Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stukje training Turbo Appèl en manwerk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Stukje training Turbo Appèl en manwerk

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mooi om te zien!
Ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Turbo (kan het niet zien) vind het leuk om met je te volgen. Duidelijk om te zien, alleen dat tikkie op de neus als Turbo opspringt kan ik niet echt plaatsen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gaia schreef:Turbo (kan het niet zien) vind het leuk om met je te volgen. Duidelijk om te zien, alleen dat tikkie op de neus als Turbo opspringt kan ik niet echt plaatsen.
Waarom kan je dat niet plaatsen? Lijkt me duidelijk dat opspringen even onaangenaam wordt gemaakt. Groot gelijk want opspringen is nu niet bepaald de bedoeling bij volgen :19: Volgen is dus leuk, opspringen net even wat minder leuk.

Of kan je het niet volgen omdat je vindt dat deze tikjes straf zijn en je een hond geen straf mag geven?
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Omdat ik eerder zie dat het tikkie juist aanzet is om te spelen. De hond wordt er nog vrolijker van. :wink:

Maar goed dat is wat ik zie.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gaia schreef:Omdat ik eerder zie dat het tikkie juist aanzet is om te spelen. De hond wordt er nog vrolijker van. :wink:

Maar goed dat is wat ik zie.
Ah, daar zit wat in natuurlijk :mrgreen: Vooral als het protest is. Eva gaat bv overal tegenin. Dus als je die een tikje geeft hapt ze meteen. Duwen geeft tegenduwen etc. Dus bij Eva werkt alleen rust inbrengen en nooit corrigeren oid. :ok: Zij zou door dat tikje ook het tegenovergestelde gaan doen.
Afbeelding
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Gaia schreef:Turbo (kan het niet zien) vind het leuk om met je te volgen. Duidelijk om te zien, alleen dat tikkie op de neus als Turbo opspringt kan ik niet echt plaatsen.
Waarom kan je dat niet plaatsen? Lijkt me duidelijk dat opspringen even onaangenaam wordt gemaakt. Groot gelijk want opspringen is nu niet bepaald de bedoeling bij volgen :19: Volgen is dus leuk, opspringen net even wat minder leuk.
Klopt, het is inderdaad om het opspringen onaangenaam te maken.

Helaas is mijn timing nog niet altijd even goed, en gaat hij er inderdaad een spelletje van maken.

Hij vind het geweldig om te mogen werken!! Als hij wat mag doen, is hij helemaal zin zijn element.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

geweldig!!! :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

@ Inge O: Bij mij heeft hij inderdaad de neiging om het als een spelletje te zien..... Ik moet zeggen dat het springen al een heeeeeeel stuk minder is geworden. Ach, liever af en toe wat leven in de brouwerij, daar is hij ook nog jong voor.

1 van onze pakwerkers heeft wel eens met hem gelopen om te kijken om het springen eruit te krijgen. Kan wel meteen met een riem meppen of lopen rukken en plukken aan hem, maar dat doe ik liever niet. Eerst kijken voor andere oplossingen.
Hij deed dit dus bij Turbo, alleen is zijn timing veeeeeeeeel beter als die van mij, en binnen een paar minuten was het springen afgelopen. Turbo vond er niks meer aan, en liep netjes mee zonder te springen.

Dank je wel!!
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

:ok: :ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”