Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik doen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Wat moet ik doen

Ongelezen bericht door schelsey »

3 maanden terug besloot mijn zoon en zijn vriendin een pup te nemen, wat Maja, de bernersenner werd.

De bedoeling zou zijn dat ze bij hen leeft en als ze naar school gaan of gaan werken ze bij mij blijft, aan ons huis is een studio verbonden waar mijn zoon en zijn vriendin verblijven.
Onze plannen waren goed begonnen maar het volgende probleem is er nu
Maja wil niet bij hen zijn, ze wil bij ons zijn, al maanden proberen we haar zover te krijgen dat ze meer naar hen toe gaat, ze lokken haar in de studoi, geven haar eten, spelen met haar, wandelen, en dan is ze even afgeleid, blijft wel 2 tal uurtjes bij hen maar daarna staat ze aan de deur te janken en wil terug naar ons huis, ze is het liefst hier eigenlijk, waarschijnlijk door de honden die ik heb, hangt ze enorm hard aan en spelen veel samen.

De bedoeling zo zijn dat Maja binnen paar jaar met mijn zoon mee zou verhuize en dan zou ze alleen zitten daar, wel regelmatig dat ik haar zou gaan halen voor paar uur, maar zoals ze nu leeft, 24 uur per dag met andere honden en bijna constant iemand thuis, later heel de dag alleen,(beide gaan fultime werken) en geen andere honden.

Hoe langer ze hier is hoe meer ik twijfel of we dit haar kunnen aandoen na 3 a 4 jaar, ikzelf zal enorm veel last ervan hebben, maar denk dat Maja nog meer problemen zal hebben als haar situatie zo veranderd.

We waren aan bespreken of ik niet beter haar overneem en ze mijn hond word, maar tja, vind het zo sneu voor hen dat ze zo doet eigenlijk, vooral vriendinnetje van mijn zoon is erg verdrietig nu ze besloten hebben haar af te geven, ook al zullen ze haar nog elke dag zien al die tijd.

Ben op zoek naar beetje raad, wat moet ik doen, wat zouden jullie doen, moet ik doorbijten en haar overnemen of zo verder doen, dus dat ze 22 uur per dag hier leeft en maar 2 uur of zo bij hen en later laten meegaan en alleen zitten heel de dag

Ik ben er zelf ook veel mee bezig als ze naar school gaan of werken zit ze heel de dag hier, wandelen, eten geven en knuffelen word door mij gedaan, alleen in weekend en s'avonds proberen ze het over te nemen zonder veel resultaat

sonja
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zou de hond nemen, want ik vind dat als ze allebei full time werken ze geen hond alleen kunnen hebben.
Hier wordt ook full time gewerkt maar op flexibele tijden, dus ze zijn nooit langer dan een paar uurtjes alleen. Daarbij heb ik vier honden dus ze zijn zowiezo nooit alleen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Beste Sonja,
Zoals je het eea omschrijft, heb ik het idee dat je in je hart al weet wat je moet doen. :wink:
En als jouw zoon en vriendin een gelijksoortig hart hebben,
dan zullen ze jouw 'doorbijten' niet als dusdanig ervaren.
Groetjes,
Marika
schelsey
Zeer actief

Vanmorgen nog eens over gehad en ze gaan 2 weken proberen, ik doe een stapje terug en zal alleen nog maar af en toe gaan wandelen en knuffelen en de rest moeten ze zelf doen, dus opstaan s'morgens, gaan wandelen, eten geven, thuiskomt van werk, direct wandelen, eten geven en verder al wat nodig is om een pup op te voeden en aan zijn behoefte's te voldoen, s'avonds ook voor slapengaan even wandelen en dan mee naar studio nemen en het huilen aan de deur proberen te negeren, naar hondenschool gaan om betere band mee op te bouwen.

Als het niet na 14 dagen beter is dan koop ik ze over.

Zal voor hen ook een aanpassing zijn want ik deed zelf heel veel dus nu moeten ze doen alsof ik er eigenlijk niet ben en zelf aan alles denken.

Ben benieuwd

Alhoewel ik ze echt heel graag zou willen is het lang de ene kant beter als het zo wel zou lukken.

sonja
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind dat wel sneu voor d ehond... die vind het veel leuker als ze bij jullie is.
Kunnen ze niet beter als ze straks op hunzelf wonen kijken voor een hond...al vraag ik me af of het verstandig is om als je beide de hele dag wel bent een hond alleen temoeten laten.... hopenlijk komen ze er nu vanzelf achter dat dat toch niet werkt.

Hoe graag je ook een hond wil soms moet je je afvragen of je het de hond dit wel kan aan doen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kijk als ze al op zichzelf zouden wonen en de situatie bij jou niet als huis zou ervaren dan was het vast allemaal goed gekomen. ik vind fulltime werken zowiezo geen reden om geen hond te nemen dus dat was wel goed gekomen.

maar nu zit ze zo tussen jullie dat dat ook thuis is en om dat af te nemen is hetzelfde als een pup nemen als je werkeloos bent en als het puppekind 1 jaar is ineens fulltime gaan werken, dat kan ook niet.

lastig hoor. ik ben benieuwd hoe de proef nu uitwerkt
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Eerlijk gezegd leest het een beetje raar. Nu gaan ze pas optijd opstaan om haar uit te laten? Is het laatste rondje van de dag ook pas voor de baas en ze hebben haar nog nooit eten gegeven? Het lijkt er meer op dat hij al die tijd jou hond was en dat ze net als mijn kinderen die nog thuis wonen de hond alleen maar zien als ze zelf vinden dat ze er tijd voor hebben. Of als ik vraag of ze de honden even uit willen laten. Ook vind ik het vreemd dat ze nu pas denken aan een cursus met haar doen.

Heb het idee dat de hond is aangeschaft terwijl er totaal geen tijd voor was, maar dat dit niet als erg werd ervaren want mama kan alles verder wel doen. Dit maakt wel dat de hond jou als baas ziet en de kinderen gewoon als onderdeel van de roedel. Elke keer als hij mee moet naar hun studio haal je hem bij de roedel en roedel leiderweg. Dit is m.i. erg zielig voor een hond. Tenzij ze bereid zijn om de komende 4 weken er voor te zorgen dat er permanent iemand thuis is. (en jij dus niet) zie ik dit niet lukken. hoe raar ook al deze dingen hadden ze ook met een pup moeten doen als ze echt zelfstandig hadden gewoont. Dit gesol met een pup kan nooit goed zijn voor zijn ontwikkeling.
Afbeelding
gevni havanezers
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

hoi,
ik vind dit ook een aparte situatie. ik denk dat ze beter hadden kunnen wachten met een pup te nemen als ze echt verhuist waren. en dan ieder een paar weken vrij, om te begeleiden, en dan een paar uur naar jou.

nu ziet de hond denk ik echt jou huis als zijn thuis. en als ie dan met je zoon mee moet naar vlak ernaast ( ik begrijp dat ze naast jullie dus wonen?) dat het lijkt alsof de hond uit de groep gehaald wordt.

als ze echt de hond willen, dan zullen ze meer tijd vrij moeten maken en meer met hem gaan doen. dus een band scheppen.

en ik vind het ook wel logisch dat hij/zij nu gewend is met andere honden dat hij/zij dat dus ook veel leuker vindt.

succes in ieder geval!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marika schreef: En als jouw zoon en vriendin een gelijksoortig hart hebben,
dan zullen ze jouw 'doorbijten' niet als dusdanig ervaren.
Groetjes,
Marika
Precies.
Ik nam Polleke ook mee toen ik op mezelf ging wonen. Overdags bracht ik haar naar mijn moeder. Had ik deze optie niet gehad en had ik haar elke dag de hele dag alleen moeten laten, had ik haar niet mee uit huis genomen. Dan had ik haar daar gelaten, hoeveel pijn me dat ook gedaan had. Op zo'n moment moet je meer van de hond houden als van jezelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik denk idd dat zij meer tijd en energie in de hond moeten steken.

Ik woon thuis en heb Milo, toch is hij echt mijn hond, ik doe de wandelingen met hem, speel met hem, train met hem, etc. Daarbij hangt hij veel meer aan mij en luisterd hij naar mij wél.
Als ik moet werken o.i.d. laat mijn moeder hem uit, zij is véél meer thuis, maar toch hangt hij meer naar mij.

Ik denk dat het een goed plan is om zelf even een stapje terug te doen en het eerst zo aan te kijken hoe het gaat.
Verandert het niet, dan denk ik dat de hond gelukkiger zal zijn bij jou en dat zij daar aan toe 'moeten' geven.
schelsey
Zeer actief

Ik twijfel weer enorm nu of ik toch niet beter zeg dat ze hier woont, zie er zo tegenop dat ze binnen paar jaar hier weggetrokken word, ze lag vanmorgen samen met kenji op het bed en ze waren elkaar aan wassen, zo schattig

Maja heeft vanaf 11 weken toch bijna heel de dag bij me gezeten, wandelen werd 2 keer per dag door mij gedaan en 1 keer door hen, s'avonds nemen ze haar soms wel en soms niet mee naar achteren, om haar zover te krijgen moeten ze haar ofwel oppakken of meesleuren, maar ze komt soms al op 1 minuut terug, deur staat daar open, om haar daar te houden moeten ze de deur sluiten, zijn er wat problemen bv hond blaft te veel s'nachts, zet men zoon haar bij mij omdat hij rustig wil slapen, pas weken geleden toen ik liet ontvallen dat ze beter definitief bij me zou wonen zijn ze begonnen om haar meer aandacht te geven, vriendin doet echt veel moeite nu, neemt haar mee naar ouders, naar studio, maar toch, ze zit het liefst hier, vind het erg voor haar eigenlijk en daarom stel ik het maar altijd uit om door te bijten en ze"af te pakken" want zo voelt dit wel, maar voor Maja zelf zou het echt wel beter zijn

toen ze hier pas was werd ze erg ziek en heb ik groot deel van verzorging op me genomen, had gardia, kennelhoest en wilde niet eten, enorme laag gewicht en groeiachterstand, woog 3 kilo op 11 weken en nu 20 kilo op 6.5 maanden, ik heb haar er eigenlijk beetje erdoor gekegen omdat ik veel thuis was en heel de dag ermee bezig was, nu is ze goed maar nog altijd te klein, en haar achterpoten is iets mee, ze schuift veel weg en sleept af en toe ermee, wil dit laten chekken maar omdat het hun hond is moeten ze aanstalten maken, toch, gebeurt niet want het kost geld, ik denk dat als ze van mij word ze een beter leven zal hebben en betere verzorging, alhoewel ze nu toch hun best doen op hun manier dan wel.

probleem is dat mijn zoon en zijn vriendin het niet geloven als ik zeg dat, als ze uit deze roedel getrokken word ze helemaal niet gelukkig al zijn, maar ze geloven het niet en een 2 de hond nemen, denk dat dit niet zal passen in hun plannen, later, is het huis kopen, beide fultime werken om het te kunnen betalen, normaal natuurlijk, en denk geen tijd voor hond, maar bij hen is een hond een wezen dat pas aandacht krijgt als ze er tijd voor willen maken, dus ze vinden het moeten kunnen om een pup 10 uur alleen te laten, als de plannen ongewijzigd blijven en ze gaat later mee kan ik haar natuurlijk elke dag halen en bij me zetten, maar is dat wel een oplossing? , bij mij is het eerst honden en dan ik, bij hen eerst hen en dan pas de hond, botst enorm dus bij me
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Als ik jou was zou ik de hond ook zelf houden.
Maar ik ben bang dat zodra ze verhuisd zijn, ze al snel een leuk puppie gaan uitzoeken ergens.
blacky
Zeer actief

Wat als ze echt alleen hadden gewoond en de hond ziek was geworden. En stel dat jij dan te ver weg had gewoont? Wat dan? Denk dat deze twee kinderen nog niet instaat zijn om voor een hond te zorgen.

Hond ziek en dan moet jij er voor zorgen? terwijl het hun hond is? sorry hoor wordt hier heel boos van. Het is hun hond dat hadden ze zelf moeten doen. Hoe zielig het ook is ze zijn op dit moment nog geen hond waard.
Afbeelding
gevni havanezers
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

blacky schreef:Wat als ze echt alleen hadden gewoond en de hond ziek was geworden. En stel dat jij dan te ver weg had gewoont? Wat dan? Denk dat deze twee kinderen nog niet instaat zijn om voor een hond te zorgen.

Hond ziek en dan moet jij er voor zorgen? terwijl het hun hond is? sorry hoor wordt hier heel boos van. Het is hun hond dat hadden ze zelf moeten doen. Hoe zielig het ook is ze zijn op dit moment nog geen hond waard.
Helemaal mee eens! Sorry hoor, maar je zoon en schoondochter zijn een stel onvolwassen mensen!
Mijn zoontje van 10 zorgt nog beter voor zijn dieren dan jouw zoon voor zijn hond. Arme Maja! Ik zou - zoals eerder is voorgesteld - als de wiedeweerga dit topic onder hun neus duwen. En Maja lekker zelf houden, het arme dier verdient een baasje die haar op de eerste plaats zet. Zeker als er nog gezondheidsproblemen mee spelen.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

ik denk dat in deze situatie het voor de hond niet eerlijk meer is om hem mee te nemen als ze weg gaan . hij is immers gewent om in de roedel op te groeien. Wij werken ook allebij fulltime en om nou te zeggen dat mazzel iets te kort komt .. nee vindt ik niet en er zijn mensen in mijn omgeving die dit kunnen beamen .

Toch vindt ik dat de keuze aan hun zelf is .

Sterkte
schelsey
Zeer actief

Ze hadden al alle spullen bij me gezet vanmorgen, maar kon het niet, langst de ene kant was ik blij, langst de andere kant voelde ik me zo schuldig tenopzichte van dat meisje, ze zei dat ik haar "kindje" afpak, ze heeft nooit een hond mogen hebben thuis en wist bij haar ziekte niet goed wat te doen, daarom liet ze het aan mij over, de verzorging, nu is ze er wel goed voor, alleen op een andere manier dan dat ik omga met de honden, niet persee slechter misschien.

Vriendin staat al heel de morgen te huilen, ze had al een opvoedboek en spelletjesboek gekocht, papieren van de hondenschool gaan vragen, hondenschool is er nog niet van gekomen omdat ze pas 1 maand gezond is nu, daarvoor had ze nog altijd luchtwegenproblemen, en eten, kvv ingeslagen voor 1 week, en wil haar echt niet kwijt, daarom, na nog maar eens te hebben gepraat erover hebben we besloten het met 3 te doen, ze blijft hier zeker nog 4 jaar wonen, tegen die tijd is ze 4.5 en proberen geleidelijkaan naar het nieuwe huis te brengen in kleine stapjes, zodat iedereen kan wennen, tegen die tijd vrees ik dat mijn oudere hond er niet meer zal zijn, dat terzijde, maar heb gewoon gevraagt om die optie open te laten, als ze haar meenemen en ze treurt enorm dat ze haar dan terugbrengen of een pup erbij nemen, tegen die tijd zijn ze al 26 jaar en dus nog stukken volwassener, vriendin is juf, vandaag afgestudeert, dus haar uren, als ze werk heeft, zijn redelijk goed, en heb ook gezegt dat ik haar regelmatig wil halen en bij me zetten tot iedereen aan de nieuwe situati gewent is, het duurd nog even, misschien maak ik me druk om niets, want mijn zoon studeert nog en de bedoeling was dat ze nog een hele tijd hier zouden blijven wonen om te sparen, wie weet is ze er tegen die tijd niet meer, hoop van wel, maar een hond als zij, die al vanaf jonge leeftijd niet gezond is en nu sukkelt met haar achterpoten, vrees er beetje voor, heb wel gevraagt om Maja s'nachts in de studio te laten, zodat ze niet meer bij mij ligt, maar bij haar eigenlijke baasjes, en gewoon s'morgens op bezoek komt, uiteindelijk kiest de hond waar ze wil wonen en moeten ze dit aanvaarden, ikzelf zal wel veel last ervan hebben, mijn jongste hond minder, want dat is een eenzaat, hij speelt wel eens, maar op wandelen heeft hij haar niet nodig en als Maja toch later gelukkig is in haar nieuwe woonst met of zonder pup, dan neem ik ook een pup erbij.

Hoop dat het lukt op deze manier, anders weet ik het ook niet meer, afpakken wil ik zeker niet nu ik haar zo heb gezien, maar vind dat Maja boven alles gaat en als ze later niet wil, dat ze dan dit moeten aanvaarden hoe erg het ook is, deze optie blijft 100 % open

sonja
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Het is fijn dat jij de hond eventueel zou willen hebben.

Als eerste denk ik aan het volgende: een part-time hond voor ieder van jullie. Door de week bij jou, in het weekeinde naar je zoon en vriendin. Op die manier zal Maja het beste van twee kunnen krijgen. Door de week haar roedel en in het weekeinde privé aandacht. Tevens zou ze op die manier niet zo veel alleen hoeven te zijn.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik betwijfel of dat gaat werken, dat 'part-time hond' idee... Lijkt me dat als de zoon en schoondochter beide fulltime werken, dat ze dan in het weekend willen uitrusten, en geen zin hebben in 's ochtends hond uitlaten enz... :roll:
Als ik de topicstartster was, wist ik het wel. Zelf in huis nemen dat beestje. Als de parttime-situatie er al van zou komen, lijkt het me dat Maja helemaal verscheurd wordt (geestelijk dan). De eerste dag van het weekend is ze waarschijnlijk volledig onrustig en gestresst, de tweede dag misschien wat meer op dr gemak, en daarna gaat ze weer terug naar huis... :19:
Neem haar gewoon lekker zelf, en zorg dat zoon en schoondochter als ze willen een lekkere lange wandeling met dr kunnen maken, of wanneer ze maar willen langskomen om haar te knuffelen enz. Maar dat ze toch echt hoofdzakelijk een stabiel leventje bij jou heeft. :ok:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Abby schreef:Ik betwijfel of dat gaat werken, dat 'part-time hond' idee... Lijkt me dat als de zoon en schoondochter beide fulltime werken, dat ze dan in het weekend willen uitrusten, en geen zin hebben in 's ochtends hond uitlaten enz... :roll:
Sorry, maar ik vind jouw reactie nergens op gebasseerd. Ik ben ook iemand die het jaren met twee part-time honden heeft gedaan. Toen ik het huis uitging is Beetle bij mijn ouders blijven wonen. Sinds die tijd is ze ieder weekeinde (op uitzonderingen na) vanaf vrijdagavond tot en met zondagavond bij mij. In het begin leefde haar moeder Bente ook nog. Wij vonden het toen nog geen goed moment om een hond te nemen. Mijn vriend en ik waren net afgestudeerd en we wisten nog niet waar en hoeveel uur we zouden gaan werken. Als je in zo'n onstabiele situatie zit is het volgens mij af te raden om een hond te nemen. Maar een weekeind hon kan dan dus perfect zijn!

En de afwisseling vinden de hondjes volgens mij alleen maar leuk. Het is bij ons in ieder geval heel goed uitgepakt dat de hondjes twee thuisen heeft.

Als je al moe bent, dan ga je er toch eerst uit om de honden even te laten plassen en slaap je daarna nog weer verder? Dit is bij mij ook wel eens gebeurd.
blacky
Zeer actief

Renske schreef:
Abby schreef:Ik betwijfel of dat gaat werken, dat 'part-time hond' idee... Lijkt me dat als de zoon en schoondochter beide fulltime werken, dat ze dan in het weekend willen uitrusten, en geen zin hebben in 's ochtends hond uitlaten enz... :roll:
Sorry, maar ik vind jouw reactie nergens op gebasseerd. Ik ben ook iemand die het jaren met twee part-time honden heeft gedaan. Toen ik het huis uitging is Beetle bij mijn ouders blijven wonen. Sinds die tijd is ze ieder weekeinde (op uitzonderingen na) vanaf vrijdagavond tot en met zondagavond bij mij. In het begin leefde haar moeder Bente ook nog. Wij vonden het toen nog geen goed moment om een hond te nemen. Mijn vriend en ik waren net afgestudeerd en we wisten nog niet waar en hoeveel uur we zouden gaan werken. Als je in zo'n onstabiele situatie zit is het volgens mij af te raden om een hond te nemen. Maar een weekeind hon kan dan dus perfect zijn!

En de afwisseling vinden de hondjes volgens mij alleen maar leuk. Het is bij ons in ieder geval heel goed uitgepakt dat de hondjes twee thuisen heeft.

Als je al moe bent, dan ga je er toch eerst uit om de honden even te laten plassen en slaap je daarna nog weer verder? Dit is bij mij ook wel eens gebeurd.
Was ze toen je thuis woonde ook al echt jou hond. En was ze dus blij bij jou te zijn?

Heb het idee dat dat bij deze hond niet het geval is. Hij is al van moeders. Dat de kinderen er geld voor hebben betaald zegt niets de hond ziet de moeder van de kinderen als haar baas.

En iemand die juf is of wordt zou toch emotioneel beter in haar schoenen moeten staan hoor. Die zou moeten begrijpen dat het opvoeden van een hond veel voeten in aarde heeft. Als ik de posts van TS zo lees heb ik steeds het gevoel dat ik met een paar zeer onvolwassen mensen te maken heb. (dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar zo wordt er metname over de schoondochter wel geschreven.)

Het beste is denk ik de hond te herplaatsen. En pas weer aan een hond beginnen als je daar zelf de volle verantwoording voor kunt en wilt dragen.
Afbeelding
gevni havanezers
schelsey
Zeer actief

Ze is enorm gevoelig en huilt heel vlug, dat wel, langst de ene kant zijn het volwassen mensen maar toch weer op sommige vlakken dan weer helemaal niet, gisterenavond hebben ze Maja mee naar de studio gehaald, en ze is er gebleven tot 7 uur vanmorgen, maar ik miste haar en de honden ook, kenji was al naar hun deur gegaan en even daarna stond Maja terug hier, waarschijnlijk gehoord dat hij daar stond en beginnen te blaffen en direct gingen ze naar elkaar toe en begonnen zo beetje te spelen, doet me wel pijn om dit te zien omdat ik weet dat ze binnen een lange tijd uit elkaar gehaald worden, wist dat ze aan elkaar hingen maar zo erg niet eigenlijk

we zijn al dagen bezig hiermee, en toch, definitieve beslissing is er nog altijd niet gevallen, als ik zou zeggen, tis genoeg, ik pak ze over en wil er niets meer over horen, zal dit ook gebeuren maar dan gaat mijn verstandhouding met men toekomstige schoondochter in gedrang geraken, we moeten nog 4 jaar samenwonen en weet niet of dit dus te doen gaat zijn als ze me altijd met een schuldige blik gaat nakijken, weet het dus echt niet meer eigenlijk, zou zo graag dat dit voorbij is maar wil ook niemand niet teleurstellen.

Weet alleen 100 % zeker dat alle honden gelukkiger zijn als ze samen mochten blijven, dat zeker!!
Laatst gewijzigd door schelsey op 14 sep 2008 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka is eigenlijk Tineke haar hond.
Als Tineke binnen een jaar of twee haar vleugels uitslaat blijft Luka hier.
Ik mag er niet aan denken dat Luka een hele dag alleen zou moeten zitten.
Hier hoort hij thuis, en Luka is niet de hond die je zomaar ergens anders kan plaatsen.
En ik zou hem teveel missen.
Ze mag er natuurlijk wel regelmatig op komen passen :mrgreen:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

schelsey schreef:Ze is enorm gevoelig en huilt heel vlug, dat wel, langst de ene kant zij het volwassen mensen maar toch weer op zimmige vlakken dan weer helemaal niet, gisterenavond hebben ze Maja mee naar de studio gehaald, en ze is er gebleven tot 7 uur vanmmorgen
En hoe heeft ze het gehad ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
blacky
Zeer actief

Ligt het probleem niet gewoon bij jezelf en niet bij je kinderen. Ik lees steeds "ik ga hem missen"
maar ik miste haar en de honden ook, kenji was al naar hun deur gegaan en even daarna stond Maja terug hier,

Ze hadden al alle spullen bij me gezet vanmorgen, maar kon het niet
zie er zo tegenop dat ze binnen paar jaar hier weggetrokken word
Misschien moet je er eerst zelf uit komen?
Afbeelding
gevni havanezers
schelsey
Zeer actief

Natuurlijk spreken mijn gevoelens ook wel een grote rol, dat is waar, Maja heeft geslapen op de sofa daar hebben ze vanmorgen gezegt en was redelijk rustig,
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou me niet zo druk maken over wat er over drie of vier jaar gebeurt. Misschien is het dan wel uit tussen je zoon en zijn vriendin, er kan zoveel gebeuren in die tijd. Ik vind het toch wat sneu dat er een hond in een studio alleen zit, terwijl ze heerlijk bij jou en je honden kan zijn en jij er ook schik in hebt.

Dat ze bij hen is als zij er zijn dat lijkt me geen probleem voor de hond, daar went ze inderdaad wel aan als die twee wat meer met haar doen, maar jij kunt toch wel zeggen tegen je zoon dat je haar overdag niet wil missen?

Over vier jaar zie je dan wel, in het ergste geval gaat ze met je zoon mee, nou dan is dat best even verdriet waarschijnlijk, maar toch wel overheen te komen?

Anne
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Nogal duidelijk.
De hond heeft gekozen daar waar ze zich veilig en happy voelt. Vind ook dat 't jonge stel haar niet op een goed moment heeft genomen. Ze zijn zelf nog niet klaar voor een hond.
Van mij zou ze mogen blijven maar wel met de kanttekening dat als er grote kosten aan haar gezondheid zouden komen 't stel hier wel voor zouden opdraaien. Tenslotte heb jij niet bewust voor haar gekozen en is ze meer bij jou opgeknapt en dus ook een plaats veroverd.
Verdimme een hond aanschaffen en dan de zorg gelijdelijk overlaten aan een ander. En dan te bedenken dat dat over enkele jaren wel goed zou moeten kunnen gaan :roll: vergeet dat maar.

Als dan de hond een keuze maakt moet dat wel anders gedraaid worden. Omdat 't dan wel ineens hun hond is.
Sorrie hoor hier zakt m'n broek van af.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

Straks zal ik nog eens een gesprek moeten aangaan met hen, ben daarjuist even langst de DA geweest voor medicatie voor mijn oudste hond en heb haar meegenomen, waarschijnlijk heeft ze HD, ze sleept dikwijls met haar achterpoten en loopt heel raar, net of alles los zit vanachter, zakt regematig vanachter wat in, geraakt soms bijna niet recht en tijdens het wandelen gaat ze dikwijls zitten, ze word deze maand 7 maanden.

eerst horen of ze het zien zitten een zieke hond die medicatie zal moeten hebben te willen eigenlijk

sonja
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Renske schreef:

Ik zeg ook niet dat het niet KAN werken, maar als ze nu al zo weinig voor de hond doen, verwacht ik ook niet dat ze hun vrije weekend gaan opofferen... :19: Verder moet iedereen zelf weten of ie zo'n parttime-hond wil, als dat goed kan, en het levert de hond verder geen stress op (wat bij onze 2 dus wel het geval zou zijn), dan vind ik dat dat prima kan.
:ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zo deed ik dat ook destijds. MIjn moeder kreeg de hond als ik werkte, ik daarbuiten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”