een hele lage onderdanige houding aannemen... Maar goed hij is pas 5 maanden...

Jamey is heel twijfelachtig, ik denk dat ze het heel spannend vindt, als het rustig wordt gedaan zal het heel misschien meevallen, maar het insluiten met andere honden zal zij niet zomaar accepteren (angst) en de andere pesterijen zal ze óf gelaten ondergaan, óf ze raakt compleet over de zeik... In alle gevallen kan ik haar na afloop weer gaan opknappen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Nee, dat gaan ze niet halen.
Jelka is te bang. Daar zou weer heel wat maanden in gaan zitten om vertrouwen op te bouwen.
Jurek is niet bang, loopt wel weg voor sommige situaties.
Ik heb net wat testjes zitten bekijken op www.magtest.nl . Bij de eerste test zou Jurek al gezakt zijn. Die gaat echt wel happen naar zo'n onderwerp wat hem aan het sarren is.
Laatst gewijzigd door Wilma op 01 sep 2008 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Spike en puck wel..bij witte twijfel ik als ze er die hond bij halen, hij heeft het nl niet zo op vreemde honden..
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Tamara. schreef:
Marika schreef:Want van wat hij vorige week in een telefonisch interview met het Radio-1 Journaal meldde, stond ik dus echt met m'n ogen te knipperen. :eek:
Laat ik er 1 woord aan vuil maken: voorstander
Tamara.
Zeer actief

Marika schreef:
Tamara. schreef:
Laat ik er 1 woord aan vuil maken: voorstander
:jank:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

die van mij herstelt na schrik snel
maar heeft ook een kop van genoeg is genoeg
laat zien dat hij bepaalde dingen niet fijn vind.. maar die kan ik ook buiten afleggen en hij is alleen gefocussed op wanneer ik terug kom, honden lopen voorbij en mensen ed en dan reageert hij niet.. ik ben belangrijk
dus wellicht slaagt hij gewoon, maar ik hou mijn reserves in hoeverre de test doorgaat om te kijken hoe tolerant een hond is
Ik ga uit van eigenwaarde en eigen circel.. ik vind niet dat een hond alles maar te accepteren heeft.
Met of zonder mij erbij is het een individue, met mij erbij zie ik wanneer hij iets niet fijn vind en ben ik er om dat aan te geven (aan hem om te relaxen of aan mij om de andere persoon te laten stoppen met wat ze met hem willen doen), zonder mij.. mag hij best zijn grenzen aangeven..
en schrikdingen daar haha anticipeer ik in, is iets eng in zijn ogen loop ik er vier keer als het moet stoicijns voorbij
meestal is een tweede keer al voldoende
denk dat hij wel slaagt voor de MAF test.. eh MAG test bij nader inzien..
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik weet het niet zeker...
Silka zal wel angstig reageren bij de geluidsprikkels (zoals de bel en de toeter) en waarschijnlijk vindt ze de op haar af stappende mensen een beetje eng, maar ze zal zich snel herstellen. Geen paniek (denk ik).

Bill trekt naar alle waarschijnlijkheid de fixerende persoon niet en ik heb een filmpje gezien waarop de tester de pop zo'n beetje in de strot van een hond duwde en het zou me niks verbazen als Billy dan zou verstijven, zijn kop weg zou draaien en uiteindelijk ook wel zal gaan grommen/lip optrekken.

Overigens zal ik mijn honden niet aan zo'n test blootstellen zonder dat ik er bij ben om te steunen. Ik wil ze die stress niet aandoen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra die haalt het wel, maar die zou niet zo blij met mij zijn als ik haar op een vreemde plek achterlaat :wink: Dus ik zou zo een test alleen in uiterste nood doen.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik heb maar ingevuld dat ik het niet weet na alle verhalen en commotie gelezen te hebben, maar ik kan er net zo goed naast zitten en dat het goed zou gaan. :19:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

alle 4 niet, denk ik dan :wink:

monky houdt niet van mensen :neenee:
amy kan wat angstig zijn, zij heeft wel de beste kans van slagen :wink:
iza vertrouwd mensen en andere honden niet in het begin, en houdt er dus zeker niet van om achter gelaten te worden :N:
en sara raakt denk ik in blinde paniek :N:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

boe zou het nog halen ook. ursula is te oud voor dat soort grappen.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik durf het niet te zeggen, maar ik geloof nooit dat Gaia door de MAG test komt. :N:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik weet het niet. Het is totaal afhankelijk van de interpretatie van de desbetreffende bobo. Ik zie Gollum bijvoorbeel zo in die zogenaamde arm hangen, die ziet dat het een stok is en zal hem willen afpakken. Ze is ook gek op wapperende dingen dus die doek gaat ook aan gort :smile:

Tja, zien ze een labrador die graag schijngevechten houd met doeken en stokken, of een potentiële moordmachine?

edit; ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe een sociale huishond word na eenzame opsluiting in een betonnen hok in afwachting van haar test..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat ze mij eerst moeten neerslaan voor ik mijn honden die test laat doen :roll: , maar Jack zou hem wel halen, sommige onderdelen met gemak, andere heel gelaten met zijn staart tussen zijn benen.

Lilo denk ik niet, als je die in een enge situatie zet waarbij ze niet kan vluchten, gaat ze in paniek om zich heen happen. Lilo blaakt niet echt van zelfvertrouwen, maar in het dagelijkse leven doet ze het prima (Op de buitenlandse-hondendag heeft ze 2 keer wat staan schelden tegen een herder, verder was ze supervriendelijk tegen alle honden die we tegenkwamen, en dat waren er heel veel, en ze heeft zich door heel veel mensen laten aanhalen.)

Die test slaat nergens op, omdat hij niet gebaseerd is op de realiteit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Allebei mijn honden zullen op een aantal onderdelen goed gaan en op een aantal onderdelen slecht.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

anders:

sam totaal niet. die raakt in de stress en zal zeker het kinderpopje als speeltje zien en het pakken

lola kan alle kanten opgaan. voelt ze zich goed dan is ze heel open en zal ze het met 10 teentjes in haar neus redden, maar maken ze haar bang kan ze echt een wegkruipvogeltje worden als die angst steeds verder opgebouwd wordt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Uitvallen of happen zullen beide niet. Als er erg veel serieuse schrikdingen inzitten zal Saar uiteindelijk in paniek raken.
Vera zal wel wat schrikken, terugdeinzen, voor bepaalde dingen, maar ik denk dat ze wel snel hersteld en er wel doorheen komt dan.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef:Ik denk dat ze mij eerst moeten neerslaan voor ik mijn honden die test laat doen :roll:

Die test slaat nergens op, omdat hij niet gebaseerd is op de realiteit.
Hier hetzelfde, zou ik ooit bij Brightstar een MAG test verplicht moeten doen dan kan ik haar beter rechtstreeks naar de DA brengen voor euthanasie, dan schiet ze terug in hoe ze is geweest en dat krijg ik niet meer goed, daarvan ben ik overtuigd.
Een deel zal zonder meer slagen, een deel heb ik twijfels bij en in het dagelijkse leven is geen van mijn honden agressief, maar je moet ze gewoon met rust laten en geen achterlijke dingen met ze uithalen.
Sammie Hoesseinie zal het zonder meer niet halen :roll:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Geen van onze honden zou slagen voor deze belachelijke test... (en gelukkig maar :pffff: ). Door de scherpte die ze hebben zullen ze een aantal dingen absoluut niet pikken en niet aarzelen om te bijten, en nee: ze zijn niet agressief, niet onzeker en zeer geschikt voor de fokkerij :mrgreen: .
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa wel, die maakt het allemaal niks meer af, zelfs al wordt er vuurwerk vlakbij afgeschoten dat ik boven op het dak zit, snuffelt Tirsa gewoon door. Ze mag misschien ergens van even terugschrikken maar voor de rest, zal d'r worst wezen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Poeh, ik heb de MAG test even zitten bekijken en ik weet het niet. Bram is op trainingsvelden en op wedstrijden e.d. bijzonder makkelijk. Kinderen kunnen hem aan z'n staart trekken, hij laat zich door iedereen aaien etc. Hij zal wel schrikken van geluiden, maar herstelt ook weer snel.

Maar hij kan ook heel moeilijk zijn met mensen. Als een wildvreemde man naar hem toe gaat en fixeert, zou dat weleens mis kunnen gaan (agressie).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, geen probleem: dappere dodo hier :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”