Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste puinervaring

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Eerste puinervaring

Ongelezen bericht door Gos »

Ook al zijn we nog bezig met het trainen voor het basiscertificaat Zoekhonden, toch hebben Noeska en ik onze eerste puinervaring vast achter de rug, en die smaakt naar meer!

Zaterdag, voordat Inge kwam kijken, gingen we met een aantal clubleden en Roos, onze trainster, naar een puinrecyclingbedrijf om de hond van Roos nog eens te laten oefenen voordat ze volgend weekend bij het NK in Den Bosch aan de bak moet. Allemaal helm op, veiligheidsvestje aan en stevige schoenen, en dan het puin op klauteren om op een zeiltje ergens in een gaatje te gaan liggen. Het was best lekker weer ondanks de weervoorspelling, en ik had een mooi plekje met m'n snoet in de zon, dus ik kon het goed uithouden. De hond moest goed hoog het puin op en ik hoorde haar al in de buurt rondzoeken. Het gehijg kwam dichterbij, ze stond achter me iets hoger op het puin het randje over te kijken waar ik half onder zat, en ze begon goed te blaffen, waarbij de speekseldruppels en het gruis over het randje kwam zeilen. Toen Roos erbij was, mocht ik het bijtrolletje aan haar geven en klauterden we er weer af.

Toen de andere slachtoffers ook gevonden waren, was het de beurt aan Jansen, de spaniel (die al ervaring heeft ) en de andere 2 herders. Voor Noeska was het de eerste keer, dus eerst liep ik het puin op om te kijken of ze mee wou lopen. Dat vond ze geen enkel probleem, dus daarna mocht er een balletje op het puin gelegd worden wat ze moest halen. Ze werd er helemaal enthousiast van en toen Roos daarna om een hoekje ging liggen, zocht ze haar ook meteen op en ging na 1x luid zeggen, lekker blaffen. Test geslaagd! Ze had totaal geen angst er op te lopen.

Vandaag de tweede keer, nu op een kleinere puinhoop bij een particulier huis waar heel veel slooppuin was. Het was echt heel grof puin, maar weer toonde ze geen enkele aarzeling en liep weloverwogen naar boven. Nu ik nog, ik zette m'n voet te vlug neer op een te wankel stuk steen en viel op m'n achterste (dat kan gelukkig wel wat hebben). Daarna een slachtoffer op het puin gezet met een balletje tussen de voeten, en deze keer ging ze helemaal uit zichzelf al aanblaffen, dus dat was een plusje :mrgreen:

Daarna nog een mooi spoor uitgelopen, en nog even mee naar Veghel om daar op de hondenclub eens "vreemde" hindernissen te doen en nog wat voorwerpjes te zoeken. Al met al alweer een geslaagde en nuttige training waarin we weer veel geleerd hebben :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klinkt goed!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”